Розробка уроку на тему «У КОРОЛІВСТВІ СПІВУЧИХ МЕЛОДІЙ»

Про матеріал
Мета: • навчальна: розширювати уявлення учнів про емоційний зміст музики; активізувати образне мислення; • розвивальна: розвивати творчу фантазію учнів, уяву, уміння імпровізувати; • виховна: виховувати в учнів вокальні, виконавські навички, зацікавленість музикою, співом.
Перегляд файлу

Урок № 3. У КОРОЛІВСТВІ СПІВУЧИХ МЕЛОДІЙ

Мета:

 навчальна: розширювати уявлення учнів про емоційний зміст музики; активізува­ти образне мислення;

 розвивальна: розвивати творчу фантазію учнів, уяву, уміння імпровізувати;

 виховна: виховувати в учнів вокальні, виконавські навички, зацікавленість музи­кою, співом.

Музичний матеріал: Я. Степовий «Лугом іду», поспівка «Бім-Бом», Ф. Колесса «Школяр».

Наочні посібники: нотна хрестоматія; портрети Я. Степового, Ф. Колесси.

Обладнання: ТЗН; дитячі музичні інструменти; фонохрестоматія.

Тип уроку: комбінований урок.

Хід уроку

Учні входять до класу під музичний супровід («Лугом іду» Я. Степового).

1. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

Перевірка готовності класу до уроку. Музичне вітання

2. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Учитель. Музика відкриває нам загадковий, чарівний світ наших вра­жень, почуттів. Кожна людина відчуває різні настрої. У цьому світі панує спі­вуча мелодія, яка і поведе нас сьогодні стежинами свого Королівства. Отже, вирушаймо подорожувати!

3. ОСНОВНА ЧАСТИНА Слухання музики

Учитель. Багато чарівних мелодій лунає на уроках музичного мисте­цтва. Ми їх чуємо і в вокальній музиці, і в інструментальній. Мелодії україн­ських пісень завжди приваблювали та надихали композиторів своєю наспів­ністю, виразністю. Український композитор Яків Степовий захоплювався на­родною піснею та зробив обробку пісні «Лугом іду». Послухайте її та дайте відповідь на запитання.

 Хто виконував мелодію: голос чи інструмент?

Слухання твору Я. Степового «Лугом іду»

 Про що вам розповіла мелодія?

Гоа «Упіймай у долоньку»

Оберіть слова, що відповідають характеру прослуханого твору: наспівний, суворий, мелодійний, рішучий, мужній, сумний, плавний.

 Послухайте ще раз та поміркуйте, якими кольорами можна зобразити цю музику.

Повторне слухання твору «Лугом іду» Я. Степового з пластичним інтонуванням

Вокально-хорова робота

Учитель. Після милування красою рідної природи та відпочинку, що по­дарувала нам пісня, настає час працювати. Для вас, школярів, основна пра­ця — це добре навчатися й гарно поводитися.

Розспівування

Повторення поспівки «Бім-Бом» із підкресленням пульсу, плесканням у долоні (на 1-й та 5-й рядки поспівки) та відбиванням ритму ударами по колінах (на решті рядків) або з використанням дитячих музичних інструментів — трикутника та бубна

Схема використання дитячих музичних інструментів

 

 

Z Z

П I

I Z

I Z

 

I I

Z Z

I Z

I Z

 

 Які пісні про школу вам відомі?

Сьогодні ми розучимо пісню українського композитора і дослідника народної творчості Філарета Колесси. Для дітей він створив збірку пісень «Шкільний співаник», у якій уміщено народні твори та пісні українських композиторів. Ми вивчимо пісню «Школяр».

 Прослухайте її та скажіть, чого навчається малий школярик у школі.

Слухання пісні«Школяр» Ф. Колесси

 Як ви вважаєте, це старовинна чи сучасна пісня?

Цю пісню школярі співали дуже давно, майже сто років тому, але відтоді  завдання учнів не змінилося: школа навчає читати, писати, рахувати.

Розучування'пісні «Школяр» Ф. Колесси, повторення правил співу,

робота над диханням, одночасним початком співу, м'якістю звуковедення

4. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ

Бесіда

 Яку таємницю своєї привабливості розкрила нам мелодія?

 Хто створює пісні?

 Які пісні лунали сьогодні на уроці?

Учні виходять із класу під музичний супровід («Лугом іду» Я. Степо­вого).

 

 

ДОДАТОК ДО УРОКУ № З

Гра «Піжмурки»

Троє учнів виходять до дошки і стають обличчям до класу. Четвертий учена пише на дошці ритмічний рисунок коротенької пісні або поспівки. Увесь клас мовчки його запам’ятовує. Потім запис на дошці витирають і діти, які сидята за партами, проплескують ритмічний рисунок по пам’яті. Перший з учнів, які«жмурилися», проплескує ритмічний рисунок, другий — називає його ритміч­ними складами «та» або «ті-ті», третій — записує рисунок на дошці.

Гра «Естафета»

Учні об’єднуються у дві групи і шикуються у дві колони. Останній учень в кожній колоні тихенько простукує нескладний ритмічний рисунок по пле­чу товариша, який стоїть перед ним. Той «передає естафету» далі. Учень, який «приймає естафету» останнім, має записати ритмічний рисунок на дошці. Перемагає команда, яка першою завершить гру й правильніше передасть почат­ковий ритмічний рисунок.

Вправа-гра «Телевізор»

Уважно погляньте на екран уявного телевізора. Запам’ятайте «передачу»  Проплескайте і запишіть.

ПІПIIПIZ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
24 березня 2020
Переглядів
372
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку