Розробка уроку-подорожі "Аранжування в музиці" 7клас

Про матеріал
Мета: навчити впізнавати музичний твір за його аранжуванням, ознайомити зі специфікою аранжування музики; повторити пісенний репертуар, розвивати вміння впізнавати пісні або музичні твори для сприймання на слух, назвати музичний жанр та авторів твору, що прозвучали, визначити характерні засоби музичної виразності творів, давати відповіді на питання поставлені у Green Card, виховувати цілісне ставлення до музичного мистецтва, повагу до творчості композиторів минулого та сучасності.
Перегляд файлу

Тема семестру: «Музичне мистецтво в нашому житті»

Тема уроку: «Аранжування в музиці»

Мета:

  • навчити впізнавати музичний твір за його аранжуванням;
  • ознайомити зі специфікою аранжування музики; повторити пісенний репертуар;
  • розвивати вміння впізнавати пісні або музичні твори для сприймання на слух;
  • назвати музичний жанр та авторів твору, що прозвучали;
  • визначити характерні засоби музичної виразності творів;
  • давати відповіді на питання поставлені у Green Card;
  • виховувати цілісне ставлення до музичного мистецтва;
  • повагу до творчості композиторів минулого та сучасності.

Тип уроку: поглиблення в тему.

Вид уроку: віртуальна мандрівка-подорож «Віртуальний екскурс Україна - Італія»

Методи та прийоми:

Музичні:

  • Ігровий момент;
  • Метод порівняння;
  • Метод емоційної драматургії.
  • Метод варіювання.

Загально-педагогічні:

  • По джерелу знань: словесний, наглядно-слуховий, практичний;
  • По позначенню: набування знань, формування знань і навичок;
  • По характеру пізнавальної діяльності: ілюстративний, ігровий, репродуктивний;

Обладнання: музичний інструмент бандура, програвач, мультимедійна дошка, ілюстрації до музичних творів та пісень в мультимедійній презентації, веселка настрою, «сучасні струни душі» Green Card.

Література: Л. Масол підручник музичного мистецтва.

План уроку

  1. Організаційний момент (2 хвилини)

Вхід дітей до кабінету під музику. Музичне привітання.

  1. Актуалізація теми (3 хвилини)
  2. Розповідь про аранжування ів музиці.
  3. Музичне сприймання (20 хвилин)

 

           Бесіда та слухання музики:

  • Цікаві факти про Н. Паганіні «Каприс» №24, Ф. Ліста “Каприс” №24 в аранжуванні для фортепіано ;
  • Гра на шумових інструментах під сучасну обробку “Каприс №24”

 

 

  1. Вправа-енергізатор: “Літачок”(Фізкультхвилинка)
  2. Вокально-хорова робота (18 хвилин)

Робота над піснею:

  • Розспівка «Ла-ле-ла-ле-ла-ле-лі-ло».
  • Розучування пісні музика А. Олейнікової, вірші Є. Левченка «Музика слова».
  1. Підсумок уроку (2 хвилини)
  • Опитування. “Книга пропозицій”, “Книга скарг”.
  • Домашнє завдання.
  • Музичне прощання

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Хід уроку

1 слайд

(Діти заходять у кабінет музичного мистецтва )

- Сідайте на свої місця будь-ласка. Сьогодні ми з вами вирушимо в подорож, але для цього нам необхідно взяти з собою гарний настрій та дружні посмішки. І в цьому нам допоможе наше музичне привітання

- Послухайте музичне привітання ( відео) 2 слайд

Ми прийшли в музичний клас,

Музика вітає нас!

Учитель: “Добрий день”

Учні : “Добрий день!”

 

(Звук аеропорту) 3 слайд

- Доброго дня! Ми знаходимося на борту віртуальної авіакомпанії Avia music star . Зараз ми здійснимо віртуальний екскурс Україна – Італія - Угощина . Тема подорожі: «Аранжування в музиці». А метою нашої подорожі є: (4слад). Нещодавно наша команда, будучі в аеропорту підслухала розмову між двома подругами та подругою всіх людей - музикою, ось послухайте про що вони розмовляли.

( 5 слайд відео скрайбінк “Аранжування”). Ось така цікава історія...ну, а поки наші пілоти розігрівають двигуни і готують літак до польоту, ми з вами пограємо в гру “Вірю- не вірю” і таким чином закріпимо знання з визначення слова “аранжування”.

Гра “Вірю - вірю” слафди( останній великий 6-13)

 

- Ну що ж шановні пасажири літака, давайте сьогодні з вами спробуємо дізнатися хто і коли створював аранжування в музиці. Для цього ми і вирушаємо у нашу подрож. Тож будьте уважними, ми вирушаємо у старовинну середньовічну Італію. Нагадую вам, що наш літак має 2 аварійні виходи за плоскістю крила і 2 у хвостовій частині літака. Сядьте зручніше, пристебніть себе пасками безпеки, будь ласка вимкніть свої мобільні телефони.

14слайд 2кліка

- Поки ми здійснюємо переліт наша авіакомпанія Avia music star хоче не тільки надати інформацію, але і перевірити отримані знання з теми. Тож будь ласка заповніть ваші Green card (звучить звук  літака).

14 слайд

15 слайд

Наш літак вдало приземлився на території середньовічної Італії . Ось вона казкова, неповторна  Італія.

- Саме ця країна є батьківщиною для відомого скрипаля – віртуоза   Паганіні. 27 жовтня 1782 року у італійському місті Генуя народився Ніколо Паганіні - найвідоміший скрипаль усіх часів і народів.

 + відео

Хоча з тих пір минуло вже 235 років, проте у біографії скрипкового диявола залишається ще багато "білих плям". З 5 років батько почав учити хлопчика грати на мандоліні, та фортепіано а з 6 - на скрипці.

- У грі на скрипці Паганіні був справжнім віртуозом. Швидко освоївши традиційну техніку, він почав експериментувати: імітував спів птахів і людський сміх, звучання флейти, труби, ріжка, мукання корови, застосовував різноманітні звукові ефекти.

- Маестро вважав, що краще не записувати свої твори на папері, щоб залишатися єдиним виконавцем (а тих, хто міг виконати мелодії Паганіні навіть з нотами, було мізерно мало).  Саме це є яскравим прикладом аранжування.

Одного разу Паганіні уклав парі про те, що зможе диригувати оркестром за допомогою скрипки, на якій будуть всього дві струни. Йому вдалося не тільки виграти парі, але і справити враження на сестру Наполеона Елізу Бонапарт.  Гра на двох струнах не стала межею можливостей Паганіні: в день народження Наполеона він перевершив самого себе, зігравши на одній струні. Дуже легко, Паганіні підкорював міста і країни. Йому аплодували в Італії, Австрії, Німеччині, Франції, Англії, Ірландії. Скрізь, де він з’являвся, тут же траплялися кумедні історії, що породжували чутки. Після концерту у Відні один із слухачів стверджував, що він бачив, як за спиною музиканта стояв диявол і водив його рукою зі смичком. Журналісти підхопили цю новину і повідомляли її цілком серйозно. Погана слава супроводжувала його всюди і завжди. Скрипка, на якій грав великий маестро, після його смерті отримала ім’я «Вдова Паганіні».

-   Перед тим, як я запропоную вашій увазі один із найславетніших творів маестро, прошу вас відмітити в карті наступні пункти.

  • Слухаючий цей твір скажіть який ведучій інструмент звучить у творі?

До яких музичних інструментів відноситься скрипка?

- Пропоную уявити себе скрипалями та підіграти на «Сучасних струнах своєї душі». слайд 16 відео-фрагмент з твором Н. Паганінні

 слайд 17  звук приземлення

Якщо скрипка є струнно-смичковим музичним інструментом, то представником клавішно-ударних інструментів є фортепіано та рояль. Тому, щоб почути цей музичний інструмент, ми відправляємось в Угорщину на батьківщину відомого композитора, піаніста-віртуоза Ференца Ліста. Тому я запрошую до слова наших дослідників, які летять сьогодні з нами і вияснили цікаві факти про угорського композитора.

Відео Угорщини

+ 18 слайд і відео

(Розповідь дітей цікавих фактів про Ференца ліста).

- Звертаю  вашу увагу на те, що нам варто зробити відмітки у Green Card.

- Тож послухайте та скажіть чи розкриває “Каприс№24” Ференца Ліста для фортепіано  образ,  який створив італійський композитор Ніколо Паганіні для скрипки? Обгрунтуйте свою думку.

19 слайд +відео

- Ну а тепер, шановні пасажири прошу вас закріпити ваші знання і розгадати кросворд з головним словом нашої подорожі “аранжування”. Працюємо на час, поки звучить мелодія доти ви працюєте, як мелодія зупиниться, ви відкладаєте ручки.20 слайд (розгадують кросворд)

Опитування класу по кросводу

21слайд

- Давайте з вами, в нашій мандрівці, поєднаємо не тільки два музичні інструменти: скрипку та фортепіано, але й ударні шумові інструменти і спробуємо на сучасну аранжировку створити ритмічний супровід, тобто внесемо свої зміни і заранжуємо цей твір по-своєму, додавши шумові та ударні інструменти.

 

Ну, а зараз настав час порухатись. Тож прошу, уявіть що ви літак і спробуємо рухатись так як наші “Чударики”(вправа-енергізатор).

22слайд +відео

-  Наша мандрівка продовжується і повертаємось на Україну.

23 слайд

 Як ми уже дізналися, що саме Паганіні прославив Італію, Ференц ліст - Угорщину, а нашу країну прославляють українські пісні та наша українська, милозвучна, мова. Зробіть позначки у Green Card, якого числа відзначають день української писемності.

А щоб наші голоси були милозвучні налаштуємо свої голоси на співи, змінюючи голосні звуки з одним приголосним .

24 слайд

-   Ну а тепер, ми з вами готові розучити  пісню. Прошу вийти на цю сцену наших солістів. Вашій увазі представляємо пісню на  вірші Євгенія Левченка, музика Анни Олейнікової - «Музика слова».

25 слайд + відео

26 слайд алгоритм розучування пісні

-спів мелодії н звук “У”, “ О”, “ла”;

-спів мелодії на “mormorando”;

-показ руху мелодії рукою;

-спів по-фразах;

-робота над важкими місцями;

-спів по тексту.                              

 

27 слайд

- Наша мандрівка «Аранжування в музиці» підходить до кінця. Ми просимо вас зробити останні відмітки в нашій книзі «Відгуки та пропозиції», а саме у книзі «Відгуків» скажіть

1.Чим вам запам’яталася подорож?

2. З якими відомими людьми ви познайомилися під час подорожі в Італію та в Угорщину?

3. Що нового ви дізналися?

А в книзі «пропозицій» скажіть:

1. Якою ви бачите наступну  мандрівку?

2. Щоб ви хотіли змінити?

А ми зберемо Green Card та виставимо оцінки і скажемо на наступному уроці.

28 слайд

А домашнім завданням буде -  скласти ребус на слово “ремікс”.

- Наша авіакомпанія Avia music star дякує вам за те, що ви обрали саме наш екіпаж.

29 слайд музичне прощання

Продзвенів дзвінок
І закінчився урок
Допобачення!
Допобачення!
+ музика для виходу учнів з класу

 

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Кушнир Катерина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
30 січня 2019
Переглядів
1208
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку