Я досліджую світ
Тема[U1]. Правила спілкування з домашніми улюбленцями і безпритульними тваринами.
Мета: формування предметних компетентностей: сформувати уявлення про тварин — хатніх улюбленців, про правила поводження з тваринами; розвивати спостережливість, кмітливість, логічне мислення; виховувати любов до тварин, відповідальність за них, бажання їх оберігати;
• формування ключових компетентностей: спілкування державною (і рідною у разі відмінності) мовами; уміння навчатися впродовж життя; компетентності в природничих науках і технологіях.
Обладнання: тематичні малюнки, комп'ютер, відеоролик.
Тип уроку: урок формування вмінь та навичок.
Хід уроку
І. ВСТУПНА ЧАСТИНА
1. Організаційний момент
Чи цікаво вам дізнатись,
Що сьогодні може статись?
Ну то сядьте зручніше
І працюйте веселіше.
2. Актуалізація опорних знань
— У кого з вас удома є хатні тварини? Які саме?
3. Повідомлення теми та мети уроку
— Тварин потрібно любити, про них необхідно дбати, але при цьому варто пам'ятати, що навіть хатні тварини можуть виявитися небезпечними.
— Сьогодні ми поговоримо про те, як потрібно поводитися з тваринами.
ІІ. ОСНОВНА ЧАСТИНА
1. Вивчення нового матеріалу
1) Обговорення у загальному колі.
— Яких правил слід дотримувати у спілкуванні з хатніми улюбленцями?
— Чи можна без дозволу гладити чужого собаку?
— Чому не варто брати із собою в ліжко кота? Поясніть.
2) «Мозковий штурм».
— Чи корисно мати хатніх улюбленців?
4) Робота за підручником (с. 29).
Робота за малюнками (с. 29)
— Розгляньте малюнки тварин.
— Яка з тварин агресивна? Яка — спокійна?
— Чому ви так уважаєте?
Фізкультхвилинка
2. Самостійне застосування учнями знань у стандартних ситуаціях
1) Складання пам'ятки поводження з собаками.
Правило 1. Навіть якщо ти боїшся собак, ніколи цього не виказуй. Собака може це відчути і напасти на тебе.
Правило 2. У жодному разі не тікай від собаки. Він може прийняти тебе за здобич і напасти.
Правило 3. Пам'ятай, що рухи хвостом не завжди свідчать про доброзичливий настрій собаки.
Правило 4. Якщо тобі хочеться погладити чужого собаку, запитай дозволу в його господаря. Гладь його обережно, не роблячи різких рухів.
Правило 5. Не годуй чужих собак і не чіпай їх під час їжі або сну.
Правило 6. Не підходь до собаки, який сидить на прив'язі.
Правило 7. Не наближайся до великих собак охоронних порід. Їх часто вчать кидатися на людей, які підійшли близько.
Правило 8. Не намагайся відібрати предмет, з яким грається собака.
2) Гра «Так чи ні?». (З LEGO червони і зелений)
· У людному місці хатнього улюбленця потрібно водити на повідку. (Так.)
· Усі коти вміють плавати. (Ні.)
· У собак та котів має бути своє місце в квартирі. (Так.)
· Собаки вміють ловити щурів. (Ні.)
· Собаку можна дражнити. (Ні.)
· За хатнім улюбленцем потрібно прибирати. (Так.)
· Песиків і котиків можна годувати шоколадом. (Ні.)
· Після спілкування з улюбленцем необхідно мити руки. (Так.)
· Безпритульного котика та собачку можна підгодовувати лише з батьками. (Так.)
3. Творче перенесення знань і навичок у нові ситуації
1) Догляд за домашніми тваринами
Про що повинен подбати господар, аби його хатнім улюбленцям було зручно й комфортно у людській оселі?
· Собакам не можна давати шоколад, бо він отруйний для них. Не можна давати торти, печиво, цукор, бо це може спричинити сльозотечу і нагноєння очей.
· Котам необхідне різноманітне харчування: м'ясо, риба, сир, вівсяні пластівці, вітаміни. У визначеному місці завжди повинна стояти мисочка з чистою водою.
· Клітка для папуги повинна бути просторою й зручною. Птах має вільно махати крилами, не зачіпаючи стінок клітки. У клітці слід установити поїлку, годівницю, купіль, мінеральний камінь та іграшки.
· Житло морських свинок слід тримати у чистоті, постійно міняти тирсу, покласти сіно. Бажано покласти у житло свинки великий камінь — з нього тваринка оглядатиме свої володіння і точитиме об нього пазури.
· Для хом'ячка клітка повинна бути металевою, бо він спритно гризе дерево. Необхідно, щоб у клітці були сіно і папір для гнізда. Важливо для тваринки більше рухатися, аби не розтовстіти.
· Дуже важливо, щоб рибки не переїдали, а корм не залишався на дні. На сніданок слід пропонувати сухий корм, на вечерю — живий. Регулярно необхідно міняти воду, але тільки частину, бо чиста вода шкідлива для рибок.
Висновок. Перш ніж заводити хатнього улюбленця, слід добре обміркувати, чи зможете ви доглядати за ним постійно впродовж багатьох років.
2) Робота за підручником (с. 30).
Гра «Так чи ні?»
Учні зачитують твердження, підтверджуючи чи спростовуючи його.
— Продовжте «мрії» хатніх улюбленців. Розіграйте в ролях діалоги.
· Якби я був/була котиком, ... А ти?
· Якби я був/була песиком, ... А ти?
ІІІ. ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА
Рефлексія. Обговорення у загальному колі
— Чи допомагають тварини людям? Наведіть відомі вам приклади.
— Як тварини допомагають одні одним?
— Коли люди допомагають тваринам?