Розробка уроку. "Розв'язування вправ. Арифметична та геометрична прогресія"

Про матеріал
продовжити роботу над визначеннями арифметичною прогресією; формулами n-го члена, суми n перших членів; характеристичними властивостями, яким мають члени прогресії; виробити загальні рекомендації з виконання завдань, що містять дані прогресії. Ознайомлення учнів з історичним матеріалом;провести проміжний контроль з метою встановитирівеньусвідомленнянавчальногоматеріалу; сприятирозвиткувміннясамостійноздобуватизнання, використовуючирізніінформаційнітехнології; показатипрактичнезастосування теми на прикладах історичних задач; удосконалити роботу в групах, вмінняоцінюватисвоїдосягнення.
Перегляд файлу

Випадкова подія. Імовірність випадкової події.

Класифікація подій:

Вірогідні – події, які обов’язково відбудуться за певних умов.
Неможливі – події, які не відбудуться за жодних умов.
Випадкові – події, які можуть відбутися, або не відбутися за певних умов.

 

Імовірність події

Імовірністю події А називають відношення числа сприятливих для цієї події результатів випробувань до числа всіх випробувань: 

 

 де n – кількість всіх випробувань, m – кількість сприятливих умов.

Якщо А – вірогідна подія, то Р(А)=1.
Якщо А – неможлива подія, то Р(А)=0.
Якщо А – випадкова подія, то 0< Р(А)<1.
Загалом, для будь-якої події А: 0≤ Р(А) ≤1

 

Задачі

1: №571. З урни, в якій 5 білих і 10 червоних куль, навмання виймають одну кулю. Знайдіть ймовірність того, що вийнята куля виявиться білою.

2: У вас є 36 валентинок, з них 0,25 – червоні.  Яка ймовірність того, що навмання вибрана валентинка  виявиться  червоною?  не червоною? Якою буде відповідь, якщо кількість усіх валентинок дорівнюватиме 48?  Зробіть висновок.

3: На чотирьох картках написано по одній букві: E, О, V, L.  Картки перемішуються і виставляються у ряд. Яка ймовірність того, що утвориться слово  LОVE ?

4: Хлопець забув останні три цифри номера телефону до дівчини. Пам’ятаючи, що ці цифри різні, він набирає їх навмання. Знайдіть ймовірність того, що набрані цифри є правильними.

5*: №596. Одночасно підкидають два гральні кубики. Яка ймовірність того, що випадуть числа, сума яких не менша від 7?

 

 Ми повинні знати - ми будемо знати!

 Давид Гільберт, німецький математик-універсал

 

Перегляд файлу

Тема: Випадкова подія. Імовірність випадкової події.

Мета:

  • Розширити поняття випадкової події та сформувати поняття ймовірності випадкової події
  • Формувати вміння знаходити ймовірність випадкової події
  • Формувати вміння і навички: визначати вид події (випадкова, вірогідна, неможлива); розв’язувати задачі, що передбачають обчислення ймовірності за формулою
  • Ознайомити  з фрагментами історії виникнення теорії імовірностей
  • Розширити міжпредметні звязки
  • Сприяти розвитку логічного мислення, уваги та спостережливості
  • Виховання доброти, любові, чесності, вміння співпрацювати

Тип уроку: вивчення нового навчального матеріалу

Хід уроку

  1. Організаційний момент.

Доклади серця свого до навчання
і вуха свої  до розумних слів
Притчі Соломона              
(гл. 23, ст. 12)

  1. Мотивація навчання.
  • Характерною особливістю курсу шкільної математики, яку ви вивчали до цього часу, є визначеність невідомих. Так, обєм куба визначається довжиною його ребра, площа круга – його радіусом,  шлях, пройдений тілом – його швидкістю та часом, відсоткова ставка – сумою початкового вкладу тощо.

Але в житті доводиться мати справу з подіями, що залежать від обставин. Наприклад, не можна передбачити, на який білет випаде виграш у майбутньому тиражі лотереї, скільки зерен матиме колос, що виріс із висіяної зернини, хто стане переможцем олімпіади з певного виду спорту тощо.

  • Ви знаєте, що перед початком футбольного матчу суддя шляхом жеребкування визначає, яка з команд повинна розпочати гру з центра поля.  Жеребкування проводиться за допомогою монети: один з капітанів команд вибирає “число” чи “герб” , суддя підкидає монету; якщо капітан відгадав, що випаде, то гру розпочинає його команда, якщо ні – команда суперників.

 Чи можна таке жеребкування назвати справедливим?

Взагалі, людська діяльність – це неперервний процес прийняття рішень в обставинах невизначеності чи випадковості:

  •  Яку встановити ціну, щоб продати товар і отримати прибуток?
  • Яким повинен бути внесок при страхуванні, щоб страхова компанія не мала збитків?

З таким та подібними їм запитаннями люди постійно стикаються в повсякденному житті. Тому варто вміти працювати з випадковими явищами і використовувати їх у житті, наукових дослідженнях тощо.

Наукою,  що займається математичним аналізом випадкових явищ, зокрема, випадкових подій, є “Теорія  ймовірностей”.

  1. Оголошення теми і мети уроку.

Чи випадковою є ЛЮБОВ ДО МАТЕМАТИКИ?

 

  1. Актуалізація опорних знань: «Мікрофон»

Говорити має тільки той, у кого мікрофон

Відповіді не коментуємо

Коли хтось висловлюється, інші не перебивають і не викрикують з місця

Говоріть лаконічно і швидко

  • Як би ви назвали подію, яка полягає в тому, що кількість очок, що випали в результаті підкидання кубика,  дорівнює 7?
  • вірогідна подія
  • випадкова подія
  • неможлива подія
  • Як би ви назвали подію, яка полягає в тому, що кількість очок, що випали в результаті підкидання кубика,  дорівнює 3?
  • вірогідна подія
  • випадкова подія
  • неможлива подія
  • Як би ви назвали подію, яка полягає в тому, що кількість очок, що випали в результаті підкидання кубика, менша 7?
  • вірогідна подія
  • випадкова подія
  • неможлива подія

 

  • Подію, яка в результаті випробування може відбутися або не відбутися, називають…
  • Подію, яка в результаті випробування обовязково відбудеться, називають…
  • Подію, яка в результаті випробування не відбудеться ніколи, називають…
  • Величину, яка характеризує можливість появи випадкової події, називають …
  • Події називаються рівноможливими, якщо …
  • Імовірність вірогідної події дорівнює …
  • Імовірність неможливої події дорівнює …

 

№567. Біатлоніст робить 5 вистрілів по 5 мішенях. За кожного пострілу він може влучити в мішень, а може не влучити.

 Яка з указаних подій є випадковою; неможливою; вірогідною:

  •  буде влучено у 4 мішені;
  •  не буде влучено в жодну мішень;
  •  буде влучено в 6 мішеней?

Запропонуйте  кілька власних прикладів різних видів подій

 

  1. Вивчення нового матеріалу.
  • Події називають елементарними, якщо вони мають такі властивості:
  1. внаслідок кожного випробування одна з цих подій обовязково відбудеться;
  2. жодні дві з цих подій не можуть відбутися  разом;
  3. події є рівноможливими  (жодна серед них  не має переваг  у  появі перед іншими)
  • Крім елементарних, існують події, які називають складними. Кожну складну подію можна розкласти на елементарні.

Нехай подія А – поява парного числа при підкиданні грального кубика.

 Складну подію А можна розкласти на елементарні події:

А2-випаде число 2, А4-випаде число 4, А6-випаде число 6.

Таким чином, події А сприяє три елементарні події

Означення. Імовірністю випадкової події А називають відношення числа рівноможливих випадків, які сприяють події А, до числа всіх можливих випадків:

  • № 569, 573
  • Якщо А – вірогідна подія, то Р(А)=1.
    Якщо А – неможлива подія, то Р(А)=0.
    Якщо А – випадкова подія, то 0< Р(А)<1.
    Загалом, для будь-якої події А: 0≤ Р(А) ≤1
  •  

Історична довідка. Виникнення елементів теорії ймовірності пов’язане з азартними іграми. В азартних іграх результат залежить тільки від випадку. Саме тут можна спостерігати закономірності, які діють у світі випадкових подій.

 Слово «азарт» походить від  арабського слова “аль-зар”, що перекладається як “гральний кубик”.

Гра в кубики користувалася успіхом ще в Древньому Єгипті і пізніше  в Греції, а потім в Римській імперії.  За грецькою легендою, її запропонував  Птолемей для розваги грецьких солдат, які нудьгували в очікуванні битви за Трою.

Найбільш ранньою книжкою з теорії ймовірностей є “Книга про гру в кубики” Джироламо Кардано, опублікована в 1663 р.

Теорія ймовірностей як наука оформилася, була систематично викладена в працях французьких математиків Паскаля (1623-1662) і Ферма (1601-1665).

Дуже великий внесок у подальший розвиток теорії ймовірностей зробили російські математики П.Л. Чебишев (1821-1894), А.А. Марков (1856-1922), О.М. Ляпунов (1857-1918).

Значних результатів у цій царині досяг також відомий український математик Віктор Якович Буняковський (1804-1889). Він написав перший підручник з теорії ймовірностей і запропонував сучасну термінологію теорії ймовірностей, розробив оригінальні методи обробки статистичних даних.

 

  1.  Закріплення.

 «Атос вирушив на пошуки англійця і знайшов його в стайні: той з пожадливістю розглядав сідла. Випадок був зручний. Атос запропонував свої умови: двоє сідел проти одного коня або ста пістолів — на вибір. Англієць швидко підрахував: два сідла коштували разом триста пістолів. Він охоче погодився. Д'Артаньян, тремтячи, кинув кості — випало три очка; його блідість налякала Атоса, і він обмежився тим, що сказав:

— Поганий хід, приятелю... Ви, добродію, одержите коней з повною збруєю.

Тріумфуючий англієць навіть не змішав кості; його впевненість у перемозі була такою великою, що  він кинув їх на стіл, не дивлячись. Д'Артаньян відвернувся, щоб приховати відчай.

— От так штука, — як завжди, спокійно сказав Атос. — Який незвичайний хід! Я бачив його всього чотири рази за все моє життя: два очка!

Англієць обернувся і онімів від здивування, Д’Артаньян обернувся і онімів від радості ».

Яка ймовірність випадання двох очок в даній ситуації?

(робота з таблицею)

 

 

  1.  Дві половинки

1: №571. З урни, в якій 5 білих і 10 червоних куль, навмання виймають одну кулю. Знайдіть ймовірність того, що вийнята куля виявиться білою.

2: У вас є 36 валентинок, з них 0,25 – червоні.  Яка ймовірність того, що навмання вибрана валентинка  виявиться  червоною?  не червоною? Якою буде відповідь, якщо кількість усіх валентинок дорівнюватиме 48?  Зробіть висновок.

3: На чотирьох картках написано по одній букві: E, О, V, L.  Картки перемішуються і виставляються у ряд. Яка ймовірність того, що утвориться слово  LОVE ?

4: Хлопець забув останні три цифри номера телефону до дівчини. Пам’ятаючи, що ці цифри різні, він набирає їх навмання. Знайдіть ймовірність того, що набрані цифри є правильними.

5: №596. Одночасно підкидають два гральні кубики. Яка ймовірність того, що випадуть числа, сума яких не менша від 7?

№ 579

  1.  Ми повинні знати - ми будемо знати!  Давид Гільберт, німецький математик-універсал

Підсумок уроку.

  1.  Оцінимо нашу роботу. Рефлексія.

 

  1.  Сучасна наука широко користується теорією ймовірностей як теоретичною основою для  обробки результатів спостережень у фізиці, механіці, астрономії, геодезії, біології, обчислювальній математиці. Теорія ймовірностей застосовується в економіці, статистиці, військовій справі, при встановленні оптимальних каналів зв’язку, на транспорті, у виробництві.

Закони спадковості в генетиці формулюються мовою теорії ймовірностей.

Теорію ймовірностей використовують навіть  у гуманітарних науках, зокрема, в історичних дослідженнях, в археології для розшифрування написів мовами давно зниклих народів, у шифруванні й дешифруванні, у вивченні закономірностей літературної мови письменників і поетів.

 

  1. Домашнє завдання. 

Вивчити п.19, с. 140. Розв’язати № 572, 578, 580

 Підготувати повідомлення з історії  теорії ймовірностей, підібрати цікаві факти та задачі

 

Сподіваюсь, що у Всесвітній день вияву  ДОБРОТИ(16.02), на який припадає наступний урок з даної теми, ви  обов'язково виявите не тільки доброту у ставленні один до одного,  але й ДОБРІ знання з алгебри!

 

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Доклади серця свого до навчання і вуха свої до розумних слів     Притчі Соломона (гл. 23, ст. 12)

Номер слайду 2

Характерною особливістю курсу шкільної математики, яку ви вивчали до цього часу, є визначеність невідомих. Так, об’єм куба визначається довжиною його ребра, площа круга – його радіусом, шлях, пройдений тілом – його швидкістю та часом, відсоткова ставка – сумою початкового вкладу тощо. Але в житті доводиться мати справу з подіями, що залежать від обставин. Наприклад, не можна передбачити, на який білет випаде виграш у майбутньому тиражі лотереї, скільки зерен матиме колос, що виріс із висіяної зернини, хто стане переможцем олімпіади з певного виду спорту тощо.

Номер слайду 3

Ви знаєте, що перед початком футбольного матчу суддя шляхом жеребкування визначає, яка з команд повинна розпочати гру з центра поля. Жеребкування проводиться за допомогою монети: один з капітанів команд вибирає “число” чи “герб” , суддя підкидає монету; якщо капітан відгадав, що випаде, то гру розпочинає його команда, якщо ні – команда суперників. Чи можна таке жеребкування назвати справедливим?

Номер слайду 4

Взагалі, людська діяльність – це неперервний процес прийняття рішень в обставинах невизначеності чи випадковості. Наукою, що займається математичним аналізом випадкових явищ, зокрема, випадкових подій, є “Теорія ймовірностей”.

Номер слайду 5

Випадкова подія.Імовірність випадкової події

Номер слайду 6

Мета уроку: Розширити поняття випадкової події та поняття ймовірності випадкової подіїФормувати вміння: визначати вид події; розв’язувати задачі, що передбачають обчислення ймовірностіОзнайомитись з елементами історії виникнення теорії імовірностей. Розширити міжпредметні зв’язки. Розвивати логічне мислення, увагу та спостережливість. Винести з уроку добрі знання та хороший настрій

Номер слайду 7

Чи випадковою є ЛЮБОВ ДО МАТЕМАТИКИ?

Номер слайду 8

Мікрофон. Як би ви назвали подію, яка полягає в тому, що кількість очок, що випали в результаті підкидання кубика, дорівнює 7?вірогідна подіявипадкова подіянеможлива подія

Номер слайду 9

Мікрофон. Як би ви назвали подію, яка полягає в тому, що кількість очок, що випали в результаті підкидання кубика, дорівнює 3?вірогідна подіявипадкова подіянеможлива подія

Номер слайду 10

Мікрофон. Як би ви назвали подію, яка полягає в тому, що кількість очок, що випали в результаті підкидання кубика, менша 7?вірогідна подіявипадкова подіянеможлива подія

Номер слайду 11

Мікрофон. Подію, яка в результаті випробування може відбутися або не відбутися, називають…Подію, яка в результаті випробування обов’язково відбудеться, називають…Подію, яка в результаті випробування не відбудеться ніколи, називають…Величину, яка характеризує можливість появи випадкової події, називають …Події називаються рівноможливими, якщо …Імовірність вірогідної події дорівнює …Імовірність неможливої події дорівнює …

Номер слайду 12

№567. Біатлоніст робить 5 вистрілів по 5 мішенях. За кожного пострілу він може влучити в мішень, а може не влучити. Яка з указаних подій є випадковою; неможливою; вірогідною: буде влучено у 4 мішені; не буде влучено в жодну мішень; буде влучено в 6 мішеней?

Номер слайду 13

Мікрофон. Запропонуйте кілька власних прикладів різних видів подій

Номер слайду 14

Події називають елементарними, якщо вони мають такі властивості:внаслідок кожного випробування одна з цих подій обов’язково відбудеться;жодні дві з цих подій не можуть відбутися разом;події є рівноможливими (жодна серед них не має переваг у появі перед іншими)

Номер слайду 15

Крім елементарних, існують події, які називають складними. Кожну складну подію можна розкласти на елементарні. Нехай подія А – поява парного числа при підкиданні грального кубика. Складну подію А можна розкласти на елементарні події: А2-випаде число 2,А4-випаде число 4,А6-випаде число 6. Таким чином, події А сприяє три елементарні події

Номер слайду 16

ОзначенняІмовірністю випадкової події А називають відношення числа рівноможливих випадків, які сприяють події А, до числа всіх можливих випадків:

Номер слайду 17

Теорія ймовірностей як наука оформилася, була систематично викладена в працях французьких математиків Паскаля (1623-1662) і Ферма (1601-1665). Значних результатів у цій царині досяг також відомий український математик В. Я. Буняковський (1804-1889). Він написав перший підручник з теорії ймовірностей і запропонував сучасну термінологію теорії ймовірностей, розробив оригінальні методи обробки статистичних даних.

Номер слайду 18

Виникнення елементів теорії ймовірності пов’язане з азартними іграми: в азартних іграх результат залежить тільки від випадку. Саме тут можна спостерігати закономірності, які діють у світі випадкових подій. Слово «азарт» походить від  арабського слова “аль-зар”, що перекладається як “гральний кубик”. Гра в кубики користувалася успіхом ще в Древньому Єгипті і пізніше в Греції, а потім в Римській імперії. За грецькою легендою, її запропонував Птолемей для розваги грецьких солдат, які нудьгували в очікуванні битви за Трою. Найбільш ранньою книжкою з теорії ймовірностей є “Книга про гру в кубики” Джироламо Кардано, опублікована в 1663 р.

Номер слайду 19

« Атос вирушив на пошуки англійця і знайшов його в стайні: той з пожадливістю розглядав сідла. Випадок був зручний. Атос запропонував свої умови: двоє сідел проти одного коня або ста пістолів — на вибір. Англієць швидко підрахував: два сідла коштували разом триста пістолів. Він охоче погодився. Д'Артаньян, тремтячи, кинув кості — випало три очка; його блідість налякала Атоса, і він обмежився тим, що сказав:— Поганий хід, приятелю... Ви, добродію, одержите коней з повною збруєю. Тріумфуючий англієць навіть не змішав кості; його впевненість у перемозі була такою великою, що він кинув їх на стіл, не дивлячись. Д'Артаньян відвернувся, щоб приховати відчай.— От так штука, — як завжди, спокійно сказав Атос. — Який незвичайний хід! Я бачив його всього чотири рази за все моє життя: два очка!Англієць обернувся і онімів від здивування, Д’Артаньян обернувся і онімів від радості ». Яка ймовірність випадання двох очок в даній ситуації?

Номер слайду 20

Яка ймовірність випадання двох очок при підкиданні двох кубиків?

Номер слайду 21

Дві половинки1: №571. З урни, в якій 5 білих і 10 червоних куль, навмання виймають одну кулю. Знайдіть ймовірність того, що вийнята куля виявиться білою.2: У вас є 36 валентинок, з них 0,25 – червоні. Яка ймовірність того, що навмання вибрана валентинка виявиться червоною? не червоною? Якою буде відповідь, якщо кількість усіх валентинок дорівнюватиме 48? Зробіть висновок.3: На чотирьох картках написано по одній букві: E, О, V, L. Картки перемішуються і виставляються у ряд. Яка ймовірність того, що утвориться слово LОVE ?4: Хлопець забув останні три цифри номера телефону до дівчини. Пам’ятаючи, що ці цифри різні, він набирає їх навмання. Знайдіть ймовірність того, що набрані цифри є правильними.

Номер слайду 22

Імовірністю події А називають відношення числа сприятливих для цієї події результатів випробувань до числа всіх випробувань: де n – кількість всіх випробувань, m – кількість сприятливих умов. Якщо А – вірогідна подія, то Р(А)=1. Якщо А – неможлива подія, то Р(А)=0. Якщо А – випадкова подія, то 0< Р(А)<1. Загалом, для будь-якої події А: 0≤ Р(А) ≤122 Ми повинні знати -ми будемо знати!Давид Гільберт, німецький математик-універсал. Класифікація подій: Випадкові – події, які можуть відбутися, або не відбутися за певних умов. Вірогідні – події, які обов’язково відбудуться за певних умов. Неможливі – події, які не відбудуться за жодних умов.

Номер слайду 23

Оцінимо нашу роботу

Номер слайду 24

Вивчитип.19, с. 140 Розв’язати № 572, 578, 580 Домашнє завдання. Бажаю успіхів!Підготувати повідомлення з історії теорії ймовірностей,підібрати цікаві факти та задачі

Номер слайду 25

Сучасна наука широко користується теорією ймовірностей як теоретичною основою для обробки результатів спостережень у фізиці, механіці, астрономії, геодезії, біології, обчислювальній математиці. Теорія ймовірностей застосовується в економіці, статистиці, військовій справі, при встановленні оптимальних каналів зв’язку, на транспорті, у виробництві. Закони спадковості в генетиці формулюються мовою теорії ймовірностей. Теорію ймовірностей використовують навіть у гуманітарних науках, зокрема, в історичних дослідженнях, в археології для розшифрування написів мовами давно зниклих народів, у шифруванні й дешифруванні, у вивченні закономірностей літературної мови письменників і поетів.

Номер слайду 26

Сподіваюсь, що у Всесвітній день вияву ДОБРОТИ, на який припадає наступний урок з даної теми, ви обов'язково виявите не тільки доброту у ставленні один до одного, але й ДОБРІ знання з алгебри!

Перегляд файлу

                 

 

                                                         ПОРТФОЛІО

 

IMG_7888.jpg

 

  1. Прізвище, ім’я, по батькові

Колесник Світлана Миколаївна

  1. Дата народження  30 червня 1979 року
  2. Посада  Вчитель математики ,

стаж роботи на займаній посаді    18  років

 

  1. Загальний стаж педагогічної діяльності       18 років
  2. Освіта       Вища, Національний педагогічний університет ім М.П.Драгоманова , 2002р., спеціальність «Математика»
  3. Кваліфікація  «спеціаліст І категорії»
  4. Дата атестації: 31 березня 2016 р.
  5. Проблемна тема   «Стимулювання особистісного розвитку учнів на уроках математики шляхом використання елементів інтерактивних форм і методів навчання»

 

  1. Місце роботи  Ліцей № 4

міста Новограда – Волинського

Житомирської обл.

 

 

Участь у роботі ММО вчителів математики :

  • 2017-2018 н. р. Відкритий урок в рамках традиційного фестивалю пед. творчості «Розв’язування вправ. Арифметична та геометрична прогресія» у 9-А класі.
  • Інтелектуально фізико-математична гра між учнями 9-х класів в рамках предметного тижня «Хто зверху?»
  • 2018-2019 н. р. Участь у методичному коворкінгу «Технології в сучасній освіті», зокрема у тренінгу «Онлайн сервіси» як засоби візуального аналізу текстів в освітньому процесі та «Магія відеоскрайбінгу»

Участь в обласних, Всеукраїнських семінарах, конференціях, фестивалях, конкурсах:

  •     2019-2020 н. р. Участь в роботі міжрегіональної науково- практичної конференції «Інформаційно-інтерактивні технології як засіб вдосконалення освітнього процесу» (сертифікат АМ 00352019)
  •     2019-2020 н.р. Участь  в Регіональній (не)конференції для шкільних педагогів магістральному MINI-EDCAMP NOVOGRAD-VOLYNSJKYJ. 10.01.2020 р. (Сертифікат)
  •     2019-2020 н.р. Дистанційна участь з 13-17.04.2020р у Антикризовом національним онлайн- EDCAMP 2020: школа зараз і у «Світі після». (Сертифікат)
  • 2020-2021 н. р. – участь у Всеукраїнському конкурсі «Вчитель року – 2021». Номінація «Математика»

Самоосвіта вчителя та друк у фахових виданнях:

2017-2018 н. р. Участь у формуванні освітнього простору бібліотеки розробок на сайті «На урок» (грамота)

Участь у виставці ППД:

  • 2017-2018 н.р.  - «Збірник задач підвищеної складності з математики 5-7 класи»та рекомендовано на педагогічну виставку «Сучасна освіта Житомирщини – 2018» та   відзначено Дипломом ІІІ ступеня у номінації «Авторські підручники, посібники, програми» ( наказ № 18 – ОД від 27.02. 2018)  (участь в обласному етапі) .
  • 2018-2019 н. р. – Методичний посібник «Стимулювання особистісного розвитку учнів на уроках математики шляхом використання елементів інтерактивних форм і методів навчання» сертифікат за участь у міській педагогічній виставці «Сучасна освіта Новоград-Волинської ОТГ – 2020»

Нагороди :

  •     2018 р. – Диплом ІІІ ступеня Комунальний заклад «Житомирський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти» житомирської обласної ради (Наказ №18-ОД від 27.02.2018року)

 

Сертифікат - Шкільне життя.jpg
zip
Додано
21 жовтня 2020
Переглядів
715
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку