Тема семестру: «Музичне мистецтво в нашому житті»
Тема уроку: «Аранжування в музиці»
Мета:
Тип уроку: поглиблення в тему.
Вид уроку: віртуальна мандрівка-подорож «Віртуальний екскурс Україна - Італія»
Методи та прийоми:
Музичні:
Загально-педагогічні:
Обладнання: музичний інструмент бандура, програвач, мультимедійна дошка, ілюстрації до музичних творів та пісень в мультимедійній презентації, веселка настрою, «сучасні струни душі» Green Card.
Література: Л. Масол підручник музичного мистецтва.
План уроку
Вхід дітей до кабінету під музику. Музичне привітання.
Бесіда та слухання музики:
Робота над піснею:
Хід уроку
1 слайд
(Діти заходять у кабінет музичного мистецтва )
- Сідайте на свої місця будь-ласка. Сьогодні ми з вами вирушимо в подорож, але для цього нам необхідно взяти з собою гарний настрій та дружні посмішки. І в цьому нам допоможе наше музичне привітання
- Послухайте музичне привітання ( відео) 2 слайд
Ми прийшли в музичний клас,
Музика вітає нас!
Учитель: “Добрий день”
Учні : “Добрий день!”
(Звук аеропорту) 3 слайд
- Доброго дня! Ми знаходимося на борту віртуальної авіакомпанії Avia music star . Зараз ми здійснимо віртуальний екскурс Україна – Італія - Угощина . Тема подорожі: «Аранжування в музиці». А метою нашої подорожі є: (4слад). Нещодавно наша команда, будучі в аеропорту підслухала розмову між двома подругами та подругою всіх людей - музикою, ось послухайте про що вони розмовляли.
( 5 слайд відео скрайбінк “Аранжування”). Ось така цікава історія...ну, а поки наші пілоти розігрівають двигуни і готують літак до польоту, ми з вами пограємо в гру “Вірю- не вірю” і таким чином закріпимо знання з визначення слова “аранжування”.
Гра “Вірю - вірю” слафди( останній великий 6-13)
- Ну що ж шановні пасажири літака, давайте сьогодні з вами спробуємо дізнатися хто і коли створював аранжування в музиці. Для цього ми і вирушаємо у нашу подрож. Тож будьте уважними, ми вирушаємо у старовинну середньовічну Італію. Нагадую вам, що наш літак має 2 аварійні виходи за плоскістю крила і 2 у хвостовій частині літака. Сядьте зручніше, пристебніть себе пасками безпеки, будь ласка вимкніть свої мобільні телефони.
14слайд 2кліка
- Поки ми здійснюємо переліт наша авіакомпанія Avia music star хоче не тільки надати інформацію, але і перевірити отримані знання з теми. Тож будь ласка заповніть ваші Green card (звучить звук літака).
14 слайд
15 слайд
Наш літак вдало приземлився на території середньовічної Італії . Ось вона казкова, неповторна Італія.
- Саме ця країна є батьківщиною для відомого скрипаля – віртуоза Паганіні. 27 жовтня 1782 року у італійському місті Генуя народився Ніколо Паганіні - найвідоміший скрипаль усіх часів і народів.
+ відео
Хоча з тих пір минуло вже 235 років, проте у біографії скрипкового диявола залишається ще багато "білих плям". З 5 років батько почав учити хлопчика грати на мандоліні, та фортепіано а з 6 - на скрипці.
- У грі на скрипці Паганіні був справжнім віртуозом. Швидко освоївши традиційну техніку, він почав експериментувати: імітував спів птахів і людський сміх, звучання флейти, труби, ріжка, мукання корови, застосовував різноманітні звукові ефекти.
- Маестро вважав, що краще не записувати свої твори на папері, щоб залишатися єдиним виконавцем (а тих, хто міг виконати мелодії Паганіні навіть з нотами, було мізерно мало). Саме це є яскравим прикладом аранжування.
Одного разу Паганіні уклав парі про те, що зможе диригувати оркестром за допомогою скрипки, на якій будуть всього дві струни. Йому вдалося не тільки виграти парі, але і справити враження на сестру Наполеона Елізу Бонапарт. Гра на двох струнах не стала межею можливостей Паганіні: в день народження Наполеона він перевершив самого себе, зігравши на одній струні. Дуже легко, Паганіні підкорював міста і країни. Йому аплодували в Італії, Австрії, Німеччині, Франції, Англії, Ірландії. Скрізь, де він з’являвся, тут же траплялися кумедні історії, що породжували чутки. Після концерту у Відні один із слухачів стверджував, що він бачив, як за спиною музиканта стояв диявол і водив його рукою зі смичком. Журналісти підхопили цю новину і повідомляли її цілком серйозно. Погана слава супроводжувала його всюди і завжди. Скрипка, на якій грав великий маестро, після його смерті отримала ім’я «Вдова Паганіні».
- Перед тим, як я запропоную вашій увазі один із найславетніших творів маестро, прошу вас відмітити в карті наступні пункти.
До яких музичних інструментів відноситься скрипка?
- Пропоную уявити себе скрипалями та підіграти на «Сучасних струнах своєї душі». слайд 16 відео-фрагмент з твором Н. Паганінні
слайд 17 звук приземлення
Якщо скрипка є струнно-смичковим музичним інструментом, то представником клавішно-ударних інструментів є фортепіано та рояль. Тому, щоб почути цей музичний інструмент, ми відправляємось в Угорщину на батьківщину відомого композитора, піаніста-віртуоза Ференца Ліста. Тому я запрошую до слова наших дослідників, які летять сьогодні з нами і вияснили цікаві факти про угорського композитора.
Відео Угорщини
+ 18 слайд і відео
(Розповідь дітей цікавих фактів про Ференца ліста).
- Звертаю вашу увагу на те, що нам варто зробити відмітки у Green Card.
- Тож послухайте та скажіть чи розкриває “Каприс№24” Ференца Ліста для фортепіано образ, який створив італійський композитор Ніколо Паганіні для скрипки? Обгрунтуйте свою думку.
19 слайд +відео
- Ну а тепер, шановні пасажири прошу вас закріпити ваші знання і розгадати кросворд з головним словом нашої подорожі “аранжування”. Працюємо на час, поки звучить мелодія доти ви працюєте, як мелодія зупиниться, ви відкладаєте ручки.20 слайд (розгадують кросворд)
Опитування класу по кросводу
21слайд
- Давайте з вами, в нашій мандрівці, поєднаємо не тільки два музичні інструменти: скрипку та фортепіано, але й ударні шумові інструменти і спробуємо на сучасну аранжировку створити ритмічний супровід, тобто внесемо свої зміни і заранжуємо цей твір по-своєму, додавши шумові та ударні інструменти.
Ну, а зараз настав час порухатись. Тож прошу, уявіть що ви літак і спробуємо рухатись так як наші “Чударики”(вправа-енергізатор).
22слайд +відео
- Наша мандрівка продовжується і повертаємось на Україну.
23 слайд
Як ми уже дізналися, що саме Паганіні прославив Італію, Ференц ліст - Угорщину, а нашу країну прославляють українські пісні та наша українська, милозвучна, мова. Зробіть позначки у Green Card, якого числа відзначають день української писемності.
А щоб наші голоси були милозвучні налаштуємо свої голоси на співи, змінюючи голосні звуки з одним приголосним .
24 слайд
- Ну а тепер, ми з вами готові розучити пісню. Прошу вийти на цю сцену наших солістів. Вашій увазі представляємо пісню на вірші Євгенія Левченка, музика Анни Олейнікової - «Музика слова».
25 слайд + відео
26 слайд алгоритм розучування пісні
-спів мелодії н звук “У”, “ О”, “ла”;
-спів мелодії на “mormorando”;
-показ руху мелодії рукою;
-спів по-фразах;
-робота над важкими місцями;
-спів по тексту.
27 слайд
- Наша мандрівка «Аранжування в музиці» підходить до кінця. Ми просимо вас зробити останні відмітки в нашій книзі «Відгуки та пропозиції», а саме у книзі «Відгуків» скажіть
1.Чим вам запам’яталася подорож?
2. З якими відомими людьми ви познайомилися під час подорожі в Італію та в Угорщину?
3. Що нового ви дізналися?
А в книзі «пропозицій» скажіть:
1. Якою ви бачите наступну мандрівку?
2. Щоб ви хотіли змінити?
А ми зберемо Green Card та виставимо оцінки і скажемо на наступному уроці.
28 слайд
А домашнім завданням буде - скласти ребус на слово “ремікс”.
- Наша авіакомпанія Avia music star дякує вам за те, що ви обрали саме наш екіпаж.
29 слайд музичне прощання
Продзвенів дзвінок
І закінчився урок
Допобачення!
Допобачення!
+ музика для виходу учнів з класу
1