Розробка уроку на тему: "Театр. Звуки [т], [т’], буква Т, т. Читання складів, слів та речень. Вертеп."

Про матеріал
Ознайомити учнів із буквою Т, т, яка позначає звуки [т], [т’]; навчити правильно артикулювати звуки [т], [т’]; удосконалювати навички звукового аналізу слів, читацькі навички; розвивати зв'язне мовлення, спостережливість, пам'ять, увагу; збагачувати словниковий запас учнів; формувати комунікативну компетентність, навички індивідуальної та парної роботи; виховувати інтерес до читацької діяльності, доброзичливість, повагу до однокласників, любов до мистецтва.
Перегляд файлу

Тема. Театр. Звуки [т], [т’], буква Т, т. Читання складів, слів та речень. Вертеп.

 

Мета: актуалізувати знання учнів про театр, його види; ознайомити учнів із буквою Т, т, яка позначає звуки [т], [т’]; навчити правильно артикулювати звуки [т], [т’]; удосконалювати навички звукового аналізу слів, читацькі навички; розвивати зв'язне мовлення, спостережливість, пам'ять, увагу; збагачувати словниковий запас учнів; формувати комунікативну компетентність, навички  індивідуальної та парної роботи; виховувати інтерес до читацької діяльності, доброзичливість, повагу до однокласників, любов до мистецтва.

 

Обладнання: Воскресенська Н.О., Цепова І.В. Українська мова. Буквар: підручник для 1 класу закладів загальної середньої освіти.-Харків, 2018р.,

картки для індивідуальної  роботи, картки для рефлексії, презентація, мультимедійне обладнання, презентація, картки з фішками на позначення звуків.

 

Хід уроку

  1.                   Привітання.

Пролунав гучний дзвінок,

Учнів скликав на урок.

Домовляймось, любі діти,

На уроці не шуміти,

Гарно руку підіймати,

Друзів не перебивати.

Тож, часу дарма не гаймо,

Наш урок розпочинаймо!

  1.            chrome-capture-2023-11-5 (4)Емоційне налаштування

- А тепер подивилися на мене - і посміхнулися! Я вам бажаю гарного настрою і продуктивного уроку.

  1.            Повідомлення теми уроку

- Сьогодні на уроці ми з вами познайомимося ще з онією літерою та побуваємо в театрі, а також дізнаємося що таке Вертеп.

 

  1.            chrome-capture-2023-11-5 (5)Вступна бесіда

Театр — це чудово! Ви сидите у великому затишному залі й дивитеся на сцену. А зараз закрийте на хвилинку очі і уявіть себе в театрі. А там відбувається таке, що й очей відірвати не можна.

Ну, чи можна спокійно дивитися на те, як жахливі розбійники женуться за бідною Гердою чи Буратіно?  Скільки музики, пісень буває в театрі! Ні, я таки дуже люблю ходити до театру!

chrome-capture-2023-11-5 (3)  Давайте пригадаємо, якими бувають театри? Памятаємо відповідаємо повним реченням - Я знаю такі види театру....Я чув про.....

 

  1.            Розповідь про види театру.

Картинки по запросу ляльковий театр  картинки

Картинки по запросу балет картинки

Картинки по запросу опера чиполлино картинки

 

  1.            Стіна слів

Ще з уроків “Я досліджую світ” та мистецтва,  ми  знайомі зі словами:

Театр -  це приміщення або місце для видовищ де грають роль актори перед глядачами.

Вистава -  це особливе дійство, яке відбувається в просторі сцени.

Актори -  люди, які виконують сценічні ролі.

Глядачі - спільна група людей, які дивляться виставу.

Зал - велике, крите приміщення.

Сцена - спеціальна площадка, яка розташована трішки вище над підлогою, на якій відбуваються вистави.

--- Які значення з цих слів вам ще невідомі чи не зрозумілі?

chrome-capture-2023-11-5 (2)

- Всі ви мабуть знаєте, щоб потрапити до театру потрібен квиток. Так ось наше запрошення - тримайте!!!

