Розробка уроку в 10 класі "Глобальні проблеми людства"

Про матеріал

Тема: Поняття про глобальні проблеми людства.

Мета: закріпити і узагальнити знання про глобальні проблеми людства, їх суть, причини виникнення і шляхи рішення. Розширювати кругозір, пізнавальний інтерес. Формувати світогляд. Виховувати громадянську позицію, бережливе відношення до природи.

Перегляд файлу

Тема: Поняття про глобальні проблеми людства.

Мета: закріпити і узагальнити знання про глобальні проблеми людства, їх суть, причини виникнення і шляхи рішення. Розширювати кругозір, пізнавальний інтерес. Формувати світогляд. Виховувати громадянську позицію, бережливе відношення до природи. 

Обладнання: Політична карта світу, навчальне відео, роздаткові картки.

Тип уроку: нетрадиційний, урок-конференція.

Хід уроку

  1. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ.

                                               « Мислити глобально - діяти локально».

Вправа «Що б я хотів(хотіла) змінити в собі?»(висловлювання учнів)

Вправа «Позбуваємося проблем».

  • Чи можна таким чином позбутися проблем?

ІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ І ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ УЧНІВ

У кожної людини є проблеми, вирішуючи які, людина настільки акцентує на них увагу, що не помічає того, що відбувається навколо неї.  Досить часто ці проблеми є дріб’язковими і не мають важливого значення ні для суспільства, ні для самої людини. То ж давайте переглянемо  відео і виділимо головні проблеми ,які турбують людство.

1.Перегляд навчального відео з наступним обговоренням.

https://www.youtube.com/watch?v=rzm_9QC3GkU

http://dok.znaimo.com.ua/pars_docs/refs/5/4412/img0.jpg

 

 

 

 

 

ІІІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ Й МЕТИ УРОКУ.

АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ І УМІНЬ УЧНІВ
Бесіда за запитаннями.

  1. Як людство впливає на географічну оболонку?
  1. Чи завжди людська діяльність сприяє виживанню людини як виду?
  2. Яка небезпека (небезпеки) найбільше загрожує людству? Планеті?
  3. Які проблеми людства прослідковуються у відео фрагменті?
  4. Чи можна виправити і покращити ситуацію? Яким чином?

Розповідь учителя.

XXІ ст.  – епоха, де світ не стоїть на місці і розвивається дуже швидкими темпами, породжуючи нові стихійні лиха, екологічні проблеми, хвороби цивілізації. Інформаційне, техногенне, новітнє суспільство, як тільки не називали сучасний світ. Він  вражає нас своєю різноманітністю. Хоч яку сферу ми візьмемо — ніде не побачимо одноманітності. Та попри ці відмінності існують проблеми, які є спільними для різних регіонів планети. Визначальний вплив на ці процеси мала НТР, яка змінила продук­тивні сили таким чином, що їх вплив на навколишнє середовище набув катастрофічних масштабів. Так з'явилися глобальні, тобто загальнопланетарні проблеми.

То ж розглянемо основні з них. 

IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

Склад учасників конференції: шестеро доповідачів (за числом гло­бальних проблем), інші учні — «кореспонденти», що пропонують після доповідей питання для обговорення.

  • Глобальні проблеми торкаються всього людства загалом і кожної людини окремо і вимагають негайного розв'язання.
  • Які ще проблеми можна виділити, як глобальні?

КОНФЕРЕНЦІЯ.

Учасники конференції коротко презентують проблему, використовуючи статистичний, довідковий матеріал. Представляють у вигляді презентації. Решта учнів класу одночасно заповнюють таблицю.

  1. Проблема миру і роззброєння
  2. Демографічна проблема
  3. Енергетична і сировинна проблема
  4. Екологічна проблема
  5. Проблема подолання відсталості країн, що розвиваються
  6. Продовольча проблема

V. ЗАКРІПЛЕННЯ НОВИХ ЗНАНЬ І УМІНЬ УЧНІВ
Бесіда за запитаннями.

Результатом якої глобальної проблеми (проблем) є міжнарод­ний тероризм?

Як можна підвищити середній рівень розвитку країн світу?

Яку роль у розв'язанні глобальних проблем людства відігра­ють міжнародні організації?

Робота з таблицею «Причини та шляхи вирішення глобальних проблем»

№ з/п

Назва глобальної проблеми

Сутність глобальної проблеми

Причини виникнення глобальної проблеми

Шляхи розв’язання глобальної проблеми

1.

Проблема миру і роззброєння

 

 

 

2.

Демографічна проблема

 

 

 

3.

Енергетична і сировинна проблема

 

 

 

4.

Продовольча проблема

 

 

 

5.

Проблема подолання відсталості країн, що розвиваються

 

 

 

6

Екологічна

проблема

 

 

 

Дерево рішень «Що можемо зробити ми ?»

 

 

 

http://svitppt.com.ua/images/42/41687/770/img11.jpg

 

 

 

 

 

 

ПІДСУМОК УРОКУ 

Вчитель відзначає вдалі доповіді і питання, аналізує труднощі, що виникли в ході «конференції», виставляє оцінки.

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Опрацювати параграф підручника

Закінчити таблицю «Причини та шляхи вирішення глобальних проблем».

 

docx
Додано
29 березня 2018
Переглядів
480
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку