НЕСТАНДАРТНИЙ УРОК З ПОЗАКЛАСНОГО ЧИТАННЯ,
МУЗИКИ ТА МАЛЮВАННЯ
ДЛЯ УЧНІВ 4 КЛАСУ
Подорож по сторінках усного журналу «Читайлик»
(Зустріч з поетом Н.В.Бугай. композитором Г.В.Васіною)
вчитель початкових класів Ірина Руміна,
вчитель музичного мистецтва Марина Приходько
Мета: Познайомити дітей з творчістю волинських поета та композитора, розширювати читацький світогляд, уявлення учнів про значення книг у житті людини, сприяти розвитку допитливості, інтересу до книжок сучасних місцевих авторів, формувати читацькі смаки. Виховувати цікавість, бережне ставлення до книжок, прагнення до знань.
НЕСТАНДАРТНИЙ УРОК З ПОЗАКЛАСНОГО ЧИТАННЯ,
МУЗИКИ ТА МАЛЮВАННЯ
ДЛЯ УЧНІВ 4 КЛАСУ
Подорож по сторінках усного журналу «Читайлик»
(Зустріч з поетом Н.В.Бугай. композитором Г.В.Васіною)
вчитель початкових класів Ірина Руміна,
вчитель музичного мистецтва Марина Приходько
Мета: Познайомити дітей з творчістю волинських поета та композитора, розширювати читацький світогляд, уявлення учнів про значення книг у житті людини, сприяти розвитку допитливості, інтересу до книжок сучасних місцевих авторів, формувати читацькі смаки. Виховувати цікавість, бережне ставлення до книжок, прагнення до знань.
Зустріч проходила у шкільному актовому залі, де була організована виставка книг-новинок, для позакласного читання міською дитячою бібліотекою, виставка книг Н.В.Бугай та Г.В. Васіної, виставка дитячого малюнка по прочитаним книгам авторів. На основі заходу було змонтовано пізнавальну передачу для дітей на ВОДТРК
Учитель оголошує тему ( слайд 1) (На слайдах зображені ілюстрації з книжок Н. Бугай та малюнки учнів.)
Добрий день, шановні гості, батьки, колеги, діти. Сьогодні ми зібрались, щоб здійснити подорож сторінками усного журналу "Читайлик". Ми ще раз переконаємось, що наймогутніша сила - це слово, а затишок мудрих думок - бібліотека. Ми перегорнемо сторінки поезії волинської поетеси Наталії Бугай, послухаємо прекрасні пісні волинського композитора Галини Васіної у виконанні учнів 4-Вкласу НВК №9 м.Луцька, почуємо і побачимо в малюнках дітей художні цікавинки, які заховались в рядках віршів та пісень. І зрозуміємо, що коли гарні слова поєднуються з гарними думками, то все це неодмінно виллється в гарні вчинки. (слайд 2)
Під музику на сцені з"являються діти та виконують пісню "На сонячній галявині" (сл.3)
1. На сонячній галявані в країні чарівній
Зеленкуваті коники вклоняються мені,
Жучки, мурашки, джмелики сміються і гудуть,
А сонечка й метелики свій хоровод ведуть.
Приспів:
І все навколо міниться, неначе ожива,
Від галасу прокинулась розважлива сова
І пір'я настовбурчила, відкривши дзьоб-дугу:
- Ваш регіт надокучливий збудив мене. Пу-гу!
2. Прозорими краплинками туман на землю ліг,
Травинками-билинками тулився ліс до ніг.
Там я збирала ягідки серед духмяних трав,
А на барвистих квітоньках хтось сміх порозсипав.
Приспів.
3. Ясного сонця промені, - ви чуєте, чи ні?,
Зберіть смішинки сонячні до кошика мені.
А як скінчаться пошуки, той невгамовний сміх
Із луб'яного кошика розділимо на всіх.
Приспів.
Хлопчик. Дівчинка.(читають рядки по черзі),(слайд 4)
Куди пливуть хмаринки волохаті ?
Куди й звідкіль летять птахи крилаті?
Чому понад усе нас любить мати?
Чом сон у руку годі нам спіймати?
Чому весна приходить за зимою,
І розцвітає яблуня красою.
І трави покриваються росою.
І літо вслід вступає за весною?
Чом колос виростає із зернини?
Чому у воді лиш плавають рибини?
Про що веселка з гаєм розмовляє?
Для кого соловейко так співає?
Чом часто і сміємось ми і плачем?
Чом щось бува холодним і гарячим?
Чом карі й голубі бувають очі?
Чому є білі дні і чорні ночі?
Про все-усе на світі хочу знати,
Тому й люблю я так книжки читати.
Читають ведучий та ведуча. (слайд 5)
Упродовж всього життя ми звертаємось до книжки. В дитинстві, коли ми ще й говорити добре не вміли, батьки читали нам казочки, віршики, оповідання.
А коли взнали літери, навчилися складати з них слова, а зі слів - речення, ми й самі стали читачами.
Про все це розповідає книжка: про те, як живуть люди в далеких і близьких країнах, про таємниці природи, про сміливих, відважних людей, які боролися за щастя свого народу. Книга нам допомагає пізнати себе і зрозуміти світ, що нас оточує.
Книга може чимало: допомагає у навчанні й самовихованні, збагачує знаннями, зміцнює волю, пробуджує мрію. Книга - справжній маг. Читаючи, ми уявляємо себе чарівниками, здатними зрозуміти мову речей, тварин і рослин. Скільки дивовижних таємниць відкривається нам завдяки книгам! А скільки незабутніх зустрічей з літературними героями!
Читає дівчинка ,(сл.№6)
«Малята і янголята»
Про все на світі дітки хочуть знати
Це книжечки могли б їм розказати:
В чарівний край відкриється сторінка,
І нею в мандри вирушить дитинка.
Виокнують "Молитва за Маму", (слайд 7)
1. Молить дівчинка маленька:
– Мій Ісусе дорогенький!
Я до тебе ручки зношу
І здоров'я, й долі прошу.
2. І для мами, і для тата,
Для сестрички і для брата,
Для великої родини,
Для матусі-України.
3. Щоб родини процвітали,
Божу ласку шанували
І під крилами любові
Вік жили по Божім слові
Ведучий: Продовжуємо мандрувати сторінками нашого журналу.
Діти читають вірші. (сл.8,9,10,11,12,13)
Учень:
У тролейбусах читають,
Щось мугикають під ніс,
Сторінки перегортають
Під ритмічний звук коліс.
Лиш з малими читачами
В хаті клопіт вечорами:
Від книжок, хоч треба спати,
Їх ніяк не відірвати.
Учень:
В кожнім домі, в кожній хаті -
У містах, і на селі, -
Хто навчився вже читати,
Має книжку на столі.
Дружба з книгою - це свято,
Не було б його у нас,
Ми не знали б так багато
Про новий і давній час.
Учень:
Все ми в книзі знайдемо,
Кращої не знаємо
Доброї і вірної
Подруги малят!
Книгу зрозумілу,
Чесну, добру і сміливо
І дівчатка й хлопчаки
Хочуть всі читати!
Учень:
Книги дружать з дітворою,
Полюби їх у житті -
І улюблені герої
Будуть друзями в путі.
Сторінки книжок завітних
Всіх нас доброму навчать -
Працювати і учитись,
І Батьківщину шанувать.
Учень:
Книга нам несе чудовий
Знань нелічених запас.
Світ яскравий, кольоровий
Відкривається для нас.
Все, про що не здогадався,
Навіть думати не міг,
Чи не знав, чи сумнівався -
Дізнаємося ми з книг.
Учень:
Звідки сніг береться в хмарі?
Чом метелиця бува?
Чом води нема в Сахарі? -
Розкриваємо всі дива.
Я з охотою читаю,
Поринаю у книжки.
Я уже багато знаю -
Бо роблю це залюбки.
Учень:
Книжковий дім -
Бібліотека.
Це затишок думок святих.
Бібліо - звали книгу греки,
Цю назву ви взяли від них.
Тут зібрані думки учених,
І кожна книга - відкриття.
Знання -
Для всіх людей священне.
Без нього - не бува життя.
На стелажах
В просторих залах,
Книжки й книжки...
Учень:
Тут книги розумні спокійно живуть
У тихій величній світлиці.
А двері широкі, відкриті ведуть
До знань золотої скарбниці.
Герої романів, легенд, повістей
У тиші говорять із нами.
В книжках - відкриття всіх
великих людей,
Учень:
Думки, що хвилюють віками.
В читальні, здається, світлішає світ,
І чується шелест у тиші.
Ведуть нас в незнане цікаві книжки,
Розрадять, коли нам не легко.
Для нас зберігає їх довгі роки
Наша бібліотека.
Ведучий:
Вже багато років ми співпрацюємо з міською дитячою бібліотекою.
До слова запрошується директор бібліотеки Ніна Іванівна Бочарова, яка розкаже про новинки літератури та покаже відеоролик про бібліотеку, також познайомить з новинками літератури.
(Під час її виступу діти прочитали вірш і виконали пісню «Перша вчителька»)
Ведуча: (сл№15)
Наступна сторінка журналу зустріч з автором цих книжок(книги Н.Бугай)
Учитель:
Творчість цієї людини знаходить свого шанувальника як серед самих маленьких читачів, так і серед самих маленьких читачів ,так і серед дорослих. Нажаль, сьогодні все важче знайти нового цікавого поета, який би писав для малечі такими простими, зрозумілими римами, які легко запам’ятовуються. Її співдружність з композиторами народжує низку пісень,яка є щедрим дарунком
Ведуча: (сл№16,17,18,19,20)
До слова запрошується Наталія Володимирівна Бугай
Учні читають вірші Н.Бугай з книги «Сім кольорів веселки» «Осінь», «Маленькі ласуни». (Слайд 21,22,23,24)
Виходить мама з маленькою сестричкою учня (слайд 25)
Мама:
Мій син, Артемко, приніс книгу Н. Бугай і ми читали її всією сім’єю. Моїй донечці дуже сподобався віршик «У ялини – іменини» ось послухайте
Дитина: Коли у красуні ялини гостини?
Коли зустрічає вона іменини?
Мама: Зимової тихої днини,дитино,
Як вкриються снігом яри та долини.
Святкові вогні спалахнуть ,як
Малята підуть в хоровод круг ялини.
Дитина: Тоді у красуні ялини гостини,
Тоді зустрічає вона іменини.
Звучить пісня « Ой, роде, ти мій роде», (слайд 26)
1. Віночком на хатині гніздо лелека в’є,
Із річечки веселка цілющу воду п’є.
Гойдається у хаті колисочка життя
І пригортає мати до серденька дитя.
Приспів:
Заграй під небесами, веселочко, заграй,
Де пахощі медові, – дитинства мого край.
Ой, роде ти мій, роде, плече біля плеча,
Твоя зоря хай світить і кличе лелечат.
2. Калина біля хати схилилась у поклін,
Лелеки клекотали, неначе били в дзвін.
Чекала всіх хлібина духмяна на столі,
Вертали нас лелеки додому на крилі.
Приспів.
3. Мережить стежку мати барвистим рушником,
У затишній світлиці родина за столом.
То наша спільна доля, один на всіх вінець,
Нехай благословляє наш рід Святий Отець.
Ведуча: Наступна сторінка журналу «Цікавинки прочитаного» (слайди 32,33,34.35)
(Діти читають загадки з книги Н.Бугай,показують свої відгадки-малюнки)
Ведучий: (слайд 27)
Наступна сторінка журналу «Музичний калейдоскоп»
Учитель:
Щаслива та людина,котра розуміє,відчуває та любить музику: життя її наповнене яскравими небуденними барвами. Ще щасливішою є людина, яка несе свою любов-творчість до людей, даруючи їм радість спілкування з музикою.
І щастям для неї є відгомін її почуттів, думок в емоціях та почуттях тих, для кого вона працює…
Ведучий:
До слова запрошується композитор Галина Вікторівна Васіна.
Діти читають вірші з книги Г.Васіної «Зоряні квіти» «Лети , моя пісне», мама з донькою виконують пісню «Вклонюся я матусі» ( слайди 28,29)
Звучить пісня «Плекайте нашу рідну мову» (слайд 30)
1. Плекаймо нашу рідну мову,
Її зганьбити не дамо,
Відсієм слів чужих полову,
Достиглі зерна зберемо.
Приспів:
Щоби гарно жилося -
Хай зійдеться родина.
Й золотиться колоссям
Наша мова єдина.
2. Хай щастям повниться держава
І нам зоріє сотні літ.
Вкраїнська мова величава
Чарує словом цілий світ.
Приспів.
3. Лунай же, пісне солов'їна,
Цвіти, калино, дай плоди.
Благословенна Україно,
Єднайся мовою завжди.
Приспів.
Ведуча: (слайд 36)
А ця сторінка журналу присвячена людям, які люблять робити свято дітям. Без їхньої благодійності не було б і казки, адже вони допомагають книжці побачити світ,знайти свого читача.
Ведучий:
До слова запрошується представник благодійного фонду Ігоря Палиці «Новий Луцьк»
Учениця читає вірш «Зимова картинка» , (слайд 37)
Учитель:
Усний журнал «Читайлик» перегортає сьогодні останню сторінку і дозвольте подякувати вам діти, за пісні,вірші, малюнки, Ніні Іванівні за цікаві книжки-новинки, за цікаві виступи Н.В. Бугай і Г.В. Васіної, за їх книги, за вірші і музику. Подякувати Марині Іванівні Приходько за чудове виконання музичного супроводу на фортепіано. До нових зустрічей.
Звучить музика, діти виконують пісню «Їде,їде Миколай» (слайд 38)
Список літератури:
1. Бугай Н. В. Сім веселих кольорів. //Вірші для дітей дошкільного та молодшого шкільного віку.//Луцьк: Волинська обласна друкарня, 2008 – с. 3,7
2. Васіна Г. В. Зоряні квіти. //Пісенна збірка.// Луцьк: Волинська обласна друкарня, 2008 –с.6, 7.
3. Васіна Г. В. Слався, родино шкільна. // Пісенна збірка.// Луцьк: Волинська обласна друкарня – 2006, 28 с.
4. Васіна Г. В. Ой котилось колесо. // Пісенна збірка.// Луцьк: Волинська обласна друкарня – 2013, 56 с.
5. Початкова школа. Щомісячний науково-методичний журнал. №3,2009 – с.27-30
6. Приходько М. І. Чудотворець Миколай. //Збірник тематичних сценарії та пісень.// Луцьк - 2013, 68 с.
1