Мета: узагальнити та систематизувати знання про хімічні формули, якісний і кількісний склад речовин; розвивати навички розв'язування задач із використанням масової частки елемента в речовині; формувати самоосвітню компетентність; виховувати …….
Знайдіть і виправте помилку
Ar
4. Mr – атомна маса речовини.
5. Ar – кількість атомів елемента в речовині.
6. W – масова частка елемента в речовині
( одиниця вимірювання г/моль)
Знайдіть і виправте помилку
Ar
4. Mr – атомна маса речовини.
5. Ar – кількість атомів елемента в речовині.
6. W – масова частка елемента в речовині
( одиниця вимірювання г/моль)
Завдання 1.
Установіть відповідність між відносною молекулярною масою
речовини та її назвою.
1 Сильвін
Mr ( KCl ) = ?
2 Гірський кришталь
Mr ( SiO2 ) = ?
3 Рубін
Mr ( Al2O3 ) = ?
4 Магнезит
Mr ( MgCO3 ) = ?
КОД ______________
Завдання 2.
Смарагд – камінь зеленого кольору, має формулу Be3Al2(SiO3)6 У смарагдову чашу, за біблійською легендою ,зібрали кров Христа.
Римський імператор Нерон через смарагдовий монокль спостерігав палаючий Рим . Визначте масову частку всіх елементів у сполуці.
( По порядку)
КОД ______________
Завдання 3.
Зелений колір смарагдів обумовлений наявністю в них домішок елемента Хрому з масовою часткою 14%. Найбільшим із необроблених смарагдів вважається смарагд , знайдений в Україні в 1970 р.
Його маса 5360 г. Обчисліть масу атомів Хрому в цьому кристалі
КОД ______________
Завдання 4.
Мінерал пірит є рудою , з якої отримують залізо. Він містить 47% Феруму і 53% Сульфуру.
Відносна молекулярна маса піриту дорівнює 120. Визначте формулу піриту.
КОД ______________
Завдання 5 .
Ферум утворює з Оксигеном сполуки FeO , Fe2O3 , Fe3O4
Визначте, у якій сполуці масова частка Феруму найбільша.
КОД ______________
Дешифратор
|
1 2 |
3 4 |
5 6 |
7 8 |
9 0 |
1 2 |
МА |
ГЕ |
МО |
РІ |
ЗИ |
3 4 |
О |
РО |
Я |
ВА |
ЛА |
5 6 |
БІ |
А |
ЛО |
ТО |
ФІ |
7 8 |
ТА |
РА |
МІ |
ГІ |
НО |
9 0 |
І |
Я |
ХІ |
АС |
КА |
|
|
|
|
|
|
|
|
Дешифратор
|
1 2 |
3 4 |
5 6 |
7 8 |
9 0 |
1 2 |
МА |
ГЕ |
МО |
РІ |
ЗИ |
3 4 |
О |
РО |
Я |
ВА |
ЛА |
5 6 |
БІ |
А |
ЛО |
ТО |
ФІ |
7 8 |
ТА |
РА |
МІ |
ГІ |
НО |
9 0 |
І |
Я |
ХІ |
АС |
КА |
|
|
|
|
|
|
|
|
Прізвище, ім’я ________________________________________________
Хімічний диктант.
11.Сума масових часток всіх елементів в сполуці дорівнює ……
12. Відносна молекулярна маса позначається ……
Мета: узагальнити та систематизувати знання про хімічні формули, якісний і кількісний склад речовин; розвивати навички розв’язування задач із використанням масової частки елемента в речовині; формувати самоосвітню компетентність; виховувати …….
Тип уроку: урок закріплення та корекції знань та навичок.
Хід роботи
І.Організаційний етап
Привітання, налаштування учнів на робочий настрій. Учитель називає тему уроку, його мету.
ІІ. Актуалізація опорних знань учнів.
Бесіда
ІІІ. Узагальнення та систематизація знань учнів.
Умови всіх задач роздаються на парти.
Сьогодні на уроці ми познайомимося з різноманітними мінералами . Мінерали – це природні хімічні сполуки, що входять до складу земної кори, однорідні за своєю фізичною будовою та хімічним складом. Наука, що вивчає мінерали зветься мінералогією. Мінералогія є розділом іншої науки назву якої ми дізнаємося наприкінці уроку За допомогою ось цього дешифратора.
Які мінерали знаходяться в надрах України?
Мінерали України – це орієнтовно 900 мінералів, встановлених у її надрах. Україна має потужну мінерально-сировинну базу й відноситься до найбільших мінерально-ресурсних держав світу. На її території, що сягає всього 0,7% світової, виявлено до 5% мінерально-
сировинних ресурсів світу, які включають понад 20 тисяч родовищ і рудопроявів, що представлені 97 видами корисних копалини. Розвідано близько 8 тисяч родовищ, майже половина з яких розробляються.
Серед мінералів України відомі представники всіх типів і класів, зокрема прості речовини (мідь, золото, алмаз, графіт, сірка тощо), карбіди, нітриди, фосфіди, сульфіди (сфалерит, пірит, кіновар, молібденіт тощо), оксиди (хроміт, магнетит, гематит, тощо), гідроксиди , силікати (олівін, ґранати, слюди, польові шпати, тощо.
За походженням мінерали України дуже розмаїті – магматичні, осадові; за часом утворення – від ранньоархейських до сучасних. Чимало з них (кварц, оксиди та гідроксиди заліза й марганцю, графіт, сірка самородна, карбонати, топаз, берил, кіновар тощо) мають велике промислове значення. З вивченням мінералів України, початок якого губиться в сивій давнині, пов’язані цікаві сторінки історії мінералогії, біографій видатних вчених. Деякі мінерали відомі тут з неоліту.
Завдання 1. Установіть відповідність між відносною молекулярною масою речовини і її назвою.
Код 12 34 ( Ге)
Завдання 2
Задача на обчислення масової частки елемента.
Смарагд – камінь зеленого кольору, має формулу . У смарагдову чашу, за біблійською легендою , зібрали кров Христа. Римський імператор Нерон через смарагдовий монокль спостерігав палаючий Рим . Визначте масову частку всіх елементів у сполуці.
Код дається індивідуально за правильний розв’язок ( код 34 12)
Завдання 3
Задача на обчислення маси елемента за відомою масовою часткою.
Зелений колір смарагдів обумовлений наявністю в них домішок елемента Хрому
З масовою часткою 14%. Найбільшим із необроблених смарагдів вважається смарагд , знайдений в Україні в 1970 р. Його маса 5360 г. Обчисліть масу атомів хрому в цьому кристалі. За правильну відповідь получаємо код ( 56 56)
Завдання 4.
Задача
Мінерал пірит є рудою , з якої отримують залізо. Він містить 47% Феруму і 53% Сульфуру. Відносна молекулярна маса піриту дорівнює 120. Визначте формулу піриту.
( код 78 78 )
Завдання 5 . Ферум утворює з Оксигеном сполуки
Визначте, у якій сполуці масова частка Феруму найбільша. ( код 90 34).
Отже давайте підіб’ємо підсумки нашої роботи. Наука мінералогія є розділом –
ГЕОЛОГІЯ.
Тому і ми з вами трошки побули геологами і заглянули в надри України.
Сам роб.
ІV. Домашнє завдання.
В робочому зошиті.
Ст. 42 № 10.3 № 10.4
Знайти цікаву інформацію про коштовні камені ( легенди, історичні факти, вплив на здоров’я, долю талісмани.)
V. Учитель робить висновки щодо навчальних досягнень учнів. І просить висловитися.
Чи був урок корисним яку цікаву інформацію отримали.