Розробка уроку. "Стройове положення та прийоми зі зброєю."

Про матеріал

Стройова підготовка Урок №1: Стройове положення та прийоми зі зброєю. Мета: 1.Навчити учнів виконувати стройові прийоми зі зброєю; 2.Тренувати учнів у виконанні вивчених стройових прийомів; 3.Виховувати дисциплінованість, охайність, підтягнутість, уважність і наполегливість.

Перегляд файлу

                Мій кращий урок з курсу ,,Захист Вітчизни’’

 

                   

 

 

Осипчук Валерій Михайлович,

                                                            Викладач предмета ,,Захист Вітчизни’’

                                                                ДНЗ Бердичівське ВПУ

 

 

 

План–конспект

проведення заняття з учнями __________

 

 

Тема: Стройова підготовка

Урок №1: Стройове положення та прийоми зі зброєю.

 Мета:

  1. Навчити учнів виконувати стройові прийоми зі зброєю;
  2. Тренувати  учнів у виконанні вивчених  стройових прийомів;
  3. Виховувати  дисциплінованість, охайність, підтягнутість, уважність і наполегливість.

 

Місце проведення: Стройовий майданчик.

Час проведення – 45 хв.

Навчальні  завдання:

 Навчитися виконувати  прийоми :  а)"автомат – на груди  " , "на ремінь’’;

 б)"зброю за спину" , "на ремінь" із положення "за   спину";

 в) з автоматом на послаблення (підтягнення) ременя.

 

Навчальні посібники: підручник "Захист Вітчизни" ст. 90-93; Стройовий статут ЗСУ; Виносний комплект плакатів зі стройової підготовки;                                 Дзеркало для особистої перевірки правильності виконання стройових прийомів.

 

Хід уроку

І. Вступна частина -11 хв.

 

1.1. Шикування відділення командиром відділення.

  Командир відділення перед початком уроку повинен уточнити в учителя місце шикування та форму одягу – вишикувати відділення за допомогою таких команд: "Відділення, до мене" , "У дві шеренги - ставай" (до 5 осіб – в одну шеренгу). Шикування учнів здійснюється згідно з вимогами Стройового статуту. Після цього командир відділення стройовим кроком виходить зі строю, на другому кроці (на носку правої ноги) повертається ліворуч ,  зробивши один крок,  зупиняється і повертається обличчям до строю.

 

1.2. Доповідь командира відділення про готовність до уроку.

  Побачивши мене, командир відділення подає команду: "Відділення, рівняйсь. Струнко. Рівняння – ліво-РУЧ (право-РУЧ)" . Учні виконують поворот голови в мій бік, а командир відділення прикладає руку до головного убору, повертається до мене, приставляє ногу та рухається до мене на відповідь. Після подачі команди командиром відділення я прикладаю руку до головного убору та стройовим кроком рухаюсь назустріч командирові відділення. За два-три кроки ми зупиняємося і командир відділення доповідає: "Товаришу майор, учні 11 класу для проведення заняття із "Захисту Вітчизни" вишикувані. Відсутній – Данилюк (хворий). Командир відділення – учень Загинайло". По закінченні доповіді  командир відділення дає мені дорогу, зробивши крок із поворотом у бік фронту. Я починаю рух до строю. Коли я зрівнююсь з командиром відділення, той повертається і починає рухатися за мною тримаючи дистанцію у 2-3 кроки. Перед строєм ми зупиняємося та повертаємося до нього обличчями. Я виголошую привітання:

"Доброго дня , товариші учні". Учні відповідають: "Бажаємо здоров’я, товаришу майор" . Я подаю команду "Вільно" та опускаю руку. Командир відділення дублює команду "Вільно" і теж опускає руку.  Віддаю команду "Стати до строю", командир відділення прикладає руку до головного убору , відповідає: "Слухаюсь" та найкоротшим шляхом повертається на своє місце.

 

1.3. Огляд зовнішнього вигляду.

  Я подаю команду: "Відділення, СТРУНКО. Перша шеренга, два кроки вперед, кроком - РУШ". Учні виконують команду і я проходжу між шеренгами, оглядаючи кожного учня. Помітивши недолік,  зупиняюсь перед учнем, на що учень відповідає: "Учень Птах".  Вказую на недолік (поправити головний убір, підтягнути ремінь), учень відповідає: "Слухаюсь", але до відповідної команди не починає виконання. Оглянувши всіх і зробивши зауваження,  даю команду "Заправитись" , після якої учні виправляють вказані недоліки. Після цього викладач шикує відділення у двошеренговий стрій.

 

1.4. Тренування, виконання стройових елементів.

  Після огляду учнів я повідомляю про початок тренування таких компонентів:

  • Поворот на місці;
  • Вихід зі строю, повернення в стрій.

"Відділення  - РІВНЯЙСЬ. СТРУНКО. На перший, другий - РОЗРАХУЙСЯ". Виконуємо тренування за номерами . " Перші номери, вийти зі строю на три кроки". Виконують. Загальна команда для перших та других номерів: "Право-РУЧ", "Ліво-РУЧ". "Перші номери, стати до строю", "Другі номери, стати до строю". Виконувати стройові прийоми необхідно з дотриманням вимог Стройового статуту Збройних сил України. Потрібно виправляти помилки.

 

ІІ. Основна частина – 25 хв.

 

  Перед вивченням прийомів зі зброєю  показую учням , як автомат носять у положенні "на ремінь", "на груди", "за спину". Під час показу пояснюю :

  • У положенні "на ремінь" автомат беруть при шикуваннях, на марші в пішому порядку, чаcові на посту та в інших випадках;
  • У положенні "на груди" автомат носять, коли йдуть урочистим маршем, під час служби вартовими почесної варти;
  • У положенні "за спину" автомат носять на марші в пішому строю або коли працюють обома руками (наприклад, при гасінні пожежі та в інших випадках).

Після цього приступаю до вивчення першого питання.

 

2.1. Виконання прийомів "автомат на груди",  "на ремінь" 

 

  Прийом виконується за командою "Автомат на груди!". Автомат "на груди"  із положення " на ремінь" береться на три рахунки. Я показую порядок виконання  прийому в цілому і окремо, а потім переходжу до вивчення його роздільно за командою "Автомат на груди!, роздільно: роби – раз, роби – два, роби – три! ". За командою "Роби раз! " подати праву руку за ременем трохи вгору, скинути автомат з плеча й, підхопивши його лівою рукою за ложе й дулову накладку, тримати перед собою вертикально магазином ліворуч, дуловим зрізом – на висоті підборіддя.

  Під час виконання цих дій звертаю особливу увагу на те, щоб учні, знімаючи автомат правою рукою з плеча, корпус тіла не згинали, дотримувались правил стройового положення і не віддаляли автомат від корпуса. Ці дії треба виконувати спершу в повільному темпі , а потім темп поступово збільшувати.

Коли дії на першому рахунку учні виконуватимуть правильно,  я переходжу до вивчення дій за другим і третім рахунками.

   За рахунком  "Роби два " правою рукою відвести ремінь праворуч і перехопити його долонею знизу так, щоб пальці були напівзігнуті й повернені на себе, одночасно просунути під ремінь лікоть правої руки.

   За рахунком  "Роби три " закинути ремінь за голову, взяти автомат правою рукою за шийку приклада, а ліву руку швидко опустити.

  Під час виконання  дій за третім рахунком стежу за тим, щоб учні, закидаючи ремінь за голову, праву руку з ременем тримали якомога вище і, закинувши ремінь, швидко переносили її на шийку приклада, лівою рукою підтримували автомат, доки він не повисне на ремені, а потім швидко опускати руку вниз.

   Після роздільного прийому з автоматом  "на груди " роздільно пропонується одразу перейти до вивчення прийомів "на ремінь", а потім розпочати тренування у виконанні обох прийомів одночасно.

   Автомат з положення "на груди " береться на ремінь, на три рахунки за командою  "На ремінь! ". Для цього подається команда: "Автомат на темінь, роздільно: ", роби – два, роби – три!".

  За рахунком" Роби – раз" лівою рукою взяти автомат за ложе та дулову накладку знизу й, подаючи його одночасно трохи вперед угору, вивільнити праву руку з-під ременя, охопити нею шийку приклада і тримати автомат. На рахунок "Роби – два", піднімаючи автомат вгору, перекинути ремінь через голову й тримати зброю перед собою вертикально, магазинам уліво, дуловим зрізом на рівні підборіддя. На рахунок "Роби - три " правою рукою взяти ремінь за його верхню частину й закинути автомат за праве плече в положення "на ремінь", а ліву руку швидко опустити вниз.

 Під час виконання прийому викладач стежить, щоб за рахунком" Роби – два" учні не нахиляли корпус і голову, а піднімали автомат як найвище, щоб не скинути ременем головний убір. Під час виконання дій за рахунок "Роби - три" треба стежити за правильним закиданням автомата лівою рукою за плече. Учень повинен, не повертаючи корпус, різким рухом лівої руки праворуч і назад направити автомат за праве плече. У той же час, коли автомат рухається на своє місце, кисть правої руки йде по ременю вниз, учень натягує ремінь і тим самим виключає можливість пошкодити себе стволом, а ліктем не дає автомату вийти з-за плеча.

 Після вивчення прийомів окремо  переходжу до тренування в цілому. Під час тренування вимагаю від учнів правильного і чіткого виконання прийомів кожним учнем і виставляю оцінки, потім переходжу до вивчення наступного прийому.

 

 

 

2.2. Виконання прийомів " зброю за спину" та "на ремінь" із положення "за спину"

   Вивчення прийому "зброю за спину" доцільно розпочати з відпрацювання по елементах, а потім в цілому. Спочатку я зразково показую виконання прийому, одночасно пояснюючи дії. Для вивчення прийому подається команда: "Зброю - за спину, роздільно роби – раз , роби – два ".

  За рахунком "роби – раз" лівою рукою взяти ремінь трохи нижче правого плеча, а правою – за приклад. За рахунком " Роби – два " правою рукою трохи підняти зброю вгору, а лівою закинути ремінь за голову на ліве плече, зброю та руки швидко опустити.

   Після вивчення прийому "зброю за спину" на два рахунки доцільно одразу перейти до вивчення прийому "на ремінь" з положення "за спину" , а потім перейти до тренування обох прийомів одночасно.

    При цьому  зауважую, що для переведення автомата з положення "на груди"  в положення "за спину" та з положення "за спину" в положення "на груди"   зброю попередньо беруть в положення "на ремінь".

   Закінчивши відпрацювання цього прийому,  приступаю до вивчення наступного питання.

 

2.3. Виконання прийому з автоматом на послаблення (підтягнення ременя)

   У разі потреби послабити (підтягти) ремінь подається команда "Ремінь послабити (підтягти) ".

   За підготовчою командою автомат  узяти в праву руку. За виконавчою командою зробити півоберта праворуч, одночасно відставити ліву ногу на крок ліворуч і, нахилившись уперед, уперти зброю прикладом у стопу лівої ноги, а стволом покласти на згин правого ліктя; ноги в колінах не згинати; тримаючи правою рукою пряжку ременя, лівою рукою послабити (підтягти) ремінь і без команди прийняти стройове положення.

 

ІІІ. Заключна частина – 5 хв.

3.1. Закріплення вивченого матеріалу,  стройових прийомів – 3хв.

Питання для закріплення:

  1. Назвіть ситуації , коли застосовується положення автомата:

А) на ремінь;

Б) на груди;

В) за спину.

 

3.2. Підсумки заняття, оголошення оцінок -1 хв.

 

 Оцінювання стройової підготовки

Техніка виконання кожного прийому оцінюється:

Високий рівень – прийом виконано правильно, згідно з вимогами Стройового статуту.

Достатній рівень – прийом виконано правильно, але допущена 1 помилка.

Середній рівень – прийом виконано правильно, але допущено 2 помилки.

Початковий рівень – прийом виконано неправильно або допущено 3 помилки і більше.

   Індивідуальна оцінка зі стройової підготовки виставляється з оцінок, одержаних за виконання семи прийомів.

"12" – якщо всі прийоми виконані на високому рівні.

,,11" – якщо 1 прийом виконано на достатньому рівні, а інші – на високому.

"10" – якщо 2-3 прийоми виконано на достатньому рівні, а інші – на високому.

"9" – якщо більше 3 прийомів виконано на достатньому рівні, а інші на високому.

"8" – якщо 1 прийом виконано на середньому рівні, інші – на достатньому і високому.

"7" – якщо 2-3 прийоми виконано на середньому рівні, інші – на достатньому і високому.

"6" – якщо більше 3 прийомів виконано на середньому рівні, а інші – на достатньому і високому.

"5" – якщо 1 прийом виконано на початковому рівні.

"4" – якщо 2-3 прийоми виконано на початковому рівні.

"3" – якщо більше 3 прийомів виконано на початковому рівні.

"2" – якщо всі елементи виконані на початковому рівні.

"1" – якщо учень не виконав правильно жодного елемента.

 

3.3. Оголошення  домашнього завдання – 1 хв.

  • практично перед дзеркалом повторити стройові вправи.

Опрацювати теоретично ст. 90-93 підручника "Захист Вітчизни"

 

 

 

 

 

docx
Додано
5 липня 2018
Переглядів
4126
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку