Тема. Пристрої введення та виведення інформації
Мета:
-
навчальна: систематизувати знання учнів про складові комп’ютера та їх призначення; сформувати свідомі знання з даної теми, закріпити правила поведінки в школі, ознайомити детально з пристроями введення та виведення інформації;
-
розвивальна: розвивати уважність, пам’ять, мовлення, логічне мислення, навички самостійної роботи на комп’ютері;
-
виховна: виховувати самостійність та відповідальність, працелюбність, акуратність у роботі.
Тип уроку: комбінований.
Обладнання та наочність: дошка, комп’ютери, презентація.
Програмне забезпечення: браузер.
Хід уроку
-
Організаційний етап
-
Доброго дня. Я дуже рада вітати вас на уроці інформатики. Але мені цікаво дізнатися, з яким настроєм ви прийшли сьогодні на урок. Намалюйте, будь ласка, на папірцях, що у вас на парті, обличчя-смайл, яке покаже як ви себе відчуваєте. (На дошці зразок: три обличчя-смайли, які відображають радість, страх, сум.)
(Учням, що обрали «сумні» або «веселі» смайли, раджу налаштуватися на роботу.)
-
Усміхніться один одному, подумки побажайте успіхів на цілий день. Для того, щоб впоратися на уроці з завданнями, будьте старанними і слухняними. Завдання наші такі:
Не просто слухати, а чути.
Не просто дивитися, а бачити.
Не просто відповідати, а міркувати.
Логічна розминка
Чарівник жив на третьому поверсі десятиповерхового будинку. Одного дня йому захотілося жити вище, і він перекинув будинок дахом донизу. На якому поверсі опинилася квартира чарівника? (Відповідь: на 8 поверсі)
-
Актуалізація опорних знань
Повторення раніше вивченого матеріалу
-
Розгадайте ребуси, щоб дізнатися, які ж слова будуть ключовими на сьогоднішньому уроці. Поясніть значення відгадок
Бесіда з опорою на попередньо вивчений матеріал
-
Які з поданих пристроїв є основними складовими комп’ютера?
-
Назвіть основні складові персонального комп’ютера.
-
Які ви знаєте допоміжні пристрої комп’ютера?
-
Ви вже знаєте, що є велика кількість пристроїв комп’ютера. Всі вони поділяються на дві групи, а саме пристрої введення та виведення. На сьогоднішньому уроці ми розглянемо ці групи пристроїв детальніше. Отже, тема, над якою будемо працювати, – «Пристрої введення та виведення інформації»
-
Вивчення нового матеріалу
Пояснення з елементами демонстрування презентації (використовується проектор)
Комп'ютеру, як і людині, необхідні свої «очі і вуха», з допомогою яких він міг би сприймати інформацію ззовні. В даний час є різноманітні пристрої, що виконують ці функції в складі комп'ютера. Вони називаються пристроями введення, оскільки забезпечують введення в комп'ютер даних у різних формах: чисел, текстів, зображень, звуків. Пристрої введення перетворюють цю інформацію з форми, зрозумілій людині, у цифрову форму, яка сприймається комп'ютером. До пристроїв введення належать: клавіатура, мишка, сканер, мікрофон, маніпулятори типу «миша», веб-камера.
Пристрої введення даних можна розділити за типом даних:
Крім пристроїв введення є ще пристрої виведення інформації. Пристрої виведення призначені для виведення інформації (результатів роботи комп’ютера) у зрозумілій для людей формі. До пристроїв виведення відносяться: монітор, принтер, колонки, навушники.
Пристрої виведення, також можна поділити за типом даних, з якими вони працюють. Так, можна виділити пристрої виведення:
-
Розгляньмо детальніше такі пристрої як клавіатуру та мишку, принтер. Для цього об’єднаймося в групи. Завдання кожної групи: опрацювати текстовий матеріал та повідомити своїм однокласникам те, про що ви дізналися.
Робота в групах
І група – види клавіатур;
ІІ група – види мишок;
ІІІ група – 3D-принтери;
(Відповіді дітей)
Хвилинка-цікавинка
Чи знаєте ви, що вже винайшли 3D-принтер їжі. Вже зараз, просто сидячи вдома, можна замовити будь-який одяг з Інтернету або потрібні вам речі. Вчені вже розробили такий вид принтера, за допомогою якого ви зможете вибрати страву з переліку меню, яку бажаєте та цей пристрій приготує вам її самостійно.
Розповідь з елементами бесіди
-
Розглянемо ще один пристрій введення – сканер. Серед них за принципом дії виділяють планшетні та ручні.
-
Чи зустрічали ви у повсякденному житті використання ручних сканерів? Якщо так, то де? (Відповіді учнів)
Поміркуйте!!!
-
До якої групи пристроїв відноситься модем та системний блок?
(Відповіді учнів)
Модеми можуть знаходитися всередині системного блоку комп’ютера або в окремому корпусі і бути підімкненими до комп’ютера. Модем є пристроєм введення так само як пристроєм виведення інформації.
Системний блок не відноситься до жодної з груп пристроїв. Він є головним пристроєм, який керує всією роботою комп’ютера.
Цікавинка
Зараз уже існує пилосос, у який вбудовано комп’ютер. Тож, поки ви виконуєте домашнє завдання, цей пилосос може самостійно пропилососити підлогу в квартирі.
-
Застосування набутих знань
-
Гра «Комп'ютерна граматика»
-
На уроках української мови ви вичали, що речення має виражати закінчену думку. Отже, я буду починати речення, а вам потрібно його закінчити.
-
Основні пристрої комп'ютера – це…
-
Всі пристрої комп'ютера поділяються на…
-
До пристоїв введення інформації відносяться…
-
Колонки, монітор, принтер – це…
-
Сполучіть назву пристрою та його призначення
Монітор
|
|
Роздрукування текстової та графічної інформації
|
Колонки
|
Введення літер, цифр, розділових знаків
|
Принтер
|
Відтворює результати роботи комп'ютера
|
Клавіатура
|
Керує всією роботою комп’ютера
|
Системний блок
|
Програвання музичних файлів
|
Фізкультхвилинка
-
Формування вмінь і навичок
Робота за комп’ютером
-
Повторення правил безпечної поведінки за комп’ютером.
-
Перед тим як розпочати роботу за комп’ютерами, потрібно повторити правила техніки безпеки та правила поводження в комп’ютерному класі.
Гра «Естафета»
Один з учнів отримує естафетну паличку. Називаючи правило, передає естафету наступному учневі і повторюється це, поки останній учень отримає естафетну паличку.
-
Інструктаж учителя.
-
На сьогоднішньому уроці ви будете працювати з інтерактивними вправами LearningApps. Для цього вам потрібно відкрити браузер, у списку закладок вибрати потрібну. Серед поданих інтерактивних вправ знайти «Перший мільйон» та розпочати виконання, відповідаючи на запропоновані запитання.
-
Виконання практичної роботи за комп’ютерами.
Виконання інтерактивних вправ: https://learningapps.org/display?v=poosuk0hc17
https://learningapps.org/display?v=pgdemof5t17
Релаксація
Вправи для очей
-
«Тік-Так» (показати як працює годинник)
-
«Подивитися на муху» (уявити, що на кінчик носа сіла муха; подивитися прямо на неї)
-
«День-ніч» (сильно заплющити очі, відкрити)
-
«Скік-скік» (показати як стрибає м’ячик)
Кольоротерапія
-
Підсумки уроку
Гра «Снігова куля»
-
Всі ви взимку ліпили сніговиків. Спочатку формували невеличку снігову кульку, потім котили її по снігу і вона постійно збільшувалася в розмірах. Отож, ваше завдання буде таким: кожен з вас по черзі називає пристрої введення та виведення інформації, повторюючи всі пристрої, названі попередніми учнями.
Фронтальне опитування
-
Що вивчали на уроці?
-
Чого навчились під час роботи за комп’ютером?
-
Що сподобалось на уроці?
-
Виконання яких завдань викликали труднощі?