Розробка уроку на тему: " Задачі на різницеве порівняння"

Про матеріал
Розробка уроку на тему: Задачі на різницеве порівняння", спрямована вдосконалювати обчислювальні навички; поглиблювати знання та вміння учнів складати і розв’язувати задачі на збільшення (зменшення) числа на кілька одиниць; вчити розв’язувати задачі на різницеве порівняння; розвивати логічне мислення під час розв’язування задач; виховувати пізнавальний інтерес до вивчення математики.
Перегляд файлу

 

Розробка  уроку

1 клас

Математика

Вчитель: Бербеничук Ганна Петрівна

Урок № 51

Тема: Задача на різницеве порівняння

 (підручник – с. 104-105) 

Мета: вдосконалювати обчислювальні навички; поглиблювати знання та вміння учнів складати і розв’язувати задачі на збільшення (зменшення) числа на кілька одиниць; вчити розв’язувати задачі на різницеве порівняння; розвивати логічне мислення під час розв’язування задач; виховувати пізнавальний інтерес до вивчення математики.   

Очікувальні результати:

  • виконує обчислення  в межах десяти в навчальних і життєвих ситуаціях;
  • читає і записує найпростіші математичні твердження;
  • добирає числові дані, необхідні для  розв’язування  задачі на збільшення (зменшення) числа на кілька одиниць, використовуючи відомі засоби;
  • використовує правильний шлях розв’язування задачі на різницеве порівняння;
  • перевіряє правильність розв’язання задачі на різницеве порівняння.  

 

Інформація для вчителя

Обладнання і матеріли

Підручник, цеглинки «Lego», робочий зошит, телевізор, ноутбук, картки-завдання.

 

 

                Медіаресурси

Фізкультхвилинка

https://www.youtube.com/watch?v=kNWwid8OAVM

 

Фізкультпауза

https://www.youtube.com/watch?v=3sg5oJQmlBY

 

 

 

Переглянути вихідне зображення

                                                                                                                         

Мандрівник – людина, яка здійснює подорож. 

Подорож — переміщення якоюсь певною територією з метою її вивчення, а також із  загальноосвітньою, пізнавальною, спортивною цілями.

Відомі мандрівники світу:

  • Васко да Гама – відомий португальський мореплавець епохи Великих географічних відкриттів. Він здійснив першу в світі навколосвітню подорож водою. 
  • Фернан Магеллан народився в провінції Віла-реал, Португалія - 27 квітня 1521, острів Мактан, Філіппіни). Магеллан довів наявність єдиного Світового океану і представив практичне свідоцтво кулястості Землі. Ми можемо сказати, що він пішов із життя, залишивши нам свій, а тепер і наш, океан. Жак-Ів Кусто - відомий вчений, дослідник, мореплавець, винахідник. Він залишив нам після себе свої фільми, книги, кораблі, проекти і невирішені проблеми.    Також мало хто знає,але Жак Ів Кусто разом із Емілм Ган’яном  винайшов акваланг.
  • Сергій Бершов та Михайло Туркевич були першими українцями, що здійснили сходження на Еверест у складі першої радянської гімалайської експедиції, ставши при цьому першими у світі альпіністами, які зійшли на вершину світу вночі по новому маршруту по Південно-Західній стіні.    

                                                

 

                              

 

 

 

 

 

                               

                       ОРІЄНТОВНІ МАТЕРІАЛИ ДО УРОКУ

Хід уроку

 

Матеріали

 

1. Організаційний момент

 

  Давайте станемо рівно і промовимо такі слова:

 

 

 

2. Актуалізація знань учнів

2.1. Гра «Швидко й правильно»

Назвати парні числа першого десятка

Назвати непарні числа першого десятка

Назвати сусідів числа 9

Назвати число, яке передує числу 8

Назвати число , яке є наступним до числа 6

Назвати найменше одноцифрове число

Назвати найбільше одноцифрове число

Назвати складові частини задачі

 

 

 

 

2.2. Усна лічба: математична гра: « Поле цифр і знаків»

 

Покрути барабан, обчисли вирази, утвори з букв речення.

  3 + 6 – Я

  1 + 9– « - »

  5 –3 –  м

  7+ 2 – а

  6+ 4 – н

  3+ 2 – д

  5 + 1 – р

  6 – 0 – і

  2 + 6 – в

  8 – 5 – н

 10 – 6 – и

  8 – 7 – к.

  Я – мандрівник.

 

 

3.  Оголошення теми і мети уроку

  • Діти, яку назву має  наш тиждень навчання у школі?
  • Так, ми -мандрівники.

Тож сьогодні ми вирушимо на математичну прогулянку. А  на якому транспорті будемо мандрувати дізнаємось тоді, коли відгадаємо загадку.

     Будинок великий по воді пливе,

Людей на собі через хвилі везе.

                                  ( Корабель)

 

  • Скажіть як називається найбільша ріка України?
  • Ріка Дніпро протікає з півночі на південь і впадає у Чорне море
  • І ми будемо мандрувати по Дніпру разом із з «золотою рибкою» , яка принесла нам цікаві задачі і завдання. Виконавши всі завдання , попадемо до моря. Всі готові? 
  • Тож вирушаємо.

 

 

4. Вивчення нового матеріалу.

4.1. Робота в парі з цеглинками «Lego»

 Перше завдання «золотої рибки»

 - Викладіть у перший рядок всі цеглинки теплих кольорів ( жовті, оранжеві, червоні).

-Викладіть у другий рядок цеглинки синього і голубого кольорів.

В якому рядочку більше цеглинок?

( у першому).

А тепер візьміть лінійку і відокремте однакову кількість цеглинок у першому рядочку і другому ( чотири).

  • Скільки цеглинок залишилося не відокремлених у першому рядочку?

(дві)

  • Отже, у першому рядочку на дві цеглинки більше, відповідно у другому рядочку на дві цеглинки менше.

 

 

Висновок:

Щоб порівняти два числа і дати відповідь на скільки більше або менше одне число від другого, потрібно від більшого числа відняти менше              -            =          

(на 2 більше).

 

Фізкультхвилинка

 

Друге завдання від «золотої рибки»

 

4.2. Тренуємо логічне мислення:

завдання 1, ст. 104, ( підручник):

1)   На скільки більше зайченят зліва, ніж справа?

 

  •                  - на стільки більше зліва.

 

2)   На скільки менше зайченят справа, ніж зліва?

 

  •                  - на стільки менше справа.

 

Порівняй перше і друге завдання. Що в них різне? Що спільне?                                     

 

 

Третє завдання від «золотої рибки»

 

4.3. Робота над задачею. Завдання 2, ст. 105. Робота в зошитах.

Ознайомлення з умовою задачі

Горобець з’їв 9 насінин, а синичка – 7 насінин. На скільки менше насінин з’їла синичка?

                         

                                                         

 

 

 

Запис розв’язання та відповідь.

 

«Психоформула»

 

У нас хороший настрій.

Ми всі готові до уроку.

Бажаю собі і друзям успіху

 

 

Слайд 2.

 

 

 

 

 

 

 

 

Слайд 3.

 

 

 

 

 

 

 

Слайд 4.

 

 

 

 

 

Слайд 5.

 

 

 

Слайд 6.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Слайд 7

 

 

 

Слайд 8.

 

Слайд 9.

 

 

Слайд 10.

 

 

Фізкультпауза

 

 

 

5. Закріплення й узагальнення знань учнів.

Розвиваємо математичні навички.

 

Завдання  четверте від «золотої рибки»

 

5.1.  Щоденні 3: математика самостійно, математика з кимось, математика письмово.

  • Робота з картками

 

 

 

 

 

  • Робота в парі; (завдання 5, ст. 105 підручника)

5. Яких чисел не вистачає в ланцюжках?

 

 

 

 

  • Робота на загал з коментуванням (завдання 4,  ст. 105 підручника;

4. Доповни запитання до задач. Розв’яжи.

 1) Петрик знає 8 віршів, а Юрчик — 10.     На скільки більше ... ?

2) Учора Катруся розв’язала 6 прикладів з математики, а сьогодні — 10. На скільки менше ... ?

 

 

 

 

Слайд 11.

 

 

 

 

 

 

Слайд 12.

 

 

 

 

 

Слайд 13

 

 

5.2. Робота в групах.

Гра «Домалюй і розв’яжи»

( Поділ учнів на дві групи за «золотими рибками»

 

 

 

 

 

 

 

6. Рефлексія

  Висновки «золотої рибки»

-Всі завдання виконані і ми примандрували до Чорного моря.

З яким настроєм закінчуєте урок?

  • Чи було вам цікаво сьогодні працювати?
  • Що нового дізналися?
  • Яке завдання було найцікавіше?

 

 

Слайд 14

 

 

 

Слайд 15

 

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 1 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
23 березня 2021
Переглядів
3040
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку