Бирлівська ЗОШ І-ІІ ступенів
Сонце
в нашому житті
Природознавство 1 клас
Тузенко С. А.
Тема. Сонце в нашому житті
Мета: формувати в учнів уявлення про Сонце, про
значення сонячного світла і тепла для
рослин, тварин, людини; розкрити значення
сонячного світла і тепла в житті людини;
сприяти формуванню в учнів потреби до
пізнання світу; розвивати мислення, уяву,
мовлення учнів; виховувати любов до
природи.
Обладнання: ілюстрації, малюнки, картки-промінці,
вчительська презентація, іграшкові
макети тваринок
Хід уроку
І. Організація класу
Вже дзвіночок продзвенів
Час роботи наступив!
ІІ. Хвилинка спостережень
ІІІ. Повідомлення теми та мети уроку.
Метод «Дивуй»
(сприяє підготовці дітей до засвоєння нового матеріалу)
1. Розповідь учителя
- Дітки, послухайте казочку. Павучок Ниточка жив на високій ялинці. Він ткав свою хатинку-павутинку і весело розмовляв із сусідкою Білочкою. Аж тут у лісі стало зовсім темно. Небо закрили чорні хмари. Сонечка не стало, в лісі посумнішало, потемнішало і ,навіть, похолоднішало.
- Де ж це Сонечко? – зажурився павучок Ниточка.
- А для чого воно тобі? – каркнула ворона, що пролітала неподалік.
- А дійсно, для чого нам сонечко? – подумав наш герой…
- Діти, давайте допоможемо нашому павучкові Ниточці дати відповідь на запитання.
2. Гра «Мікрофон»
(активізує набуті раніше знання учнів)
ІІІ. Ігрова хвилинка
IV. Вивчення нового матеріалу
1. Розповідь учителя
(супроводжується показом слайдів)
Слайд 1.
Сонце - це тіло неживої природи. Це велика зірка, яка випромінює у простір силу – силенну тепла і світла. На небі Сонце здається маленьким сліпучо – яскравим кружечком лише тому, що нас від Сонця відділяють 150 млн. км.
Температура сонячної поверхні 6000 градусів, а біля центру – 150 млн. градусів.
Слайд 2.
Сонячні промені допомагають виробляти в тілі тваринних організмів дуже корисні речовини – вітаміни.
Слайд 3.
Люблять сонячні промені і комахи, і змії, і ящірки.
Від нього вони стають рухливими і швидкими.
Слайд 4.
Сонячне світло і тепло потрібні не лише тваринам, а й рослинам. Вони ростуть, цвітуть, дають плоди і насіння в теплу сонячну погоду. Взимку рослини сплять.
Слайд 5.
А тепер давайте поміркуємо: чи потрібне сонячне світло і тепло людині? Навіщо? (розповіді дітей)
V. Фізкультхвилинка
Сонечко
Прилетіло сонечко на мою долонечку.
Крильця червоненькі, цяточки чорненькі.
По всіх пальчиках ходило, з мізинчика полетіло.
(діти імітують рухи сонечка)
VI. Узагальнення й систематизація знань та вмінь учнів
1. Робота за підручником (с. 36-37)
• Слухання казки
• Гра «Поміркуй!»
2. Робота над загадками (цей вид роботи розвиває у дітей мислення, кмітливість)
• Без хмизу і дров палає - землю зігріває (Сонце)
• Гріє, гріє, припікає,
Всіх у воду заганяє. (Сонце)
• Вдень у небі гуляє, а ввечері на землю сідає (Сонце)
VII. Хвилинка відпочинку
Гра «Хто на сонечко схожий?»
3. Гра «Дари Сонця»
- Напишіть на промінчиках, що дарує
Сонечко Землі? (красу, тепло, світло, енергію, любов, життя)
3. Гра «Незакінчені речення»
• Сонце – це…
• Сонце дає Землі…
• Сонце потрібне…
IX. Підсумок уроку
Вийди, вийди, Сонечко
На дідове полечко,
На бабине зіллячко,
На наше подвір’ячко.
На веселі квіточки,
На маленькі діточки.
Там вони граються,
Тебе дожидаються.