Розробка уроку на тему: "Хатина дядька Тома"Г.Бічер-Стоу

Про матеріал
Авторська розробка уроку з використанням візуальних та інтерактивних технологій
Перегляд файлу

 

Чаплик Наталя Вікторівна,

учитель зарубіжної літератури.

Комунальний заклад

 «Верхньокам’янська ЗОШ І-ІІ ступенів»

 Званівської сільської ради

Бахмутського району Донецької області

Тема. Проблема рабства і ставлення до людей різних рас і національностей у романі  Гаррієт Бічер-Стоу "Хатина дядька Тома"

Мета: формування ключових компетентностей: спілкування державною мовою (усно й письмово тлумачити поняття, факти, висловлювати думки, почуття, погляди); соціальна та громадянська компетентності (аргументовано і грамотно висловлювати власну думку щодо суспільно-політичних питань; уникати дискримінації інших у ході спілкувння; критично оцінювати тексти соціально-політичного змісту, визнавати рівність людей незалежно від расової приналежності); екологічна грамотність і здорове життя (усвідомлювати цінності життя, розуміти небезпеку потрапляння в критичні ситуації);
формування предметних компетентностей:  уміння визначати актуальні проблеми у прочитаному творі, висловлювати своє ставлення до порушених питань, розкривати їхню актуальність; формувати ставлення до персонажів,  пояснювати вчинки персонажів, мотиви їхньої поведінки та розкривати внутрішні порухи, поривання, мрії й прагнення;

виховувати толерантність, милосердя, навички безпечної поведінки.

Тип: урок вивчення нового матеріалу.      

Форма проведення : тренінг.

Обладнання: відеоролик, лепбуки (додаток до розробки уроку), стікери, клей, цеглинки НУШ за кількістю дітей в класі.

Хід заняття

І. Вступна частина

Слово вчителя. «Стаття 21. Усі люди є вільні і рівні у своїй гідності та правах. Права і свободи людини є невідчужуваними та непорушними».

-Яким законом гарантуються ці права? ( Основним Законом - Конституцією України).

 

  1. Зворотній зв'язок

-Чи відомі вам факти порушення свободи людини в історії людства?(Римська імперія, кріпацтво тощо)

-Який роман Жуля Верна порушує проблеми рабства і рівності людей? («П’ятнадцятирічний капітан»)

Сьогодні ми розглянемо проблему рабства і ставлення до людей різних рас і національностей у романі  Гаррієт Бічер-Стоу "Хатина дядька Тома".

2.Очікування.

Напишіть на стікерах ознаки, якості, риси, якими наділена вільна людина і розмістіть їх на шкалі від 1 до 10  за важливістю у житті людини( незалежність, право на освіту, право на лікування, вільне пересування, свобода слова, право на відпочинок тощо).

3.Привітання.

Розпочнемо нашу роботу з привітання.

Вправа «Теплі долоньки»

Станьте в коло, правою рукою передайте, а лівою отримайте побажання від сусіда (добра, тепла, усмішок, підтримки, допомоги, розуміння, толерантності, успіху тощо)

4.Складання правил

Для успішної роботи пропоную скласти правила тренінга.

(Колективна робота)

1.Бути активними.

2.Бути толерантними.

3.Говорити по черзі.

4. Не критикувати.

5.Дотримуватися регламенту тощо

ІІ.ОСНОВНА ЧАСТИНА

  1. Теоретичний блок. Робота в парах (самоосвіта).

 Завдання в летбуці №1

1.1.УКЛАДІТЬ ХРОНОЛОГІЧНИЙ ЛАНЦЮЖОК ВИНИКНЕННЯ І СКАСУВАННЯ РАБСТВА У США

1 пара. Вперше африканські невільники були завезені в британську Вірджинію англійськими колоністами в 1619 р. Станом на 1860 рік, з 12-мільйонного населення 15 американських штатів, де зберігалося рабство, 4 мільйони були рабами. З 1,5 млн сімей, що жили в цих штатах, понад 390 тис. сімей мали рабів.

 

  2 пара.У першій половині XIX століття національне багатство Сполучених Штатів значною мірою було засновано на експлуатації рабської праці. За період з XVI століття по XIX століття в країни Америки було завезено близько 12 мільйонів африканців, з них близько 645 тис. — на територію сучасних США.

 

3 пара.У січні 1849-го Авраам Лінкольн вніс до Конгресу білль про заборону рабства у федеральному окрузі Колумбія. Поправку відхилили, хоча позиція загалом була досить поміркованою. Скасування рабства в столиці США не означало його остаточного знищення і було важливим, радше, з морально-етичного погляду: столицю держави, яка претендувала на першість на американському континенті, мали населяти вільні люди. 

                                                                                                          

4 пара.18 вересня 1850 Конгрес США ухвалив закон про втікачів рабів, що дозволяв пошук і затримання втікачів рабів на територіях, де рабство було вже скасовано. Закон зобов'язував населення всіх штатів брати активну участь в затриманні рабів-утікачів і передбачав суворе покарання для рабів, тих, хто їх переховував і тих, хто не сприяв затриманню раба. У всіх південних і північних штатах засновувалися особливі уповноважені з ловлі рабів, яким слід надавати сприяння. Спійманих рабів поміщали у в'язницю і під озброєною охороною повертали рабовласникові. Щоб раб був визнаний збіглим, достатньо було, щоб будь-який білий заявив і підтвердив під присягою, що цей негр є рабом, який втік від нього.

 

5 пара.На індіанській території, яка формально не входила до складу США і де проживали виселені в 1830-і рр. з південних штатів П'ять цивілізованих племен, рабство в окремих випадках зберігалося до 1870-х рр. При цьому положення рабів в індіанців було кращим у порівнянні з південними штатами, а значну частину племені семінолів становили афроамериканці і нащадки змішаних індіансько-афроамериканських шлюбів.

6 пара.Рабство було скасовано після завершення Громадянської війни 1861–1865 років і прийняття Тринадцятої поправки до Конституції США в грудні 1865 року.

(Результати роботи прикріплюємо ланцюжком на дошці).

2.2. ВІДНОВІТЬ ЛИСТ і ви побачите наскільки болючою була тема рабства у США.

Всесвітньо відомий роман Бічер-Стоу «Хатина дядька Тома» мав свого часу величезне практичне значення й сприяв боротьбі прогресивних сил американського суспільства за увільнення рабів. Скромна дружина вчителя духовної семінарії й мати сімох дітей, Бічер-Стоу несподівано для себе зайняла видне місце в літературному й громадському житті. Вихована в релігійно-пуританському дусі, майбутня письменниця довго жила в Цинциннаті, місті, що межує з рабовласницьким штатом Кентуккі. Вона «з жахом спостерігала за життям чорних рабів і їх жорстоких хазяїв, що безжально зневажали всі закони моральності й людяності». Жаліслива жінка не раз укривала в своєму будинку негрів-утікачів, що шукали порятунку від тиранії рабовласників. Поштовхом, що спонукав сорокарічну Бічер-Стоу взятися за перо й виступити на стороні аболіціоністів, був суворий закон 1850 року, згідно з яким негри-втікачі визнавалися рабами на всій Території Сполучених Штатів і підлягали негайному поверненню власникам. «Хатина дядька Тома» , спочатку надрукована в журналі, вийшла окремою книгою в 1852 році.

Слова для вставки: книгою журналі закон 1850 року негрів-утікачів жорстоких хазяїв штатом Кентуккі вчителя духовної семінарії рабів американського «Хатина дядька Тома»

 

ІІ.ПРАКТИЧНИЙ БЛОК

1.Обєднання в групи і робота в лепбуках.

Завдання №3. Встановіть послідовність подій у творі за ілюстраціями.

Завдання №4. Складіть лото і схарактеризуйте персонаж.

Завдання №5Встановіть, кому можуть належати, ці предмети. Поясніть, коли саме персонаж ними користувався, або підтвердьте свою думку словами з тексту.

Руханка  «Робот» з цеглинками НУШ. Передати цеглинки в колі точно за рахунком 1-2-3. (Формує відповідальність, виховує увагу)

Завдання№6. Підберіть риси характеру, якими наділений  дядько Том. Чи легко людині, маючи такі риси характеру, бути невільником? Чому?

Завдання №7. Прокладіть маршрут втечі до Канади Елізи і Джорджа. Чому саме до Канади втікали раби? Обґрунтуйте свою думку.

ІІІ.ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА

1.Підведення підсумків тренінга.

3.1.1.Перегляд відеоролика «Цифра дня. Яку сходинку в рейтингу торгівлі людьми займає Україна»» https://www.youtube.com/watch?v=NfsRLnGtWXE

3.1.2.Ознайомтеся з постером і складіть хмару слів з протидії торгівлі людьми на долоньці.

Картинки по запросу "памятка протидії торгівлі людьми""

2.Зворотній зв'язок.

Залиште на шкалі тільки ті стікери, на яких записані якості, ознаки, риси, які маєте саме ви як вільні люди, які гарантує вам Конституція України. Якщо бажаєте змінити їх значимість, перемістіть на шкалі.

3.Релаксація.

Станьте в коло, підніміть руки вгору і уявіть людину, яка дає вам затишок і безпеку у цьому світі, перетворіть цю людину на символ (квітка, сонце, зірка), візьміть цей символ в руки і прикладіть до свого серця.

4.Процедура завершення тренінга.

Вправа «Електричний струм».

Усі беруться за руки і, починаючи з учителя, передають один одному потиск руки. Коли сигнал надходить до вчителя, всі піднімають руки і говорять «До побачення! До нової зустрічі!»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток до уроку

Картинки по запросу хатина дядька томаЛепбук

 

Картинки по запросу "хатина дядька тома"Картинки по запросу "хатина дядька тома"Картинки по запросу "хатина дядька тома""

ЛЕПБУК

до роману Гаррієт Бічер-Стоу

«Хатина дядька Тома»


 

 

 

 

ЛІТЕРАТУРНЕ  МЕНЮ

 

Картинки по запросу гаррієт бічер-стоу хатина дядька тома

Дослідите сюжетні лінії та головні образи роману Гаррієт Бічер-Стоу «Хатина дядька Тома»

Картинки по запросу рабство в сша

Дізнаєтеся про проблему рабства у США

Картинки по запросу торгівля людьми в україні

Навчитеся попереджува-ти ситуації, пов’язані з торгівлею людьми у сучасному світі


 

 

Завдання№1.УКЛАДІТЬ ХРОНОЛОГІЧНИЙ ЛАНЦЮЖОК ВИНИКНЕННЯ І СКАСУВАННЯ РАБСТВА У США

Рабство в США — система рабовласництва та використання праці рабів, що існувала в США в 16191865 роках. Більшість рабів були африканцями, насильно вивезеними з місць проживання, і їх нащадками.

Вперше африканські невільники були завезені в британську Вірджинію англійськими колоністами в 1619 р. Станом на 1860 рік, з 12-мільйонного населення 15 американських штатів, де зберігалося рабство, 4 мільйони були рабами. З 1,5 млн сімей, що жили в цих штатах, понад 390 тис. сімей мали рабів.

 

 У першій половині XIX століття національне багатство Сполучених Штатів значною мірою було засновано на експлуатації рабської праці. За період з XVI століття по XIX століття в країни Америки було завезено близько 12 мільйонів африканців, з них близько 645 тис. — на територію сучасних США.

 

У січні 1849-го Авраам Лінкольн вніс до Конгресу білль про заборону рабства у федеральному окрузі Колумбія. Поправку відхилили, хоча позиція загалом була досить поміркованою. Скасування рабства в столиці США не означало його остаточного знищення і було важливим, радше, з морально-етичного погляду: столицю держави, яка претендувала на першість на американському континенті, мали населяти вільні люди. 

                                                                                                              

 

 

 

 

 

18 вересня 1850 Конгрес США ухвалив закон про втікачів рабів, що дозволяв пошук і затримання втікачів рабів на територіях, де рабство було вже скасовано. Закон зобов'язував населення всіх штатів брати активну участь в затриманні рабів-утікачів і передбачав суворе покарання для рабів, тих, хто їх переховував і тих, хто не сприяв затриманню раба. У всіх південних і північних штатах засновувалися особливі уповноважені з ловлі рабів, яким слід надавати сприяння. Спійманих рабів поміщали у в'язницю і під озброєною охороною повертали рабовласникові. Щоб раб був визнаний збіглим, достатньо було, щоб будь-який білий заявив і підтвердив під присягою, що цей негр є рабом, який втік від нього.

 

На індіанській території, яка формально не входила до складу США і де проживали виселені в 1830-і рр. з південних штатів П'ять цивілізованих племен, рабство в окремих випадках зберігалося до 1870-х рр. При цьому положення рабів в індіанців було кращим у порівнянні з південними штатами, а значну частину племені семінолів становили афроамериканці і нащадки змішаних індіансько-афроамериканських шлюбів.

Рабство було скасовано після завершення Громадянської війни 1861–1865 років і прийняття Тринадцятої поправки до Конституції США в грудні 1865 року.

 

 

 

 

 

 

 

 

Завдання№3.ВСТАНОВІТЬ ПОСЛІДОВНІСТЬ ПОДІЙ У ТВОРІ

 

 

 

 

Завдання №4.ЛІТЕРАТУРНЕ ЛОТО

 

 

Еліза

Стійко зносить життєві труднощі завдяки вірі у Бога

Джордж Гарріс

Підкоряється людям і обставинам, а потім бунтує, не вірить в Бога

Кассі

Не може змиритися зі своєю долею, тікає

Том

Тікає, щоб урятувати сина від продажу

 

Гейлі

Рабовласник нового покоління, що звільняє рабів

Том Локер

Рабовласник, який справедливо ставиться до рабів

Містер Шелбі

Глибока особистість, що ненавидить рабство

Огюстен Сен-Клер

«людяний» работорговець

Джордж Шелбі

Безжальний работорговець

Саймон Легрі

Жорстокий, деспотичний рабовласник

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Місіс Шелбі

На смертному одрі вона благає батька звільнити Тома, але через збіг обставин цього не трапилося.

Євангеліна

ставиться до темношкірих людей із упередженням, характерним для тогочасних північан. Вона виступає проти інституту рабства, але, принаймні спочатку, сахається рабів як людей.

Офелія

Дружина рабовласника, яка здатна спілкуватися зі своїми рабами, як з вільними людьми

Марі Сен-Клер

Ненависна і деспотична, продає всіх своїх рабів після смерті чоловіка

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


  Завдання №7.ПРОКЛАДІТЬ МАРШРУТ ВТЕЧІ ДО КАНАДИ ЕЛІЗИ І ДЖОРДЖА

 

 

 

 

 

 

ОЗНАЙОМТЕСЯ З ПОСТЕРАМИ І СКЛАДІТЬ ХМАРУ СЛІВ З ПРОТИДІЇ ТОРГІВЛІ ЛЮДЬМИ НА ДОЛОНЬЦІ

 Картинки по запросу "памятка протидії торгівлі людьми""

 

Похожее изображение


Завдання №5.КОМУ МОЖУТЬ НАЛЕЖАТИ ЦІ ПРЕДМЕТИ


Картинки по запросу кайданиКартинки по запросу золотий годинник на ланцюжкуПохожее изображениеКартинки по запросу півапельсинаКартинки по запросу пиріг з вишнямиКартинки по запросу вашингтон портретКартинки по запросу бібліяКартинки по запросу нагайкаКартинки по запросу машина для очищення конопельКартинки по запросу лист у конверті

 

 

Картинки по запросу газета англійською мовоюКартинки по запросу ноти

 

Завдання№2.ВІДНОВІТЬ ЛИСТ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

книгою журналі закон 1850 року негрів-утікачів жорстоких хазяїв штатом Кентуккі вчителя духовної семінарії рабів американського «Хатина дядька Тома»

 

 

Завдання №6.ВИБЕРИ РИСИ ХАРАКТЕРУ, ЯКИМИ НАДІЛЕНИЙ ТОМ

вКартинки по запросу "хатина дядька тома""

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
16 жовтня 2020
Переглядів
5742
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку