розробка уроку з алгебри для 9 класу на тему "Квадратична фукція, її графік та властивості" за підручником О. С. Істер, "Генеза", 2017 рік

Про матеріал

Дана розробка допоможе вчителю математики в підготовці до уроку формувння знань учнів про означення, алгоритм побудови графіка квадратичної функції, математичної компетентностві, логічного і критичного мислення, вміння розв'язувати вправи.

Перегляд файлу

 

 

КВАДРАТИЧНА ФУНКЦІЯ,

ЇЇ ГРАФІК І ВЛАСТИВОСТІ

9 клас Алгебра

 

(Дистанційне навчання)

 

 

                                                Вчитель математики

                                                Каплунівської гімназії

                                                Бабич Юлія Іванівна

 

20 листопада 2023 р.

9 клас Алгебра

Урок 20 (Дистанційне навчання за допомогою підручника “Алгебра, 9 клас (автор Істер О. С.), гаджета та онлайн дошки джамборд).

Тема. ФУНКЦІЯ у=ах2+bх+с, а≠0, ЇЇ ГРАФІК І ВЛАСТИВОСТІ

Мета. Сформувати знання учнів про означення, алгоритм побудови графіка квадратичної функції, вміння розв'язувати вправи.

Тип уроку. Урок формування знань і вмінь.

Хід уроку.

  1.    Організаційний момент.
  1.     Перевірка наявності учнів у класі, в наявних на платформі  Meet.
  2.     Перевірка готовності учнів до уроку.
  3.     Запис у зошитах дати уроку і теми.
  1.    Перевірка домашнього завдання.

Усно: (демонстрація розв’язання домашньої роботи на екрані).

Пройти тест “Квадратична функція” (8 запитань) на онлайн-платформі “НаУрок”.

-      Графіком функції у = х2 є…

-      Областю визначення функції називаються…

-      Областю значень функції називаються…

-     Нулями функції називають…

-     Найбільшим значенням функції називають…

-     Найменшим значенням функції називають…

 

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності, повідомлення теми та мети уроку.

Тема нашого уроку «Функція у=ах2+bх+с, а≠0, її графік і властивості»

Вивчивши способи геометричних перетворень графіків функцій, можна побудувати графік будь-якої алгебраїчної функції. Математична компетентність є основою багатьох наук. Вміння вчитися, ставити цілі, їх досягати, використовувати свої знання для життя - це успішне майбутнє людини.

Продемонструвати картинку (стакан, наповнений до половини водою) та відповісти на запитання: що ви бачите на цій картинці?

На сьогоднішньому уроці ми розглянемо квадратичну функцію, графік якої можна утворити з графіка функції у = х2, шляхом виконання одного або кількох геометричних перетворень.

 

ІV. Повторення  вивченого матеріалу.

§ 11 стор. 98-103

C:\Users\оля\Documents\відкритий урок алгебри\Снимок 1.JPG

Якщо b=0 і с=0, тоді квадратична функція прийме вигляд у=ах2.

При а>0 вітки параболи направлені вгору,

при а<0 вітки параболи направлені вниз.

C:\Users\оля\Documents\відкритий урок алгебри\16.jpg

Властивості квадратичної функції.

C:\Users\оля\Documents\відкритий урок алгебри\Снимок3.JPGТо

Графік функції у = ах2 + bх + с можна отримати з графіка функції у = ах2 за допомогою двох перетворень – перенесень уздовж координатних осей. Графіком функції у = ах2 + bх + с є парабола з вершиною в точці (хвв), де хв=; ув=f(х). Якщо а>0, гілки параболи направлені вгору, якщо а<0 – униз.

Будуючи графік функції у = ах2 + bх + с, слід дотримуватися такої послідовності дій:

C:\Users\оля\Documents\відкритий урок алгебри\Снимок4.JPG

 

Пригадаємо властивості квадратичної функції.

C:\Users\оля\Documents\відкритий урок алгебри\Снимок5.JPG

V. Формування вмінь учнів розв'язувати задачі.

Письмові вправи:

Вправа 1  № 428, стор. 104 (розв’язування вправи на онлайн дошці з коментарем).

Вправа 2  Дано графіки функцій. Встановіть відповідність між графіками та формулами, що їх задають. Виправте помилки, щоб утворилися правильні відповідності.

C:\Users\оля\Documents\Снимок 1.JPG

 

Вправа 3: Заповнити таблицю (Усно).

Квадратне рівняння:

Значення

а

Значення

b

Значення с

Дискримінант:

Визначити кількість коренів

1.

-3х2 - 4х + 2 = 0

-3

-4

2

D> 0

2

2.

х2 -2х + 1 = 0

1

-2

1

D= 0

1

3.

2- 7х + 6 = 0

3

-7

6

D < 0

0

4.

2 + 2х + 5 = 0

-1

2

5

D > 0

2

5.

2-2х + 7 = 0

5

-2

7

D< 0

0

6.

х2 + 10х + 4 = 0

1

10

4

D> 0

2

7.

х2 + 3х + 5 = 0

1

3

5

D< 0

0

8.

-4х2 + 12х + 9 = 0

-4

12

9

D=0

1

9.

х2 -5х = 0

1

-5

0

2

10.

2 -2 = 0

-1

0

-2

0

11.

2 = 0

-1

0

0

1

12.

х2 = 0

1

0

0

1

 

VІ. Удосконалення умінь і навичок.

Вправа 4.  На рисунку зображено графік функції

у = ах2 + bх + с. Використавши подані на рисунку умови, укажіть:

  1.      знак числа а в рівнянні у = ах2+bх + с;
  2.       координати вершини параболи;
  3.       вісь параболи;
  4.       напрям віток параболи.

 

VII. Підсумки уроку.

Запитання до класу:

-         Скільки нулів має функція, якщо a) D> 0, b) D= 0, c) D< 0?

-         Який напрям мають вітки параболи, якщо а > 0 та а < 0?

-         Як знайти вершину параболи і яке практичне застосування цієї формули?

 Домашнє завдання:

  1.   Повторити §11 ст. 98-103.
  2.   Виконати № 429(1), № 431(1), № 433(1). Користуйтеся матеріалом уроку.

                                                                                                                                           1

 

docx
Пов’язані теми
Алгебра, Розробки уроків
Додано
21 листопада 2023
Переглядів
96
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку