20 червня о 18:00Вебінар: Особливості організації навчальної діяльності учнів, що мають розлади аутистичного спектру

Урок "Рослини, їх будова"

Про матеріал
Ознайомити дітей із будовою росли, з'ясувати значення кожної частини рослини, розвивати зв’язне мовлення; пам'ять, увагу,виховувати дбайливе ставлення до природи.
Перегляд файлу

         КОНСПЕКТ УРОКУ З ПРИРОДОЗНАВСТВА 1 КЛАС.

Тема.    Рослини ,  їх будова.

              Практична робота. Вивчення будови рослин.

Мета: - ознайомити дітей із будовою рослин;

              з'ясувати значення кожної частини рослини;

           -  розвивати зв’язне мовлення; пам'ять, увагу;

           -  виховувати дбайливе ставлення до природи;

  бажання дізнаватися все більше нового.

Обладнання: пелюстки квітки, малюнки рослин, відео «Будова рослин»,

картки, рослини, плоди, насіння, мікрофон.

 

                              ХІД  УРОКУ

І. Організаційний момент.

Стали, діти, всі рівненько,

посміхнулися гарненько,

настрій на урок взяли

й працювати почали.

      Вправа « Погода».

  • Яка зараз пора року?
  • Який місяць?
  • Яке число?
  • Тепло чи холодно надворі?
  • Який стан неба?
  • Чи були протягом дня опади?

ІІ. Актуалізація опорних знань.

Ось пелюсточки біленькі

нам відкриють всім знання.

Як урок наш пройде добре,

то розквітне квітка ця.(на пелюстках етапи уроку, в кінці утвориться квітка).

  1. Вправа « Асоціативний кущ».
  • підібрати асоціації до слова рослини.
  1. Відгадування та класифікація рослин.

Листячко довгасте з жилками – нитками

можеш ти прикласти до своєї рани.

Вздовж доріг, стежинок я люблю рости,

скрізь мене побачиш, де крокуєш ти.(Подорожник)

        У вінку зеленолистім, у червоному намисті,

        видивляється у воду, на свою хорошу вроду. (Калина)

Стала на поляні в жовтім сарафані.

Підросте – всміхнеться, для вітрів вбереться

в платтячко біленьке, пишне та легеньке.(Кульбаба)

         Довгий зелений, добрий солоний,

         добрий і сирий, хто він такий? (Огірок)

І печуть мене , і варять,

і їдять, і хвалять, бо я добра.(Картопля)

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

ІV. Вивчення нового матеріалу.

  1. Відповіді на запитання.
  • За якими ознаками рослини відносяться до живої природи?
  • Як рослини пов’язані з неживою природою?
  • На які групи діляться рослини?(культурні і дикорослі)
  1. Практична робота. Вивчення будови рослини.

А) Робота з малюнками яблуні, калини, помідора.

  - Розгляньте малюнок яблуні.

  - Які частини  дерева зображено?(Яблуко, листя, квіти, корінь, стовбур)

  - Які кущі зображені? (Калина)

  - Назвіть частини цієї рослини.(Ягоди, листя, квіти, корені, стебла)

  - Назвіть частини помідора.(Помідор, листя, квіти, стебло, корінь)

  - Як назвати одним словом яблуко, ягоди калини, помідор?(Плоди)

  - Де утворюються плоди?(Плоди утворюються на місці квіток)

       Б) Перегляд відео «Будова рослин».

       В) Робота з демонстраційним матеріалом.

Учитель розрізає яблуко, помідор, ягоду калини.

  • Що міститься в середині кожного плоду?(насіння)
  • Що є спільного в усіх рослин? (корінь, стебло, листя, квіти, плоди і насіння)

Висновок: Усі рослини мають однакову будову:

                    корінь

                    стебло

                    листя

                    квітка

                    плід

     Г) Робота в парах.

 На кожну парту до уроків розкладають розрізану на частини рослину.

  • Розгляньте окремі частини рослини. Назвіть їх одне одному.
  • Покажіть корінь, стебло, листя, квітку.
  • Складіть їх у такій послідовності, щоб утворилася ціла рослина.

Фізкультхвилинка.

  Д) Розповідь про значення кожної частини рослини (відео)

- Як ви вважаєте, чи зможе рослина жити без якої – небудь  частини?

Висновок. Усі частини рослини важливі та взаємопов'язані. Це єдиний організм.

ІV.Узагальнення та систематизація знань та вмінь учнів.

  1. Робота з підручником.
  • розгляд малюнка, знаходження частин рослини;
  • читання правил;

2.   Робота в зошитах.

  • з'єднати  стрілочками частини рослини з назвами

   3.     Робота в групах.    

ПЕРША: - домалювати рослині ті органи, яких не вистачає;

ДРУГА:  - серед плодів знайти «зайвий»;

ТРЕТЯ:  -  кожній насінині знайти її плід на малюнку (гарбузове насіння – малюнок гарбуза, т.д.)

4. Хвилинка – цікавинка  (про  рослину з найбільшим листям).

5. Охорона рослин.

      Бережімо ріки, бережімо води,

      як матусю рідну , бережім природу.

              Бережімо кожну квіточку й травинку,

              бо ми всі природи рідної частинки.

V. Підсумок уроку.

      Вправа «Мікрофон»

      На уроці я дізнався…

      Мені сподобалося…

 

doc
Додав(-ла)
Свистун Лариса
Додано
6 лютого
Переглядів
219
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку