Розробка уроку на тему «My Family»

Про матеріал
Повторити ЛО з теми Ознайомити у чнів зі ступенями порівняння прикметника OLD Повторити минулі часи дієслів Розвивати комунікативні вміння учнів Виховувати інтерес до навчання
Перегляд файлу

УРОК 29

Повторити ЛО з теми

Ознайомити у чнів зі ступенями порівняння прикметника OLD

Повторити минулі часи дієслів

Розвивати комунікативні вміння учнів

Виховувати інтерес до навчання

GREETING

How do you do?

We are fine, thank you

AIM

Today we’ll do some revision. We’ll revice the vocabulary on the topic “My Family” and we’ll have some grammar practice in the present and past tenses

WARMING UP

“Don’t say YES or NO”

Учитель звертається до учнів із загальними запитаннями в одному з минулих часів. Учні повинні дати повну відповідь

Were you cooking from5pm to 7pm yesterday?

I wasn’t cooking yesterday.

Had you done your homework before you went to bed yesterday?

Did you watch TV last Sunday?

Were you writing when I came into the classroom?

Had you tidied up your room before your parents came home?

CHECK ON HOMEWORK

MAIN PART OF THE LESSON

-Vocabulary Practice

Впр1. С58

-PresentingGrammar

ІІорівнянняприкметника OLD

Т: What form of the аdjective old do we use when we speak about the members of the family who were born earlier than others?

What forms do weuse when we speak about the members of the family who were born the earliest of all?

What form of the аdjective old do we use when we speak about the members of the family who have more years old than the other members of the family?

What forms do weuse when we speak about the members of the family who have the most years of all?

2) Впр. З (c. 58).

Учні ланцюжком читають речення, обираючи той варіант прикметника old, що найкраще відповідає змісту речення.

3) РЗ, впр. 1 (с. ЗО).

Учні самостійно заповнюють пропуски в реченнях правильною формою прикметника old. Потім по черзі читають речення та пояснюють свій вибір.

3. Повторення граматичного матеріалу: минулі часи дієслів.

1) Впр. 2 (с. 58).

Учні читають речення, ставлячи слова в дужках у форму минулого доконаногої часу. *

2) Впр. 4 (с. 59).

Учні читають речення ланцюжком, ставлячи дієслова в дужках у форму минулого неозначеного або тривалого часу, та пояснюють їхнє вживання.

3) Виконання завдання на картках.

Учитель роздає картки для індивідуальної роботи. Учні самостійно читають текст, що на картках, і заповнюють пропуски однією з поданих форм дієслова, потім перевіряють, читаючи текст уголос ланцюжком. Учитель виправляє можливі помилки. Т: Read the text on the handouts and fill in the blanks with the correct form of the verb from the table below.

Complete the sentences with the letter of the correct variant.

 At 4 a. m. on Sunday morning a strange noise 1) Sam up. He  2) out of the window and saw somebody driving his motorbike3) towards the front door, but by the time hegot outside they4) his motorbike out of sight. When hewent back to the house, he 5) that somebody              6) him out. As he7) in through the kitchen window, a policeman saw him and thought he8) a burglar. The policeman arrested him and9) him to the police station. His parents10) to the police station and said who Sam was. The policelet him go home, but they never found his motorbike!

 a   b   c  

1 was waking  woke   had woken

2 looked   was looking  had looked

3 run   ran   had run

4 drove   was driving  had driven  

5 saw   was seeing  had seen  .

 6  locked   was locking  had locked  

7 climbed  was climbing  had climbed  

8 was   were   had been

9 took   was taking  had taken   

10 come   came   had come

 

ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА УРОКУ

1. Домашн завдання.

1) РЗ, впр. 2 (с. ЗО), письмово.

2) РЗ, впр. З (с. ЗО), письмово.

 

Summarizing

2. Підведення підсумків уроку. Бесіда в режимі T-*P-*P-+P

Т: What topic have we discussed at the lesson today? What new grammar material have you learned? What grammar have we revised?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
4 квітня 2020
Переглядів
469
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку