Розробка уроку на тему: «Який материк найспекотливіший на Землі»

Про матеріал

Урок з природознавства. 4 клас.

Тема: «Який материк найспекотливіший на Землі»

Мета: ознайомити учнів з особливостями природи Африки, розвивати просторову уяву, вміння працювати з картою півкуль, вчити складати розповіді про природу материків, виступати перед класом з підготовленою інформацією,

Ключові компетентності:

Уміння вчитися – організовувати робоче місце, вчитися самостійно здобувати знання з різних джерел, ділитися отриманими знаннями з однокласниками.

Громадянська – здатність бережно ставитися до природних багатств, розвивати спостережливість, увагу, мислення, соціально – продуктивно співпрацювати в групі та команді, проявляти ініціативу.

Предметні компетентності:

Розширити знання учнів про материк Африку, його значення для людства, вдосконалювати вміння читати географічну карту, збагачувати словниковий запас учнів, розширювати їх читацьке коло.

Обладнання: фізична карта півкуль, підручник «Природознавство» 4 клас Ірина Грущинська, індивідуальні катки, «Малий атлас світу» на кожного учня.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу.

Перегляд файлу

Урок з природознавства. 4 клас.

Тема: «Який материк найспекотливіший на Землі»

Мета: ознайомити учнів з особливостями природи Африки, розвивати просторову уяву, вміння працювати з картою півкуль, вчити складати розповіді про природу материків, виступати перед класом з підготовленою інформацією,

Ключові компетентності:

Уміння вчитися – організовувати робоче місце, вчитися самостійно здобувати знання з різних джерел, ділитися отриманими знаннями з однокласниками.

Громадянська – здатність бережно ставитися до природних багатств, розвивати спостережливість, увагу, мислення, соціально – продуктивно співпрацювати  в групі та команді, проявляти ініціативу.

Предметні компетентності:

Розширити знання учнів про материк Африку, його значення для людства, вдосконалювати вміння читати географічну карту, збагачувати словниковий запас учнів, розширювати їх читацьке коло.

Обладнання: фізична карта півкуль, підручник «Природознавство» 4 клас Ірина Грущинська, індивідуальні катки, «Малий атлас світу» на кожного учня.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу.

І. Організаційний момент.

ІІ. Актіалізація опорних знань.

1.Гра «Вірю – не вірю»                                           

C:\Users\Хозяин\Desktop\євразія.jpgЧи вірите ви в те, що…

  • Євразія омивається двома океанами.( ні )
  • Материк Євразія складається з двох частин світу.( так )
  •  
  • Азія є переважно рівнинною, а Європа – гірською. ( ні )
  • Саме в Євразії височать найвищі й найбільші гори світу – Гімалаї. (так)
  • Найдовша річка Азії – Янцзи, а Європи – Волга. ( так )
  • В Євразії знаходиться найглибше озеро на Землі – Байкал

2. Заслуховування повідомлень учнів ( цікаві факти про особливості природи Євразії).

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

  • Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся … (Учні читають рубрику «Ти дізнаєшся»)

ІV. Вивчення нового матеріалу.

  1. Розповідь вчителя.

        Африка – другий за розмірами материк планети. Вона знаходиться у східній півкулі. Із заходу її омивають води Атлантичного океану, зі сходу – Індійський океан, а з півночі Середземне море.

 Цей континент здебільшого має рівнинний характер. Справжніх гір тут небагато. Тільки на північному заході й півдні височать хребти невисоких Атлаських і Капських гір. Інші узвишшя мають характер плато або пласкогір`їв. Це – нагір`я Ахаггар, Тібетсі та Ефіопське. А найвищою точкою материка є вкритий снігом вулкан Кіліманджаро, 5895 метрів заввишки. Невеликий гірський масив Рувензорі, розташований в районі сучасної Уганди, нижчий за Кіліманджаро, але саме його вершини вкриті C:\Users\Хозяин\Desktop\африка.jpgхмарами 300 днів на рік. Тут зосереджена майже половина африканських льодовиків. А на півдні височать невеликі, але дуже мальовничі Драконові гори. Їхні пласкі вершини утворюють ні на що не схожі ландшафти, яки більше немає ніде в світі.

 Проте Африка перш за все знаменита своїми западинами, значно нижчими за рівень світового океану. Найнижчою точкою є солоне озеро Ассаль, розташоване на 157 метрів нижче рівня моря. А від Червоного моря до річки Замбезі простягається найбільша в світі система западин. Ї називають Східно–Африканською рифтовою системою. Саме тут знаходиться найбільше у світі скупчення озер, знамениті Танганьїка, Ньяса (Малаві), Вікторія – Ньяса та інші.

 Взагалі, незважаючи на пустелі і жаркий клімат, в Африці багато води. Материк має дуже потужні повноводні річки. Це – Ніл, Конго, Нігер, Лімпопо, Оранжева, Трансвааль та безліч дрібних потоків, характерних для африканських тропіків.

 Дуже відомими є африканські пустелі. Саме тут знаходиться найбільша пустеля світу Сахара, повністю вкрита піщаними дюнами зловісна Калахарі та смертельно небезпечна Наміб.

 А ще в Африці є савани і вельд. Перші являють собою великі рівнини, укриті травою. Але подекуди тут трапляються дерева та чагарники. А вельд – це лугові рівнини на високих південних нагір`ях, що закінчуються біля підніжжя Драконових гір.

 2.Учні знаходять на «Малих атласах світу»: материк Африка; Середземне море;  Атлаські та Капські гори; нагір`я Ахаггар; вулкан Кіліманджаро; гірський масив Рувензорі; Драконові гори; озера -  Ассаль,  Танганьїка, Ньяса; річки – Ніл, Конго, Нігер, Лімпопо; пустелю Сахара.

 3. Робота з підручником. ( с.98 – 100)

Вправа «Мікрофон»

  • Учні відповідають на питання рубрики «Пригадай».
  • Робота з картою світу на визначення в яких півкулях знаходиться Африка.
  • Читання розповіді козака Подорожника.

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

4.Робота в групах (3 групи).

Кожна з груп отримує картку із запитаннями, готує невелике повідомлення і кілька учнів виступають перед класом.

 

1 картка

  • Чому Африка вважається найспекотнішим материком планети?
  • Доведіть, що Африка переважно гористий континент.
  • Порівняйте пустелю та савану. Які ознаки в них спільні, а якими вони різняться.

C:\Users\Хозяин\Desktop\африка.jpg2 картка

  • Яка пора року переважає на території Африки цілий рік? Чому?
  • Які береги має узбережжя Африки?
  • Як рослини і тварини пристосувалися до життя в екваторіальному лісі?

 

3 картка

  • Як називається північ Африки? А південний схід? Чому?
  • Назвіть річки Африки і покажіть їх на карті.
  • Де розташована найбільша пустеля Африки? Як вона називається.

5. Робота в парах.

 Запропонувати учням порівняти «Візитівки» Африки та Євразії, розміщені на форзаці підручника та з`ясувати, чим ці материки схожі, а чим – відрізняються.

V. Узагальнення та систематизація знань.

1.Робота з таблицею.

Для закріплення отриманих знань учні заповнюють таблицю «Африка».

 

Материк

Гори

Ріки

Озера

Пустелі

Головні

особливості

Африка

Атлаські

Капські

Кіліманджаро

Ніл

Конго

Нігер

Ассаль

Танганьїка

Ньяса

Сахара

Калахарі

Наміб

Другий за розміром

Найспекотливіший

2.Гра «Вірю – не вірю».                                        

C:\Users\Хозяин\Desktop\аф.jpgУчні діляться на кілька груп і самостійно підбирають запитання, відповіді на які дає інша група.

VІ.  Підбиття підсумків. Рефлексія.

 -   Яку тему вивчали на уроці?

 - У яких півкулях розташований материк?

 -   Що цікавого дізналися на уроці?

VІІ.  Домашнє завдання.

С. 98 – 100. Відшукати цікаві факти про природу Африки

Підготувала:

вчитель початкових класів комунального закладу «Матвіївська загальноосвітня санаторна школа-інтернат І-ІІІ ступенів» Запорізької обласної ради Гергерт Алла Олексіївна , «спеціаліст вищої категорії», педагогічне звання «старший учитель».

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Шевчук Наталія Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
5 березня 2018
Переглядів
2490
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку