Розробка уроку з англійської мови для 6-го класу за темою: "Travelling"

Про матеріал
Задачі уроку: 1) повторити та закріпити вивчені лексичні одиниці теми; 2) організувати усне тренування по оперуванню лексичним матеріалом на рівні речень; 3) організувати діалогічне мовлення учнів на основі опорних слів та словосполучень
Перегляд файлу

Комунальний заклад освіт

«Середня загальноосвітня школа №97 імені П.І. Шкідченка»

 Дніпровської міської ради

 

 

 

 

 

РОЗРОБКА УРОКУ

з англійської мови

за темою: “Travelling”

 

 

 

 

 

 

Вчитель: Щерба Ірина Олександрівна

 

 

 

 

Дніпро

2021

Задачі уроку:

практичні:  1) повторити та закріпити вивчені лексичні одиниці теми;

                    2) організувати усне тренування по оперуванню лексичним                     матеріалом на рівні речень;

                     3) організувати діалогічне мовлення учнів на основі опорних слів та словосполучень;

розвиваючі: 1) розвивати логічне мислення, мовленнєву здогадку, довготривалу пам’ять, здатність самостійно планувати мовленнєву ситуацію з використанням вивчених лексичних одиниць;

                      2) розвивати мовленнєву реакцію та оперативну пам’ять;

виховні:        1) виховувати повагу до устроїв країн, мова яких вивчається;

                      2) виховувати гуманність та чесність у виконанні завдань.

 

Обладнання:  комп’ютер; телевізор:  ілюстраціїї  аеропорту, залізничного вокзалу, автостанції, каси; картки із завданнями етапів змагання; значки у формі кола, трикутника і квадрата.

 

                                                   Хід уроку

І. Підготовка до сприйняття іншомовного мовлення

    1.Привітання

       Т: Hello, children! Nice to see you!

        Ps: Nice to see you too!

     2.Уведення в іншомовну атмосферу.

         1) Мовленнєва зарядка

             - What day is it today?

             - What date is it today?

                - What is the weather like today?

                - Do you like such  kind of weather?

       2) Фонетична зарядка (прислів’я та вірш на екрані телевізора)

                 - Tastes differ.

                 - There is no place like home.

                 - East or West – home is the best.

 

                  “TRAVELLING”

We go by car

And we go by train.

We go by boat (ship),

We go by plain.

                                We go by land,

                                 And sea, and air;

                                 We go, go, go

                                 From here to there.

II. Основна частина уроку

  1. Повідомлення теми та мети уроку.

T: Today we are going to remember  the vocabulary on the topic                     “ Travelling” and try to make up your own dialogues on this topic.

Divide into three teams and name them. (“Travellers”; “Passengers”; “Tourists”).

 

TASK I

  • So, I’ll say the words and word-combinations for every team. The members of the necessary team should say the translation of these words.  (Appendix 1)

            TASK II

  • Work in pairs. You have got the cards with words and word-combinations on them. You should make-up your own dialogues using these words if you wish and act out them. (Завдання для сильних учнів)
  • Some students will do the next task. The cards with the words on the topic “Travelling” are before you. You should write out the words on this topic. (Слабкі учні виконують це завдання на окремих аркушах.)

 

(Учні інсценують подані ситуації, використовуючи відповідні ілюстрації: “Boking-Office”, “ At the Airport”, “At the Railway Station”, “At the Bus Station”.)  (Appendix 2)

 

TASK III

  • I’ll ask you several questions on the topic “Travelling”. Every team will have six questions. Every correct answer is one point for your team.  (Appendix 3)

TASK IV

  •  Translate the following sentences into English.

 

Team “Travellers”

  1. Найшвидший спосіб подорожування – літаком.
  2. Ви любите подорожувати автомобілем?
  3. Завтра ми подорожуватимемо поїздом.

 

                Team “Passengers”

  1. Подорож поїздом має свої переваги.
  2. Який найшвидший спосіб подорожування?
  3. Ти подорожував поїздом чи літаком?

 

 

 

 

                Team “Tourists”

  1. Подорожування зараз дуже популярні.
  2. Ти коли-небудь був у Львові?
  3. Я ніколи не був у Києві.

 

                TASK V

   -  Do the crossword  “TRAVELLING”

 

1

 

 

 

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

 

4

 

 

 

 

 

 

 

5

 

 

 

 

 

 

 

 

6

 

 

 

 

 

 

 

7

 

 

 

 

 

 

 

 

 

8

 

 

 

 

 

 

9

 

 

 

 

 

 

 

10

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. At  the booking-office we buy a …  (ticket)
  2. The compartments are in the … (train)
  3. The fastest way of travelling is by … (plane)
  4. Travelling by ship is called …(voyage)
  5. In passenger train you can sleep in the  … (sleeper)
  6. The trains stop at the  …  station. (railway)
  7. My trip to London was very … (pleasant)
  8. If you are a good sailor, you’ll be able to travel by … (ship)
  9. Travelling by car, by bus or by train is called … (journey)
  10. A person travelling by plane, by train or by ship is called … (a passenger)

III.   Заключна частина уроку

  1. Домашнє завдання
  • Write a short story “ My Last Travelling”.
  1.  Підведення підсумків уроку

- What topic have we spoken about at the lesson?

- Do you like travellings?

- What places would you like to visit?

- What means of travelling do you prefer?

- What was the most interesting task? And the most difficult?

 

  1. Оцінювання учнів

    

 

        

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

APPENDIX  1

TASK I

Team “Travellers”

1.Подорож, мандрівка (Travelling)

2.Де-небудь (Somewhere)

3.Літак (A plane)

4.Поїздом (By train)

5. Подорож (сушею) (A journey)

6.Літати (To fly)

7. Де б не; куди б не (Wherever)

8. Приємний (Pleasant)

9. Особливість (A peculiarity)

10. Пішки (On foot)

11. Робити пересадку (To change)

12. Хвилюватися (To worry)

 

Team “Passengers”

1. За наших часів  (Nowadays)

2. В цій країні  (In this country)

3. Літаком  (By plane)

4. Проте  (Nevertheless)

5. Спальне місце  (A sleeper)

6. Морська подорож  (A voyage)

7. Пропустити, схибити  (To miss)

8. Із задоволенням  (With pleasure)

9. Маршрут  (Route)

10. Підбирати  (To pick up)

11. Дрібні гроші, здача  (Change)

12. Не хвилюйтесь. (Don’t worry)

 

Team “Tourists”

1.Залізниця  (Railway)

2. За кордоном (Abroad)

3. Поїзд (A train)

4. Перевага (Advantage)

5. Пасажир  (A passenger)

6. Втішний (Enjoyable)

7. Запізнитися на поїзд  (To miss the train)

8. Справа; діло (Business)

9. Поїздка по місту  (Getting about town)

10. Спеціальний  (Special)

11. У напрямку до (Towards)

12. Вхід  (Entrance)

 

(     За кожну правильну відповідь дається значок (у кожної команди різної форми та кольору: кружечок, трикутник або квадрат.) Перемагає та команда, яка отримала найбільшу кількість значків.)

 

 

APPENDIX 3

TASK III

    Team “Travellers”

1. Have you ever travelled?

2. When was the last time you travelled?

3. Where did you go?

4. What means of travelling did you travel?

5. How long did your travel last?

6. What activities did you like best of all?

    Team “Passengers”

1. Where did you go last summer?

2. What did you see on your trip?

3. Is travelling popular nowadays?

4. Why do people travel?

5. Which is the fastest way of travelling?

6. Have you ever been to Kyiv?

    Team “Tourists”

1. Do you like to travel?

2. Why do some people prefer a journey by train to one by plane?

3. Are you going to travel next year?

4. Are there many ways of getting about town?

5. Where do buses pick up passengers?

6. I have never been to Kharkiv. And you?

 

APPENDIX  2 

 

TASK II

(Сильні учні)

CARD № 1

Work in pairs. Make a dialogue. Use the phrases:

-How much; cost; ticket

-train; leave for…

-get to…

-sleeper

-Have a nice journey

 

 

 

CARD № 2

Work in pairs. Make a dialogue. Use the phrases:

-summer holidays;

-by train; by car

-to buy tickets

-at the booking-office

-beforehand (заздалегідь)

-enjoyable

 

 

CARD № 3

Work in pairs. Make a dialogue. Use the phrases:

-Have you ever been to…

-come back from…

-visit; the Houses of Parliament

-I’m going to fly…

-Have a nice journey

 

 

CARD № 4

Work in pairs. Make a dialogue. Use the phrases:

-to travel

-kind of travelling; prefer

-convinient; wish; make up

-healthy and strong body

-advantages and peculiarities

-choose the best way

-It’s really so.

 

 

 

 

 

 

CARD № 5

Work in pairs. Make a dialogue. Use the phrases:

-to learn about flights to…

-take to get…

-What about…

-lunch; dinner

-a nice voyage

 

 

CARD № 6

Work in pairs. Make a dialogue. Use the phrases:

-street go to…

-cross-road; turn to the left

-get from…to…

-by taxi; by bus

-Good luck.

 

 

 

CARD № 7

Work in pairs. Make a dialogue. Use the phrases:

-show me the way to…

-go along…; bus stop; take right

- Have a pleasant trip.

 

CARD № 8

Work in pairs. Make a dialogue. Use the phrases:

-Excuse me.

-this bus go to…

-have to take…

-How far

-about … stops

 

 

(Слабкі учні)

    Writе out the words on the topic “Travelling”. (Слабкі учні виконують це завдання на окремих аркушах.)

Boat, journey, hiking, to go in for, to pack, exhibition, to travel, team, to see of, to look for, plane, passenger, booking-office, plot, to try, airport, trip, to fly, heavy, carriage, port, ground, to book, platform, form, leave, catch, book, to receive, comfortable, to plan, popular, seat, suitcase, ticket, station, train, railway.

 

 

 

 

 

 

 

 

  Міністерство освіти та науки України

Комунальний заклад освіти

« Середня загальноосвітня школа № 97 імені П. І. Шкідченка»

Дніпровської міської ради

 

 

 

Розробка урока-змагання з англійської мови за темою 

                           “TRAVELLING” (6 клас)

 

 

 

 

 

 

 

                                                   Вчитель англійської мови: Щерба І.О.

 

 

 

 

 

                                                   Дніпро

                                                     2021

docx
До підручника
Англійська мова (6-й рік навчання) 6 клас (Несвіт А.М.)
Додано
3 березня 2021
Переглядів
1391
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку