Підтема: Вибір професії. Плани на майбутнє. Узгодження часів в англійській мові (повторення )
Мета: Повторити ЛО теми “Вибір професії”, “Плани на майбутнє” та граматичний матеріал “Узгодження часів в англійській мові” (The Secuense of Tenses).
Методико – дидактичне
забезпечення уроку: підручник “A sentence game”(НО1), зірочки для підрахування очків для гри “A sentence game”, таблиця “Узгодження часів в англійській мові”(НО2).
ХІД УРОКУ:
Aim
1. Повідомлення теми та мети уроку.
T: The topic of our lesson is “Choosing a profession. Our plans for the future”. We have to review the word and word combinations for this topic and the grammar: The Sequence of Tenses.
By the end the lesson you should be able:
Warm – up
2. Уведення в іншомовну атмосферу.
Гра “Bingo”
T: In you notebook write 9 profession. Do it in pen on new page of your notebook or on a sheet of paper.
I will call out one profession at a time. If you hear one of your profession, put your hand up and cross the word out the winner is the first student to cross out all his/her words and shouts “Bingo!”
Profession Bingo
Pupil’s grid
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Professions: A postman, a surgeon, a driver, a farmer, a barber, a dentist, a stewardess, an architect, a librarian, a managing director, a carpenter, a fireman, a butcher, a chef, an editor, a florist, a reporter, a waiter, an actor, an actress, an artist, an author, a writer, a baker, a captain, a guide, a hairdresser, a lawyer, a mechanic, a miner, a pilot, an electrician, a doctor, a plumber, a sailor, a shoemaker, a shop assistant, a shopkeeper, etc.
Vocabulary Review
1. Повторення ЛО теми “Вибір професії”, “Плани на майбутнє”
T: Read the words, words – combinations and sentences with the translation.
Впр. 11а (стор. 81 – 82)
T: Cover the left side of the page and translate the words, words – combinations and sentences into English in 2 minutes.
T: Finish the sentences.
Many roads are open before…
I’ll go to the tenth form to receive …
At technical school you can get …
I want to become a turner like father, so, I’ll go to …
But it an easy thing to choose …
(HO1):
a vocation school |
to pass |
examination |
tobe going to … |
the ninth form |
a complite secondary education |
to reseive |
to go to |
to finish |
to become |
a technical |
A college |
Правила організації гри:
Учитель ділить клас на дві команди: А і Б. Учні дивляться на слова й словосполучення в таблиці та придумують речення, які можливо скласти за темою “Наші плани на майбутнє”.
Учитель обирає по одному учаснику з команд А і Б. Учень з команди А вибирає одне слово або словосполучення з таблиці. Учень з команли Б складає речення, використовуючи це слово ябо словосполучення. Він отримує одне очко (1 counter) за правильне речення. Далі учень з команди Б складає речення зі слова або словосполучення, яке вибирає йому учень з команди А.
Учитель надає 12 можливостей командам (по 6 кожній) для складання. Переможцем є команда, яка набрала більшу кількість очок.
Далі учні грають у команді з 4 учнів. Двоє з них – команда А, двоє – команда Б
Oral Practice:
2. Практикування учнів у діалогічному мовленні.
T: Ask the questions of ex. 12, p. 82 – 83 in parіs.
T: Ask as many questions as you to get mire information.
This year I am finishing the ninth form.
T: Listen to the dialogue of ex. 23, p. 86
T: Read the dialogues of ex. 23, p. 86 in pairs
Читання діалогу в парах.
T: Dramatize the dialogue in pairs.
Для учнів з більш слабкою підготовкою запропонувати мовні опори на дошці.
T: Make up your oun dialogues.
My plans for the future.
Grammar Review
3. Повторення граматичного матеріалу: “Узгодження часів в англійській мові”
T: Read § 42 on p. 147 of the Reference Grammar and finish the table.
(HO2):
Key: 1 Present Continuous; 2 Past Perfect
T: Translate the Ukrainian sentences of ex. 19, p. 86 into English using the table “The Sequence of Tenses” (HO2) orally and write down the table “The Sequence of Tenses” in you vocabulary.
ІІІ. Заключна частина уроку.
Homework
1. Домашнє завдання.
Підготувати завдання 9 (стор. 104 - 105) для уроку позакласного читання.
Перекласти речення впр.19 стор (86) на англійську мову, використовуючи таблицю узгодження часів.
Summarizing
2. Підбиття підсумків уроку.
T: What have we done today?
Which activity did you like best?
What is the Sequence of Tenses?
What is the best way to find English equivalent while translating from Ukrainian when the verb in main sentences is used in the past?
Dues the tense in the subordinate clause change one tense backwards in this case?