 

ІІ. Вивчення нового матеріалу. Слухання й обговорення тексту

2.1. Розгляд ілюстрацій до тексту.

chrome-capture-2023-11-5 (1)- Відкрийте підручник на ст.66 та розгляньте сюжетний малюнок.

— Який це театр? (ляльковий)

— Хто герої вистави? (кіт і пес)

— Оберіть, яке з речень відповідає схемі, поданій під малюнком?

Кіт і пес — друзі. У театрі йде вистава. Весело друзям разом.

 

2.2. Аудіювання тексту

- Послухайте текст і порівняйте його з малюнком.

Тім і Том

У ляльковому театрі йде вистава «Тім і Том».

Пес Тім і кіт Том — товариші. Вони все роблять спільно: і працюють, і відпочивають. Весело друзям разом.

Із Тімом і Томом весь час трапляються різні цікаві пригоди. Про це і розповідається у виставі.

 

2.3. Перевірка розуміння почутого.

— Як називається вистава? (“Тім і Том)

— Хто — Том , а хто — Тім? ( Том - кіт, Тім - пес)

— Про що розповідається у виставі? Як саме діють Тім і Том? (що роблять все спільно разом, дружно і потрапляють в різні цікаві пригоди).

 

2.4. Дослідження звуків мовлення. Артикуляційно-слухові вправи. Виділення звуків [т], [т’], їхня характеристика.

,chrome-capture-2023-11-5 (19)

— назвіть ще раз імена кожного героя вистави ( Том, Тім)

— назвіть перший звук у слові Том; ([т])

— назвіть перший звук у слові Тім; ([т’])

Отже, чуємо - приголосний твердий [т] і приголосний мякий звук [т’] і позначаємо їх у схемі  -, =

chrome-capture-2023-11-5 (6)

2.6. Вправи для очей. Гімнастика (відео)

- Виконаємо вправу для очей, щоб наші оченятка трішки відпочили.

 

2.7. Ознайомлення з друкованими літерами т, Т

 

 Графічний аналіз букви.

- Розгляньте велику і малу букви Те, те, порівняйте їхні форми і розмір.

- Чим відрізняються одна від одної? (розміром)

- Покажіть літеру пальчиками, викладіть на столі за допомогою олівців, встаньте і покажіть букву, розкинувши руки в боки. А ще можна сконструювати літеру з деталей лего.

алфавит_пальцы_2

D:\ЦЕПОВА. ВСЁ\2. РАНОК\0. ОНОВЛЕНИЙ   КОМПЛЕКТ БУКВАР +++\2. МАТЕРІАЛИ ДО  БУКВАРЯ\2. БУКВАРНИЙ ПЕРІОД\Буква Т. Театр\Рисунок2.png

D:\ЦЕПОВА. ВСЁ\2. РАНОК\0. ОНОВЛЕНИЙ   КОМПЛЕКТ БУКВАР +++\2. МАТЕРІАЛИ ДО  БУКВАРЯ\2. БУКВАРНИЙ ПЕРІОД\Буква Т. Театр\Рисунок4.jpg

D:\ЦЕПОВА. ВСЁ\2. РАНОК\0. ОНОВЛЕНИЙ   КОМПЛЕКТ БУКВАР +++\2. МАТЕРІАЛИ ДО  БУКВАРЯ\2. БУКВАРНИЙ ПЕРІОД\Буква Т. Театр\красочные-письма-t-алфавита-от-кирпичей-lego-здания-на-голубой-109125132.jpg

D:\ЦЕПОВА. ВСЁ\2. РАНОК\0. ОНОВЛЕНИЙ   КОМПЛЕКТ БУКВАР +++\2. МАТЕРІАЛИ ДО  БУКВАРЯ\2. БУКВАРНИЙ ПЕРІОД\3. БУКВИ ПАРНИХ ПР.  УРОКИ № 38-54\БУКВИ ЛЕГО\Буква Т.jpg

 

D:\ЦЕПОВА. ВСЁ\2. РАНОК\0. ОНОВЛЕНИЙ   КОМПЛЕКТ БУКВАР +++\2. МАТЕРІАЛИ ДО  БУКВАРЯ\2. БУКВАРНИЙ ПЕРІОД\Буква Т. Театр\img8.jpg

D:\ЦЕПОВА. ВСЁ\2. РАНОК\0. ОНОВЛЕНИЙ   КОМПЛЕКТ БУКВАР +++\2. МАТЕРІАЛИ ДО  БУКВАРЯ\2. БУКВАРНИЙ ПЕРІОД\3. БУКВИ ПАРНИХ ПР.  УРОКИ № 38-54\БУКВИ. ХУД. ОБРАЗИ\Т +.jpg

D:\ЦЕПОВА. ВСЁ\2. РАНОК\0. ОНОВЛЕНИЙ   КОМПЛЕКТ БУКВАР +++\2. МАТЕРІАЛИ ДО  БУКВАРЯ\2. БУКВАРНИЙ ПЕРІОД\Буква Т. Театр\На що схожа буква Т\6. Підставка в терезів.jpg

D:\ЦЕПОВА. ВСЁ\2. РАНОК\0. ОНОВЛЕНИЙ   КОМПЛЕКТ БУКВАР +++\2. МАТЕРІАЛИ ДО  БУКВАРЯ\2. БУКВАРНИЙ ПЕРІОД\Буква Т. Театр\depositphotos_115569078-stock-illustration-vector-drawing-engraving-mushroom.jpg

 

— Послухайте вірш про букву Т. До якого малюнка він підходить?

Тук-тук-тук, ток-ток-ток —
Вибиває молоток.
Ним ви цвяхи заб’єте,
Схожий він на букву Т.

- Так до якого ж малюнка підходить цей вірш? (до першого, схожа на молоток)

 

2.8. Гра “Оживи літеру”

chrome-capture-2023-11-5 (7)- А тепер візміть аркуш з літерою Т і оживіть її. Домалюйте оченята, ніс і ротик, ручки та ніжки. На виконання 1 хв.

 

 

 

 

- Відклали Букву Те на край столу і прочитаємо з нею склади.

 

chrome-capture-2023-11-5 (10)2.9. Читання  складів з літерою Т.

    

 

 

 

 

- Прочитаємо спочатку склади з твердим приголосним звуком  [т].

- А тепер читаємо склади з м’яким приголосним звуком [т’].

Прочитайте спочатку склади в рядочках.

 

 

chrome-capture-2023-11-5 (11)

 

 

 

 

 

- А тепер читаємо  стовпчики.

 

2.10. Читання «ланцюжка» складів у Букварі.

- - Знайдіть і прочитатйте «ланцюжки» складів у букварі на ст. 66

- Паличики поставили на перший рядочок і слідкуємо.

 

chrome-capture-2023-11-5 (9)

ІІІ. Фізкультхвилинка

 

 Читання слів у стовпчиках.

- Прочитайте слова  в стовпчиках, подумайте значення яких слів вам незрозуміло?

- Перший стовпчик читає -                                      , другий -                                 .

1)там - далеко,  тутпоряд.

2) тир - приміщення для тренування стрільби по мішені.

3) три назва числа.

4) тато - чоловік, який є одним з двох батьків дитини.

5) вата - пухнаста маса слабо переплетених між собою волокон.

6) торт - кондитерський виріб, зазвичай зі здобного тіста, з кремом, фруктами тощо.

7) метр - одиниця довжини або стрічка з сантиметровими поділками, що використовується для вимірювання чого-небудь.

8) молоток -  ручне знаряддя, яке використовується для забивання цвяхів, биття по предметах.

9) долотостолярний  інструмент, яким видовбують отвір чи заглиблення.

10) телята - дитинча корови, молодняк великої рогатої худоби.

11) тюлені - ссавець ряду ластоногих, що живе в морях і деяких озерах.

12) тісто - суміш борошна  з водою, дріжджами.

13) місто - великий населений пункт.

chrome-capture-2023-11-5 (13)

- Значення яких слів вам не зрозуміло?

 

Перегляд відео про вертеп.

— Послухайте і пергляньте відео про особливий старовинний український театр, який називається ВЕРТЕП. Запам’ятайте його назву.

D:\ЦЕПОВА. ВСЁ\2. РАНОК\0. ОНОВЛЕНИЙ   КОМПЛЕКТ БУКВАР +++\2. МАТЕРІАЛИ ДО  БУКВАРЯ\2. БУКВАРНИЙ ПЕРІОД\3. БУКВИ ПАРНИХ ПР.  УРОКИ № 38-54\БУКВИ. ХУД. ОБРАЗИ\039.png

D:\ЦЕПОВА. ВСЁ\2. РАНОК\0. ОНОВЛЕНИЙ   КОМПЛЕКТ БУКВАР +++\2. МАТЕРІАЛИ ДО  БУКВАРЯ\2. БУКВАРНИЙ ПЕРІОД\3. БУКВИ ПАРНИХ ПР.  УРОКИ № 38-54\БУКВИ. ХУД. ОБРАЗИ\Вертеп_Ансамбля._Верхний_этаж.jpg

D:\ЦЕПОВА. ВСЁ\2. РАНОК\0. ОНОВЛЕНИЙ   КОМПЛЕКТ БУКВАР +++\2. МАТЕРІАЛИ ДО  БУКВАРЯ\2. БУКВАРНИЙ ПЕРІОД\3. БУКВИ ПАРНИХ ПР.  УРОКИ № 38-54\БУКВИ. ХУД. ОБРАЗИ\Вертеп_Ансамбля._Нижний_этаж.jpg

Вертеп — це перший пересувний ляльковий театр, із яким виконавці ходили по хатах, виступали на ярмарках та сільських майданах.

Сам вертеп складався з двоповерхового дерев’яного ящика. Ці поверхи за традицією називалися «земля» і «небо». На першому поверсі ставили побутові сценки, де основними персонажами були Козак, Солдат, Селянин, Пан. На другому поверсі показували різдвяні сценки. Тут героями були ангели, діва Марія з немовлям, цар Ірод, Чорт.

Із часом вертеп із лялькового театру перетворився на справжній вуличний театр, де виставу грали переодягнені у чудернацьке вбрання живі люди — колядники. Вони ходили по хатах, розігрували різні сценки, співали, танцювали.

— Розгляньте малюнок унизу сторінки букваря (с. 66). Який саме вертеп тут зображений? ( вуличний) Хто показує виставу? (діти-колядники)

 

Читання віршу “Вертеп” підготовленим учнем

-  А зараз для вас прочитає вірш «Вертеп» на ст. 66  - Поворотов Євгеній.

chrome-capture-2023-11-5 (18)

Виступ батьків та учнів. Виконання колядки.

- А як саме виглядали ці дійства, які ми почули у вірші  зараз і побачимо!

- До нас на урок завітали актори - це ваші однокласники та їх батьки, які виконають колядку “Син Божий, народився...”

- Дякуємо акторам за гарне виконання колядки.

  1. Рефлексія

- Так як же називається перший старовинний ляльковий театр? (Вертеп)

-  Із якою буквою ми ознайомилися сьогодні на уроці? (Буквою Те)

-- Які звуки вона позначає? [т],[т’].

Наприкінці уроку учні роблять  запис на аркушах,

- А тепер візьміть аркуш і позначте на ньому за допомогою піктограм «Чи подобається вам театр? Чому?». (використовуємо піктограми - смайли)

-- Покажіть мені Ваші листочки.

Я Twemoji_2665.svg театр.

Мені там 1119391-1.

Я F:\ЦЕПОВА. ВСЁ\2. РАНОК\10.03.18 ЕДКАМП\ЕДКАМП. КАРТИНКИ\Без названия (1).jpg театр.

Мені там Похожее изображение.

 

docx
Додано
23 лютого
Переглядів
143
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку