8 липня о 18:00Вебінар: Проєктне навчання: розвиваємо логічне, критичне та креативне мислення школярів

Розробка уроку мистецтва в 8 класі на тему: "Стиль романтизм у живописі"

Про матеріал

Конспект-сценарій уроку

з мистецтва

для учнів 8 класу

Залізничненської загальноосвітньої школі І-ІІІ ступенів

підготувала вчитель художньої культури

Паслар Віолетта Вікторівна

Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

Конспект-сценарій уроку

з мистецтва

для учнів 8 класу

Залізничненської загальноосвітньої школі І-ІІІ ступенів

підготувала вчитель художньої культури

Паслар Віолетта Вікторівна

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема: Стиль романтизм у живописі

Мета: ознайомити учнів із живописом романтизму, його характерними рисами, творчістю представників німецької, англійської, французької та американської шкіл живопису романтизму;розглянути види графіки цього стилю, ознайомити із модними тенденціями романтизму;

розвивати вміння учнів здійснювати різні види аналізу творів живопису романтизму, проводити власні мистецькі дослідження, створювати живописні картини в стилі романтизму за вигаданим сюжетом або зразком;

виховувати інтерес до творчості художників, ціннісне ставлення до живопису романтизму.

Ключові поняття: живопис романтизму, види графіки романтизму: літографія, ксилографія (дереворит). Німецька школа, англійський та американський живопис. Французька школа живопису романтизму.

Міжпредметні зв’язки: образотворче мистецтво

Тип уроку:урок набуття умінь та навичок

Форма уроку: комбінований урок

Обладнання: зображення картин,слайд-презентація, підручник Мистецтво 8 клас,

Хід уроку:

І. Організаційний  момент

ІІ. Актуалізація опорних знань. Фронтальне опитування.

  1. Назвіть визначальні риси стилю романтизм у мистецтві.
  2. Назвіть напрями архітектури романтизму.
  3. Які характерні особливості скульптури романтизму?

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

– Роздивимось ілюстрацію картини Ежена Делакруа  «Свобода, що веде народ».

В цій картині відображені бурхливі події революції в Парижі 18 століття (1789-1799 р.р). У цьому творі дивним чином поєднані міфологічні фігури (алегорія Свободи з прапором Франції) з фігурами брутальної дійсності (Гаврош, мсьє в капелюсі болівар, трупи  розстріляних). «Свобода» стала сенсацією на всівіки, а звістка про придбання полотна у Лувр – офіційним визнанням митця.

IV. Вивчення нового матеріалу

  1. Розповідь про живопис романтизму

Живопис романтизму пов’язують з Великою французькою революцією 18 століття. Він виник як реакція загального піднесення з приводу її початку і як глибоке розчарування у можливостях людини внаслідок її поразки. Задля виразності передачі почуттів живописці використовували соковиті фарби, яскраві мазки та спецефекти.

 Робота з підручником с. 220

Характерні риси живопису романтизму:

  • розкріпачення від академічних канонів;
  • ліризм, героїчна піднесеність;
  • емоційність картин, прагнення до кульмінаційних, драматичних моментів у композиції та змісті.

Жанри: історичні полотна, баталії, фантастичні картини, марина, портрет, пейзаж.

Славетні художники: Ф.Гойя, Е.Делакруа, І.Айвазовський.

Школи живопису: німецька, французька, англійська.

Перегляд ілюстрацій картин і визначення жанрів, в яких вони написані.

– Г.Фюзелі. «Сон пастуха».

– Дж. Мілтон. «Втрачений рай»

– Е. Делакруа «Гамлет і Гораціо на кладовищі»

  1. Школи живопису

Зараз ми разом з вами розглянемо найвідоміші школи живопису це французька, англійська та німецька.

Французька школа живопису романтизму – найбільш послідовна і прогресивна. Її засновником став Тедор Жеріко- – новатор у живописі, а визнаним главою – Ежен Делакруа. Заслуги школи: впровадження вільної динамічної композиції та яскравого насиченого колориту.

 Робота с підручником  с. 221

Назвіть відомих французьких художників?

Перегляд ілюстрацій картин французьких художників:

– Т.Жеріко «Біг звільнених коней у Римі»,

– Ж.Мішель «Пейзаж з вітряком»,

– Е.Делакруа «Полювання на левів».

Англійська школа живопису романтизму вирізнялася надуманістю пейзажних  сюжетів, містичними картинами, фантастичними пейзажами.

Робота с підручником  с. 222

Назвіть відомих англійських  художників?

Перегляд ілюстрацій картин англійських художників:

-В. Тернер «Золота гілка»

В священной роще росло дерево, и вокруг него весь день до глубокой ночи крадущейся походкой ходила мрачная фигура человека. Он держал в руке обнаженный меч и внимательно оглядывался вокруг, как будто в любой момент ожидал нападения врага. Это был убийца-жрец, а тот, кого он дожидался, должен был рано или поздно тоже убить его и занять его место. Таков был закон святилища. Претендент на место жреца мог добиться его только одним способом — убив своего предшественника, и удерживал он эту должность до тех пор, пока его не убивал более сильный и ловкий конкурент.

- В.Блейк «Жалість»

Німецька школа живопису романтизму відома реалістичними пошуками у пейзажному та портретному жанрах, а також сентиментально-ідилічним зображенням біблійних сцен і патріархального побуту. Представники цієї школи наповнювали свої картини меланхолічністю, чуттєвістю, мрійливістю завдяки використанню розмитих фарб.

Робота с підручником  с. 223

Назвіть відомих німецьких художників?

Перегляд ілюстрацій картин німецьких художників:

- К.Д.Фрідріх «Прогулянка в сутінках»

- Філіп Отто Рунге «Відпочинок на шляху до Єгипту»

- Й.Ф.Овербек «Марія і Єлизавета з Ісусо

- І. Айвазовський «Дев’ятий вал»

Під впливом романтизму написав свої ранні полотна видатний марінист Іван Айвазовський (Ованес Айвазян) – українсько-російський художник вірменського походження. Він створив понад 6 тисяч полотен, найвідоміші з яких – морські пейзажі та сцени морських баталій.

Це цікаво знати!!!

«Дев’ятий вал» – знакова картина мариніста. На ній зображено море після жахливого нічного шторму й людей, які зазнали корабельної аварії. Промені сонця освітлюють величезні хвилі, найбільша з яких – дев’ятий вал. Люди намагаються врятуватися на уламках щогли. Кожна деталь говорить про велич і могутність морської стихії та безпорадність перед нею людини. Теплі тони картини роблять море не таким суворим і дають глядачеві надію, що потерпілі будуть врятовані. Картина стала символом сили духу та волі в літературі й мистецтві.

А зараз ми з вами перейдемо до практичної діяльності

Практичне завдання № 1 «Романтизм Айвазовського»

Розгляньте репродукцію картини І.Айвазовського «Морський берег». Які ознаки романтизму ви помітили у цьому творі? Розкажіть, що на ній зображено. Які засоби виразності використав живописець для втілення яскравих подій?

На виконання цього завдання вам відводиться 5 хвилин.

Ф. Гойя іспанський живописець і гравер. Цікаво знати, що в 1786 році митця було призначено художником при дворі короля Карла ІІІ, а в 1789 році – при дворі Карла ІУ. Ф. Гойя отримував замовлення від багатьох своїх друзів з аристократичних кіл. Теми і жанри його робіт надзвичайно різноманітні: від картонів із зображенням веселих святкувань для гобеленів та ескізів карикатур – до змалювання сцен війни, крові та трупів.

Перегляд ілюстрації картини Ф.Гойя «Розстріл повстанців у ніч на третє травня 1808 року»).

Сюжет картини «Розстріл повстанців у ніч на третє травня 1808 року» – історичний факт: страта французами без суду всіх іспанців, які, на їхню думку брали участь у повстанні.

Практичне завдання № 2«Живопис картини Ф.Х. де Гойї»

Розгляньте репродукції картин, написаних видатним іспанським художником у різних жанрах. З’ясуйте, до якого жанру належить кожен твір? с.226

– Ф.Гойя «Маріонетка»

– «Родина Карла ІV»

– «Святе сімейство зі св. Іоакимом та Анною перед Господом в Його славі»

– «Венера і Адоніс»

  1. Графічне мистецтво

У творчій спадщині знаменитого іспанця важливе місце займає серія офортів «Капрічос», що складається із 83 творів. Їх загальний дух сам Гойя  влучно окреслив у коментарі до одного з листів: «Світ – це маскарад… Усі хочуть здаватися не тими, ким вони є насправді, всі обманюють, і ніхто себе не знає».

Романтики зробили більш масовим і демократичним мистецтво графіки, створивши нові гнучкі форми в літографії, книжковій гравюрі та гравюрі на дереві.

 Що ж таке літографія?  Робота з поняттям с. 227

Літографія (від грец.  Літо – камінь та графо – писати) – один із видів друкованої графіки, заснований (на відміну від гравюри) на техніці плаского друку, коли поверхню спеціального літографського каменю обробляють літографським олівцем та тушшю.

Ксилографія, оба дереворит – техніка гравюри на дошці з дерева, розрізаного впоперек шарів.

Перегляд ілюстрацій графічних картин.

– Е.Делакруа «Гамлет бачить привид свого батька»

– Ф.Гойя «Передчуття небачених катастроф»  (№1) із серії «Лихоліття війни»

Практичне завдання№3 «Визначення стилю картин»

Розгляньте репродукції творів живопису (с.228). Спробуйте визначити їх стиль за жанром і тематикою. Пригадайте особливості живопису різних стилів. Поясніть свій вибір.

-Т. Жеріко «Пліт Медузи»

- К. Лоррен «Пейзаж з Енеєм»

- Н. Ланкре «Гойдалка»

- Караваджо «Екстаз святого Франциска»

V. Узагальнення вивченого матеріалу.

Назвіть характерні особливості живопису доби романтизму.

Які школи живопису існували в цей період?

Назвіть прізвища відомих художників стилю романтизм.

У чому полягає новизна стилю у живописі? Назвіть основні стильові відмінності у творчості живописців.

Які види гравюри набули поширення в добу романтизму?

VІ. Підведення підсумків уроку

VІІ. Домашнє завдання

Опрацювати параграф 28 с. 220-228. Розпочати роботу над проектом «Романтизм у мистецтві».Оберіть вид мистецтва стилю, з’ясуйте його характерні ознаки й доберіть відповідні ілюстрації та музичний супровід.

 

 

 

 

 

 

Використаний матеріал уроку

  1. Програма МОН України з «Мистецтва» 8 клас
  2. Підручник Л.Г.Кондратова Мистецтво 8 клас, 2016 рік
  3. Картини Г.Фюзелі. «Сон пастуха», Дж. Мілтон. «Втрачений рай», Е. Делакруа «Гамлет і Гораціо на кладовищі», – Т.Жеріко «Бігзвільнених коней у Римі», Ж.Мішель «Пейзаж з вітряком», Е.Делакруа «Полювання на левів», В.Блейк «Жалість»,В.Тернер «Золота гілка», К.Д.Фрідріх «Прогулянка в сутінках», Філіп Отто Рунге «Відпочинок на шляху до Єгипту», Й.Ф.Овербек «Марія і Єлизавета з Ісусо, І.Айвазовський «Дев’ятий вал», Ф.Гойя «Розстрілповстанців у ніч на третєтравня 1808 року»).,Ф.Гойя «Маріонетка», «Родина Карла ІV»,  «Святесімействозісв.Іоакимом та Анною перед Господом в Йогославі»,  «Венера і Адоніс»,Е.Делакруа «Гамлет бачитьпривидсвого батька», Ф.Гойя «Передчуття небачених катастроф»  (№1) із серії «Лихоліття війни», Т.Жеріко «Пліт Медузи», К.Лоррен «Пейзаж з Енеєм», Н.Ланкре «Гойдалка»,  Караваджо «Екстаз святого Франциска».
  4. Портрети Ф.Гойя, І.Айвазовського

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.8
Оригінальність викладу
4.8
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.9
Всього відгуків: 5
Оцінки та відгуки
  1. Балко Лідія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Єрмак Марина Миколаївна
    Дякую за гарний конспект уроку.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Цоток Ірина
    Велике спасибі
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Коваль Юлія Романівна
    Загальна:
    4.3
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
  5. Слюсарева Ольга Борисівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 2 відгука
docx
До підручника
Мистецтво 8 клас (Кондратова Л.Г.)
Додано
1 березня 2018
Переглядів
5562
Оцінка розробки
4.9 (5 відгуків)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку