Розробка уроку на тему "Рослини взимку"

Про матеріал
Розробка уроку для дітей з особливими освітнім потребами з природознавства на тему "Рослини взимку" Мета: Повторити характерні ознаки зими в неживій природі. Розкрити залежність між змінами в неживій природі й життям рослин. Ознайомити учнів з тим, у якому стані перебувають рослини взимку. Розвивати спостережливість, виховувати дбайливе ставлення до всього живого, уміння бачити найкрасивіше в природі.
Перегляд файлу

Тема: Рослини взимку.

 

Мета: Повторити характерні ознаки зими в неживій природі. Розкрити залежність між змінами в неживій природі й життям рослин. Ознайомити учнів з тим, у якому стані перебувають рослини взимку. Розвивати спостережливість, виховувати дбайливе ставлення до всього живого, уміння бачити найкрасивіше в природі.

 

Обладнання: ілюстрації зими, відерце із сніжинками-запитаннями, сніжинки, гілочки з різних дерев.

 

ХІД УРОКУ

 

І. Організаційний момент

Слайд 1

 

II. Підсумок фенологічних спостережень

 

- Яка пора року?

- Який зараз місяць?

- Який день?

- Хто з вас помітив, чи є вітер? Який він?

- Чи були опади?

- Яка погода переважала протягом тижня?

 

ІІІ. Актуалізація опорних знань, умінь та навичок.

 

Прийшла до нас бабуся у білому кожусі,

Поля причепурила, пухнастим снігом вкрила.

Вгадайте хто вона – бабуся чепурна.

Слайд 2

Сьогодні у нас буде незвичайний урок. Ми подорожуватимемо країною, назву якої ви дізнаєтеся, коли відгадаєте загадку!

Прийшла до нас бабуся у білому кожусі, Поля причепурила - пухнастим снігом вкрила

Вгадайте, хто вона - бабуся чепурна?

- То яка відгадка? (Зима)

- Наша мандрівка пролягатиме в холодну снігову країну, вітри з якої принесли нам Зиму. Під час подорожі всі повинні бути уважними, щоб не залишитися там назавжди.

 

IV. Мандрівка в країну "Зима".

Слайд 3

- Зараз бабуся Зима подує, і ми всі перенесемось у її країну. Покладіть голівки на парти і закрийте очі.

- Ми вирушаємо.

(Вчитель відкриває картинки з малюнками зими, які прикріплені на дошці).

- Ми вже в країні Зима. Погляньте, як красиво навкруги.

1. Зустріч зі Сніговиком-Питайликом.

Слайд 4

- А ось і перша зустріч із мешканцем цієї цієї країни. У сніговика ціле відерце сніжків, але не звичайних, а із запитаннями. Треба швидко давати на них відповіді, інакше він засипле нас снігом і ми не зможемо подорожувати далі.

Запитання від Сніговика-Питайлика.

Відгадайте тест.

1. Які три міста у країні Зими?

2. Звідки походить назва грудня?

3. Про який місяць говорять «сутінки року»?

4. Про який місяць говорять «року початок, зимі середина».

5. Які опади найчастіше випадають взимку?

2. Розгадування кросворда.

Слайд 5

Відгадавши кросворд Сніговика про ознаки зими ви дізнаєтесь, з ким він хоче нас познайомити.

 

1

 

 

 

 

 

                          2

 

 

 

 

 

 

 

       3

 

 

 

 

 

              4

 

 

 

 

 

 

 

 

 5

 

 

 

 

 

 

                    6

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                         8

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

     7

 

 

  1. Пухнастий, легкий, блискотливий,

Лягає майже нам до ніг.

І звати - килим? Ні, це ....

                                                                     (Сніг)

  1. В нас зимою білим цвітом

Сад зацвів, неначе літом.

                                                                      (Іній)

      3) Прозорий, мов скло, а не вставиш у вікно.

                                                                      (Лід)

  1.  Маленькі снігові кульки.

Улюблена гра дітей взимку.

                                                                   (Сніжки)

  1. Завірюха віє в полі,

Скрізь стоять дерева голі,

Все пухнастий сніг покрив,

І замовк пташиний спів.

Горобці одні "цвірінь",

              То яка це пора року?

                                                                             (Зима)

         6) Влітку відпочивають, взимку дітей катають.

                                                                          (Санчата)

        7)Над будинками, над хатинками

           Дахи стали бородатими,

           Від сонця бороди заплакали

           Вдень і вночі сльози капали.

                                                                         (Бурульки)

      8) Те саме, що метелиця, хурделиця, завія.

                                                                          (Завірюха)

То з ким ми зустрілися?

(Діти читають по вертикалі слово "сніжинка")

Слайд 6

Але Сніговик хоче дізнатися, що ви знаєте про сніжинку.

- З чого зроблена сніжинка?

- Хто ж її викував?

- Що утворюють сніжинки на землі?

 

3. Бесіда на основі спостережень за явищами у живій природі "Дерева і кущі взимку".

 

Слайд 7

- Що таке ліс?

Розгляньте уважно зимовий ліс. Чи такий він, як був улітку,

восени?

- Які зміни ви помітили?

- Які дерева сплять?

- А які дерева не захотіли заснути?

- Як називають ці рослини? (Хвойні).

- Чому їх так називають?

- Невже справді хвойні дерева ніколи не скидають листочки-хвоїнки? (Ні, поступово, не всі одразу).

Розгляньте малюнки. Які це дерева? (Ялинка і сосна).

- Порівняємо їх. Що спільного?

- А чим відрізняються?

 Діти підготували для нас маленькі розповіді про ці дерева. (Діти по черзі розповідають).

Слайд 8

а) Ялинка росте дуже повільно - 10-15 років. З деревини ялини роблять музичні інструменти.

Слайд 9

б) У сосни дуже глибокий корінь. В сосновому лісі краще ростуть трав'янисті рослини, бо в ньому світліше. В цих лісах будують санаторії для лікування легень. Живицю сосни використовують для вироблення лаків, фарб, парфумів.

4. Гімнастика  для очей .

Слайди 10-15

 

5. Робота з підручником.

Слайд 16

Прочитати статтю "Рослини взимку".

Бесіда за питаннями підручника.

 

6. Дослід

Слайд 17

- А чи відмирають листяні дерева?

(Ні, вони перебувають у стані спокою).

- Щоб переконатися у цьому, проведемо невелике дослідження. (На партах лежать гілочки дерев або кущів).

- На місці опалого листя залишаються бруньки. На зрізаній гілочці відокремте одну бруньку і розгляньте її.

- Що покриває бруньку? (Тверді лусочки).

- Розсуньте обережно лусочки. Що ви побачили всередині?

- То яке значення мають ці лусочки?

- На перерві поставимо гілочку, з якою працювали, на вікно у вазу. І будемо спостерігати, коли бруньки набубнявіють, коли розпустяться листочки.

 

7. Гра «З яких рослин ці гілочки?»

- А зараз спробуємо відгадати, з якого дерева гілочка. Поясніть, які ознаки допомогли вам здогадатися.

(Дітям показують гілочки ялини, верби, калини з ягодами, сосни, берези).

 

VI. Узагальнення та систематизація знань учнів.

1. Бесіда на основі спостережень за явищами у живій природі «Трав'янисті рослини взимку».

- Вся земля покрита снігом. Невже у цій країні немає трави, квітів? А де ж вони.

Недарма наша Сніжинка чарівна. Вона зробила так, що ми можемо побачити, що є там - під снігом. (Розгляд малюнка на таблиці або у підручнику).

Восени у більшості трав'янистих рослин стебла і листки зберігаються цілу зиму, наприклад, у полуниці, озимої пшениці. Чому ж вони не гинуть від морозу?

Сніг, ніби ковдра, вкриває землю, і рослинам тепло. Між сніжинками є повітря. Воно і захищає рослини від холоду. На землі під снігом температура не опускається нижче 2 градусів морозу.

- Під яким снігом рослинам буде тепліше: під пухнастим чи ущільненим? Чому?

- Чи ростуть рослини взимку?

 

 

2.Самостійна робота на сайтах.

Слайд 18

 

3.Перевірка знань. Робота з тестом

Слайд 19

Сніговик-Питайлик хоче перевірити , чи були ви уважними на уроці.

 

 VI. Підсумок уроку.

Слайд 20

- Наша мандрівка закінчилася. Пора повертатися до класу.

- Де ми побували?

- Що пригадали про життя рослин взимку?

 

 Домашнє завдання.

Слайди 21-22

1 група готує матеріал про те, як зимують птахи.

2 група готує матеріал про те, як зимують звірі.

 

docx
Додано
6 листопада
Переглядів
77
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку