Розробка уроку на тему: «Узагальнення та систематизація вивченого з теми: «Вступ. Із літератури реалізму»

Про матеріал

Дана розробка уроку має опомогти учням пригадати, систематизувати й узагальнити знання про

творчість Фредеріка Стендаля, Оноре де Бальзака, Ф.М.Достоєвського,

Л.М.Толстого;

розвивати естетичні смаки, швидкість думки, навички систематизації та

узагальнення ознак художніх творів, літературних напрямів і стилів;

удосконалювати вміння висловлювати власні думки та аргументувати їх;

виховувати колективістські почуття, повагу до духовних надбань

людства, художньої літератури, загальнолюдських цінностей.

Тип уроку: узагальнення і систематизації знань

Перегляд файлу

                                  Чаплинський професійний аграрний ліцей

 

 

Розробка уроку на тему:

«Узагальнення та систематизація вивченого з теми: «Вступ. Із літератури реалізму»

       

 

 

 

 

                                                                              Укладач:   

                                                                    викладач зарубіжної літератури

                                                                    спеціаліст І категорії

                                                       Даниліна Віта Миколаївна     

 

 

  2018

Тема:   «Узагальнення та систематизація вивченого»

(розділу «Вступ.  Із літератури реалізму»)

 Мета:     допомогти учням пригадати, систематизувати й узагальнити знання  про

                 творчість Фредеріка Стендаля, Оноре де Бальзака, Ф.М.Достоєвського,

                  Л.М.Толстого;

                  розвивати естетичні смаки, швидкість думки,  навички систематизації та

                  узагальнення ознак художніх  творів, літературних напрямів і стилів;

                  удосконалювати вміння висловлювати власні думки та аргументувати  їх;

                виховувати  колективістські почуття,  повагу до духовних надбань

                людства, художньої літератури,  загальнолюдських цінностей.

Тип уроку: узагальнення і систематизації знань

Вид: літературний турнір

Методи і прийоми:  розгадування кросворду, встановлення відповідності, бліц-

                            турнір,  «П’ятий зайвий», «Хто більше» ,  «Побудуй вислів», НЛО

                             (невпізнаний літературний об’єкт)

Міжпредметні зв’язки: географія (назви країн, міст), українська література (пись-        

                         менник-реаліст, літературна поліфонія),   історія (Наполеон)

 Обладнання: дошка, назви конкурсів, завдання до конкурсів  кожній  команді,

                          годинник, емблеми капітанів команд

                                                  Перебіг уроку

І. Оргмомент.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

    Вступне слово вчителя

  1. Повідомлення теми, мети, завдань уроку.
  2. Представлення команд, журі.

ІІІ. Узагальнення та систематизація знань учнів

      1конкурс: «Розминка» Бліц-турнір

Завдання: дати відповіді на поставлені запитання. Гравець якої команди перший

підніме руку—та команда і відповідає. Якщо відповідь неправильна—слово нада-     

ється другій команді. За одну правильну відповідь—один бал. Отож, будьте уважні.

1.—Фредерік Стендаль—це письменник-реаліст чи романтист? Обгрунтуйте свою думку.

2.—Назвіть підзаголовок і епіграф роману Стендаля «Червоне і чорне».

3.—Про які роки зі свого життя Достоєвський писав: «У ці роки я був похований

живцем і закритий у домовині»?  (каторга—Омський острог 1850-1854рр., військо-

ва служба у Семипалатинську 1854-1858рр.)

4.—Протягом якого часу відбуваються події роману «Злочин і кара»? (2 тижнів)

5.—Розкрити теорію Родіона Раскольникова.

6.—Чому головний герой роману Достоєвського «Злочин і кара» має таке прізви-

ще—Раскольников?

7.—Роман, який приніс Бальзаку перше визнання? («Шуани»)

8.—Письменник, що знав 13 іноземних мов, відкривав школи, писав листи царям?

(Лев Толстой)                                   Записуємо на дошці бали команд

ІІ конкурс—НЛО (невпізнаний літературний об’єкт)

Завдання: впізнайте героя літературного твору, за кожну правильну відповідь-2б.

Першій команді: «… Він був напрочуд гарний, з прекрасними темними очима, те-

мнорусявий, стрункий, на зріст вище від середнього.»   (Раскольников)

Другій: «Обличчя цього чоловіка я назвав би « місячним ликом». Волосся було

гладеньке, акуратно причесане, із сивиною попелясто-сірого кольору. Оченята

жовті, як у куниці; були майже без вій. Гострий ніс, тонкі губи. Вгадати його вік

було неможливо…»                                                     (Гобсек)

 Першій команді: «Це був тендітний, невисокий на зріст юнак 18-ти чи 19-ти років

з тонкими рисами обличчя і орлиним носом. Великі чорні очі у хвилини спокою

виблискували думкою і вогнем. Темно-каштанове волосся росло так низько, що

майже закривало лоб».                                      (Жульєн  Сорель)

Другій: «Висока й ставна жінка, у свій час мала славу першої красуні на увесь

край. У її зовнішності та ході  було щось юне й простодушне… Її душа була про-

ста й наївна…»                             (пані де Реналь)

Першій команді: Маючи мільйон, живе у занедбаній кімнаті, ходить до кредито-

рів пішки, а до його кімнати ніколи не заглядає сонце.                      (Гобсек)

Другій:  Герой себе запитує: «Створіння я тремтяче, а чи право маю?»

                                                                                                     (Раскольников)

  Слово журі.

  ІІІ конкурс—«Кросворд»

Завдання: розгадати кросворд, визначити ключове слово, презентувати літератур-

ний  жанр. Максимальна кількість –10 балів.

Відповіді кросворду: 1.Родіон,   2. Толстой,  3. Історизм,  4. Кареніна,  5. «Шуани».

Відповіді кросворду:     1. «Селяни»,    2. Наполеон,    3. Толстой,      4.поліфонія, 5.Стендаль,    6. Соня.

ІV конкурс—«П’ятий зайвий»

Командам даються 2 листки з іменами літературних героїв, учням треба знайти зайвого героя. (5 б.)

Першій команді:  Анна Кареніна, Олексій Вронський, Матильда де Ла Моль, Ко-

стянтин Левін, Стіва Облонський.

Другій: Соня, Родіон Раскольников,  Разуміхін, пан Вально,  Свидригайлов.

Слово журі.

V конкурс—«Хто більше»?

Завдання: викладач ставить ряд запитань кожній команді, виграє та команда, яка

за 1 хвилину встигне відповісти на більшу кількість запитань. Якщо не знаєте відповіді, говорите слово: «Далі».  Скільки  правильних  відповідей—стільки і балів.

Першій команді: 

  1. Назва твору-- символічні кольори.       («Червоне і чорне» Стендаля)
  2. Живоглот—це…( Гобсек  з твору Бальзака).
  3. Повне ім’я, по-батькові Достоєвського (Федір Михайлович)
  4. Причина злочину Раскольникова ( «задля експерименту», по теорії).
  5. Героїня, якій, завдяки її такту та чуйності, вдається примирити Стіву й Доллі Облонських.                                              (Анна Кареніна)
  6. Назвати дружину О.де Бальзака.                        (Евеліна Ганська)
  7. Причина, через яку Достоєвський потрапив до в’язниці.        

                                                                      (участь у гуртку Петрашевського)

  1. Дві Батьківщини Стендаля…      (Франція та Італія).
  2. Фінал роману «Червоне і чорне» Стендаля…    .     (загибель героя)
  3.  Прізвище Соні  із роману Достоєвського «Злочин і кара» .      (Мармеладова)

Другій:

  1. Антитеза як назва твору. («Злочин і кара» Ф.Достоєвського)
  2. «Усі щасливі сім’ї схожі між собою, кожна сім’я нещасна по-своєму»--це

початок роману               («Анна Кареніна» Л.Толстого) .

  1. Французькі письменники-реалісти ХІХ ст.   (Стендаль, Бальзак, Флобер)
  2. Скільки етапів у житті Сореля?            (5)
  3. Фінал роману «Злочин і кара»--     (відродження душі героя).
  4. Справжнє ім’я Стендаля--        (Марі Анрі Бейль).
  5. Як звали сестру Родіона Раскольникова?       (Дуня)
  6. У «Війні і мирі» думка народна,  а в «Анні Кареніній»---         (сімейна).
  7. Основний напрямок літератури ХІХст.       (реалізм)
  8.  Образ роману Л.Толстого «Анна Кареніна», що має символічне і трагічне

значення--         ( залізниця).

Слово журі.

VІ  конкурс—«Побудуй вислів»

Завдання: із окремих поданих  слів побудувати вислів. Оцінка—3 бали.

Першій команді: 

Максим Горький: «Геніальність Достоєвського безперечна, за силою змалювання його талант є  рівним, мабуть, лише Шекспірові».

Другій:

 О.де Бальзак: «… істориком буде саме французьке суспільство, мені ж лишиться найнятися до нього в секретарі».

VІ І  конкурс—«Установи відповідність»

Завдання: встановити відповідність між прізвищем письменника та його портретом.                            Максимальна оцінка—4 бали.

  ІV. Підведення підсумків уроку

         Слово журі. Визначення команди-переможниці. Виставлення оцінок.

  V. Рефлексія

      -Чи сподобався вам сьогоднішній урок?

      - Що найбільше запамяталось?

      -Яке завдання було найцікавішим? Найлегшим? Найважчим?

  VI. Інформація-інструктаж домашнього завдання

 Підготуватися до контрольної роботи з даної теми: «Вступ. Із літератури реалізму».

 

 

docx
Додано
15 січня 2019
Переглядів
998
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку