Розробка уроку "Я досліджую світ"

Про матеріал
формування предметних компетентностей: продовжувати формувати уявлення про поверхню Землі, її зображення на карті, уміння читати карту і працювати з нею, сформувати уявлення про Світовий океан, ознайомити з особливостями Тихого океану, висвітлити значення океану , використання його багатств людиною, а також екологічні проблеми, пов’язані із життєдіяльністю людини.
Перегляд файлу

Урок «Я пізнаю світ»

Тема. Світ океанів. Тихий океан.

                                                                                    Автор  Мельник Інна Іванівна

                                                                             вчитель початкових класів

                                                                             КЗ «ВЛ № 8»

Мета уроку:

формування предметних компетентностей: продовжувати формувати уявлення про поверхню Землі, її зображення на карті, уміння читати карту і працювати з нею, сформувати уявлення про Світовий океан, ознайомити з особливостями Тихого  океану, висвітлити  значення океану , використання його багатств людиною, а також екологічні проблеми, пов’язані із   життєдіяльністю людини.

Формування ключових компетентностей:

вміння вчитися:  висловлювати власні думки, робити висновки, стимулювати творчу уяву учнів, розвивати критичне мислення.

комунікативної : формувати здатність невимушено спілкуватися, збагачувати словниковий запас учнів; розвивати  мовлення, творче мислення;

соціальної: удосконалювати навички роботи в парі, групі;

громадянської: виховувати дбайливе ставлення до природи, захопленість  її неповторністю і величчю .

  Обладнання. Карта океанів, слайди — ілюстрації природи Тихого океану, атласи, картини природи океану, підручники, фрагмент відеофільму «Голуба планета».

Тип уроку: урок формування компетентностей.

                                     Хід уроку

I. Етап орієнтації учнів.

І.І Розминка «Психологічний настрій». Вправа «Комплімент».

- Передаючи  чарівне серце, зроби комплімент сусіду по парті.

C:\Users\User\Desktop\изображение_viber_2022-01-18_13-51-44-379.jpg

Фото 1.  Вправа «Комплімент»

І. ІІ Емоційне налаштування за афірмацією.

C:\Users\User\Desktop\изображение_viber_2022-01-17_22-07-11-263.jpg

Фото 2.  Афірмація

Я навчаюся легко і з задоволенням.

ІІ. Етап цілепокладання.

Сьогодні на уроці, відправившись у експедицію, ви дізнаєтеся про особливості Тихого океану.

Спробуємо більше дізнатися про Світовий океан, його жителів, різноманітні ресурси, що заховані під водою.

ІІІ. Етап проектування уроку.

На уроці ми будемо працювати за таким планом:

  1. Спостереження за погодою
  2.  Природнича розминка «Чи вірите ви?»
  3. Робота за картками.
  4. Практична робота з картою півкуль.
  5. Наукове повідомлення.  Робота у групах.
  6. Підсумок уроку.

IV. Етап організації виконання плану навчальної діяльності.

ІV.І Спостереження за погодою.

Прошу Синоптика оголосити прогноз погоди на сьогодні.

Урок "Перетворення і кругообіг води в природі."

Рис. 1.

(Виступ  Синоптика). Які у вас є запитання до Синоптика?

- На цьому прогноз погоди закінчено. А я бажаю вам нехай проблеми та

незгоди не роблять на уроці вам погоди. Хай щастить.

Дякую нашому Синоптику.

ІV.ІІ Природнича розминка «Чи вірите ви?» (Сигнальні картки)

- Чи вірите ви в те, що океани — величезні ділянки води, що оточують

материки й острови?

- Чи вірите ви в те, що вода в океані не солона?

- Чи вірите ви в те, що на Землі існує чотири океани?

- Чи вірите ви в те, що Тихий океан — найменший?

- Чи вірите ви в те, що материків на Землі 6?

- Чи вірите ви в те, що океанів на Землі 5?

ІV.ІII Актуалізація опорних знань та вмінь учнів. Мотивація навчальної та пізнавальної діяльності учнів.

Асоціативне мислення (на аркуші паперу написане слово «океан»)

Які асоціації викликало  у вас слово ОКЕАН?

                                        

                                       ǀǀ

                             - ОКЕАН   -

                                         ǀǀ

C:\Users\User\Desktop\изображение_viber_2022-01-18_13-51-48-783.jpg

Фото 3. Вправа «асоціації»

Таким чином, Тихий океан — складова частина Світового океану, велетенська природна водойма і т. ін.

Як ви вважаєте, чому вивчення океанів є важливим завданням засвоєння географічних знань

 V. Вивчення нового матеріалу

V.І Вступне слово вчителя.

Учитель. Запрошую вас до співпраці в експедиції з вивчення Тихого океану Завдання. На основі зібраних даних довести, що природа Тихого океану є дуже різноманітною. З’ясувати причини її різноманітності. Кожен з вас на уроці збере факти й збагатить свої знання про особливості природи Тихого океану.

Робота в групах

-  Кожна із команд дослідників, досліджуватиме свою проблему, яка міститься у кожного у конверті. Потім ви презентуєте питання і ми разом збираємо всю інформацію  в одній пам’ятці, яка міститиме  усе найголовніше про Тихий океан, буде зрозумілою не тільки нам, а й будь-кому, кого цікавить цей велетень.

V.ІІ. Виступ групи географів.

C:\Users\User\Desktop\изображение_viber_2022-01-18_13-51-45-381.jpg

Фото 4. Робота в групі «Географи»    

Географи знають усе про місце розташування Тихого океану та його природні особливості!

Ви вже знаєте, що Тихий океан — найбільший океан на планеті. Він займає майже 1/2 площі Світового океану і 1/3 поверхні планети. За площею він більший за усі океани, разом узяті.

Розгляньте фізичну карту півкуль. У яких півкулях розташований Тихий океан?

C:\Users\User\Desktop\изображение_viber_2022-01-18_13-51-42-542.jpg      C:\Users\User\Desktop\изображение_viber_2022-01-18_13-51-49-566.jpg

Фото 5. Робота з картою                               Фото 6 . Робота з картою    

(Тихий океан розташований в усіх півкулях Землі — Північній, Південній, Східній і Західній.)

Береги яких материків омиває океан?

(Тихий океан омиває береги п’яти материків: на сході — Північну й Південну Америки, на заході — Євразію і Австралію, на півдні — Антарктиду.)

В яких теплових поясах розташовано Тихий океан?

Значна частина океану знаходиться у жаркому поясі. Його води отримують багато тепла, тому він один з найтепліших серед океанів. Біля екватора вода на поверхні океану впродовж року тепла (до +29 °С) й більш солона, на крайньому півночі й півдні — холодна (до — 1 °С ) й менш солона.

V.ІІ. Виступ групи істориків.

C:\Users\User\Desktop\изображение_viber_2022-01-18_13-51-46-646.jpg

Фото 7.  Робота в групі «Історики»

Історики  підготували інформацію про відкриття Тихого океану :

 Хто був першою людиною, яка відкрила Тихий океан?Вперше Тихий океан було відкрито іспанським конкістадором Васко де Бальбоа у 1513 році. Він дав йому назву Південне море.

Чому Тихий океан отримав таку назву?

Наступним, хто потрапив до вод Тихого океану, був португальський мореплавець Фернан Магеллан у 1520 році. Він  очолив експедицію з 5 кораблів і вирушив у першу навколосвітню подорож.  Подолав Магеллан Тихий океан за 3 місяці і 20 днів. І протягом всього цього часу мореплавці бачили океан спокійним, тому і дали йому цю назву – Тихий.  Хоча це- найнеспокійніший океан на Землі, йому властиві часті шторми та урагани. 

Хто першим із мореплавців почав досліджувати  Тихий океан?

Досліджував Тихий океан також і  англієць Джеймс Кук у 1768-1771 роках. Він відкрив багато островів. У його  експедиціях брали участь природознавці, яким вдалося зібрати багатий науковий матеріал.

Хто із наших співвітчизників став дослідником Тихого океану?

У 1880-х роках Тихий океан досліджував наш співвітчизник Степан Макаров, який за свою роботу був удостоєний золотої медалі Географічного товариства.

У якому столітті вперше відкрив найглибшу западину планети?

У 1957 році  радянськими вченими на дослідницькому судні «Витязь» було виявлено Маріанський  жолоб —найбільшу глибину Тихого океану — (11 022 м.)

V.ІІІ. Фізкультхвилинка  (усіх на розминку запрошує маленьке акуленя)!

V.ІV  Біологи  знають усе про різноманітність тваринного та рослинного світу Тихого океану

C:\Users\User\Desktop\изображение_viber_2022-01-18_13-51-47-630.jpg

Фото 6. Робота в групі «Біологи»

Які водорості ростуть у Тихому океані?

У Тихому океані росте багато видів зелених, бурих і червоних водоростей.

Серед бурих водоростей у Тихому океані росте ламінарія, яку називають «морською капустою».  

У Тихому океані на різних глибинах живе багато видів тварин У теплих водах Тихого океану живуть корали (коралові поліпи). Корали яскраво забарвлені, ведуть прикріплений спосіб життя. Колонії  коралів утворюють коралові рифи..

Що є кормом для риб та інших океанських мешканців?

На поверхні океану живе багато дрібних рачків-планктону, які є кормом для риб та інших тварин.

Яких риб можна зустріти у Тихому океані?

Серед риб у Тихому океані живуть скумбрії, оселедці, тунці, акули, камбали, лососі.

Яких молюсків можна дослідити у Тихому океані?

 Живуть в океані і молюски. (У молюсків м’яке тіло, у більшості воно вкрите захисною черепашкою (мушлею.) Наприклад, у мідій та устриць, які ведуть прикріплений спосіб життя.)

— Немає черепашки у таких молюсків як кальмари, восьминоги, каракатиці. Від неї залишилася тільки тонка пластиночка під шкірою спини. У  них є велика голова, тулуб і щупальця, які оточують рот. Тому й називають їх головоногими молюсками. На їх щупальцях розміщені круглясті присоски, якими вони утримують свою здобич. Ці молюски — хижаки, щупальцями вони ловлять рибу. По боках голови у головоногих молюсків знаходяться великі очі, що допомагають їм розшукувати здобич. Головоногі молюски можуть змінювати забарвлення шкіри. Це дає їм змогу залишатися непомітними на різному фоні. Вони здатні плавати з великою швидкістю.

Яких звірів побачимо у Тихому океані?

Живуть у Тихому океані і звірі — кити, дельфіни, морські котики й морські леви.

У Тихому океані мешкає найбільший звір на Землі — синій кит, завдовжки 33 м і масою 150 т.

Для яких ще дивних тварин Тихий  океан є домівкою?

Водяться у Тихому океані морські черепахи і змії

Водяться у Тихому океані й ракоподібні — морські раки, краби і креветки. Найбільший серед ракоподібних — гігантський японський краб-павук .Свою назву він отримав через те, що подібний на павука, проте у нього десять ходильних ніг. Живе він на значних глибинах. Його тіло невелике, без ніг завдовжки не більше 60 см.

Психологічна розминка «Сонячний зайчик»

- Сядьте зручно та уявіть себе на березі Тихого океану. Сонячний зайчик зазирнув у ваші оченята. Заплющіть їх. Зайчик побіг по обличчю – погладьте його ніжно своїми долоньками: на лобі, на щічках, на підборідді. Правда, приємно?  Уявіть, що раптом він заліз вам за комір! Погладьте його і там. Він любить і пестить вас. А ви теж гладьте його, подружіться з ним.

- Прислухайтесь ще трохи до своїх відчуттів і повертайтеся  у клас.

- Спасибі тобі, сонячний зайчику, що ти нас порадував. Діти, подякуємо йому оплесками!

V. V. Екологи  готові доповісти про господарську діяльність людини та проблеми, які виникли внаслідок цієї діяльності.

Як людина використовує багатства Т.О.?

Більше половини світового вилову риби припадає на Тихий океан. Ловлять тут молюсків (устриці, кальмари), ракоподібних (краби, креветки).)

Які корисні копалини видобуває людина із надр Т.О.?

З дна Тихого океану добувають нафту і природний газ, руди металів (залізні й марганцеві); з морської води — кухонну сіль.)

Як людина використовує океанічні води?

 (Океанічна вода має великий запас енергії. У Росії, Китаї, Японії отримують електроенергію від морських хвиль па електростанціях.)

Психологічна вправа «Вулкан емоцій»

/У посудину, яка символізує людину, кладуть морську сіль ( це наші нахили). Згори насипають (пісок + сіль), що символізує наші погляди, бажання, очікування. Посипають содою ( наші  емоції), поливають «чистою водою»(оцтом), які є зовнішніми чинниками, що впливають на нас по-різному. Реакція хімічна – це наша реакція, негативні емоції виходять через край./

  • Діти, ця вправа підтверджує необхідність поважати один одного, ставитися з повагою і бережливістю  до всього навколишнього.

Який негативний вплив людини на води Тихого океану спостерігаємо останнім часом?

 До берегів Тихого океану виходять території понад 50 країн, у яких проживає майже половина населення Землі. Через активне використання природних багатств океану його води дуже забруднені і потребують охорони.

З кожним роком зростає забруднення океанічних вод нафтою та нафтопродуктами, що потрапляють у Тихий океан з материків та під час аварій кораблів. Вони утворюють на водній поверхні нафтову плівку, крізь яку не проникають так необхідні живим організмам світло й повітря. Внаслідок цього багато рослин і тварин гине.

Надмірна господарська діяльність людини спричинила скорочення чисельності багатьох видів тварин, зокрема черепах, китів та морських котиків.

Застосування інноваційних технологій в освітньому процесі початкової школи  в контексті НУШ - Генезум

                    Рис. 2

Вправа « Моя позиція»

Згоден

Не згоден

Не визначився

 

Обрати свою позицію щодо надмірної господарської діяльності людей у використанні природи океану.

(Діти обирають і обґрунтовують свою позицію)

  • Чи не змінив хтось своєї думки і чи не бажає перейти на іншу позицію.

VІ.Закріплення вивченого матеріалу.

VІ.І  Гра «Що зайве?» .

Завдання: «речі із скриньки» повернути до океану. (Можна користуватися

картою)

(Айсберг, Маріанська западина, о. Мадагаскар, синій кит, морж,

кораловий риф… )

VІ.ІІ   Вправа «Кубування»

— Де розташований Тихий океан?

— Чи підходить назва океану, який назвали Тихим? Яку назву ви дали б цьому океану?

— Чому такий  багатий та різноманітний рослинний і тваринний світ Тихого океану?

— Чому  всі люди Землі повинні турбуватися про чистоту океанських вод?

— Яке значення має Тихий океан для людства?

C:\Users\User\Desktop\изображение_viber_2022-01-18_13-51-43-463.jpg

Фото 8. Вправа «Кубування»

VІІ. Підсумок уроку. Рефлексія.

- Ось і повернулись ми із експедиції.

Поділіться своїми враженнями від нашої експедиції. Виконайте вправу «Закінчіть речення»

https://1.bp.blogspot.com/-RTs0HDOCr4o/XFifRk-kq1I/AAAAAAAADYk/rP5L5sbjRy4DN7OmMw72eZ1ApD5XbI7BACK4BGAYYCw/s320/50878263_436085240264795_5716767016195457024_n.jpg https://2.bp.blogspot.com/-eyJSP2HGW9M/XFids1wMV7I/AAAAAAAADYE/yjO80uDu-wICernylpGEw6d1qusum3ucgCK4BGAYYCw/s320/51234349_436085296931456_1320612652933709824_n.jpg https://2.bp.blogspot.com/-YvQslZ5DovU/XFidsBurkBI/AAAAAAAADX8/-NLhjNKDivQ5prpbppdIOR1r83PrPGnzgCK4BGAYYCw/s320/51116938_436085306931455_226591861672771584_n.jpg

              Рис.  3.

Оцініть свою роботу на уроці за допомогою картки самооцінювання.

 МЕТОДИ ТА ІНСТРУМЕНТИ ФОРМУВАЛЬНОГО ОЦІНЮВАННЯ МОЛОДШИХ ШКОЛЯРІВ У

Рис. 4

 

 

docx
Додав(-ла)
Melnik Inna
Додано
5 липня 2022
Переглядів
618
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку