Тема. НАЗВИ ЧИСЕЛ ПРИ ДОДАВАННІ І ВІДНІМАННІ. ЧИСЛОВІ РІВНОСТІ І НЕРІВНОСТІ. ЗАДАЧІ НА РІЗНИЦЕВЕ ПОРІВНЯННЯ.
Мета: повторити назви компонентів дій додавання і віднімання, таблиці додавання і віднімання; формувати вміння розв'язувати задачі на різницеве порівняння; виховувати уважність.
I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ.
II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ.
1.Розумова розминка.
Тарас і Юрко вийшли на прогулянку. Вони пограли з товаришами у футбол. Коли всі стомилися, то вирішили влаштувати розумову розминку — порозв'язувати цікаві задачі.
1. На лаві сіли Андрій, Іван, Руслан і Сергій.
На однім з країв — Андрій,
Біля нього — не Сергій.
В окулярах — то Іван.
Де на лаві сів Руслан?
Відповідь. Руслан може сидіти де завгодно.
2. Вадим та Ігор навчаються у другому класі. їхні прізвища Карпенко і Дрозденко. Яке прізвище має кожний з хлопчиків, якщо Вадим вищий від Дрозденка?
Відповідь. Вадим Карпенко та Ігор Дрозденко.
3. Богдан, Максим і Руслан — брати. Богдан не старший, а Руслан не молодший від Максима. Хто з них найстарший?
Відповідь. Найстарший із братів — Руслан.
2. Гра «День і ніч».
— Коли я кажу «ніч», ви заплющуєте очі й починаєте обчислення. Коли я кажу «день», розплющуєте очі й називаєте відповідь.
3 + 1 + 2 – 4 + 5 + 1 – 4 + 6
6 + 3 – 7 + 6 + 2 – 5 + 4 – 8
3. Гра «Істинне — хибне».
— Які рівності істинні (правильні), а які — хибні (неправильні)?
4. Хвилинка каліграфії.
— Напишіть цифру 6 та 7.
5. Математичний диктант.
1) Збільшити на 2 числа: 22, 64, 27, 11.
2) Зменшити на 3 числа: 19, 87, 53, 78.
III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ.
— Сьогодні ми повторимо назви компонентів дій додавання і віднімання.
IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ.
Робота за підручником (с. 6-7).
Завдання 1. Усне виконання.
— Складіть задачі за малюнками на додавання і віднімання.
Завдання 2. Повторення за таблицею компонентів дій додавання і віднімання.
Завдання 3. Письмове виконання.
Фізкультхвилинка.
Ого! Ого! Ого! Не боюсь нічого!
По секрету вам скажу:
З фізкультурою дружу!
Вмію гарно потягатись.
Низько-низько нахилятись,
Вліво-вправо повернусь,
Знов присяду, нахилюсь.
Розім'ятись я не проти...
І скоріше до роботи!
Завдання 4.
Завдання 5.
— Накресліть відрізок.
Завдання 6 з логічним навантаженням.
V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ.
1. Гра «Відновіть ланцюжки».
1) Доданок, ... , сума.
2) ..., від’ємник, ... .
2. Обчислити ланцюжок.
У зошитах учні пишуть тільки відповідь.
16 – 6 + 5 – 4 + 8 – 9 + 10 + 16
— Якщо ви одержали 36, то обчислили правильно.
VI. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ.
— Як називаються числа при додаванні? Як називаються числа при відніманні?