Розробка уроку української мови в 2 класі "Велика буква в кличках тварин".

Про матеріал
Розробка уроку української мови в 2 класі "Велика буква в кличках тварин".
Перегляд файлу

 

                                                                                 Тема: Велика  буква  в  кличках тварин.                                                                                    

                                                                                 Мета:  Закріпити  написання  кличок  тварин.

                                                                                             Формувати  навички  роботи з  текстом.

                                                                                             Формувати  здатність  мислити,                                                                                         

                                                                                              розмірковувати

                                                                                             Збагачувати  словниковий  запас учнів.

                                                                                             Виховувати  любов  до  казки.

                                   Зміст  уроку:

І  Організаційний  момент.

             Пролунав  уже  дзвінок,

             Починаємо  урок!

             Будьмо  дружно  працювати,

             Щоб слова  навчитись  правильно  писати.

Давайте  повторимо  наші  правила:

                     Сидімо – рівно.

                     Міркуємо – швидко.

                     Відповідаємо – чітко.

                      Пишемо  - чисто.

 

ІІ.   Перевірка  домашнього  завдання.

  •  Прочитайте слова,  які    ви  написали  з  великої  букви?  Поясніть  чому?
  • А  які  з  малої?  Чому?

(  Зайчиха,   курочка  Зозулечка,  індичка  Молодичка,  киця  Мурлиця,  гуска,  качечка  Прачечка.)

 

ІІІ.  Повідомлення  теми  і  завдань  уроку.

Сьогодні  на  уроці  ми  працюватимемо за  таким  планом:

  •  Згадаємо  вивчені  правила  про  іменник
  • Проведемо  каліграфічну  хвилинку
  • Попрацюємо  в  парах.  Розплутаємо  «плутанку»  і  зберемо  розсипані  слова.
  • Разом  повторимо  написання   назв  і  кличок  тварин.
  • Попрацюємо  з  книгою.
  • Виконаємо  самостійну  роботу.
  • А  також  попрацюємо  групами.
  • Підведемо  підсумок  і  отримаємо  домашнє  завдання.

        І  весь  урок  з  нами  будуть  герої  наших  улюблених  казок  та  мультфільмів.

 

ІV.  Актуалізація  опорних  знань.

 

  1.  І  першою  до  нас  на урок    з  лісової  школи  завітала  Мудра  тітонька  Сова.

             Вона  просить  вас  дати  відповіді  на  її  запитання.

  • -   Яку  частину  мови  ми  зараз  вивчаємо?
  • -  Що  називає  іменник?
  • -  На які  запитання  відповідає?
  •  
  • -  До  яких  іменників  ставимо  запитання  що?  Наведіть  приклади.
  • -  До  яких  іменників  ставимо  запитання  хто?  Наведіть  приклади.
  • -  Коли  іменники  пишуться  з  великої  букви?  ( імена,  по батькові, прізв., клички.
  •                                                                                             початок  речення)
  •  
  • 2.  Каліграфічна  хвилинка.

 

Молодці!  І  в  подарунок  Сова  принесла  вам  красиві  букви.

Відкрийте  зошити  і  давайте  запишемо  їх.   Дм   дь   ве    ає     ць   ця

V.   Закріплення  і  осмислення  знань

 

              1.   Робота  в  парах.

                      А  до  нас  спішать  герої  іншої  казки  зі  своїм  завданням.

                       Роздивіться  малюнок.

  •  З  якої  казки  це  герої?   Яка  це  казка?  Хто  її  автор?

       Герої  складали  слова  з  букв  та  й  заплутались.  Попрацюйте  парами  і  спробуйте  зібрати  розсипані  слова.

  • Які  слова  у   вас  получилися?                    (  Ведмідь,  заєць,  лисиця)
  • Чи  такі  як  у  мене  на  дошці?    Прочитаємо  всі  разом. 
  • Що  називають  ці  слова?
  • Як  пишуться  назви  тварин?    Таблиця

    Запишіть  слова  в  зошит  через  кому  і  підкресліть  1  букву.                                                                      

Молодці,  гарно  виконали  роботу!

 

  1. Колективна  робота біля  дошки.

І  наступними  до  нас  на  урок  завітали  собаки.  Вони  не  тільки  герої  казок,  а  й  персонажі  мультфільмів.  Впізнали  цих  собачок?  Згадайте  як  їх  звали?

 

  • Назвіть  кличку  собаки – найкращого  друга Матроскіна.               Шарик
  • Як  звали  песика  ляльки  Мальвіни?                                                    Артемон
  • Який  собака  віддячив  вовкові  за  порятунок?                                   Сірко
  • Що  означають  ці  слова?
  • Як  пишуться  клички  тварин?               Таблиця

Запишемо  їх.  Підкреслимо  1  букву.

Порівняй  слова  1 і 2 рядків  і  зробіть  висновок.

 

  1. Робота  з  книгою 

 

Наступні  гості  приїхали  з  Палацу  чарівних  казок  з  казки «Лікар  Айболить».  Щоб  зустрітися  з  ними  відкрийте  підручник  на  стор.  80  впр.2  і  приготуйтеся  слухати  і  слідкувати.

  • Хто  жив  у  Палаці  чарівних  казок?
  • Де  зібралися  герої казки «Лікар  Айболить»?
  • Які  тварини  зібралися  на  зеленій  галявині?  Назвіть  тварин  і  їх  клички.

 

Мавпочка  Чічі  І  папуга  Карудо    вирішили  записати  всіх  присутніх  і  ось  які  речення  в  них  вийшли.  Прочитаємо  їх.  (  по  1 учню)

  •  Хто  на  вашу  думку  помилився  і  чому? 

 

  • Але ж подивіться  як  написані  ці  слова  у  підручнику.  Може  й  там  помилки?

 

    Діти  доводять  що  слова – назви  тварин   на  початку  речення теж пишуться  з  великої  букви,  а   клички  тварин   завжди  пишуться  з  великої  букви.

 

  1. Фізкультхвилинка.   котик,  Дружок,  курочка, Іринка, Кєша,   черепаха,  Тортила,

ослик    Вінні-Пух,  порося,  П’ятачок 

 

  1. Самостійна  робота

Наші  наступні  гості  теж  люблять  тварин.  І  написали  про  це  вам  листа.

 

  • Візьміть  листочки  і  давайте  прочитаємо  його.

 

  • В  тексті  в  деяких  словах  пропущені  перші  букви,  вам  їх  треба  вставити.

А  також  пропущені  слова – імена  та  клички  тварин. 

Придумайте  їх  самі  і  впишіть  на  листочок.

  •  Прочитайте  текст,  який  у  вас  вийшов.      А  які  ти  вписав  слова?  Як  написав  ці  слова?

 

  1.  Групова  робота   Вправа «Дослідники».

 

Роздивіться  малюнок  і  здогадайтесь  кому  належать  ці  предмети.

 

Попрацюйте  в  групах  і  доповніть  речення  за  зразком.

Зверніть  увагу  що  доповнювати  треба  і  назвою  і  кличкою  тварини.

 

Прочитайте  що  у  вас  вийшло.

V.  Підсумок  уроку.  Інтерактивна  вправа «Незакінчене  речення»

Скоро  буде  вже  дзвінок

Підсумуємо  урок.                         Закінчте  речення:

Сьогодні  на  уроці  я  навчився 

Я  зрозумів  що  назви  тварин         ,                 а  їх  клички 

А  також  пригадав  що  таке  іменник.

 

VІ. Пояснення  домашнього  завдання.

Знайти  і  прочитати  казку  І. Франка  «Колобок»  і  виписати  з  тексту  назви  тварин  та  їх  клички.

 

docx
Додано
14 березня 2019
Переглядів
641
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку