Розробка уроку на тему "Букви Ї, ї, позначення ними сполучення звуків [йі]"

Про матеріал

Розробка уроку на тему

"Букви Ї, ї, позначення ними сполучення звуків [йі]. Робота над віршем Анатолія Камінчука «В зелені діброва» та текстом «На екскурсії».

Перегляд файлу

Тема: Букви Ї, ї, позначення ними сполучення звуків [йі]. Робота над віршем Анатолія Камінчука «В зелені діброва» та текстом «На екскурсії»

Мета: ознайомити учнів з буквами Ї, ї та їх звуковим значенням, формувати навички швидкого читання, продовжити роботу над звуко-буквеним аналізом слів. Розвивати логічне мислення, мовлення, память, увагу, уяву. Виховувати любов та повагу до України, гордість за рідний край.

Обладнання: казковий герой Їжачок, друковані букви Її, предметні картинки, карта України, фотографії визначних місць Києва.

 

ХІД УРОКУ

І. Організаційний момент.

ІІ. Повторення вивченого матеріалу

1. Вправи на дихання.

Спинки вирівняйте, складіть руки за спиною. Вдихніть, видихніть (двічі). Вдихніть, затримайте подих – 1, 2, 3, 4, 5, видихніть (двічі). Вдихніть, видихніть – як шелестить листя ш-ш-ш. Вдихніть, видихніть – як сичить гадюка с-с-с. Вдихніть, видихніть – як вовки виють ау-у-у.

2. Артикуляційні вправи.

Сядьте рівно. Витягніть губи в трубочку. Покрутіть по колу вліво (тричі), вправо (тричі). Сильно розтягніть губи ,промовляючи голосні звуки – а, о, у, и, е, і. Вправи для язика: розкрийте широко рот і покрутіть язиком вліво (тричі), вправо (тричі). Як зміючки, часто-часто висовуйте язик і ховайте. Згорніть язик в трубочку. Дістаньте кінчиком язика до носа, до підборіддя. Давайте, поміряємось, в кого язик найдовший.

3. Мовна розминка.

Проговорювання скоромовок на вивчені букви. Одну – колективно всім класом, інші – за бажанням учнів індивідуально.

4. Читання складових таблиць

 

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

Сьогодні на урок до нас завітав казковий герой, він нам приніс нову букву. А хто це – ви дізнаєтесь, відгадавши загадку:

Хто це ходить по ліску

У колючім кожушку?

Миттю згорнеться в клубок

Й стане купка голочок. (Їжачок)

 - Ви вже здогадалися, яку букву він приніс?

 

ІV. Пояснення нового матеріалу

1. Ознайомлення з буквою Ї,ї:

Буква Ї цікава дуже.

Казка є про неї друже.

Буква І гуляла в лісі,

Там зустріла букву Й.

А з кущів щось сіре лізе…

Як злякалась буква Й!

Враз калачиком згорнулась,

На крапчину обернулась,

Притулилася до І –

Стало зверху крапок дві.

Звір, що викликав цей жах,-

Звичайнісінький їжак!

Завдяки цьому звіркові

Буква виникла нова

В нашій українській мові

Позначає звука два.

А їжак на честь її

Має першу букву Ї.

 

- зразок друкованої букви Ї, заселення її до алфавітного будинку;

- виділення двох звуків [йі] у букві Ї;

- звуковий аналіз слів Їжак, Поїзд;

2. Фізкультхвилинка.

А зараз пограємо в гру «Поїзд». Станьте всі один за одним, руками тримайтесь за плечі попереднього «вагончика». Перший локомотив каже «Ту-ту», всі решта відповідають «чух-чух-чух-чух». І поїхали між рядами парт у подоріж.

3. Вправи на впізнавання букви в словах.

* добір слів з буквою Ї: на початку слова (їжак, їзда, їздовий, їхати, їдальня, їжа), в середині (поїзд, сироїжка, дармоїд, Україна) та вкінці слова (солов’ї, змії, музеї, трамваї, колії, доброї);

* виділення букви Ї зі скоромовки:

Їде віз по дорозі,

Їздовий спить на возі,

Їжачок згорнувсь в клубок,

Їжить голки на візок.

 

4. Робота з Букварем

* читання слів у стовпчиках;

* уважно послухайте і відгадайте загадку:

Воно відоме в світі,

Каштани в ньому квітнуть.

Будинки тут високі.

Дніпро тече широкий.

Ворота золотії

стоять, мов чародії.

Віддавна – це столиця,

Столиця – білолиця.

Ну, хто з вас здогадається,

Як місто називається? (Київ)

 

* бесіда про Україну, Київ;

Легенда про створення міста Києва.

Жили на горі три брати: Кий, Щек, та Хорив. Була в них сестра Либідь. Кий жив на горі, де сьогодні узвіз Боричів, Щек жив на горі, що називається Щекавицею, а Хорив – на третій горі – Хоровиці.

Побудували брати місто. І назвали його Київ – на честь старшого брата.

 

* робота над віршем А.Камінчука «В зелені діброва»

* фізкультхвилинка;

* перегляд фотографій визначних місць Києва;

* опрацювання тексту «На екскурсії»;

* словникова робота;

 

V. Підсумок уроку

 - З якою буквою ви сьогодні познайомилися?

 - Які звуки вона позначає?

 - В яких словах вона зустрічається?

 - Молодці, діти, ви сьогодні гарно попрацювали, за це Їжачок приніс вам невеличкий подаруночок – друковану букву «Ї», яку ви можете розфарбувати.

Ї ї

 

doc
Додано
14 січня 2019
Переглядів
13293
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку