Розробка уроку на тему «Молярна маса»

Про матеріал
Мета: формувати поняття «молярна маса», розкрити різницю між поняттями «молярна маса» та «відносна молекулярна маса», формувати вміння робити розрахунки із застосуванням понять «кількість речовини», «молярна маса».
Перегляд файлу

Конспект уроку 4.

 

Тема: Молярна маса

 

Мета: формувати поняття «молярна маса», розкрити різницю між поняттями «молярна маса» та «відносна молекулярна маса», формувати вміння робити розрахунки із застосуванням понять «кількість речовини», «молярна маса».

 

Обладнання: роздатковий матеріал,

 

Тип уроку: вивчення нового матеріалу

 

Форми роботи: «Хімічна розминка», робота в парах, бесіда, фронтальна робота

           

                                                   Хід уроку:

І.  Організація класу

 

ІІ. Оголошення теми і мети уроку

 

ІІІ. Актуалізація опорних знань

Прийом «Хімічна розминка» по основним поняттям попередніх уроків

  • Відносна атомна маса
  • Відносна молекулярна маса
  • Кількість речовини
  • Стала Авогадро
  • Обчислення відносної молекулярної маси речовини
  • Обчислення кількості речовини за відомою кількістю молекул
  • Обчислення кількості молекул за відомою кількістю речовини

 

Робота в парах:

  • Обчислити відносні молекулярні маси алюміній оксиду, кальцій ортофосфату (Са3(РО4)2).

 

IV. Мотивація навчальної діяльності

Проблема: Як пов’язати кількість речовини і масу?

 

V. Вивчення нового матеріалу.

  1.    Ми вже знаємо, що 1 моль любої речовини містить стале число структурних частинок, але кожна з

     них має свою масу. Тому маса 1 моль – це молярна маса.

     Молярна маса – маса 1 моль речовини.

  1.    Значення молярної маси речовини чисельно співпадає зі значенням відносної молекулярної маси.

М (речовини) = Mr (речовини)

  1. Одиниці вимірювання молярної маси речовини:

[М (речовини)] = г/моль

  1. Молярна маса пов’язана з кількістю речовини

   

                        

 

  1.    Наводиться приклад розв’язування задачі із застосуванням даних формул:

 

Обчислити кількість речовини води масою 3,6 г.

 

Аналіз задачі: Що відомо? Що знайти? Як це зробити?

 

Дано:

m2О) = 3,6 г

 

Розв’язання:

  1. Яка молярна маса води?

M(Н2О) = Mr (Н2О)

Mr (Н2О) = 2·Ar (H) + Ar (O) = 2·1 + 16 = 18

M(Н2О) = 18 г/моль

  1. Яка кількість речовини води?

ν2О) − ?

Відповідь: ν2О) = 0,2 моль

 

 

VІ. Закріплення вивченого матеріалу

Розв’язування задач. Учням пропонується роздатковий матеріал із переліком задач. Одна задача розв’язується учнем біля дошки.

Робота в парах. Розв’язування задач.

Задачі:

  1. Обчислити масу ферум (ІІ) оксиду кількістю речовини 0,2 моль.
  2. Обчислити кількість речовини вуглекислого газу масою 1,1 г.
  3. Обчислити кількість речовини ферум (ІІІ) сульфату (Fe2(SO4)3) масою 8 г.
  4. Обчислити кількість молекул, що містяться у воді масою 7,2 г.

 

VІІ. Підведення підсумків уроку

 

VІІІ. Домашнє завдання

 

 

doc
Пов’язані теми
Хімія, 8 клас, Розробки уроків
Додано
12 квітня 2020
Переглядів
351
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку