Тема. Виготовлення виробу. Прикріплення деталей аплікації до основи.
Практична робота « Приметування деталей аплікації до основи»
Мета уроку: ознайомити учнів зі способами з’єднання деталей виробів,систематизувати й розширити знання про види ручних швів, дати уяву про технологію виконання ручних швів, які використовуються для прикріплення аплікації на основу, їх графічне зображення, навчити прикріплювати деталі на основу, розвивати моторику рук,акуратність під час виконання ручних робіт, удосконалювати прийоми роботи з ручними інструментами,закріплювати навички правильної та безпечної роботи.
Обладнання, матеріали та наочність: зразки швів, аплікації, тканина для основи, деталі аплікації, голки, нитки, ножиці.
Об’єкт праці: виріб з аплікацією з тканини.
Тип уроку: формування вмінь та навичок.
Хід уроку
І. Організаційний момент
Перевірка наявності учнів, підготовленість їх до уроку.
Сподіваюсь, що ви прийшли на урок із чудовим настроєм,але все ж таки хочу запропонувати вам оцінити його за допомогою « смайликів». Оберіть і підніміть той,що найбільше відповідає вашому настрою. Можливо, хтось хоче поділитися з нами причинами свого піднесеного настрою? (Відповіді учнів.) А що потрібно, щоб поганий настрій змінився на гарний? (Отримати позитивні емоції від вдалих відповідей, досягти успіху у роботі, радість від праці та її оцінювання тощо.)
ІІ. Актуалізація опорних знань та вмінь учнів
Пропоную вам пригадати технологічну послідовність виготовлення нашого виробу та проаналізувати,яку частину роботи вже виконано й що потрібно робити далі. При виготовлені виробів які способи з’єднань ви використовували, від чого це залежало?
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності
Міні-практикум
Учитель демонструє вироби і пропонує учням сказати, яким способом з’єднані деталі у виробі. Після обговорень діти роблять висновок: для виготовлення будь-якого виробу необхідно знати способи з’єднань деталей і технологію їх виконання.
ІV. Повідомлення теми,мети й завдань уроку
Тема нашого уроку - «Прикріплення деталей аплікації до основи»
V. Вивчення нового матеріалу
1. Способи з’єднання деталей виробу.
Підбиття підсумків «Мікрофону».
Гра «Що зайве в названому переліку?»
Склеювання, з’єднання цвяхами, з’єднання заклепками, різання, зшивання нитками, з’єднання липучками.
Висновок учителя, що вибір способу з’єднань деталей залежить від виду конструкційних матеріалів, а деталі з тканини найчастіше нашиваються на основу.
2. Технологія прикріплення деталей аплікації на основу.
Розповідь учителя
Для закріплення деталей аплікації на тканині використовуються різні машинні та ручні шви.
Учитель пропонує учням ознайомитися з корисними порадами під час виконання ручних швейних робіт
— Які поради ви вважаєте найкориснішими? Чому?
Учитель організовує перевірку знань правил безпечної роботи з ножицями, голками, шпильками, використовуючи дидактичні картки.
Розповідь учителя
Для з’єднання вручну застосовують різні ручні шви: шов «уперед голку», «назад голку», «петельний».
Шов «уперед голку», або зметувальний, уважають найпростішим.
Графічне зображення шва «уперед голку»
Учитель знайомить учнів з технологією виконання шва «уперед голку».
Технологія виконання шва «уперед голку»:
Методичні рекомендації
Перш ніж приступити до виконання практичної роботи, доцільно зорганізувати проведення міні-практикуму.
Матеріали й інструменти: зразки шва «уперед голку», тканина, голка, нитки, ножиці.
Завдання. Виконати зразок шва «уперед голку».
Учитель надає необхідну допомогу, контролює дотримання правил безпечної роботи, виконання санітарно-гігієнічних вимог.
Прикріплення деталей аплікації на основу
Хід роботи
Під час роботи вчитель контролює дотримання технології виконання шва, правил безпечної роботи й санітарно-гігієнічних вимог, звертає увагу учнів на критерії якості виконання шва (вигляд лицьового й виворітного боків, однакова довжина стібків).
«Мікрофон»
Учитель просить учнів проаналізувати роботу на уроці й відповісти на запитання.
Учитель оцінює результати роботи учнів, демонструє кращі роботи, аналізує типові помилки учнів, виставляє оцінки.
Підготувати заготовки аплікації, нитки, голки,ножиці.