17 травня о 18:00Вебінар: Створення інтерактивних навчальних матеріалів за допомогою сервісу ThingLink

Розробка уроку "Типи хімічних зв'язків. Розв'язування задач". 8 клас

Про матеріал

Урок для 8 класу "Типи хімічних зв'язків. Розв'язування задач". Мета:

- продовжувати формувати вміння і навички учнів визначення типів хімічних зв'язків у речовинах, визначення валентності ХЕ у різних молекулах сполук, вміння написання структурних і електронних формул речовин, визначення полярності зв'язку речовин;

- розвивати вміння чітко формулювати і висловлювати свої думки, працювати над завданням за стислий проміжок часу;

- виховувати добре, толерантне ставлення по відношенню до однокласників та при роботі в різних групах.
Перегляд файлу

                  Тема: Типи хімічних звязків. Розвязування задач.

Мета: - продовжувати формувати вміння і навички учнів визначення типів  хімічних зв’язків у  речовинах, визначення валентності ХЕ у різних молекулах сполук, вміння написання структурних і електронних формул речовин, визначення полярності зв’язку речовин;

  • розвивати вміння чітко формулювати і висловлювати свої думки, працювати над завданням за стислий проміжок часу;
  • виховувати добре, толерантне ставлення по відношенню до  однокласників та при роботі в різних групах.

Тип уроку: формування вмінь і навиків.

Форма уроку:  проходження лабіринту.

І. етап орієнтації  Добрий день діти , гості! Я рада нашій зустрічі. Яка надіюсь, буде позитивною, плідною і  цікавою. Це нам допоможе краще вивчити ключові моменти теми: «Хімічний зв’язок  та будова речовин. Ця тема, як ви пам’ятаєте складається із 2-х різних підтем перша – «Хімічний зв’язок  та будова речовин»,  друга – «Окисно-відновні реакції» дуже важка тема. Сьогоднішній урок за планом 4-й, але являється останнім по вивченню першої підтеми.  Бажано б сьогодні як наймаксимальніше  навчитися визначати типи хімічних зв’язків у речовинах та писати структурні формули . І ці знання ви  могли  б використати для розвязування завдань на уроках і на контрольній роботі.

ІІ. Етап визначення мети і проектування   Які ж задачі ми поставимо перед собою сьогодні на уроці? (2хв)  

Щоб ви щоб ви хотіли краще навчитись робити, знати по цій темі? Щоб легше вам було визначитись подивіться на деякі запропоновані вам цілі, які підходять ми виділимо , які ще потрібно допишемо.(На плакаті написані цілі, зачитуємо, а діти пропонують їх розглядати чи ні, то відмічаємо та нові деякі дописуємо).

       Таблиця Цілі уроку: - повторити визначення різних типів хім.звязку;

  • навчитися складати структурні формули речовин;
  • визначати типи  хім.звязку за допомогою структурних і електронних формул речовин;
  • визначати полярність хім.звязку;
  • писати хім. реакції;
  • розвязувати різні типи задач;
  • навчитися працювати злагоджено в різних групах…

Дякую. Отже цілі поставили ми перед собою і достатньо високі, тож починаємо плідно працювати.

ІІІ. Етап організації виконання плану діяльності.

Щоб  розпочати рух по лабіринту виберіть якою стрілкою будемо рухатися та яка перша ваша перешкода. Нд:  стрілка зелена та перша перешкода Nа – пропоную виконати  1 зд у четвірках(всього 6 четвірок) На партах у вас є пронумеровані зд, тому візьміть під №1.

  Перешкода Nа- зд№1 Визначити тип хім.звязку у речовинах (3хв) Біля дошки працюють 6 учнів по представнику з кожної четвірки:

  1. N2;   2)  NаСl;   3)SO3;  4) Fe2O3;  5) Cu(OH)2;  6) Na2SO4 ;

 Поки працюють учні біля дошки а ін. на місцях Мозковий штурм: 1) хім.звязок – це?;  2) які типи хім.звязку ви знаєте?; 3) ков. полярний звязок – це?; 4) звязок – це?; 5) ков.неполярний звязок – це?

(відповідь: 1) ков.неполяр. звязок; 2)  йонний звязок; 3) ков.поляр. звязок; 4) ков.поляр. звязок; 5) всі  ков.поляр. звязки; 6) Nа – О йонний, а ін. всі  ков.поляр. звязки;  

Перешкода О2 (включає 2 зд)

Зд№2 Визначити тип хім.звязку у речовинах.(2хв)( Пропоную працювати в парах з перевіркою сусіда (1хв) це оформляємо як мінісамроботу – на виданих листках є 6 різних варіантів.  Напишіть своє ПІ)

Так, виконувати самостійно 1-2хв, закінчити, обмінятись із сусідом - 1хв перевірка. Здати мені листочки самостійні. Поки збираю

Мозковий штурм№2 – Чим відрізняється йонний та ков.поляр. звязок?

  • Чим відрізняється  структурна і електронна формула речовини?

(Крім того, відкриваю заховані відповіді на сам роботу всі 6 варіантів, щоб учні перевірили себе відразу і побачили не точності або навпаки.)

Зд№3(перешкоди О2 )  Визначити тип хім. звязку за допомогою електронів.(4-5хв). ( Пропоную працювати рядами )  

        Івт – 1ряд:      а) К2О;   б) LіСlО4;           ІІ.вт – 2ряд:  а) Lі3N;   б) NаNО3;

Молодці! З цим зд ви теж справилися, рухаємося далі зеленими стрілками і перешкода остання Аl

Перешкода Аl зд№4 Визначити полярність звязку речовин(2хв) ( пропоную попрацювати варіантами, а відповідь складання ряду полярності візьмуть всі.)

Мозковий штурм№3 – Яка формула існує для визначення полярності звязку речовин? 

  • Якими табл. Потрібно користуватися для визначення полярності звязку речовин? 
  • Дайте визначення електронегативності ХЕ?

Зд№4виконуємо так : 2учні на дошці , а 4 рядами на місці.

        Формула:            дельта ЕН(хім зв)= ЕН(ХЕ з більшою ЕН(ХЕ)) -  ЕН(ХЕ з меншою ЕН(ХЕ))

  1вт: NО2;      2вт: LіF;       3вт: Аg2О;     4вт: ОF2;      5вт: СаО;      6вт: Nа2О;

(відповідь: 1) ЕН(N-О)= ЕН(О) – ЕН(N) = 3,5 – 3,07 = 0,43

  1. ЕН(Lі-F)= ЕН( F) – ЕН( Lі) = 4,1 – 0,97 = 3,13
  2. ЕН(Аg-О)= ЕН(О) – ЕН(Аg) = 3,5 – 1,42 = 2,08 
  3. ЕН(О-F)= ЕН( F) – ЕН(О) = 4,1 – 3,5 = 0,6
  4. Е ЕН(Са-О)= ЕН(О) – ЕН(Са) = 3,5 – 1,04= 2,46 
  5. Н(Nа-О)= ЕН(О) – ЕН(Nа) = 3,5 – 1,01= 2,49

- Речовина з найбільш полярним звязком це? (LіF) Який тип звязку у цій речовині? (йонний)

- Речовина з найменш полярним звязком це? (NО2) Який тип звязку у цій речовині? ( слаб. ков поляр)

- Яка закономірність полярності речовин? ( Чим більше значення різниці ЕН(ХЕ) тим полярніший звязок.)

Відповідь загальна : ряд полярності речовин --  NО2 -  ОF2  - Аg2О – СаО -  Nа2О - LіF

зд№5  Розвяжіть задачу на визначення формули речовини та визначіть тип хім. звязку. (5хв) Пропоную попрацювати 6 рядами і 2 учні біля дошки задачі №4, №1, всі ін. на місцях.

 Задача №1 Визначити Ме з формули речовини Ме(ОН)2 , знаючи що молекулярна маса речовини = 171. Визначити тип хім.звязку знайденої речовини. ( відповідь: Ва(ОН)2)  

 Задача №2 Визначити неМе з формули речовини неМеО2 , знаючи що молекулярна маса речовини = 64. Визначити тип хім.звязку знайденої речовини. ( відповідь: SО2)  

 Задача 3 Визначити Ме з формули речовини МеCl2 , знаючи що молекулярна маса речовини = 95. Визначити тип хім.звязку знайденої речовини. ( відповідь: МgCl2)

   Задача 4  Визначити неМе з формули речовини Н3неМеО4 , знаючи що молекулярна маса речовини = 98. Визначити тип хім.звязку знайденої речовини. ( відповідь: Н3РО4 )  

 Задача №5 Визначити Ме з формули речовини Ме2О, знаючи що молекулярна маса речовини = 30. Визначити тип хім.звязку знайденої речовини. ( відповідь:  Lі2О)   

Задача №6 Визначити неМе з формули речовини неМеН4 , знаючи що молекулярна маса речовини = 16. Визначити тип хім.звязку знайденої речовини. ( відповідь: СН4)  

Задача №7 Визначити неМе з формули речовини неМе2 , знаючи що молекулярна маса речовини = 32. Визначити тип хім.звязку знайденої речовини. ( відповідь: О2)  

Задача №8 Визначити неМе з формули речовини неМеН3 , знаючи що молекулярна маса речовини = 17. Визначити знайденої речовини. ( відповідь: NН3)

Перевірка відповіді на заготовках.

ІV. Етап рефлексії та контрольно -  оцінювальний .

Діти , ми попрацювали плідно. Та давайте знов звернемось до визначених  і поставлених разом цілей уроку. Чи досягли поставленої мети ми сьогодні на уроці? Що було для вас цікавим?  Що гірше  давалось чи не зрозуміли ? Що сподобалось?

Так, я також дотримуюсь думки, що ви вмієте працювати, але деяким учням потрібно підучити ще теоріюі потренуватись в розвязку завдань.

Мені дуже сподобалось,  як працювали….

Трохи не доопрацювали, але також було багато позитивних моментів у відповідях, написанні структурних формул, визначенні типу хім.звязку речовин такі учні…

Іншим бажаю підтягнутися, бажаю активності і знань.

V.  Етап ДЗ  вивчити параграф -    ,  повторити параграфи -

*  впр №                ст.

** впр№                  ст.

    Дякую усім за урок , бажаю успіхів!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Пов’язані теми
Хімія, 8 клас, Розробки уроків
Додано
25 грудня 2018
Переглядів
432
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку