Українська мова
2 клас
Тема: Звірі теж уміють товаришувати. «Лісовий ведмедик і мишка-пустунка» (літ. казка)
Мета : створювати позитивний емоційний настрій; ознайомити учнів із казкою «Лісовий ведмедик і мишка-пустунка»; вчити правильної вимови слів відповідно до теми уроку, удосконалювати вміння структурно правильно будувати і складати речення, розвивати мислення, мовлення учнів, пізнавальний інтерес, розвивати вміння читати й писати українською мовою, формувати пізнавальну компетентність, збагачувати словниковий запас; виховувати повагу до менших і слабших, інтерес до читання казок.
Наочне оформлення: демонстраційні картинки тварин, картки, прислів’я, загадки, записи на дошці, танець ведмежат (музика)
Слова для засвоєння: у барлозі, розчавити, в нагоді, пастка, зашморг, вдіяти, волохате, відтоді, на гостини, навпростець, потрапила.
Хід уроку
І.Організація класу.
1.Учитель: - Сьогодні у наш клас завітали гості щирі.
Привітайте ж, в добрий час, гостей усмішкою й миром.
Учениця: Ми вам раді люди добрі і вітаєм щиро вас.
І запрошуєм ласкаво
Всі: на урок у другий клас!
2. Діти стоять один напроти одного, долонька до долоньки, промовляючи:
- Якщо тобі буде важко, я тобі допоможу!
- А якщо тобі буде важко, я тобі теж допоможу!
Вчитель: - А якщо вам буде важко, я вам теж допоможу!
ІІ. Актуалізація опорних знань. Перевірка домашнього завдання
ІІІ. Повідомлення теми і завдань уроку.
- Дорогі діти, урок у нас буде незвичайний, бо на ньому ми будемо читати тексти, говорити, думати, творити і писати. Що ви очікуєте від сьогоднішнього уроку? (відповіді дітей)
- Отже, ми поговоримо про те, що звірі теж вміють товаришувати. Пригадайте, будь ласка, незвичні випадки, коли тварини товаришують, з вашого особистого досвіду або з книжок, оповідань, віршів, мультфільмів та кінофільмів. (відповіді дітей)
- Сьогодні на уроці ми познайомимось з латвійською народною казкою.
Якведприйдемідьтуга - капізнаєшмишдруга.
Як прийде туга - пізнаєш друга.
Туга – скорбота, сум, смуток , жаль, причинений якимсь горем – тоска.
IV. Сприймання та усвідомлення нових знань.
– Ой, діти, сонечко ховається, і казка не починається. Давайте попросимо сонечко, щоб не ховалося. Простягніть руки до нього і промовте:
Сонце, сонце, не ховайся!
Люба казка, починайся!
-Щось не хоче казка починатися. А тому, що вам із частинок-складів треба скласти слова-назви тварин нашої казки. А допоможуть вам в цьому загадки.
а) У норі хатинку має
хліб, сирочок полюбляє.
По підлозі тишком-нишком
Бігає сіренька...
(Мишка)
б) Клишоногий, волохатий, (з підручника)
Влітку спритний та завзятий,
Ну а взимку, лежебока,
У барлозі гріє боки. (Ведмідь.)
- Давайте порівняємо цих тварин за розміром та силою:
ведмідь мишка
великий маленька
сильний слабка
- Це герої казки «Лісовий ведмедик і мишка-пустунка»;
Пастка – ловушка, западня; зашморг – петля.
(Діти тим часом слідкують по тексту і позначають незнайомі слова.)
- Діти, а доведіть мені, що я прочитала казку. Чи подобається вам кінцівка? Чому? (Відповіді будуються за алгоритмом метод ПРЕС.)
Ведмежата в лісі жили,
Головою все крутили:
Ось так, ось так, ось так. (Діти крутять головою.)
Ведмежата мед шукали,
Разом дерево хитали:
Ось так, ось так, ось так.
(Повороти тулуба вліво, вправо, вперед, назад)
Далі пішли ведмедики малі, (кроки на місці).
Нахилились до землі. (нахил, руки вниз).
Потім встали, руки в боки,
І зробили три підскоки.
Потім розминали плечі. (Руки до плеча, кругові рухи).
Руки вгору, опустили і за парти тихо сіли.
3 Читання казки «ланцюжком».
4 Бесіда за змістом прочитаного.
- Як познайомились мишка з ведмедиком?
- Що трапилося з ведмедиком у лісі?
5. Вибіркове читання.
- Знайдіть і прочитайте, як мишка врятувала ведмедя?
6. Розігрування ситуацій. Гра «Мишка і ведмідь». Робота в парах
— Подумайте, як взаємовиручка допоможе знайти вихід з таких складних ситуацій. (Одна дитина в парі — «мишка», інша — «ведмідь». Діти повинні розповісти, як вчинятимуть «мишка» і «ведмідь» у наступних ситуаціях.)
7. Робота в зошиті
Як де зна ту єш га Зві ум жи
Як прийде туга - пізнаєш друга.
V. Підсумок уроку. Рефлексія
- Як називається казка, яку ми прочитали на уроці?
- Чого вона нас вчить?
- Чи справдилися ваші очікування?
- Приготуйте долоні. Плесніть у долоні, якщо ви згодні зі мною.
- Я був активний на уроці…
- Мені було цікаво...
- Я все встигав…
- Мені було все зрозуміло...
Ви поаплодували собі, а може і мені, і нам. Ось і закінчився наш урок. Ми добре попрацювали і можемо пишатися нашими здобутками. Я побачила на уроці учнів активних (хто більше назбирав кружечків), творчих, розумні, енергійні, самостійні, артистичні, веселі, талановиті та ін.
- Я була рада з вами працювати. Дякую за роботу
VІ. Домашнє завдання. С.96-97 Переказувати казку. Повторити вивчені слова. Вивчити і списати скоромовку.
Учитель 2 класу
Рибинської ЗОШ I – III ст..
Стріонова Н.В.
Якведприйдемідьтуга - капізнаєшмишдруга.
Звери тоже умеют дружить.
великий |
сильний |
ДРУЖБА |
маленька |
слабка |
Якведприйдемідьтуга - капізнаєшмишдруга.
|
Якведприйдемідьтуга - капізнаєшмишдруга.
|
Якведприйдемідьтуга - капізнаєшмишдруга.
|
Якведприйдемідьтуга - капізнаєшмишдруга.
|
Якведприйдемідьтуга - капізнаєшмишдруга.
|
Якведприйдемідьтуга - капізнаєшмишдруга.
|
Якведприйдемідьтуга - капізнаєшмишдруга.
|