Дата: ___/___/___ Клас: 5 Предмет: математика
Тема: Повторення матеріалу, вивченого в початкових класах
Мета:
Тип уроку: повторення і систематизація знань і вмінь.
Обладнання: конспект «Множення і ділення чисел», картки з кросвордом.
Хід уроку
Учитель перевіряє готовність учнів до уроку, налаштовує їх на роботу; нагадує про необхідність дотримувати правил поведінки, підкреслює, що дисципліна на уроці сприяє кращому засвоєнню знань.
Учитель насамперед перевіряє зошити учнів з виконаним письмовим домашнім завданням.
а) х + 54 = 99; б) 143 - х = 67; в) 47 + х = 92; г) х - 55 = 17.
Учитель пропонує учням пригадати, які дії над числами, крім додавання та віднімання, вони вміють виконувати. Після цього можна запропонувати задачі, для розв'язування яких потрібно перемножити або поділити числа. Наприклад:
Після обговорення способів розв'язання цих задач учитель оголошує тему і повідомляє завдання уроку.
Учитель об'єднує всіх учнів класу у дві команди (наприклад, за варіантами). Потім пропонує учням першої команди записати на дошці декілька прикладів на множення чисел, а учням другої команди — відповісти на запитання:
При цьому учні першої команди уважно слухають відповіді товаришів, коментують їх, виправляють помилки.
1. Робота з конспектом
МНОЖЕННЯ ЧИСЕЛ
7 · 8 = 56
множник множник добуток
ДІЛЕННЯ ЧИСЕЛ
72 : 12 = 6
ділене дільник частка
Ураховуючи, що на попередньому уроці учні набули деякого досвіду роботи з конспектом, можна збільшити частку самостійної роботи учнів на цьому етапі.
а) 12 5; б) 14 11; в) 23 10; г) 56:8; д) 144:12; е) 230:10.
а) 7 · х = 28; б) у - 5 = 40; в) 9 · а = 45; г) х : 6 = 3; д) х : 10 = 6;
е) 30 : х = 5; ж) 54 : х = 6.
а) 123 13; б) 209 21; в) 289:17; г) 1308:12.
Під час виконання цього завдання доцільно нагадати учням правила виконання множення і ділення чисел у стовпчик. Перед виконанням наступного завдання бажано провести бесіду, в ході якої обговорити такі питання:
а) 20 + 30 3; б) 132:4 + 6 17; в) 24 (25-16);
г) 600:(36-12); д) 36 8-864:3.
а) Під час проведення туристичного зльоту на харчування 100 туристів було витрачено: м'яса — 32 кг, масла — у 8 разів менше, ніж м'яса, а хліба — вдвічі більше, ніж м'яса. Скільки грамів кожного продукту було витрачено на харчування одного туриста?
б) Для супермаркету з трьох полів вивезли по п'ять вантажівок з картоплею. На кожну машину навантажили 45 мішків по 60 кг у кожному. Скільки кілограмів картоплі вивезли з полів? На скільки днів вистачить цієї картоплі, якщо щоденно продавати по 500 кг?
4. Робота за підручником
№№ 36(1-3), 36 (6-8), 37,42
На цьому етапі уроку можна запропонувати учням розгадати кросворд, у якому використати слова, що відображають зміст уроку. З метою економії часу бажано кожному учневі видати сітку кросворду, а завдання читати вголос. Кросворд можна скласти так, щоб у виділеному стовпчику учні змогли прочитати яке-небудь слово.
Завдання для кросворду
|
|
|
|
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5 |
|
|
|
|
|
|
6 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
7 |
|
|
|
|
|
|
|
VІІ. Домашнє завдання
а) 52 23-77; б) 192:32 + 8; в) (267 + 157):53; г) 28 (319-273).
3)* Яке число задумали, якщо відомо, що:
а) задумане число помножили на 15, потім результат помножили на 10 і дістали 4 500;
б) задумане число помножили на 7, потім результат поділили на 10 і дістали 28?
1