Бойко Н.І.
вчитель англійської мови
ОЗО «Овруцька гімназія ім. А. Малишка»
Розробка уроку по темі «Пори року»
Subject: English
Form: The V‑th
Topic: Round the Year
Type: Mixt
Objectives:
Forms and methods of the work: reading, writing, oral work, individual/frontal work, questionnaire, creativity, essay, description, work on the board, work with the textbook, work with pictures and flash-cards.
Evaluation: oral questionnaire, exercise.
Stages of the lesson (етапи уроку) |
Teacher’s activity (діяльність вчителя) |
Pupils’ activity (діяльність учнів) |
Evaluation (оцінювання) |
Organization moment |
Good morning, children! How are you today? What date is it today? Put it down in your copy-books.
|
Учні вітають вчителя, відповідають на питання, записують у зошити дату
|
|
Homework control
|
You had to do task 1. Match the words with their definitions. Let us check it up.
|
Перевіряють домашнє завдання разом з учителем.
|
Оцінювання домашнього завдання.
|
The new topic
|
Перш, ніж приступити до теми про пори року, можна почати з навідних запитань:
What season is it now? How is the weather today? Name the months of the year. Thank you. Today we’ll have a voyage “Round the Year”. Write the topic in your copy-books.
Учитель оголошує тему і мету уроку.
Now you get some flash-cards with the questions and answer them orally:
|
Відповідають на питання вчителя
Записують тему в зошиті
Отримують картки з питаннями, усно відповідають на них.
Усні відповіді |
|
|
You have exercise 2. Read and translate the sentences. Let’s remember the months again.
Словникова робота
Words of the topic. Repeat the words after me, put them down, and read them. Make up word-combinations and sentences with them.
|
Читають і перекладають речення, повторюють місяці року англійською.
Працюють з новими словами: повторюють за вчителем, самі читають слова, перекладають, складають словосполучення і речення. |
Письмова робота |
|
Робота в групах Одна група отримує назви пір року, інша - назви місяців. Виберіть слова із запропонованих, які характеризують пори року і місяці. Робота з підручником. |
Виконують завдання в письмовій формі.
|
Самостійна письмова робота
|
|
Exercise 5. Read the sentences, translate them and point out the adjectives which describe weather: It is cloudy in September. It is wet in March.
|
Читають речення, перекладають їх, називають ті прикметники, які описують погоду |
Усні відповіді |
Actualization of the knowledge
|
Exercise 6 on the board. Read the sentences, choose the adjectives from my table and put it in the blank: Answer the question: What is your favorite season and why? Individual work: Write an essay on the topic: “My Favorite Season” Read the essays. Look at the pictures and name the holidays and the seasons the take place in. |
Працюють біля дошки. Заповнюють речення потрібними прикметниками. Усно відповідають на питання про улюблену пору року. Самостійна робота. Есе «Моя улюблена пора року». Зачитують есе. Називають свята і відповідні їм пори року на картинках. |
Усні відповіді
Есе
Уміння працювати по картинках |
Homework
|
What season is it now? What holidays come soon? You have to write letters to Father Frost. Some of you have to write sentences with the new words.
|
Відповідають на запитання вчителя.
Записують домашнє завдання
задають питання |
|
Evaluation
|
What did you learn today? Did you like our lesson? Comment on the marks Thank you! Good bye!
|
Відповідають на запитання
Коментування оцінок
|
Оцінка за діяльність на уроці
|