Розробка уроку "Повторення матеріалу, вивченого в початкових класах"

Про матеріал
Тема: Повторення матеріалу, вивченого в початкових класах Мета:  повторити означення дій множення і ділення, назви компо¬нентів цих дій, правила знаходження невідомих компонентів, порядок дій у числових виразах;  відтворити вміння виконувати множення і ді¬лення чисел;  формувати вміння правильно і чітко висловлювати влас¬ні думки, грамотно формулювати математичні твердження;  виховувати дисциплінованість.
Перегляд файлу

Дата: ___/___/___                                    Клас:  5                                Предмет: математика

Тема: Повторення матеріалу, вивченого в початкових класах

Мета:

  • повторити означення дій множення і ділення, назви компо­нентів цих дій, правила знаходження невідомих компонентів, порядок дій у числових виразах;
  • відтворити вміння виконувати множення і ді­лення чисел;
  • формувати вміння правильно і чітко висловлювати влас­ні думки, грамотно формулювати математичні твердження;
  • виховувати дисциплінованість.

Тип уроку: повторення і систематизація знань і вмінь.

Обладнання: конспект «Множення і ділення чисел», картки з кросвордом.

Хід уроку

І. Організаційний етап

Учитель перевіряє готовність учнів до уроку,  налаштовує їх на роботу; нагадує про необхідність дотримувати правил поведінки, підкрес­лює, що дисципліна на уроці сприяє кращому засвоєнню знань.

  1. Перевірка домашнього завдання

Учитель насамперед перевіряє зошити учнів з виконаним письмовим домашнім завданням.

Усне фронтальне опитування

  1.    Як називають кожне з чисел у запису 35 + 17 = 52?
  2.    Як перевірити, чи правильний цей запис?
  3.    Як називають кожне з чисел у запису 58 -19 = 39?
  4.    Як перевірити, чи правильний цей запис?
  5.    Обчисліть: а) 148 + 73;  б) 187-54;  в) 56 + 231;  г) 345-107.
  6.    Знайдіть х із рівності:

а) х + 54 = 99;  б) 143 - х = 67;  в) 47 + х = 92;  г) х - 55 = 17.

  1.     Формулювання мети і завдань уроку

Учитель пропонує учням пригадати, які дії над числами, крім додавання та віднімання, вони вміють виконувати. Після цього можна запропонувати задачі, для розв'язування яких потрібно пе­ремножити або поділити числа. Наприклад:

  1.    До кіоску завезли 12 ящиків мінеральної води. У кожному ящи­ку було 5 рядів по 4 пляшки в кожному. Скільки пляшок води завезли до кіоску?
  2.    У 15 однакових каністр поміщається 180 л бензину. Скільки лі­трів бензину поміщається в 20 таких каністр?
  3.    У трьох клітках було по 2 кролики, а в чотирьох клітках — по З кролики. Скільки всього кроликів було в клітках?

Після обговорення способів розв'язання цих задач учитель ого­лошує тему і повідомляє завдання уроку.

  1. Актуалізація опорних знань

Учитель об'єднує всіх учнів класу у дві команди (наприклад, за варіантами). Потім пропонує учням першої команди за­писати на дошці декілька прикладів на множення чисел, а учням другої команди — відповісти на запитання:

  1.    Як називають компоненти дій у наведених прикладах?
  2.    Як перевірити, чи правильно виконане множення двох чисел?
  3.    Як знайти невідомий множник?

При цьому учні першої команди уважно слухають відповіді то­варишів, коментують їх, виправляють помилки.

  1. Потім учні другої команди записують на дошці приклади на ді­лення чисел, а учні першої команди відповідають на аналогічні за­питання. 

 

 

  1. Повторення і систематизація знань і вмінь

1. Робота з конспектом

 

 

 

МНОЖЕННЯ ЧИСЕЛ

7        ·       8          =        56

 

множник        множник        добуток

 

 

 

ДІЛЕННЯ ЧИСЕЛ

72        :       12          =        6 

 

ділене        дільник        частка

 

 

 

 

 

 

 

Ураховуючи, що на попередньому уроці учні набули деякого досвіду роботи з конспектом, можна збільшити частку самостійної роботи учнів на цьому етапі.

  1.         Виконання усних вправ
    1.    Обчисліть і виконайте перевірку:

а) 12 5;  б) 14 11;  в) 23 10;  г) 56:8;  д) 144:12;  е) 230:10.

  1.    Знайдіть невідомий компонент:

а) 7 · х = 28;  б) у - 5 = 40;  в) 9 · а = 45;   г) х : 6 = 3;  д) х : 10 = 6;

е) 30 : х = 5;  ж) 54 : х = 6.

  1.         Виконання письмових вправ
    1.    Виконайте дії:

а) 123 13;  б) 209 21;  в) 289:17;  г) 1308:12.

Під час виконання цього завдання доцільно нагадати учням правила виконання множення і ділення чисел у стовпчик. Перед виконанням наступного завдання бажано провести бесі­ду, в ході якої обговорити такі питання:

  •        Що називають числовим виразом?
  •        Що означає знайти значення виразу?
  •        Який порядок виконання дій у виразі без дужок?
  •        Який порядок виконання дій у виразі з дужками?
    1.    Знайдіть значення виразу:

а) 20 + 30 3;  б) 132:4 + 6 17;  в) 24 (25-16);

г) 600:(36-12);  д) 36 8-864:3.

  1.    Розв'яжіть задачу:

а) Під час проведення туристичного зльоту на харчування 100 турис­тів було витрачено: м'яса — 32 кг, масла — у 8 разів менше, ніж м'яса, а хліба — вдвічі більше, ніж м'яса. Скільки грамів кожно­го продукту було витрачено на харчування одного туриста?

б) Для супермаркету з трьох полів вивезли по п'ять вантажівок з картоплею. На кожну машину навантажили 45 мішків по 60 кг у кожному. Скільки кілограмів картоплі вивезли з полів? На скільки днів вистачить цієї картоплі, якщо щоденно прода­вати по 500 кг?

4. Робота за підручником

№№ 36(1-3), 36 (6-8), 37,42

VІ. Підсумки уроку

На цьому етапі уроку можна запропонувати учням розгадати кросворд, у якому використати слова, що відображають зміст уроку. З метою економії часу бажано кожному учневі видати сітку кросвор­ду, а завдання читати вголос. Кросворд можна скласти так, щоб у ви­діленому стовпчику учні змогли прочитати яке-небудь слово.

Завдання для кросворду

  1.    Як називають число 37 у виразі 37 • 2 = 74?
  2.    Як називають число 132 у виразі 11-12 = 132?
  3.    Як називають число 56 у виразі 56:14 = 4?
  4.    Скільки дій над числами ви знаєте?
  5.    Як називають число 13 у виразі 39:13 = З?
  6.    Число, якому дорівнює частка чисел 240 і 12?
  7. C:\Users\Курячевская ЗОШ\Pictures\1.png   За допомогою якої дії знаходять невідомий множник?

 

 

 

 

1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5

 

 

 

 

 

 

6

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

VІІ. Домашнє завдання

  1.      Повторіть теоретичний матеріал за конспектом 2.
  2.      Виконайте вправи:
    1. Виконайте дії:

а) 52 23-77;  б) 192:32 + 8;  в) (267 + 157):53;  г) 28 (319-273).

  1. До магазину привезли 420 кг картоплі, розфасованої в 14 одна­кових мішків. Скільки грошей треба заплатити за один мішок картоплі, якщо 1 кг коштує 2 грн?

3)* Яке число задумали, якщо відомо, що:

а) задумане число помножили на 15, потім результат помножили на 10 і дістали 4 500;

б) задумане число помножили на 7, потім результат поділили на 10 і дістали 28?

 

 

1

 

docx
Додано
26 серпня
Переглядів
1249
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку