Тема: Узагальнення знань з теми «Атмосфера»
Мета: повторити, узагальнити, перевірити знання, уміння і навички учнів про повітряну оболонку.Вдосконалити практичні вміння учнів; виховувати ціннісне ставлення до природи, екологічну культуру, увагу, логічне мислення, кмітливість.
Тип уроку: урок узагальнення знань, вмінь і навичок.
Форма проведення: урок – подорож.
Методи і прийоми роботи: практичні задачі, кросворд, «Т – схема», загадки, «Мікрофон», «Семафор»
Обладнання: сигнальні картки, малюнок кросворду, «чорний ящик», малюнки повітряної кулі та метеоприладів, картки з практичними завданнями та народними прикметами.
Хід уроку
І. Організаційний етап.
Продзвенів уже дзвінок,
Розпочався наш урок,
Тож часу негаймо –
Роботу починаймо!
ІІ. Мотивація навчальної та пізнавальної діяльності.
Девіз уроку:
Те, що чую, я забуваю,
Те, що бачу, я пам’ятаю,
Те, що я роблю, я розумію.
Сьогодні у нас узагальнючий урок по темі ‘Атмосфера’ ми підводимо підсумок вивченого матеріалу. Все, що ми будемо робити на уроці, хай запам’ятається і стане в пригоді в повсякденному житті. Зберіться з думками, будьте уважні, не бійтеся висловлювати свої думки, робіть висновки. Бажаю вам успішно попрацювати і отримати гарну оцінку.
Діти! Яку оболонку Землі ми вивчали протягом останніх уроків?
З чого складається ця оболонка?
Отже, сьогодні ми вирушаємо в повітряну подорож. Скажіть, а якими транспортними засобами можна мандрувати в повітряному просторі?
Сьогодні у нас урок – подорож на повітряній кулі!
ІІІ. Закріплення і систематизація матеріалу.
Зупинка 1 «Відгадай загадку»
Зупинка 2 «Розпізнай метеоприлад»
На малюнках метеоприлади – потрібно назвати його і визначити який погодний показник ним вимірюють.
Зупинка 3 «Семафор»
Проаналізувати твердження: якщо правильне – зелена картка, якщо ні – червона.
3. Гра “Подорож цифрами”
Яке відношення до теми «Атмосфера» мають ці цифри?
Гра “Четвертий зайвий’
Зупинка 4 «Народні прикмети»
4) Бджоли у похмуру погоду збирають нектар –
А) на погожий день
Б) буде дощ
В) дощу не буде
Г) буде вітряно
Зупинка 6 «Практична»
Картки із завданнями – побудувати графік ходу температур, «розу вітрів»; проаналізувати їх.
Зупинка 7 «Кросворд»
1) газ, що підтримує життя (кисень)
2) прилад, що вимірює напрям і силу вітру (флюгер)
3) про яке погодне явище писав Т. Г. Шевченко: «Реве та стогне Дніпр широкий, сердитий … завива, додолу верби гне високі, горами хвилю підійма» (вітер)
4) скупчення крапельок води у небі (хмари)
5) стан атмосфери у даному місці і в даний час (погода)
6) газ, якого в повітрі найбільша частка (азот)
Зупинка 8 «Чорний ящик»
Відгадати за характеристикою, яка речовина у ящику (вода)
ІV. Підсумки уроку.
Рефлексія
Сьогодні на уроці ми:
Закріпили поняття …
Повторили …
V. Домашнє завдання