План-конспект уроку трудового навчання"Світ гри. Чудо-юдо Риба-кит"

Про матеріал
План-конспект уроку трудового навчання в 1 класі "Світ гри. Чудо-юдо Риба-кит" (згинання, складання паперу. Знайомство з технікою оригамі (загальне уявлення). Створення найпростіших виробів у техніці оригамі)
Перегляд файлу

Тема    Світ гри. Чудо-юдо Риба-кит

Мета : Дати загальне уявлення про техніку «оригамі»; ознайомити із призначенням різних ліній операції згинання і складання паперу, послідовність дій під час згинання паперу; вчити планувати послідовність виконання трудових операцій; формувати вміння роботи з папером.

         Розвивати вміння створювати найпростіші оригамі, просторову уяву, мислення, фантазію; розвивати пізнавальний інтерес, образне мислення,творчість, фантазію

               Виховувати акуратність, посидючість, точність під час виконання виробів шляхом складання.

         Розвивати  особистість  дитини  засобами предметно-перетворювальної діяльності, формувати  ключові та предметні проектно-технологічні компетентності.

          Очікувані  результати   навчання  здобувачів освіти:

працює з ручними інструментами та пристосуваннями, дотримуючись безпечних прийомів праці та норм санітарії;

виготовляє поетапно корисний й естетичний виріб за визначеною послідовністю самостійно або з допомогою дорослих;

розмічає деталі на матеріалі за допомогою шаблонів або трафаретів та вирізує їх;

розміщує деталі виробу на площині;

застосовує нерозємні зєднання (склеювання, причіплювання  )

оздоблює деталі виробу із використанням традиційних та сучасних технологій;

раціонально використовує матеріали (папір, картон)

                Обладнання для учнів:  альбом-посібник «Маленький трудівничок».  Трудове навчання . 1 клас/Роговська Л.І. - Тернопіль : Підручники і посібники, 2018.- 96 с.;   кольоровий папір, клей, ножиці,фломастери .

 

Обладнання для вчителя: зразок  готового виробу, плазмовий телевізор

Відео «Оригамі. Кит»

https://www.youtube.com/watch?v=95BD7Hcl3No

Руханка «КРОКОМ РУШ»

https://www.youtube.com/watch?v=cUmvYKFcP2g

Відео «Мелодія моря»

https://www.youtube.com/watch?v=ayLa7nxb7bY

Відео «А чи знаєш ти? Цікаве про китів»

https://www.youtube.com/watch?

 

 

                                              ХІД УРОКУ

І. Організація класу.

 - Станьте, діти, всі рівненько.

          Привітайтеся до гостей.

 Діти: «Добрий день!»

- Любі, я вас всіх вітаю,

Творчості від вас чекаю.

- Прошу сідайте. Пропоную усім працювати за таким девізом: Видумуй, пробуй, твори! Фантазуй, себе прояви!        

  Діти, подивіться чи все у вас на робочих місцях , чи все в порядку?

Чи готові ви до роботи ?

 

ІІ. Актуалізація знань учнів. Емоційне налаштування.

1. Гра «Асоціативний кущ»

Прослуховування мелодії моря.

Пропоную учням заплющити очі та уявити себе на березі моря.

— Що чи кого ви побачили?

 

 

 

                                                     Море

 

 

— Що почули?

— Чого би вам в цей момент хотілося?

 Чи любите ви бувати на морі?

—  Яких морських мешканців ви знаєте?

ІІІ. Повідомлення теми і завдань уроку

— Сьогодні в цей холодний осінній день ми з вами пригадаємо літо, сонечко, тепле море і нам відразу стане трохи тепліше. А щоб дізнатись, що і кого ми зробимо на уроці, відгадайте загадку.

Знають діточки малі:

Він — найбільший на Землі!

Дім його — це океани,

Зі спини летять фонтани.

Схожий на масивний щит

Добродушний синій…

                 (Кит)

ІV. Мотивація навчальної діяльності

Перегляд відео https://www.youtube.com/watch?

Кити - найбільші, найдовші (до 33 метрів), найважчі (до 150 тонн),  найвитриваліші ссавці.

На язику синього кита, який важить до 4 тонн, може вміститися близько 50 чоловік - футбольна команда у повному складі разом з тренерами, запасними гравцями та обслуговуючим персоналом.

 

V. Робота над новим матеріалом

1.  Розповідь вчителя

Сьогодні ми зробтимо кита в техниці оригамі  (яп. «складений папір») – давнє мистецтво складання фігурок з паперу.

Оригамі — це створення об’ємних виробів шляхом згинання та складання паперу.

 Свій початок бере в давньому Китаї, де було винайдено папір.        Квадрат – це одна з геометричних фігур. Багато виробів виготовляють способом складання з паперу квадратної форми. Виготовляти з паперу різні предмети, особливо фігурки тварин, люди навчилися дуже давно. Таке складання фігурок народилося в Японії, поступово перетворилося в мистецтво й стало називатися японським словом оригамі. Фігурки привозили у різні країни, їхні жителі теж із задоволенням повторювали вже відомі іграшки та робили нові. Запам’ятати порядок складання багатьох іграшок було складно, тому старалися його записувати. Але люди різних країн розмовляють різними мовами, тому записи могли прочитати не всі. Так з’явилась нова мова – мова позначок. За допомогою позначок можна було на малюнках-схемах записати шлях аркуша від паперового квадрата до фігурки. Складання багатьох фігурок в оригамі розпочинають з нескладних конструкцій. Їх можна виготовити з квадратного аркуша паперу.

 

2. Руханка

3. Демонстрація та аналіз зразка

— А тепер подивіться на кита, якого сьогодні на уроці зробите ви.

— Розгляньте виріб, як називається виріб?(оригамі)

— Із якого паперу виготовлений кит?  (з кольорового паперу)

— Визначте матеріали та інструменти , які вам знадобляться для виготовлення аплікації (кольоровий папір, ножиці, клей)

— Що може бути небезпечним?

 

4. Повторення правил техніки безпеки

 

Пригадайте правила безпечної роботи з клеєм та ножицями:

1. Не допускати попадання клею в очі.

2. Передавати клей тільки в закритому вигляді.

3. Не тримати ножиці лезом до гори, передавати лише в закритому вигляді кільцями вперед.

4. Класти ножиці на стіл так, щоб вони не виступали за край столу, та не залишай їх розкритими.

5. Після закінчення роботи клей закрити і прибрати в безпечне місце.

 

5. Поетапне виконання роботи вчителем.

5.1. Перегляд відео

5.2. Показ зразка вчителем, розбір технологічної карти

Послідовність виконання роботи є на ст.23.

Картинки по запросу кит оригамі

6. Практична робота учнів

Під час практичної роботи звучить «Мелодія моря» https://www.youtube.com/watch?v=ayLa7nxb7bY

7. Демонстрація виробів(фотосесія)

8. Рефлексія

  1. Сьогодні я дізнався …
  2. На уроці я навчився …
  3. Мені було важко …
  4. Мені було незрозуміло …
  5. Тепер я знаю, що …
  6. Мене здивувало …

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Середа Вікторія Петрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Трудове навчання, Розробки уроків
НУШ
Додано
10 січня 2021
Переглядів
2846
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку