Тема: Поняття про глобальні проблеми людства.
Мета: закріпити і узагальнити знання про глобальні проблеми людства, їх суть, причини виникнення і шляхи рішення. Розширювати кругозір, пізнавальний інтерес. Формувати світогляд. Виховувати громадянську позицію, бережливе відношення до природи.
Тема: Поняття про глобальні проблеми людства.
Мета: закріпити і узагальнити знання про глобальні проблеми людства, їх суть, причини виникнення і шляхи рішення. Розширювати кругозір, пізнавальний інтерес. Формувати світогляд. Виховувати громадянську позицію, бережливе відношення до природи.
Обладнання: Політична карта світу, навчальне відео, роздаткові картки.
Тип уроку: нетрадиційний, урок-конференція.
Хід уроку
« Мислити глобально - діяти локально».
Вправа «Що б я хотів(хотіла) змінити в собі?»(висловлювання учнів)
Вправа «Позбуваємося проблем».
ІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ І ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ УЧНІВ
У кожної людини є проблеми, вирішуючи які, людина настільки акцентує на них увагу, що не помічає того, що відбувається навколо неї. Досить часто ці проблеми є дріб’язковими і не мають важливого значення ні для суспільства, ні для самої людини. То ж давайте переглянемо відео і виділимо головні проблеми ,які турбують людство.
1.Перегляд навчального відео з наступним обговоренням.
https://www.youtube.com/watch?v=rzm_9QC3GkU
ІІІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ Й МЕТИ УРОКУ.
АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ І УМІНЬ УЧНІВ
Бесіда за запитаннями.
Розповідь учителя.
XXІ ст. – епоха, де світ не стоїть на місці і розвивається дуже швидкими темпами, породжуючи нові стихійні лиха, екологічні проблеми, хвороби цивілізації. Інформаційне, техногенне, новітнє суспільство, як тільки не називали сучасний світ. Він вражає нас своєю різноманітністю. Хоч яку сферу ми візьмемо — ніде не побачимо одноманітності. Та попри ці відмінності існують проблеми, які є спільними для різних регіонів планети. Визначальний вплив на ці процеси мала НТР, яка змінила продуктивні сили таким чином, що їх вплив на навколишнє середовище набув катастрофічних масштабів. Так з'явилися глобальні, тобто загальнопланетарні проблеми.
То ж розглянемо основні з них.
IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
Склад учасників конференції: шестеро доповідачів (за числом глобальних проблем), інші учні — «кореспонденти», що пропонують після доповідей питання для обговорення.
КОНФЕРЕНЦІЯ.
Учасники конференції коротко презентують проблему, використовуючи статистичний, довідковий матеріал. Представляють у вигляді презентації. Решта учнів класу одночасно заповнюють таблицю.
V. ЗАКРІПЛЕННЯ НОВИХ ЗНАНЬ І УМІНЬ УЧНІВ
Бесіда за запитаннями.
Результатом якої глобальної проблеми (проблем) є міжнародний тероризм?
Як можна підвищити середній рівень розвитку країн світу?
Яку роль у розв'язанні глобальних проблем людства відіграють міжнародні організації?
Робота з таблицею «Причини та шляхи вирішення глобальних проблем»
№ з/п |
Назва глобальної проблеми |
Сутність глобальної проблеми |
Причини виникнення глобальної проблеми |
Шляхи розв’язання глобальної проблеми |
1. |
Проблема миру і роззброєння |
|
|
|
2. |
Демографічна проблема |
|
|
|
3. |
Енергетична і сировинна проблема |
|
|
|
4. |
Продовольча проблема |
|
|
|
5. |
Проблема подолання відсталості країн, що розвиваються |
|
|
|
6 |
Екологічна проблема |
|
|
|
Дерево рішень «Що можемо зробити ми ?»
ПІДСУМОК УРОКУ
Вчитель відзначає вдалі доповіді і питання, аналізує труднощі, що виникли в ході «конференції», виставляє оцінки.
VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
Опрацювати параграф підручника
Закінчити таблицю «Причини та шляхи вирішення глобальних проблем».