Розробка уроку на тему «Домашні справи»

Про матеріал
Метa: Повторити ЛО теми Продовжувати формувати навички аудіювання. Розвивати комунікативні вміння учнів. Повторити граматичний матеріал: минулий доконаний час. Прищеплювати любов до праці
Перегляд файлу

УРОК 27 (11)

Підтема: Домашні справи

Метa: Повторити ЛО теми

Продовжувати формувати навички аудіювання.

Розвивати  комунікативні вміння учнів.

Повторити  граматичний матеріал: минулий доконаний час.

Прищеплювати любов до праці

 ХІД УРОКУ

І ПІДГОТОВКА ДО СПРИЙНЯТТЯ ІНШОМОВНОГО МОВЛЕННЯ

GreetingПривітання.

Т: Hello, children! How are you today? Ps: We are fine, thank you!

2. Повідомлення теми та мети уроку.

Г: Today we'll continue speaking about house chores. You'll practise the vocabulary on the topic «Household Chores» in texts, games and exercises». You11 also practise the grammar tense we learned at the previous lesson — the Past Perfect Tense.

Warming up 3. Уведення в іншомовну атмосферу.

Виконання завдання на картках.

Учні повинні розташувати речення у правильній послідовності подій у діалок-жар?.. Потім двоє учнів читають цей діалог-жарт за ролями.

HO,:  Put the sentences of the joke in the correct order to make up a dialogue.

I □ Well, I was ironing my trousers when the phone rang and I answered the iron by mistake.

і □ But I thought you had burnt both your ears.

 Well, yes. I had ironed my trousers and started ironing a shirt when the phone rang again!

 What happened? How did you burn your ears?  ,.   

Check on  Homework Перевірка домашнього завдання.

1) РЗ, впр. 1 (с. 29).

Учні по черзі читають складені ними словосполучення.

2) РЗ, впр. 2 (с. 29).

Учні ланцюжком читають речення, складені ними з використанням словосполучень, наведених у впр. 1.

II ОСНОВНА ЧАСТИНА УРОКУ

Listening 1. Аудіювання.

Comprehension Подання тексту для аудіювання.

Учні отримують картки для індивідуальної роботи, в яких представлено список домашніх справ. Учитель двічі читає діалог, а учяі ставлять «галочку» біля тих домашніх справ, які виконала Сінді.

Т: Listen to the dialogue and tick what Cindy has done today.

CINDY IS TIRED

 Hello, darling! How are you today?

 Actually, I'm very tired.

 Did you have a lot of work at school?

 No, I have done much work about the house today.

 Really? Oh, dear! Did you want to help me?

 Yes, and I wanted to ask your permission to go to Tim's party on Friday! All myfriends are going there.

 So what have you done to have a permission to go to Tim's party?

 I have dusted the furniture and vacuumed the carpet.

 And that made you so tired?

 I have also watered the flowers and made my bed.

 What about cooking or shopping?

—- Oh, Mum, I'm not a robot! Besides, you usually do the cooking and shopping.

 It's OK, I can really do it better than you. And what about the rubbish? Have уоц taken it out?

 Oh, I forgot to! But I have also washed the dishes! Mum, please, may I go to the party!

 Alright, you may, but promise to help me about the house not once a year, but at least once a week!

 

 

Listen to the dialogue and tick (* ) what Cindy has done today.

 to dust the furniture

 to water the flowers

 to make the beds

 to wash the dishes

 to cook dinner

 to go shopping

 to take the rubbish out

 to iron clothes

 to vacuum the carpets

 to lay the table

Vocabulary Practice 2. Повторення й активізація JIO теми «Домашні справи». Гра «Am I Right?».

Учитель починає гру: висловлює припущення стосовно того, які домашні обов'язки зазвичай виконує учень, а той висловлює згоду стверджувальним реченням або незгоду запереченням. Потім цей учень висловлює аналогічне припущення стосовно іншого учня тощо.

Т: I think Oleh usually takes his dog out.

Oleh: Yes, I do. I think Olesya usually dusts the furniture.

Olesya: No, I don't. I think Svitlana usually cooks breakfast for herself.

Svitlana: Yes, do. I think Myhailo usually cleans his room.

2) Робота в парах.

Учні складають завдання один для одного: пишуть словосполучення з пропущеними літерами за темою «Домашні справи». Потім пропонують сусідові заповнити пропуски, після чого перевіряють один одного. Учитель контролює правильність виконання завдання.

3) Гра «Find the Partner».

Учитель роздає картки з частинами словосполучень.

Т: Take the card with the part of a word combination. Move aroud the class and f!| the etudent with the second part of the word combination. Ask questions to find the

 

to dust      the furniture

to water      the flowers

to make      the beds

to wash      the dishes

 to cook      dinner

togo       shopping

 to take      the rubbish out

to iron       clothes

to vacuum      the carpets

 to lay       the table

 

Учні, пересуваючись класом, повинні знайти свою «половинку, прочитати й перекласти словосполучення.

3. Відпрацювання граматичного матеріалу: минулий доконаний час. 1) Виконання завдання на картках.

HO.

Діти отримують картки для індивідуальної роботи. Учні повинні вибрати й обвести правильний варіант граматичної форми дієслова. Для перевірки виконання завдання учні по черзі читають речення та пояснюють свій вибір. Учитель перевіряє правильність виконання завдання.

Choose and circle the correct verb form.

1) After I have finished/had finished the washing up, I decided/had decided to go for a walk.

2) Mary was/had been sad because she has failed/had failed the test.

3) He couldn't find his watch. He has/had lost it.

4) My friend left/had left by the time I got/had got to his place.

Summarizing

5) When I saw/had seen Peter, I understood that I have/had met him before.  

2) Граматична гра «Reasons».

Учитель називає два прості речення в минулому неозначенному часі, а учні повинні трансформувати їх у складнопідрядне речення, підрядну частину якого вжито в минулому доконаному часі. Т: I lost my key. I couldn't get into the house. Р/. I couldn't get into the house because I had lost my key. T: There was no juice. Sam drank it all. P2: There was no juice because Sam had dmnk it all. T: She was tired. She cleaned the flat. P3: She was tired because she had cleaned the flat і т. ін.

ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА УРОКУ

1. Домашнє завдання. Впр. 4 (с. 55), письмово.

2. Підведення підсумків уроку. Бесіда в режимі T-*Pt-+Pg-*P3.

Т: What topic have we discussed at the lesson today? What did you practise to speak about? What grammar have we revised?

Grammar Practice

Let's remember what we had done before I gave you the hometask.

Учні пригадують, що вони  зробили потягом уроку»

 P(: We had made up the dialogue»

Pt: We had check*! the homework.

Wt had listened to the text «Cindy lS Tired»» J»,:

 We had played the game «Am 1 Right?».

Г,: We had played the game «Find the Partner».

rt: We had worked In pairs.

 

doc
Додано
4 квітня 2020
Переглядів
386
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку