Розробка уроку навчання грамоти " Звук [к], позначення його буквами «К», «к» (ка)."

Про матеріал
Розробка уроку навчання грамоти " Звук [к], позначення його буквами «К», «к» (ка)."
Перегляд файлу

                                                                     Тема: Звук [к], позначення  його буквами «К», «к» (ка).

                                                          Мета:  Познайомити зі  звуком  [к] та  буквами, які його позначають – К, к (ка); формувати навички свідомого читання слів і речень з вивченими буквами; збагачувати словниковий запас учнів.                                                                                                                                                     Розвивати фонематичний слух та  вміння прогнозувати розвиток подій за малюнком. Виховувати любов до тварин.

                                                 Хід  уроку:

І.   Організаційний   момент.

ІІ.   Актуалізація   навчальної   діяльності:

  1. Повторення  вивчених  букв

 До  нас  на  урок  завітали  незвичайні  гості. Чи впізнали  ви  їх?

 Світило  сонечко.  Був  чудовий  день,  але  раптом…

Злякалися букви,  схопили  парасольки,  а  кому куди  ховатися  не знають.

Червона парасолька  для  букв, які  позначають  голосні  звуки,  а  синя – для  букв, які  позначають приголосні  звуки. Допоможіть  буквам  сховатися  від  дощу.

 

  1.  Складання  звукової  моделі  слів.

Але  це  ще  не  всі  гості.  Відгадайте  загадку  і  дізнаєтеся хто  ще  завітав  до  нас  на  урок.

         Наче  сонячні  клубочки

          Хтось  розсипав  біля  квочки.

          Хто  це  там  пищіть,  малята?

         Здогадалися?..                     (курчата)

  •  А як  звати  маму  курчат?  (курка)
  • Складемо звукову  модель цього  слова.

ІІІ.  Фізкультхвилинка

ІV. Вивчення  нового  матеріалу:

  1. Характеристика   звука [к]  .

– Який перший звук?   Послухайте його і дайте йому характеристику.

     - Придумайте  слова  з  цим  звуком.  На  допомогу  вам  хай  буде малюнок.

- Встаньте  діти  у яких  в  імені  є  звук [к].

      -  Позначимо знайомі нам звуки буквами.

- Який звук ми не можемо ще позначити буквою?

 

 

 

  1. Знайомство з буквами К, к.
  • На  що  схожа  буква?   Порівняйте  велику  і малу  букви.
  • Викладіть букву на парті з паличок.
  • Надрукуйте букву на дошці мокрим пензликом та в зошиті.
  • Позначимо буквою К  звуки в схемі і прочитаємо слово.
  1.  Поселення букви в звуковий будиночок.
  2. Познайомимо   букву  Ка  з  нашою  квіткою - семиквіткою  і

прочитаємо  склади  луною.

V. Робота  за  Букварем

1. Читання  стовпчиків  слів   (  луною  +   1  уч.)

-  Який  склад  повторюється?

-  Поясніть   значення  слів  КОКОС,  ЛіК

 

2. Читання   слів  з  променевих  таблиць.

 

3.  Творчі  завдання  тітоньки  Сови.

 - Прочитайте  слово,   назвіть  букви  в  іншому  порядку який  показують  цифри  і  прочитайте  нове  слово.                       СОКіЛ                                КУЛОН

                                                                      ЛіСОК                                КЛОУН

  •  Прочитайте  слово  за  стрілочкою
  • Жив –був  Дід  Буквоїд

Їв  він  букви   на  обід.

Встав  букви  і  прочитай  слово.  Допоможуть  стрілочки.

 

VІ . Фізкультхвилинка

VІІ   Робота  з  текстом  за  Н.  Забілою.

  1.  Словникова  робота.

ЗОЗУЛЯСТА  КВОЧКА

ЗНЕНАЦЬКА
ШУГОНУЛО
ШУЛіКА

ЛЮТИЙ,  ХИЖИЙ.

  1. Читання  стовпчиків  слів   ( вчит. +  1  уч.)

 

  1. Слухання  тексту  до 3 абзацу. Передбачення подій.
  •  Що  може  статися  далі?  Роздивіться  малюнок.
  • Хто  врятує  курчат? А  як?
  • Прочитаємо  чи  були  ми  праві.

 

 

  1. Бесіда  за  змістом  тексту.
  • Як  звали  дівчинку?
  • Якою  була  квочка?
  • Скільки  у  неї  було  курчат?
  • Від  кого  Марійка  рятувала  курчат?
  • Якою  виявилась  дівчинка?
  • Чи  толерантна  вона? Зверніть  увагу  у  нас  продовжується  ланцюжок  добра.

 

  1. Читання тексту учнями «ланцюжком».

VІІІ.  Підсумок  уроку.  Вправа  «Репортер».

  • З  якою новою  буквою  ви  познайомилися на уроці?
  • Який  звук  вона   позначає?
  • Дайте характеристику цьому  звуку.
  • Придумайте слова зі звуком [к], щоб цей звук був першим, останнім, в середині слова.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                   Тема:  Написання  рядкової  букви  к,

                                                                                                складів  і  слів з  нею.

                                                                                           Мета:  Вчити  учнів  писати  малу  букву  к, 

                                                                                                          склади  і  слова  з  нею,

                                                                                              розвивати    зв’язне  мовлення  й 

                                                                                              мислення  учнів,  виховувати

                                                                                      акуратність  під  час  роботи  в  зошиті.

 

                                                  Ход  роботи:

І.   Повторення  вивченого.

А)  Гра  «Знайди  пару».

Б)  Штриховка   грибочків.    Де  знаходиться  звук   [к]  в  цьому  слові?

                        Люблять  нас  усі  збирати

                        Після  дощику  в  ліску.

 

ІІ.  Вивчення  нового  матеріалу:

  1. Повідомлення  теми  і  мети  уроку.
  2. Порівняння  друкованої  і  рукописної  букви.
  •  Як  з  друкованої  букви  зробити рукописну?
  • На  яку  з  вивчених  букв  схожа буква  К?
  • Які  елементи нам  вже  знайомі?  А  які  ні?

 

  1. Пальчикова  гімнастика.
  2. Письмо  елементів  букви  К.  Написання  у  повітрі.
  3. Письмо  букви  К
  4. Написання  складів  з  буквою  К
  5. Написання  слів.

КИЛИМ  - 

  • Прочитайте  слово.
  • Поділимо  на  склади.                       (усно +  дужки)
  • Які  букви  з’єдналися  за  ніжку  внизу?   А  які  верхнім  з’єднанням?

Зверніть  увагу:  При  написанні  цього  слова  руку  відриваємо  лише  1 раз – при  написанні  букви  К

        КОЛО,    КОСА.

 

  1. Відгадайте  загадку:

Запалили  в  чистім полі

Гарні  квіти,  всі червоні.

То  палає  влітку  так

Польовий,  червоний…     (МАК)

  •  Прочитайте  як  це  слово  записане  рукописними  буквами
  • Де  знаходиться  буква  К?

СОКІЛ -     

  •  Читання  слова.
  • Пояснення  значення
  • Поділ  на  склади
  • Як  з’єдналися  букви ОК, ІЛ.
  • Написання  слова  сокіл.

 

ІІІ.  Підсумок  уроку.

  • Яку  букву  вчилися  писати?
  • На  що  вона  схожа?
  • Чи  важко  було її  писати?
  • А  який  звук  позначає ця  буква?
  • У  якому  будиночку  вона  живе?  Чому?

 

docx
Додано
14 березня 2019
Переглядів
902
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку