Розробка уроку у 1 класі "Хороші звичаї"

Про матеріал

Це розробка уроку навчання грамоти у 1 класі. Матеріал уроку можна використати вчителям на виховній годині в початкових класах та вихователям груп продовженого дня.Виховна мета уроку: виховувати ввічливість, інтерес до народних традицій, культурної спадщини українського народу,почуття глибокої поваги до предків,свої рідних і близьких, що неслидо наших днів і зберегли глибину символу- вишитого рушника, що захоплює красою, історією.

Перегляд файлу

Результат пошуку зображень за запитом "малюнок української природи для файлу" 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема. Опрацювання тексту «Хороші звичаї». Вправи на звуко –                                                                                         буквений аналіз слів.

Мета. Вдосконалювати навички читання, закріплювати знання учнів про вивчені звуки та букви, збагачувати словниковий запас.  Виховувати в учнів ввічливість, інтерес до народних традицій, культурної спадщини українського народу, почуття глибокої поваги до предків, своїх рідних і близьких, що несли до наших днів і зберегли глибину символу – вишитого рушника, що захоплює красою, історією.                                                                                 Обладнання: вишивані рушники, саморобні книжечки, презентація, коровай, будиночки з паперу, розрізані малюнки, рушнички для танцю, аромолампа.               Музичне оформлення: мелодії до пісні Андрія Малишка «Пісня про рушник», до  танцю« Рушники»,  пісні « Суліко».

Епіграф до уроку:  « Хто не знає свого минулого, той не вартий майбутнього»                                                                                                                        (Максим Рильський)

                                                 Хід уроку

  1. Організація класу
  1. Привітання
  2. Вчитель: Доброго ранку, доброго дня!

                   Щиро вітаю сьогодні вас я.

                    З давніх давен і понині

                    Вітаються так в Україні:

                    «Здоровенькі були!»

  • Діти, привітайтеся до гостей.                                                                                                       Доброго здоровˈя, доброго вам дня!

Хай вам ясне сонце світить у вікно щодня.

 Гостей наших радо усіх зустрічаєм.

  Для них привітання від класу ми маєм.

  Ми хочем, щоб ви щасливі були,

  Щоб діточки ваші здорові росли.

         -  А тепер станьте обличчям один до одного і посміхніться.

       Прикладіть долоньки до свого серденька і передайте тепло свого серця товаришеві по парті .  

2. Розчитування        

- На уроці, щоб краще читати, треба язичок вам розімˊяти.

а) спів складів під мелодію пісні « Суліко»

 Ла  ло  лу  ли  лі  ли  лі  ле

 Вна  вно  вну  вни  вні вни  вні  вне

 Пла  пло  плу  пли  плі  пла  плу  плі  пли

  Ска  ско  ску  ски  скі  ске  скі  ски

 б) читання піраміди слів;   (Слайд 2)

в) читання «Блискавка»;    (Слайд 3)

г) читання скоромовки ( за рухом руки вчителя: повільно, швидше, швидко).

Цап до цапа в гості йшов,

Цап дороги не знайшов.     (Слайд 4) 

  1. Повторення та закріплення вивченого матеріалу

На попередньому уроці ви читали  текст «Про двох цапків»

- Чому ж цапки попадали у воду?

- Знайдіть у тексті, як це сталося. 

(Учні читають по одному реченню ) .

       Що б ви їм порадили?    Яке продовження твору ви придумали?

  1. Фізхвилинка для очей     (Слайд 5)
  2. Актуалізація опорних знань
  1. Розповідь учителя з елементами бесіди
  • Діти, а чому люди вітаються один до одного?
  • Як можна назвати таких людей? (Ввічливими , вихованими).
  • Ще з давніх давен у кожного народу вироблялися правила ввічливості.
  • Коли люди віталися, то бажали здоровˊя, доброго дня.
  • А які слова ми говоримо, коли прощаємося?

(До побачення! Бувайте здорові! Всього найкращого!).

  • А що кажуть , коли вам зробили щось хороше, за хорошу працю?

( Дякую, щиро вдячний, спасибі).

  1. Робота за таблицею «Слова ввічливості»
  • Прочитайте ті слова ввічливості, яких ще не називали.
  • Отже: бути ввічливим – це гарний звичай кожної людини.
  • Що ж таке звичаї ?
  • Звичаї – це певні правила поведінки, які створювались століттями і         передавались із покоління в покоління. Кожен народ має свою мову і  свої звичаї.
  1. Оголошення теми уроку

 Сьогодні ви дізнаєтесь про давні звичаї українського народу.

Допоможе  нам у цьому текст «Хороші звичаї».                        1.Словникова робота        (Слайд 6)                                                     До побачення; послуга – дія, вчинок, що дає користь; хлібом –сіллю; звичаї - правила поведінки; щиро – відверто, від усього серця; деревце̍; виши̍ваному; відˈїздить; домівка – дім, будинок.                     2.    Робота над текстом                                                                             а) читання тексту учителем та учнями;                                                              а) перевірка сприймання.                                                                             - Про які звичаї, описані в тексті ми уже говорили                                    (Слова ввічливості)                                                                           3.Самостійне читання тексту                                                               При читанні зверніть увагу на речення із знаком оклику.                      4. Фізкультвилинка під музику      (Слайд 7)                                        5. Вибіркове читання                                                                                                        - Прочитайте речення зі словами ввічливості.                                                                   - В яких реченнях описуються інші  звичаї нашого народу?                                    - Яке речення ви запишете до своєї саморобної книжечки ?                                         6. Робота за малюнком                                                                                                - Кого ви бачите на малюнку?                                                                                      - Який звичай зобразив художник?                                                                              7. Танець – дарунок «Рушники»                                                                             8. Піднесення гостям короваю на вишиваному рушнику                                   - Хлібом насущним гостей зустрічаєм,                                                                            На рушникові рясному несем.                                                                                    Все найдорожче, що в серденьку маєм,                                                               Радісно друзям своїм віддаєм !

-Діти, а де ще за звичаєм використовують рушники?

VI. Презентація про вишиваний рушник  (Слайди 8- 19)                             -- В яких звичаях використовували  вишивані рушники?                                VII. Розповідь учнів про рушники – обереги родини                                                Ви принесли сьогодні вишивані рушники – домашні обереги.                              Що ви можете розповісти про них?

 

Результат пошуку зображень за запитом "зустріч гостей дітьми з короваєм малюнок"

( Діти розповідають, хто вишивав родинний рушничок, як звати маму, бабусю, прабабусю, показують їх фото в сімейному альбомі і що вони знають про них).                                 Вчитель також показує  рушник, який вишивала покійна мама і розповідає про нього.

Дивлюсь я мовчки на рушник,                                                                                                    Що мати вишивала.                                                                                                                           І раптом гуси зняли крик,                                                                                                Зозуля закувала.                                                                                                                      Знов чорнобривці зацвіли.                                                                                                       Запахла рута - мˈята.                                                                                                                Десь тихо бджоли загули.                                                                                          Всміхнулась рідна мати.                                                                                                                      І біль у серці раптом зник,                                                                                                                Так тепло – тепло стало…                                                                                                    Дивлюсь я мовчки на рушник,                                                                                                       Що ненька вишивала.                                                                                                             VIII. Аромотерапія                                                                                                                              - А зараз закрийте очі і уявіть, що б ви вишили на рушнику?                                                     (Запалюю аромолампу з маслом сосни і лаванди).                                                              Звучить мелодія до пісні Андрія Малишка «Пісня про рушник»                                                - То що ви вишили б на рушникові ?                                                                                                  - Які квіти ?                                                                                                                                          IX. Групова робота методом « Криголам»                                                                                            - Перед виконанням даного завдання повторимо про вивчені звуки                                         - Які бувають приголосні звуки? (тверді, мˈякі, дзвінкі, глухі)                                                       - Які букви помˈякшують приголосні звуки? (ь, і, я,ю, є)                                                           - Які з них завжди помˈякшують приголосні звуки?                                                                     - А в яких випадках помˊякшують приголосні звуки букви я,ю, є ?                                                                                                                         

(Кожному учню дається якась частинка квіточки. Діти повинні обˈєднати їх, щоб вийшла ціла квітка. Позначити у цій назві звуки , поставити наголос ).

Фіалка       мальва    хліб                                                                                                        - А тепер поділіть слова на склади і поселіть у будиночки складів.                          X. Ознайомлення з поняттям «традиції», «обряди»                                          - Діти, ми згадали лише кілька звичаїв, але їх так багато, що і перелічити             важко. Звичаї  передаються у спадок майбутнім поколінням. Це називається традиція. Але, щоб щось передавати, треба його мати. Звичаї і рідна мова обˊєднують людей в один народ. А традиції можуть бути, як загальнонародні, так і більш вузькі (професійні, сімейні, групові).                             - У нашій школі, наприклад, традиційно проводиться Свято першого і останнього дзвоника, різні предметні олімпіади, спортивні змагання, свята і вечори.                                                                                                                    - У сімˊях існує традиція шанобливого ставлення до батьків, до старших. І до хліба та води вчили ставитися з великою повагою і шаною. Народне прислівˊя говорить: «Хліб – батько, а вода – мати». А ще казали, що кожне джерело, яке вибивається з – під землі - це дар божий і його треба берегти й охороняти. Дітей навчали, що хліб святий і ним не можна гратися і кидати на підлогу.                                                                                                    - А які традиції живуть у вашій сімˊї ? ( Відповідь учнів).                                              - Так, це і зустріч Нового року, і святкування Різдва та Великодня , на ці свята і їжа традиційно готується.                                                                                  - Традиції  повˊязані з обрядами. Слово «обряд» походить від слова обряжатися, прибиратися. Усі обряди, за винятком похоронних і поминальних, є радісними і святковими. Для кожної пори року є свої обряди. Їх дуже багато кожної пори року. А, оскільки, зараз весна, то зупинимось на деяких весняних обрядах.           

XI. Презентація про весняні обряди        ( Слайди 20 – 29)

- Діти, яке обрядове свято буде через два ні? (Сорок Святих)

- Що ви про нього дізналися?                                                                                         (Вчитель дарує дітям і гостям випечених з тіста жайворонків) 

       XII. Підсумок уроку. Рефлексія                                                                                         - Що нового ви сьогодні дізналися на уроці?                                                                                 - Що найбільше запамˊяталося?                                                                                    Поляна  успіху                                                                                                                     - Якщо вам сподобався наш урок, то прикріпіть на поляну сонечко, якщо не дуже сподобався, то сонечко з хмаринкою, а якщо зовсім не сподобався – хмаринку.

Результат пошуку зображень за запитом "малюнок сонечка і хмарки"Результат пошуку зображень за запитом "малюнок сонечко за хмаркою"Магніти "Хмаринки і сонечко"

- Дізнайтеся, які звичаї і традиції у вашій сімˊї. Розпитайте про це свою     маму, бабусю, дідуся, тата.                                                                                                                         - В усіх народів світу існує таке повірˊя, що той, хто забуває звичаї своїх батьків, карається Богом і людьми.
Вивчайте звичаї і традиції нашого народу. Ці знання збагачують людину, роблять її мудрішою, а душу – світлою.    (Слайд 30)

  • А на згадку про сьогоднішній урок даруємо гостям сонечка.

Хай сонечко для вас сяє

І серденько зігріває.

здоров̕я, щастя, радості й тепла

усім вам посилає!

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.5
Оригінальність викладу
4.5
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.7
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Буренок Наталія Володимирівна
    Загальна:
    4.3
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. darmograi inna
    Хороший текст
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
20 березня 2018
Переглядів
2697
Оцінка розробки
4.7 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку