КРИВОРІЗЬКА ГІМНАЗІЯ №55 КРИВОРІЗЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ
Урок № 24
Тема: .
6-Аклас НУШ
Підготувала
вчитель трудового навчання:
Капуста В.М.
.
‘
2023
Дата: 29.11.2023
Мета уроку:
формування предметних компетентностей: забезпечення засвоєння знань про підходи до вибору теми проєкту; формування вміння вибирати напрями виконання проєкту та планувати проєктну діяльність.
формування ключових компетентностей:
уміння вчитися : уміння планувати й організовувати власну проєктну діяльність;
спілкування державною мовою: уміння обговорювати запитання, пов’язані з реалізацією проєкту, ділитися власними думками, ідеями, коментувати та оцінювати власну діяльність та діяльність інших;
інформаційно-цифрова компетентність: уміння знаходити потрібну інформацію в Інтернеті, працювати з інформацією, дотримуватися правил безпечної роботи;
соціальна та громадянська компетентність: уміння обговорювати проблему проєкту з метою вирішення соціальних питань; працювати самостійно та в команді з іншими, виховувати повагу один до одного, здатність приходити на допомогу.
Методи проведення: словесний (бесіда), наочний (робота з зображеннями в презентації ), порівняльний, створення проблемної ситуації.
Обладнання, наочність:
презентація « Вибір та обґрунтування об’єкта проєктування. Планування роботи з виконання проєкту. Робота з інформаційними джерелами»; робочий зошит.
Міжпредметні зв’язки: народознавство, образотворче мистецтво.
Тип уроку: комбінований.
Форма проведення: дистанційно.
Структура уроку:
І. Органiзацiя класу………………………………………….……………….1 хв.
ІІ. Повідомлення теми і мети і завдань уроку ………………………..……1 хв.
ІІІ. Актуалiзацiя опорних знань та життєвого досвіду учнів ………...….. 3 хв.
ІV. Мотивація навчальної діяльності ……………………………………. 1 хв.
V. Вивчення нового матеріалу …………….………………………………..17хв.
VІ. Первинне закріплення …………………………………………………….3хв.
VІІ. Формування умінь та навичок...………………………………………..10хв.
VІІІ. Рефлексія ………………………………………………………….….….2хв.
ІХ. Повідомлення домашнього завдання. ………...…………..…………….1 хв.
Х. Підсумки уроку………………………………… …..…………………......1 хв.
Хід уроку
І. ОРГАНІЗАЦІЙНА ЧАСТИНА
Вам сьогодні я бажаю
Сил й натхнення на весь день!
А ще праці і старання!
Тож вперед - всі до навчання!
Перевірка готовності до уроку, наявності обладнання.
ІІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ І ЗАВДАНЬ УРОКУ
Тема уроку:
Інструктаж з БЖД. Вибір та обґрунтування об’єкта проєктування. Планування роботи з виконання проєкту. Робота з інформаційними джерелами.
Слайд 5
поділитися дібраною інформацією;
скласти план виконання проєкту.
Мета проєкту:
Розробити і виготовити виріб використовуючи сучасні матеріали, інструменти, різні техніки, виріб який здатний зацікавити різні категорії населення.
ІІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ ТА ЖИТТЄВОГО ДОСВІДУ УЧНІВ
Сьогодні ми розпочинаємо роботу над проєктом. То ж пригадаємо, що вже
знаємо про проєктну діяльність.
Що розуміють під проєктуванням?
Проєкт передбачає створення ідеї нового виробу, розробку та виготовлення, а також оформлення відповідної документації.
2.Вправа «Відгадай». Про який етап проєкту розповідають учні?
ІV. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
Поміркуй!
Що ти відчуваєш від роботи над творчим проєктом?
Чому завжди цікаво вибирати тему нового проєкта?
Чи є в тебе бажання зробити щось для інших?
Слайд 11
Пригадаємо, які види діяльності включає організаційно-підготовчий етап.
V. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
Слайд 12
1.Застосування творчих проєктів.
- Для чого ми створюємо творчі проєкти?
дім: дизайн кухні, кухонне приладдя, (серветки, прихватки, рушнички), інтер’єр квартири (рамки для фото);
дозвілля: ігри та іграшки, подарунки, сувеніри ;
виробництво: замовлення підприємств, фірм.
Робота над проєктом буде успішною, якщо вас зацікавить об’єкт проєктування. То ж будемо його обирати.
Слайд 13
2. Прийом «Об’єкт– дослідження– вибір виробу»
Вибираємо об’єкт дослідження.
У кожного з вас є улюблена справа– ваше особисте дозвілля. Для одних –це ігри на вулиці, відпочинок з друзями, а для інших улюблене заняття – читання книжок чи хобі. І, мабуть усі ви полюбляєте сімейні свята. Яким чином уроки технологій можуть бути пов’язані з улюбленою справою?
Спробуємо разом відповісти на проблемні питання.
Слайд 14
Прийом «Проблемні питання»
Який виріб допоможе мені скоротати вільний час?
Який виріб сприятиме чудовому настрою?
Що можна виготовити на подарунок?
Чим зайнятися на вихідні разом із друзями?
Чи можу я дарувати радість іншим, як це робить Святий Миколай?
Якщо об’єкт дослідження свято, який же виріб можна обрати для роботи на уроках технологій?(Ялинкова прикраса. Оберіг «Різдвяний янгол». Новорічний чобіток для подарунків.)
Який виріб подарує радість іншим людям незалежно від їх віку.
Отже, вибраний об’єкт проєктування – оберіг Різдвяний янгол.
У роботі над проєктом завжди міркуємо: з якою метою ви виготовлятимете виріб? (Виріб для дому, для себе, для подарунку чи виріб на виставку).
Слайд 16
3 Гімнастика для очей
4. Робота з інформаційними джерелами.
Слайд 17
Готуючись до роботи над новим проєктом ви отримали завдання попрацювати з інформаційними джерелами і знайти відповіді на питання.
Пропоную стисло поділитися власним досвідом пошуку й аналізу інформації.
Прийом «Мій досвід» (Продовжи речення)
– Для пошуку інформації треба знати … .
– Краще шукати інформацію … .
– Я маю досвід використання таких джерел інформації, як… .
– Щоб проаналізувати знайдену інформацію, потрібно …
Інструктаж з БЖД.
Під час роботи з комп’ютером пам’ятай про правила безпеки з електроприладами та санітарні вимоги: під час сидіння спину тримай рівно, не нахиляйся близько до екрану, через 20 хв зроби відпочинок для очей.
Обмін інформацією
Попрацювавши з різними джерелами, ви готові поділитися з усіма дібраною інформацією.
2. Які обереги мали важливе значення у житті українського народу ?
3. Які обереги зустрічаються у наш час?
Обері́г —предмет, якому приписують надприродну здатність відвертати від його господаря небезпеку, поліпшити стан здоров’я, відвести біду, приносити щастя і гаразди.
З давніх часів люди дбали про мир в родині, здоров'я і безпеку близьких, а для захисту створювали своїми руками обереги, наділяючи їх магічними властивостями.
Оберіг, що охороняє нас все життя.
Слайд 20
У житті є обереги про які рідко говорять, але вони все життя оберігають нас від біди.
Прийом «Відкритий мікрофон»
Хто такий янгол?
Вісник чуда. Дух невидимий та безсмертний. Захисник від небезпеки.
Служитель Божий.
Янгола зображають з крилами-символ швидкості виконання Божої волі.
Над головою німб «ореол святості»-сяйво навколо голови або всього тіла.
Кожна людина має свого янгола-охоронця. Янгола Бог дає кожній дитині після хрещення, і далі він все життя допомагає їй.
Оберіг «Різдвяний янгол» створить святковий настрій, він може прикрашати вашу кімнату, а також може бути прикрасою для новорічної ялинки.
Ми живемо в очікуванні Різдвяних свят. Гарною традицією є звичай дарувати на свята подарунки. А найдорожчий подарунок – виготовлений власноруч.
Слайд 23
Фізкультхвилинка
Наш тренер по карате Павло Осіков з представниками федерації часто здійснює волонтерські виїзди на фронт до наших захисників. Разом з усім необхідним він передає дитячі малюнки, їм там дуже раді. Працюючи над проєктом, кожен до свята виготовить різдвяного янгола. То ж нехай він буде янголом –охоронцем для захисника, який його отримає.
VІ. ПЕРВИННЕ ЗАКРІПЛЕННЯ
Слайд 25
Прийом «Трибуна думок»
Яку тему проєкту можна назвати цікавою?
З якою метою можна виготовити виріб?
Яких правил ти дотримуєшся при роботі з комп’ютером?
VІІ. ФОРМУВАННЯ УМІНЬ І НАВИЧОК
Практична робота (Робота в зошитах)
Планування проєктної діяльності.
Тривалість роботи над проєктом «Різдвяний янгол» 6 уроків.
VІІІ. РЕФЛЕКСІЯ
Слайд 27
Вправа «Обмін думками»
Учні по черзі висловлюють свою думку одним словом про урок.
Слайд 28-29
ІХ. ПОВІДОМЛЕННЯ ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ.
1. Опрацювати матеріал презентації.
2. Виконати завдання вправи «Мозковий штурм»
(Письмові відповіді у зошиті)
• 1. Що? – вписується назва виробу.
• 2. Для кого? – члени сім’ї, друзі…
• 3. Із чого? - основні, допоміжні,
• оздоблювальні матеріали.
• 4. Які? - види, форми, оздоблення.
• 5. Де? – місце використання.
• 6. Чим? – яке обладнання і які
• інструменти будуть використовуватись.
• 7. Як? – техніки виготовлення, організація
• безпечної праці.
• 8. Скільки? – трудові та фінансові затрати.
Х. ПІДВЕДЕННЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ
Слайд 30
Мотивація оцінок за урок