Розробка уроку на тему «НА ГОСТИНИ ДО ПІСНІ»

Про матеріал
Мета: • навчальна: визначити з учнями багатогранні можливості музики; • розвивальна: розвивати емоційну сферу учнів; удосконалювати співацькі навички; • виховна: прищеплювати учням зацікавленість музикою.
Перегляд файлу

Урок № 2. НА ГОСТИНИ ДО ПІСНІ

Мета:

 навчальна: визначити з учнями багатогранні можливості музики;

 розвивальна: розвивати емоційну сферу учнів; удосконалювати співацькі навички;

 виховна: прищеплювати учням зацікавленість музикою.

Музичний матеріал: Л. ван Бетховен «Бабак», Д. Кабалевський «Пісня про школу», по- співка «Бім-бом».

Наочні посібники: нотна хрестоматія; портрети Л. ван Бетховена, Д. Кабалевського; ре­продукція картини А. Ватто «Савояр із бабаком».

Обладнання: ТЗН; дитячі музичні інструменти; фонохрестоматія.

Тип уроку: комбінований урок.

ХІД уроку

Учні входять до класу під музичний супровід («Пісня про школу» Д. Ка­балевського).

1. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

Перевірка готовності класу до уроку. Музичне вітання

2. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Учитель. Що таке пісня? У якому стані людина хоче співати? Які пісні вам подобається слухати або підспівувати, коли маєте гарний настрій? А коли сумуєте? Завдяки пісням людина може виражати свій настрій або стан, тобто те, що в неї на душі. Пісня передає різні почуття, звеселяє та заспокоює, розва­жає, змушує замислитися... Сьогодні Пісня запросила нас на гостини та пообі­цяла відкрити свою таємницю — чому всі люди так люблять співати.

3. ОСНОВНА ЧАСТИНА

 Слухання музики

Учитель. Сьогодні па уроці ми разом з Піснею вирушаємо у подорож до Німеччини, де зустрінемо хлопчика, який грає на шарманці.

Розгляньмо репродукцію картини А. Ватто «Савояр із бабаком». У руках хлопчик тримає старовинний механічний музичний інструмент — шарман­ку. Обертаючи її ручку, шарманщик міг виконувати 6—8 записаних на меха­нізмі інструмента мелодій. Саме цим бідні діти заробляли собі та своїм рідним на життя. їм допомагали дресировані бабаки, які їх супроводжували. Савоя­рам доводилося мандрувати, адже життя безпритульних дітей було дуже важ­ким. У XVIII столітті у художників замовляли картини, що зображують савоярів. Картина Антуана Ватто «Савояр із бабаком» — одна з найкращих прикрас зібрань французького живопису в Ермітажі у Санкт-Петербурзі (Росія). Кар­тина вражає як якістю живопису, так і виразністю образу хлопчика років два­надцяти з простакуватим, відкритим обличчям. На ньому скромний одяг, при­значений для далекої подорожі. З ним — флейта, скриня та вчений бабак, що вміє «гадати», витягуючи «білети щастя».

 Поміркуйте, якою має бути музика, що розповідає про бідного хлопчика та його друга бабака.

Понад 200 років тому видатний німецький композитор Людвіг ван Бетхо­вен написав пісшо, у якій ідеться саме про такого хлопчика, який мандрував зі своїм вірним другом.

Музику до пісні «Бабак» Бетховен створив ще юнаком. Пісня виконуєть­ся від імені маленького хлопчика-савояра, що заробляє в Німеччини піснями з дресированим бабаком, та розповідає про нелегке життя мандрівного музи­канта, з яким ділить горе і радість його маленьке звірятко — бабак. Вслухай­тесь у зміст цієї скромної, але внутрішньо багатої пісні!

 Прослухайте цей твір і скажіть, чи розкриває музика картину життя біднго хлопчика.

Слухання пісні «Бабак» Л. ван Бетховена

 Чи саме такою ви очікували почути музику?

 Схарактеризуйте музику, користуючись словничком (обираючи необх; характеристики).

Радісна    Весела

Сумна   Печальна

Повільна    Туждива

Спокійна  Яскрава

Ласкава   Красива

 Звучанням якого музичного інструмента Л. ван Бетховен передав пісню  шарманки? (Фортепіано)

 Пропоную погратися у музичну гру. Об’єднаймося у дві групи: перша група — це «виконавці», які імітуватимуть гру на шарманці, а друга — «диригенти», які намагатимуться диригентськими рухами передати настрій і характер. твору.              \

Повторне слухання пісні «Бабак» Л. ван Бетховена із пластичним інтонуванням

 Порівняйте настрій музики і картину, яку ми бачимо. Чи відображає музика настрій картини?

Вокально-хорова робота

Учитель. Для багатьох саме пісня — найулюбленіший вид музики. Головною в ній завжди є мелодія, яку може прикрашати супровід.

 Із яких звуків складається мелодія? (Високих, низьких, довгих, коротких)

Розучування та виконання поспівки «Бім-бом» з показом рукою руху мелодії Продовження розучування «Пісні про школу» Д. Кабалевського

4. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ

 Бесіда

 Які пісні лунали сьогодні на уроці та хто їх створив?

 Про яку таємницю пісні ми дізнались?

 Чому більшість людей люблять пісні?

Учитель. Існує багато пісень, що розповідають про навколишній світ, ві­дображують різні події, стосунки між людьми. У них виражено радість і сму­ток, мужність і доброту, тобто душевний стан людини. Отже, пісня — це музи­ка душі людини.

Учні виходять із класу під музичний супровід («Пісня про иіколу>>

Д. Кабалевського).

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
24 березня 2020
Переглядів
513
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку