Мета уроку: поглиблювати знання учнів про правила пішохідного руху; вчити дітей правил переходу проїжджої частини дороги в місті, в селі, за межами населеного пункту; вчити уникати небезпеки на дорозі, виховувати дисциплінованість, культуру пішохода.
Розробка уроку
Основи здоров΄я у 2 класі
«Безпека на дорозі.
Правила пішохідного руху»
Вчитель Вільненської ЗОШ І-ІІІ ступенів
Ковач Віра Іванівна
Основи здоров΄я . 2 клас
Тема: Безпека на дорозі. Правила пішохідного руху.
Мета: поглиблювати знання учнів про правила пішохідного руху; вчити дітей правил переходу проїжджої частини дороги в місті, в селі, за межами населеного пункту; вчити уникати небезпеки на дорозі, виховувати дисциплінованість, культуру пішохода.
Обладнання: підручники, зошити, дидактичний матеріал, ноутбук, малюнки.
Хід уроку
І. Організаційний момент.
1. Психологічне налаштування на урок
Подивилися на мене
Усміхнулися усі:
Всі готові до роботи?!
Всі бадьорі?! Молодці!
Учитель.
Десь, колись, в якійсь країні
Проживали звірі дивні.
Добре жили не тужили,
Веселились та співали.
Лиш про безпеку руху пішоходів
Нічогісінько не знали.
Тож давайте всі, як зможемо,
Цим звірятам допоможемо.
Щоб не трапилось пригоди
З ними на дорогах -
Що найперше треба знати?
В школі й дома що вивчати?
Діти ( Правила дорожнього руху).
ІІ. Актуалізація опорних знань та мотивація навчальної діяльності.
Учитель:
-Діти, до нас на урок завітали гості із веселої країни,та одна біда – вони завжди забувають про обачність. Хто ж ці друзі? Подивіться на аркуш паперу, який лежить на ваших партах і скажіть, хто ж там зображений. ( Герої мультфільма « Смішарики»).
-Наші друзі вирішили деякий час пожити у місті. Але без знань Правил дорожнього руху у місті жити дуже важко. Зараз давайте пограємо у гру « Так чи ні?», щоб дізнатися, що ви знаєте про правила вуличного руху.
1. Гра « Так чи ні?»
Ні на що не зважає,
Правильно робить він чи ні?
Всі шумливі в наші дні.
Треба йти по тротуару. Так чи ні?
Учитель:
-Добре. Тепер я впевнена, що ви зможете допомогти «казковим звірятам» опанувати Правила дорожнього руху.
У школі ви - учні, а на дорозі – пішоходи. Щоб не сталося біди, необхідно дотримуватися цих правил.
ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку.
Учитель:
- Сьогодні на уроці ви поглибите свої знання про правила пішохідного руху, щоб уникнути небезпеки на дорозі, а також допоможете казковим героям засвоїти Правила дорожнього руху та стати правильними пішоходами.
ІV. Вивчення нового матеріалу.
Учитель:
- Скрізь, де живуть люди, є дороги. Дороги бувають різні залежно від покриття (бруківка, асфальт, шосе та ін..), але ми повинні знати правила переходу будь якого виду доріг.
1.Робота з підручником сторінка 88-89. (Діти знайомляться із видом доріг).
Учитель:
- На проїжджій частині дороги часто можна побачити позначення білою, жовтою, синьою або червоною фарбою. Це — дорожня розмітка. ( Слайд 1.)
- Потоки транспорту, що рухаються у протилежних напрямках, розділені осьовою лінією. ( Слайд 2)
- Місце пішохідного переходу позначають «зеброю» або доріжкою з пунктирних ліній, якщо на переході є світлофор. ( Слайд 3)
- На широких дорогах розмічають «острівці безпеки», де пішоходи можуть зупинитися і пропустити транспорт.
( Слайд 4)
2.Розгадування ребуса.
Наші гості принесли нам на урок ребус. Вони не можуть його розгадати. Давайте ми допоможемо розгадати ребус і дізнаємось про помічників, що є на вулицях великих міст та невеличких містечках.
( Дорожні знаки)
На вулицях багато дорожніх знаків. Дорожні знаки - кращі друзі водіїв і пішоходів. Кожен знак має свою назву. Дорожні знаки розповідають про те, яка дорога, як треба їхати, що дозволяється, а чого робити не можна.
Відгадайте загадку.
Як колір міняю-
когось зупиняю,
то пішоходів, то водіїв. ( Світлофор)
- Які кольори має світлофор? У якій послідовності вони розміщені?
3. Робота з дидактичним матеріалом.
- У вас на партах лежать картки на яких намальовані світлофори. Але замість кольорів світлофора написані літери. Допоможіть Нюші вибрати той світлофор, де літери розміщені у правильній послідовності, що до кольорів. Обведіть правильний світлофор.
- Що означає червоний, жовтий, зелений колір? Допоможіть Крошу вставити у вірш слова із довідок, які лежать на ваших партах.
Коли червоний загориться, ти повинен… .
Жовте світло - … .
А зелене світло сяє – рухатися … .
Слова для довідок: дозволяє, зупиниться, почекай.
4.Гра « Будь уважним»
Учитель:
- А зараз я пропоную вам пограти у гру « Будь уважним» ( Один учень показує сигнали світлофора, а всі інші виконують роль пішоходів. На зелений сигнал учні проходять пішохідною доріжкою, наклеєною на підлозі).
5. Робота в зошиті ( стор. 47)
- Позначте малюнки, на яких діти дотримуються правил руху пішоходів. Поясніть іншим дітям, у чому вони помиляються.
- Які ще дорожні знаки вам відомі?
- Як називаються ці знаки? Розкажіть, де і для чого їх установлюють. ( Слайд)
Учитель:
-Чи любите ви дивитися мультфільми? Смішарики принесли з собою мультфільм. Я пропоную його дуже уважно переглянути, а потім дати відповіді на запитання.
6. Перегляд мультфільму « Безпека на дорозі».
- Як називається частина дороги, призначена для пішоходів?
- Як називається частина дороги, призначена для руху транспорту?
- Як називається місце, де пішоходи переходять дорогу?
Учитель:
- Для переходу дороги, крім наземних переходів, є ще підземні й надземні переходи. Розгляньте й запам’ятайте знаки, якими вони позначаються. ( Розгляд знаків у підручнику с.
А зараз розмалюйте разом із Барашем дорожній знак і підпишіть, як він називається.
7. Робота над презентацією ( Учні дивляться презентацію і відповідають на питання до кожного слайду).
V.Фізкультхвилинка.
VI. Узагальнення та систематизація отриманих знань.
1.Гра. « Слухай уважно!»
Учитель:
- А зараз за допомогою гри «Слухай уважно», я перевірю, якими уважними ви були сьогодні на уроці. Я буду читати речення, якщо ви почуєте правильну відповідь тоді будете хлопати у долоні.
А) гратися з м’ячем ;
Б) бути обережними.
А) спочатку ліворуч, а потім праворуч;
Б) праворуч;
В) ліворуч.
- Переходи доріг бувають:
А) наземні,
Б) підводні;
В) повітряні;
Г) надземні;
Д) підземні.
А) жовтий;
Б) зелений;
В) червоний.
2.Робота над загадками.
Учитель:
-А зараз давайте відпочинемо разом із Смішариками і відгадаємо загадки.
Я не їм вівса, не сіна.
Дайте випити бензину.
Усіх коней обжену,
Хоч кого наздожену. ( автомобіль)
Не говорить, а мовчить,
Тихо нищечком висить
При дорозі на стовпі,
А розкаже все тобі:
Де спинитись, де звернути.
Де поїсти, де здрімнути.
Хто ж оце такий мастак? ( Придорожній добрий знак)
Йде з села до села,
А з місця не зрушить. ( Дорога)
По тротуару він іде
Або іще когось веде.
Тож всім відомий з малих літ,
Бо звем його ми …( пішохід)
Всім перехожим я моргаю,
Щоб пильно глянули на мене.
Очей же я аж троє маю:
Червоне, жовте і зелене!
(Світлофор)
На дорозі звір лежить:
Весь у смужку, ніби спить.
У степу він народився,
А у місті нам згодився.
Цього звіра звати «зебра»,
В нього є смугасті ребра.
Знає кожний пішохід –
Це безпечний …
(Перехід)
3.Гра: «Дозволяється або забороняється»
(Починаю фразу, а діти продовжують словами «дозволяється» або «забороняється». )
- Переходити дорогу по пішохідному переході… ( дозволяється)
- Йти натовпом по тротуару ... (забороняється)
- Якщо немає тротуарів, то треба іти по лівому краю проїжджої частини вулиці… ( дозволяється)
- Перебігати дорогу... (забороняється)
- Допомагати літнім людям переходити вулицю ... (дозволяється)
- Вибігати на проїжджу частину ... (забороняється)
- Переходити дорогу на зелене світло ... (дозволяється)
- Поважати правила дорожнього руху ... (дозволяється)
Учитель: Бачу правила дорожнього руху, ви добре знаєте, молодці.
Учитель:
- На дорозі ми пішоходи. Щоб не трапилося біди кожен має додержуватися Правил дорожнього руху. Давайте разом з вами зачитаємо правила, які допоможуть вам та нашим казковим звірятам стати справжніми пішоходами. І вони будуть не просто правилами, а стануть пам'яткою, яка буде знаходитися у нашому класному Куточку безпеки. ( Учні по черзі зачитують правила)
1. Ходи тротуарами чи пішохідними доріжками.
2.Там, де їх немає, йди узбіччям дороги, назустріч транспорту. І тільки з дорослими!
3.На тротуарах і пішохідних доріжках тримайся правої сторони.
4. Гра «Продовж речення»
VII. Підсумок уроку.
Учитель.
- Робота з вивчення Правил дорожнього руху не закінчується. Ми ще на інших уроках будемо продовжувати її вивчати. А на згадку про цей урок візьміть листки, із виконаними завданнями і нашими сьогоднішніми казковими героями.