Розробка уроку "Множення раціональних чисел" для учнів 6 класу

Про матеріал
Архів містить розробку уроку-казки для учнів 6 класу на тему "Множення раціональних чисел", а також презентацію до уроку і роздавальний матеріал.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

Перегляд файлу

 

Перегляд файлу

Тема. Множення раціональних чисел

Мета: закріплення навичок додавання і віднімання раціональних чисел, розкриття дужок; засвоєння учнями правила множення раціональних чисел, формування навичок виконання множення раціональних чисел з однаковими і різними знаками; розвиток пізнавальних здібностей, логічного мислення, вміння працювати в групі; виховання активності, інтересу до вивчення математики,.

Обладнання: ноутбук, проектор, презентація з теми, роздавальний матеріал.

Тип уроку: комбінований.

Форма проведення: урок-казка.

Хід уроку

І. Організаційний момент

Перевірка готовності класу до уроку, налаштування на роботу.

ІІ. Повторення пройденого матеріалу

Вчитель. Ми з вами розпочали вивчати тему «Раціональні числа та дії з ними». Які дії з раціональними числами ми вже навчилися виконувати? (Додавання і віднімання) На минулому уроці ми з вами писали контрольну роботу. Я взяла декілька прикладів і переписала їх так, як вони були розв’язані учнями. (Слайд 2) Порахуйте, скільки прикладів розв’язано правильно. (На слайді – жодної правильної відповіді)

Як ви гадаєте, чому було допущено помилки при розв’язанні завдань? (Відповіді учнів. Повторення правил додавання і віднімання раціональних чисел) Давайте виправимо це. Виконайте завдання правильно. (Розв’язання – усно)

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

Вчитель. Діти, я давно хотіла вас запитати: чи любите ви казки?.. Дуже добре, тому що сьогодні ми з вами проведемо урок-казку. (Слайд 3)

Колись дуже давно у Країні раціональних чисел жив король. (Слайд 4) Королю належав великий і таємничий замок. У цьому величезному замку було багато кімнат, і слуги короля розповідали, що до деяких з цих кімнат вхід був вільний, а інші завжди були зачинені, і тільки король інколи навідувався туди. Звичайно, усім було дуже цікаво, що ж ховає король у таємних кімнатах, але слуги боялися спитати про це в короля. Та ми з вами спробуємо розгадати таємницю хоча б однієї з цих  кімнат. Готові? Тож вирушаймо до замку.

IV. Закріплення умінь і навичок

Завдання 1. До Країни раціональних чисел так просто не потрапиш – вірні охоронники короля не сплять ні в день, ні вночі. (Слайд 5) Кожному відвідувачу охоронники видають перепустки – нам теж доведеться ними скористатися.  (Учні отримують «перепустки» - картки із записаними на звороті прикладами на додавання і віднімання раціональних чисел. Завдання діти виконують усно або на чернетках, а далі залежно від отриманої відповіді діляться на три групи та обирають лідера групи).

Завдання 2. Ну ось і вхід до замку, та ми не можемо піти далі, бо ці двері не відчиняються. Але погляньте: поруч висить якась табличка. (Слайд 6)  Тут написано: «Правильно розгадай кросворд – і почуєш, як відкривається замок». (Учні отримують кросворди, завдання яких передбачають виконання завдань на розкриття дужок. Спочатку діти повторюють правила розкриття дужок, перед яким стоїть знак +/, далі розв’язують одне-два завдання з картки – залежно від кількості учнів у групі. Картки із завданнями для членів групи розподіляє лідер. Після спрощення виразів в результаті залишається число. Відповідні числівники слід вписати у клітинки кросворду, тоді у виділених клітинках отримуються слова «клац-клац». У цьому випадку завдання вважається виконаним і двері до іншої кімнати «відчиняються»).

V. Актуалізація опорних знань

Завдання 3. Наступна пастка від хитрого короля. (Слайд 7) «Вхід до таємної кімнати знайдеш, якщо запишеш ліві частини рівностей, не використовуючи знак множення» (Завдання на заміну дії множення додаванням)

VІ. Засвоєння нового матеріалу

Вчитель. Нарешті нам вдалося потрапити до однієї з таємних кімнат. (Слайд 8) Що це за написи на стінах? (Приклади на множення раціональних чисел) Давайте висловимо припущення: як правильно виконати множення раціональних чисел? (Висловлювання учнів) Перевіримо наші припущення.

Зрозуміло, що 93=27. Розглянемо перший приклад: 93. Ми вже знаємо, як дію множення можна замінити дією додавання, тому: 93=Отже, наші припущення виявилися правильними.

Тепер звертаємо увагу: 93=27, 93=Приходимо до висновку: при зміні знаку одного з множників знак добутку змінюється, а його модуль залишається таким самим.

Тоді виходить, що якщо змінити знаки обох множників, добуток змінить знак двічі:

93=27, 93==

(Узагальнення: формулювання правил множення раціональних чисел)

Вчитель. Нашому знайомому королю запам’ятати правила множення раціональних чисел допомагають його вірні лицарі. Ось погляньте. (Слайди 9-12) А тепер давайте виконаємо приклади, які ми побачили на стіні у кімнаті множення. (Учні по черзі виходять до дошки та розв’язують приклади) (Слайд 13)

VІІ. Закріплення матеріалу

Вчитель. Отже, кімната, яку приховував король, відкрила нам свою таємницю. Тепер ми готові пройти випробування, яке пропонує король усім відвідувачам Кімнати множення. (Слайд 14) (Учні отримують зображення замку, на стінах якого «висічено» приклади. Серед великої кількості карток відповідної форми їм слід вибрати картки з правильними відповідями та накрити ними відповідні приклади. Перевірка отриманих відповідей)       (Слайд 15)

Резерв. На невеликих аркушах учні пишуть приклад на множення раціональних чисел, який придумують самі, і передають аркуші членам іншої групи. Далі листки повертаються і перевіряється правильність виконання завдань.

VІІІ. Рефлексія

Вчитель. Ну ось, наша казка завершується. Ми добре попрацювали, розв’язали багато вправ. Але можливо, у вас залишилися деякі запитання?

  • Тих учнів, кому все було незрозуміло, я попрошу піднятися.
  • Тих учнів, кому майже все зрозуміло, я попрошу підняти руку.
  • Тих учнів, кому усе зрозуміло, я попрошу поаплодувати.

Приємно чути аплодисменти. Порада тим, у кого залишилися запитання: під час виконання домашнього завдання уважно читайте параграф підручника, розберіть запропоновані у ньому приклади та виконайте запропоновані тренувальні вправи. Якщо виникнуть питання, ви зможете задати їх на наступному уроці.

IX. Домашнє завдання

§43, впр. 1160, 1162, 1168 (4 приклади на вибір) (Слайд 16)

X. Підсумок уроку

Вчитель. Сьогодні на уроці ми з вами навчилися множити раціональні числа. Але у замку короля є ще багато зачинених кімнат, у які нам треба буде потрапити. Тож ми обов’язково ще повернемося у казку.

(Оцінювання учнів)

 

 

 

 

 

 

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Множення раціональних чисел. Урок – казка

Номер слайду 2

Скільки прикладів виконано правильно?1)2)3)4)5)6)

Номер слайду 3

Таємниці Країни раціональних чисел

Номер слайду 4

Номер слайду 5

Номер слайду 6

Правильно розгадай кросворд – і почуєш, як відкривається замок. Правильно розгадай кросворд – і почуєш, як відкривається замок

Номер слайду 7

Вхід до таємної кімнати знайдеш, якщо запишеш ліві частини рівностей, не використовуючи знак множення

Номер слайду 8

Кімната множення

Номер слайду 9

++Множимо додатні числа

Номер слайду 10

+-Множимо числа з різними знаками

Номер слайду 11

Множимо числа з різними знаками+-

Номер слайду 12

--Множимо від’ємні числа +

Номер слайду 13

Кімната множення

Номер слайду 14

Відновіть записи, які здавна були висічені на стінах замку

Номер слайду 15

32-4,2-60-2,12-260-45-36-46,5-35090

Номер слайду 16

Домашнє завдання:§42, впр. 1160, 1162, 1168 (4 приклади на вибір)

zip
Додано
29 лютого 2020
Переглядів
749
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку