Урок украінського читання "Звірі теж уміють товаришувати. Лісовий ведмедик і мишка-пустунка(казка)"

Про матеріал
Урок мови та читання з використанням мотивації успіху на уроці, вправа "Вилучи зайве", ігра-інсценування
Перегляд файлу

Українська мова

2 клас

Тема: Звірі теж уміють товаришувати. «Лісовий ведмедик і мишка-пустунка» (літ. казка)

Мета :  створювати позитивний емоційний настрій; ознайомити учнів із казкою «Лісовий ведмедик і мишка-пустунка»; вчити правильної вимови слів відповідно до теми уроку, удосконалювати вміння структурно правильно будувати і складати речення, розвивати мислення, мовлення учнів, пізнавальний інтерес, розвивати вміння читати й писати українською мовою, формувати пізнавальну компетентність, збагачувати словниковий запас; виховувати повагу до менших і слабших, інтерес до читання казок.

Наочне оформлення: демонстраційні картинки тварин, картки, прислів’я, загадки,  записи на дошці, танець ведмежат (музика)

Слова для засвоєння: у барлозі, розчавити, в нагоді, пастка, зашморг, вдіяти, волохате, відтоді, на гостини, навпростець, потрапила.

Хід уроку

І.Організація класу.

1.Учитель: - Сьогодні у наш клас завітали гості щирі.

Привітайте ж, в добрий час, гостей  усмішкою й миром.

Учениця: Ми вам раді люди добрі і вітаєм щиро вас.

І запрошуєм ласкаво

 Всі: на урок у другий клас!

2. Діти стоять один напроти одного, долонька до долоньки, промовляючи:

- Якщо тобі буде важко, я тобі допоможу!

- А якщо тобі буде важко, я тобі теж допоможу!

Вчитель: - А якщо вам буде важко, я вам теж допоможу!

ІІ. Актуалізація опорних знань.  Перевірка домашнього завдання

  1. Гра «П’ятий – зайвий». Визначити за змістом «зайве» слово: коза, кріль, вівця, кінь, ведмідь; корова, лисиця, заєць, вовк, тигр; курка, індик, качка, гуска, дятел.
  2. Читання оповідання «Винахідливий Грум»
  3. Мовна гра «Юний перекладач» Сообразить, угощать, очень, письмо.

ІІІ. Повідомлення теми і завдань уроку.

  1. Бесіда

- Дорогі діти, урок у нас буде незвичайний, бо на ньому ми будемо читати тексти, говорити,  думати, творити і писати. Що ви очікуєте від сьогоднішнього уроку? (відповіді дітей)

- Отже, ми  поговоримо про те, що звірі теж вміють товаришувати. Пригадайте, будь ласка, незвичні випадки, коли тварини товаришують, з вашого особистого досвіду або з книжок, оповідань, віршів, мультфільмів та кінофільмів. (відповіді дітей)

-  Сьогодні на уроці ми познайомимось з латвійською народною казкою.

  1. Вправа «Вилучи зайве» (робота в парах)
  • А для того, щоб вам було цікаво хочу запропонувати гасло нашого уроку. Щоб його прочитати, будь ласка, попрацюйте у парах і вилучіть зайві склади. Які заважають це речення-прислівя прочитати.

Якведприйдемідьтуга - капізнаєшмишдруга.

Як прийде туга -  пізнаєш друга.

Туга – скорбота, сум, смуток , жаль, причинений якимсь горем – тоска.

IV.  Сприймання та усвідомлення нових знань.

  1. Робота з підручником (с.96-97)

– Ой, діти, сонечко ховається, і казка не починається. Давайте попросимо сонечко, щоб не ховалося. Простягніть руки до нього і промовте:

Сонце, сонце, не ховайся!

Люба казка, починайся!

-Щось не хоче казка починатися. А тому, що вам із частинок-складів треба скласти слова-назви тварин нашої казки. А допоможуть вам в цьому загадки.

  • Відгадування загадок.

а)  У норі хатинку має
хліб, сирочок полюбляє.
По підлозі тишком-нишком
Бігає сіренька...
(Мишка)

б) Клишоногий, волохатий, (з підручника)

Влітку спритний та завзятий, 

Ну а взимку, лежебока, 

У барлозі гріє боки. (Ведмідь.)

- Давайте порівняємо цих тварин за розміром та силою:

   ведмідь                 мишка

великий                  маленька

сильний                  слабка

- Це герої казки «Лісовий ведмедик і мишка-пустунка»;

  • Словникова робота

 Пастка – ловушка, западня; зашморг – петля.

  • Показове читання учителем казки

(Діти тим часом слідкують по тексту і позначають незнайомі слова.)

- Діти, а доведіть мені, що я прочитала казку.  Чи подобається вам кінцівка? Чому? (Відповіді будуються за алгоритмом метод ПРЕС.)

  • Словникова робота за підручником (таблиця на с. 97) і запитаннями учнів.             
  1. Фізкультхвилинка

Ведмежата в лісі жили,

Головою все крутили:

Ось так, ось так, ось так. (Діти крутять головою.)

Ведмежата мед шукали,

Разом дерево хитали:

Ось так, ось так, ось так.

(Повороти тулуба вліво, вправо, вперед, назад)

Далі пішли ведмедики малі, (кроки на місці).

Нахилились до землі. (нахил, руки вниз).

Потім встали, руки в боки,

І зробили три підскоки.

Потім розминали плечі. (Руки до плеча, кругові рухи).

Руки вгору, опустили і за парти тихо сіли.

 3 Читання казки «ланцюжком».

 4 Бесіда за змістом прочитаного.

- Як познайомились мишка з ведмедиком?

- Що трапилося з ведмедиком у лісі?

 5. Вибіркове читання.

- Знайдіть і прочитайте, як мишка врятувала ведмедя?

 6. Розігрування ситуацій. Гра «Мишка і ведмідь».  Робота в парах

— Подумайте, як взаємовиручка допоможе знайти вихід з таких складних ситуацій. (Одна дитина в парі — «мишка», інша — «ведмідь». Діти повинні розповісти, як вчиняти­муть «мишка» і «ведмідь» у наступних ситуаціях.)

  • Ведмідь захворів і не зміг виходити з барлогу.
  • Мишки загубилися в лісі.

7. Робота в зошиті

  1. Каліграфічна хвилинка.

   Як  де  зна   ту  єш  га Зві  ум жи

  1. Списування прислів’я і пояснення: 

Як прийде туга -  пізнаєш друга.

  1. Запис українською мовою. Звери тоже умеют дружить. (Звірі теж уміють товаришувати).

 

V. Підсумок уроку. Рефлексія

-  Як називається казка, яку ми прочитали на уроці?

-  Чого вона нас вчить?

-  Чи справдилися ваші очікування?

-  Приготуйте долоні. Плесніть у долоні, якщо ви згодні зі мною.
-  Я був активний на уроці…
-  Мені було цікаво...
-  Я все встигав…
-  Мені було все зрозуміло...
   Ви поаплодували собі, а може і мені, і нам. Ось і закінчився наш урок. Ми добре попрацювали і можемо пишатися нашими здобутками. Я побачила на уроці учнів активних (хто більше назбирав кружечків), творчих, розумні, енергійні, самостійні, артистичні, веселі, талановиті та ін.

-  Я була рада з вами  працювати. Дякую за роботу

VІ. Домашнє завдання. С.96-97 Переказувати казку. Повторити вивчені слова. Вивчити і списати скоромовку.

Учитель 2 класу

Рибинської ЗОШ IIII ст..

Стріонова Н.В.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Якведприйдемідьтуга - капізнаєшмишдруга.

Звери тоже умеют дружить.

 

великий

сильний

 

ДРУЖБА

 

 

маленька

слабка

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Якведприйдемідьтуга - капізнаєшмишдруга.

 

Якведприйдемідьтуга - капізнаєшмишдруга.

 

Якведприйдемідьтуга - капізнаєшмишдруга.

 

Якведприйдемідьтуга - капізнаєшмишдруга.

 

Якведприйдемідьтуга - капізнаєшмишдруга.

 

Якведприйдемідьтуга - капізнаєшмишдруга.

 

Якведприйдемідьтуга - капізнаєшмишдруга.

 

 

doc
Додано
17 березня 2019
Переглядів
1014
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку