Розробка уроку на тему Атмосфера 6 клас географії

Про матеріал
Розробка уроку на тему Атмосфера 6 клас географії Розробка уроку на тему Атмосфера 6 клас географі Розробка уроку на тему Атмосфера 6 клас географі
Перегляд файлу

Тема: Узагальнення знань з теми «Атмосфера»

Мета:  повторити, узагальнити, перевірити знання, уміння і навички  учнів про повітряну оболонку.Вдосконалити практичні вміння учнів; виховувати ціннісне ставлення до природи, екологічну культуру, увагу, логічне мислення, кмітливість.

Тип уроку: урок узагальнення знань, вмінь і навичок.

Форма проведення: урок – подорож.

Методи і прийоми роботи: практичні задачі, кросворд, «Т – схема», загадки, «Мікрофон», «Семафор»

Обладнання: сигнальні картки, малюнок кросворду, «чорний ящик», малюнки повітряної кулі та метеоприладів, картки з практичними завданнями та  народними  прикметами.

Хід уроку

І. Організаційний етап.

Продзвенів уже дзвінок,

Розпочався наш урок,

Тож часу негаймо –

Роботу починаймо!

ІІ. Мотивація навчальної та пізнавальної діяльності.

Девіз уроку:

                                                        Те, що чую, я забуваю,

                                                        Те, що бачу, я пам’ятаю,

                                                        Те, що я роблю, я розумію.

Сьогодні у нас узагальнючий урок по темі ‘Атмосфера’ ми підводимо підсумок вивченого матеріалу. Все, що ми  будемо робити на уроці, хай запам’ятається і стане в пригоді в повсякденному житті. Зберіться з думками, будьте уважні, не бійтеся висловлювати свої думки, робіть висновки. Бажаю вам успішно попрацювати і отримати гарну оцінку.

Діти! Яку оболонку Землі ми вивчали протягом останніх уроків?

З чого складається ця оболонка?

Отже, сьогодні ми вирушаємо в повітряну подорож. Скажіть, а якими транспортними засобами можна мандрувати в повітряному просторі?

Сьогодні у нас урок – подорож на повітряній кулі!

ІІІ. Закріплення і систематизація матеріалу.

Зупинка 1 «Відгадай загадку»

  • У нас зимою білим цвітом сад зацвів, неначе літом (іній)
  • Коли нема – чекають, коли прийду – тікають (дощ)
  • Що то за гість, що тепло їсть (мороз)
  • Летить коник, бокує, полем – долом пустує, ніхто його не впіймає і ніхто не загнуздає (вітер)
  • З небокраю, з-за діброви вийшли кралі чорноброві, принесли водиці жбан, полили зелений лан (хмари)
  • Не дід, а сивий, не спить, а стелиться, вкриває землю й океан, зовуть його …(туман)
  • Прийшла зірниці, красна дівиця, через покоси, гублячи сльози (роса)
  • Зірка сніжно – біла на рукав мені сіла. Доки несла її сюди, стала краплею води. (сніжинка)

 

 

Зупинка 2 «Розпізнай метеоприлад»

На малюнках метеоприлади – потрібно назвати його і визначити який погодний показник ним вимірюють.

Зупинка 3 «Семафор»

Проаналізувати твердження: якщо правильне – зелена картка, якщо ні – червона.

  • Випаровування – це перехід води з рідкого стану у газоподібний (так)
  • Скупчення завислих у повітрі дрібних крапель води чи кристаликів льоду – це опади (ні)
  • Тепле повітря важке, тому опускається вниз (ні)
  • При горінні, гнитті, диханні у повітря потрапляє газ азот (ні)
  • Нижній шар атмосфери в якому є кисень, водяна пара, живі організми – це тропосфера (так)
  • Транспорт, заводи, електростанції не мають негативного впливу на повітряну оболонку (ні)
  • Вода випаровується з поверхні Землі навіть при негативній температурі, але в дуже малій кількості (так)
  • Роса, туман, сніг – це рідкі опади (ні)
  • Метеорологія – це наука, що вивчає і прогнозує погоду (так)
  • Чим більше кисню в повітрі, тим краще (ні)

 

 

 

 

3. Гра “Подорож цифрами”

Яке відношення до теми «Атмосфера» мають ці цифри?

  •  78 (вміст азоту в повітрі)
  • 760 (нормальний атм. тиск)
  • 66 (полярні кола)
  • 23 (тропіки)
  • 55 (висота стратосфери)
  • +58(макс. Температура)
  • -89 (мін. температура )
  • 18 ( висота тропосфери)

Гра Четвертий зайвий

  1. Дощ,роса,іній,туман.
  2. Хмарність,температура,опади,погода
  3. Бриз,мусон,пасат,флюгер
  4. Роса,іній,паморозь,дош
  5. Азот,кисень,сірчистий газ,вуглекислий газ.
  6. Тропосфера,атмосфера,мезосфера,стратосфера

 

 

 

 

Зупинка 4 «Народні прикмети»

  1. Ластівки низько літають -
  2. Соловей співає всю ніч -
  3. Мухи сидять нерухомо -

4) Бджоли у похмуру погоду збирають нектар –

А) на погожий день

Б) буде дощ

В) дощу не буде

Г) буде вітряно

Зупинка 6 «Практична»

Картки із завданнями – побудувати графік ходу температур,  «розу вітрів»; проаналізувати їх.

Зупинка 7 «Кросворд»

1) газ, що підтримує життя (кисень)

2) прилад, що вимірює напрям і силу вітру (флюгер)

3) про яке погодне явище писав  Т. Г. Шевченко: «Реве та стогне Дніпр широкий, сердитий … завива, додолу верби гне високі, горами хвилю підійма» (вітер)

4) скупчення крапельок води у небі (хмари)

5) стан атмосфери у даному місці і в даний час (погода)

6) газ, якого в повітрі найбільша частка (азот)

 

 

 

 

Зупинка 8 «Чорний ящик»

Відгадати за характеристикою, яка речовина у ящику (вода)

  • «Там де вона, там і життя» (Ж. Б. Ламарк)
  • «Вона просочує всю Землю – зсередини, зовні, зверху; її жили розходяться у всіх напрямках» (Пліній)
  • «Їй була дана велика влада стати соком життя на Землі» (Леонардо да Вінчі)
  • «Вся твоя маса й у рідкій, і в газоподібній, і твердій формі перебуває у безперервному русі» (В. Вернадський)

ІV. Підсумки уроку.

       Рефлексія

Сьогодні на уроці ми:

Закріпили поняття …

Повторили …

V. Домашнє завдання

  • Повторити терміни теми
  • Намалювати погодне явище (на вибір)

                                                         

 

 

 

 

 

doc
Додано
26 листопада 2020
Переглядів
1009
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку