Урок 4. Електронний дизайн.
Виділення обраного тексту в середовищах для читання.
Мета:
Тип уроку: засвоєння нових знань, формування вмінь.
Обладнання та наочність: комп’ютери, презентація, проектор.
Хід уроку
І. Організаційний етап
Всі почули ми дзвінок,
Він покликав на урок.
Кожен з нас приготувався,
На перерві постарався.
Зараз сядуть лиш дівчата,
А за ними і хлоп'ята.
ІІ. Актуалізація опорних знань
Гра «Впіймай голосний звук»
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності
Учитель. Сьогодні ми ознайомимось з поняттям електронного дизайну та навчимось виділяти потрібний нам текст.
IV. Вивчення нового матеріалу.
Перш, ніж приступити до вивчення нового матеріалу, пригадаймо правила безпечної поведінки в комп'ютерному класі (діти називають правила).
Розповідь учителя (з демонструванням презентації на екрані)
Уявіть ситуацію, ви з батьками вирішили повністю змінити інтер'єр вашої кімнати. Але ви не знаєте, які меблі поставити, які шпалери хочете бачити на свої стінах. Не здогадуєтесь, які занавіски будуть пасувати.
Для того, щоб полегшити це завдання, існує велика кількість різноманітних програм і онлайн-сервісів по створенню електронного дизайну.
В цих програмах ви можете підібрати будь-які компоненти інтер'єру і подивитись, на екрані комп'ютера який вигляд буде мати ваша майбутня кімната. Тобто ви створите електронний дизайн вашої кімнати. А потім на основі отриманого зображення ви можете зробити свою кімнату ідеальною.
Ці програми є у вільному доступі в мережі Інтернет.
Також поняття електронного дизайну можна приміняти в різних сферах. До прикладу – дизайн електронного тексту. Тобто, текст, який ми створили на комп'ютері, ми можемо змінити, прикрасити. А саме – змінити колір тексту, розмір, шрифт і т.д.
Але все по порядку. Сьогодні на уроці ми навчимось виділяти готовий текст. Адже, щоб змінити текст, його спочатку потрібно виділити (зробити так, щоб комп'ютер «бачив» наш текс і міг його змінювати).
Ісеує два способи виділення тексту: за допомогою мишки і за допомогою клавіатури.
І спосіб: наводимо вказівник миші на початок тексту, натискаємо один раз лкм і, невідпускаючи, «протягуємо» до кінця тексту і лише потім відпускаємо. Ми одразу помічаємо, що текст виділився кольором – сірим, або синім, або блакитним, або ж навіть чорним.
ІІ спосіб: наводимо мишку перед текстом, натискаємо один раз лкм – це означає, що ми встановили курсор перед текстом (з'являється паличка, яка блимає – це курсор).
На клавіатурі натискаємо клавішу Shift і, невідпускаючи її, тиснемо на стрілочку вправо «→» (клавіша керування курсором) доти, доки весь текст не стане виділеним.
V. Фізкультхвилинка
А зараз, шановні діти давайте поглянемо на екран (слайд з фізкультхвилинкою) та попробуємо повторити всі ці дії які будуть нам демонструвати герої на екрані (відео фізкультхвилинка)
VІ. Усвідомлення набутих знань
Цікавинка (показую дітям відеоролик про гнучку клавіатуру і коментую).
VII. Формування вмінь та навичок
Практичне завдання
Релаксація
Вправа для профілактики короткозорості та порушення зору
VIII. Підбиття підсумків уроку
Вправа «Зашифроване повідомлення»
Закреслити всі літери «ю» і розшифрувати повідомлення:
ВСЮІ ЮЮГАЮРЮНО ВЮЧЮЮАЮТЮЬ ІНЮФЮОРЮМАЮТЮИЮКЮУЮ
Бесіда за питаннями.