Тема уроку. Властивості функції: нулі функції, проміжки знакосталості, зростання і спадання функції. Розв’язування вправ.
Мета уроку: формування знань учнів про поняття нулів функції, проміжків знакосталості, функції, що зростає або спадає на проміжку, а також про способи відшукання названих характеристик функції у випадках, якщо функція задана графічно або аналітично. Закріпити вміння учнів виконувати дії для знаходження названих властивостей функцій. За допомогою вивчених означень та вироблених умінь дослідити відомі учням елементарні функції на предмет проміжків зростання та спадання.
Тип уроку: формування знань, умінь та навичок.
Наочність та обладнання: презентація, роздатковий матеріал (індивідуальні аркуші із завданнями для самостійної роботи, різнокольорові ручки (зелена, синя, червона, фіолетова, коричнева), заготовки для відшукання властивостей елементарних функцій), Інтернет (блог вчителя математики та он-лайн програма LearningApps), набір демонстраційного креслярського приладдя, опорний конспект.
Хід уроку
I. Організаційний етап
— вступне слово вчителя:
Доброго дня, шановні учні! Ще 2400 років тому китайський педагог Конфуцій сказав:
„Те, що я чую , я забуваю.
Те, що я бачу і чую, я трохи пам'ятаю.
Те, що я чую, бачу і обговорюю, я починаю розуміти.
Коли я чую, бачу, обговорюю й роблю, набуваю знань і навичок.”
Тож закликаю вас до співпраці!
II. Перевірка домашнього завдання
Перевірку виконання письмових вправ провести у формі самоперевірки за зразком. (слайд )
III. Формулювання мети і завдань уроку.
Мотивація навчальної діяльності учнів
Після перевірки виконання домашнього завдання та корекції можливих помилок ви усвідомлюєте необхідність подальшої роботи із закріплення як знань, так і вмінь по даній темі, які були сформовані на попередньому уроці.
Отже, метою нашого уроку є:
Таким чином, виділяємо два основні напрямки роботи на уроці, тобто формулюємо основні завдання на урок:
Отож, летимо формувати ваші знання, уміння та навички.
ІV. Актуалізація опорних знань
Слайд посилання на блог вчителя (інтернет-програма LearningApps)
По горизонталі:
По вертикалі:
Кросворд
V. Формування умінь та навичок учнів.
Розвязування вправ. Колективна робота
Зміст вправ, які планується розв'язати на даному уроці, майже такий самий, що і зміст вправ попереднього уроку:
«Розминка» (усно):
нулі:
додатні:
від’ємні:
спадає:
зростає:
Письмові вправи
№265(б, в)
Запитання:
Знайдіть нулі функції:
№267(б)
Запитання:
Побудуйте графік функції. Користуючись графіком, вкажіть: проміжки знакосталості, проміжки, на яких функція зростає та спадає. Чи є дана функція парною, непарною?
Функція парна
№269(г, д, е)
Запитання:
Визначити аналітичним способом, парною чи непарною є функція?
Ні парна, ні непарна непарна парна
Проте до названих вправ додаємо вправи на дослідження елементарних функцій (лінійної, оберненої пропорційності, квадратичної функції та функції у = ), знайомих учням із 7 та 8 класів, на зростання та спадання, а також на проміжки знакосталості. Результати цих досліджень продемонструвати на екрані.
Отримані відповіді записати на відповідних листках.
VI. Перевірка знань, умінь та навичок.
1. Самостійна робота із взаємоперевіркою.
Текст самостійної роботи поданий у додатку 1
2. Взаємоперевірка результатів.
І варіант: А; В; Б; Г; А; А; В; В; Б; В; Б; А.
ІІ варіант: Б; Г; Б; А; Г; Б; Г; А; А; Б; А; Б.
VIII. Пояснення домашнього завдання
№ 266,268 додатково №270
IX. Підсумки уроку