Факультативний курс з математики 5 клас

Про матеріал
Програма факультативного курсу «Логіка» для учнів 5 класу Рекомендовано Міністерством освіти і науки України
Перегляд файлу

Рекомендовано Міністерством освіти і науки України

(Лист Міністерства освіти і науки України №1/11-2511 від 20.06. 2003 р.)

 

 

 

 

Програма факультативного курсу «Логіка» для учнів 5 класу

авт. М.А. Вайнтрауб

 

 

 

ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА

 

Плідним джерелом математичних відкриттів завжди було глибоке дослі­дження природи. За словами Ж. Фур'є, математика дозволяє зазирнути в не­осяжні області космосу та глибини земної кулі, робить їх видимими та вимі­рюваними. Моделювання навколишніх явищ та вивчення таких моделей до­зволяють побачити їх розвиток. У цьому і є одна з головних задач математики.

Впровадження в школі нового факультативного курсу «Логіка» за ра­хунок варіативного компоненту навчального плану сприятиме досягненню цілей: інтелектуального розвитку учнів, розвитку їх логічного мислення, пам'яті, уяви, інтуїції, умінь аналізувати, класифікувати, узагальнювати, ро­бити умовиводи, отримувати наслідки з даних передумов шляхом несуперечливих міркувань тощо. Опанування учнями системи таких знань, умінь є необхідною умовою для реалізації життєвих цілей, а також необхідне у по­всякденному житті і достатнє для оволодіння іншими шкільними предме­тами на поглибленому рівні та продовження навчання у вищих навчальних закладах з високою математичною підготовкою. Під час вивчення курсу пропонується розв'язувати цікаві логічні задачі, які напрямлені на розвиток уяви, кмітливості в різних навчальних предметах.

Необхідно проводити попередній аналіз задачі, який може спиратися на різноманітні закономірності. Це говорить про те, що спеціаліст будь-якої сфе­ри діяльності повинен вміти виявляти та аналізувати виявлені закономірності.

Зміст програми даного факультативного курсу органічно пов'язаний зі змістом основного шкільного курсу математики і водночас має самостійний, пропедевтичний характер.

Запропонована програма є орієнтовною. Вчитель може самостійно до­бирати теми та розподіляти їх погодинне навантаження залежно від їх ак­туальності та виділеного часу на вивчення курсу. Навчальні заняття курсу передбачають використання різних форм і методів навчання, підвищення питомої ваги самостійної діяльності учнів, індивідуальної роботи з ними.

Основне завдання таких занять полягає в тому, щоб розширити та по­глибити вивчення програмового матеріалу, ознайомити школярів з деякими загальними математичними ідеями, навчити логічно мислити, зацікавити вивченням різних закономірностей та принципами роботи з ними, розви­нути нестандартне мислення.

Пропонуємо для оптимального вивчення курсу відводити 1 годину на тиждень у кожному класі. Погодинне розбиття між темами наведено з ура­хуванням цих пропозицій.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тематичне планування

5 клас (1 год на тиждень, усього 35 год)

 

№ п/п

Тема

Дата

1. Вступ (12 год)

1

Історія Логіки та її розвитку.

 

2

Зв'язок математики з іншими дисциплінами. Приклади.

 

3

Основні поняття логіки.

 

4

Висловлювання. Істинні та хибні твердження.

 

5

Умовивід. Розглядання задач.

 

6.

Тема і рема. Логічні вправи.

 

7

Парадокси.

 

8

Софізми.

 

9

Загальні твердження.

 

10

Твердження існування.

 

11

Символіка слідування.

 

12

Рівносильності, загальності та існування.

 

2. Елементи теорії множини ( 24 год)

13

Множина.

 

14

Елементи множини.

 

15

Позначення.

 

16

Скінченні та нескінченні множини.

 

17

Порожня множина.

 

18,19

Способи завдання множини.

 

20

Діаграми Ейлера – Венна.

 

21

Вправи на діаграми Ейлера – Венна.

 

21

Рівність та нерівність множин.

 

22

Підмножини.

 

23

Рівність та нерівність множин.

 

24

Ребуси.

 

25

Складання ребусів

 

26

Крипторифми.

 

27

Практикум.

 

28

Універсальна множина.

 

29

Об’єднання  множин. Властивості.

 

30

Зміст та обсяг поняття.

 

31

Розв’язування логічних задач.

 

32

Математичний брейрінг.

 

33

Математичний квест.

 

34

Математичні кросворди.

 

35

Математичні казки.

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 5 клас, Планування
Додано
26 серпня 2019
Переглядів
6808
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку