Розробка уроку подана з метою узагальнення та систематизації знань учнів 7 класу з теми: Баскетбол"
ПЛАН-КОНСПЕКТ
уроку з фізичного виховання
для учнів 7 класу
Тема: Баскетбол.
Мета: Сприяти формуванню моделі здорового способу життя для підготовки гармонійно розвинутої особистості.
Завдання:
Навчальні
Розвивальні оздоровчі:
Виховні:
Інвентар та обладнання:
- свисток та секундомір
- баскетбольні м’ячі в кількості по 1 на кожну дитину;
- фішки для проведення естафет;
- різнокольорові гумові браслети по 6 штук зеленого, червоного, жовтого, забарвлення;
- прапорці зеленого, червоного,жовтого забарвлення по 1 .
Тип уроку: Змішаний.
М і с ц е: спортивний зал.
Ч а с: 35-40 хв.
Підготувала:
вчитель фізичного виховання Дніпровський ліцей № 130
Високопоясна Катерина Валеріївна
№ п/п |
Зміст навчального матеріалу |
Дозування |
Організаційно-методичні вказівки |
|
Підготовча частина уроку: Організаційні вправи: - Перевірка готовності до уроку: - Організований перехід до місць занять.
Привітання
Повідомлення завдання на урок
Контроль ЧСС( частоти серцевих скорочень) за 6 с. Виконують діти, вибірково перевірити Т/Б та П/П на уроках баскетболу.
Команда взяти м’ячі в руки.
Різновиди ходьби:
1-8- на носках, руки з м’ячем вперед; 1-8- на п’ятках, руки з м’ячем вгору; 1- 8-ходьба на носках з високим підніманням стегна, руки з м’ячем по черзі вперед і вгору.
Розташувати учнів на боковій ліній, руки з м’ячем перед собою
Рух приставним кроком правим боком руки з м’ячем перед собою до бокової ліній на проти, доторкнутися м’ячем до ліній і повернутися лівим боком на своє місце. Тільки ті діти, у яких колір браслета співпадає з сигналом вчителя: червоний, жовтий, зелений,виконують вправу. Ходьба з вправами на встановлення дихання. Вправи з м’ячем в русі В.П. Руки зігнули в ліктях з м’ячем 1-8 - покотили м’яч від себе в долонях; 1-8- теж саме,до себе В.П. Теж саме 1-8-передача м’яча навколо себе з правої сторони 1-8-теж саме з лівої сторони
Гра на увагу « Світлофор»: Команда «зелений»- біг в повільному темпі; команда «Жовтий»- стройовим кроком, команда «Червоний»- зупинка на місці.
Перешикування з колони по1 в колону по 2 через цент зали.
Вправи з м’ячем на місці В.П.о.с., руки з м’ячем внизу 1- праву на зад на носок, руки вгору 2- В.П. 3-4- теж саме В. П. Руки зігнули в ліктях з м’ячем,ноги нарізно 1-3-нахил тулуба вперед, руки вперед 4-В.П. 5-7 нахил тулуба назад, руки вгору 8- В.П. В. П. Теж саме 1-2- поворот тулуба вправо двічі, руки з м’ячем вправо 3-4- поворот тулуба вліво двічі, руки з м’ячем вліво В. П. Руки зігнули в ліктях з м’ячем 1- присіли, руки з м’ячем вперед 2- встали, В.П. 3-4 теж саме В. П.о.с., руки з м’ячем внизу 1-стрибок права нога вперед, ліва назад нарізно, руки з м’ячем вгору 2- зміна положення ніг, руки вниз 3-4- теж саме Ходьба на місці |
10-12 хв.
20 с.
20 с.
20 с.
20 с.
30 с.
30 с.
10 с.
2 р.
2 р.
2 р.
20 с.
1-3 рази кожна дитина
20 с.
2 р.
2 р.
2 кола по залу
1 раз
4 р.
4 р.
4-6 р.
2-4 р.
4-6 р.
20 с. |
Наявності спортивного одягу, самопочуття. Перехід у колону по одному. Дистанція два кроки. Фронтальний метод організації діяльності учнів. В одну шеренгу. Навчальних, виховних, оздоровчих. Мотивація. Наголосити про змогу учнів задавати питання вчителю. Для дітей віком 9-14 років-70-80 ударів за хвилину.
Інструктаж з безпеки життєвої діяльності.
По м’ячу на кожну дитину, тримати перед собою. Поточний метод організації учнів. Формувати правильну поставу.
Вправа на розвиток координації рухів.
Розповідь, показ Зупинити направляючого, всі інші діти на відстань прямих рук з м’ячем. Груповий метод організації учнів. В формі гри. Увага! Відмітити найуважніших.
Руки з м’ячем вгору - вдих, вниз – видих.
Готуємо пальці до роботи.
М’яч не котимо по тулубу, передаємо з однієї руки в іншу.
Гра на розвиток уваги з повторенням правил дорожнього руху. Використовуючи зоровий збудник, намальовані сигнали. Виконувати за командами. Інтервал і відстань між учнями на довжину рук з м’ячем, підведених вперед . Фронтальний метод організації діяльності учнів.
Прогнулися у спині.
Нахил прогнувшись, всі показали обличчя, посміхнулися.
Повороти пружні.
Тримаємо поставу.
Стрибки пружні, всі разом.
На встановлення дихання |
|
Основна частина уроку: Контроль ЧСС за 6 сек., візуально обраних дітей. Ведення м’яча на місці: Розповідь:Під час ведення баскетбольного м’яча рука пружна від плеча, пальці повторюють форму м’яча ,нога протилежна руці трохи попереду,обидві ноги згинаємо в колінах, великий палиць направлений до себе, а інші вперед. Лікоть руки відведений в сторону і в гору. Показ Виконання - правою рукою - лівою рукою - правою та лівою по черзі Організаційні вправи Дві шеренги на відстані трьох кроків, діти обличчям один до одного, в парах. Передача м’яча обома руками від грудей Розповідь:Під час передачі баскетбольного м’яча двома руками приймаємо таку стійку: ноги згинаємо в колінах, м’яч тримаємо двома руками, великі пальці направлені один до одного, а інші вперед. Лікті рук притискаємо до себе, тоді руки виправляємо вперед, і робимо кидок, не розводячи при цьому лікті. Показ Виконання
Передача м’яча однією рукою від плеча Розповідь, показ, виконання по черзі правою рукою лівою рукою Передача м’яча однією рукою з відскоком м’яча від підлоги
Перешикування по боковим лініям з одній сторони в шаховому порядку
Виконання ведення м’яча в русі: розповідь - правою з лівої сторони, починає команда з бокової лінії. М’яч передали дітям на проти себе, теж саме Як що добре засвоїли ведення, лівою рукою, з правої сторони
Перешикування по трьом колам майданчика, враховуючи забарвлення браслетів по команді вчителя. Гра «Ловець м’ячів» ПРАВИЛА ГРИ:В середині кола ловець,який намагається зловити, або доторкнутися до м’яча, який інші діти перекидають один одному. Міняється місцями з тим, від кого він зловив м’яч, чи вчитель змінює дітей по черзі. Гра «М’яч середньому» ПРАВИЛА ГРИ:В середині кола капітан, який за сигналом вчителя розпочинає по черзі кидати м’яч гравцям, а вони в свою чергу повертають йому,спіймавши м’яч від останнього гравця, капітан піднімає його над головою. Виграє команда, яка раніше завершила передачу та ловіння м’яча.
|
20 хв. 6 хв. 4- 6 р.
30 с.
1 р. По 5, 10, 20 р.
20 с.
30 с.
1 р. По 10 разів кожна дитина
І р. По 10 разів кожна дитина для кожної руки
По 10 разів кожна дитина для кожної руки
30 с. 3р.
3 р. По 3 р.
30 с.
2-3хв. 20 с.
1-2 хв. 20 с.
|
Для дітей віком 9-14 років-70-80 ударів за хвилину. Підвищення до 140 уд. Фронтальний метод організації діяльності учнів. Увага! по м’ячу не плескаємо долонею. Під час виконання вправи вчитель особисто перевіряє, виправляє помилки, кожній дитині, відокремлюючи дітей для індивідуальної роботи.
Шеренга ближча до вчителя поклала на місце баскетбольні м’ячі. Один м’яч на пару. Груповий метод організації учнів. Вправи виконують за сигналом вчителя. Увага! Руки захищають обличчя. Закінчили, руки з м’ячем вгору.
Пружній кидок рук разом з м’ячем, з випадом вперед.
Одну руку зігнули біля плеча, пружно штовхнули м’яч вперед, крок вперед.
Удар м’яча виходить десь на середину, чітка передача, розраховуємо вкладену силу, крок вперед.
В шаховому порядку діти стають з думки про техніку безпеки, так можна уникнути зіткнення. Виконання 3 рази поспіль з прискоренням з кожним разом. Виправляти помилки. Груповий метод організації учнів. Вправи виконувати в колах.
Передача може бути від плеча, від груди, чи ударом о підлогу.
Передачі чіткі, намагатися не втратити м’яч.
|
|
Заключна частина уроку:
Шикування в шеренгу.
Взяли м’яч в руки , ходьба з різним положенням рук
Гра на увагу: « Карлики – велетні». Правила:За командою «карлики» - діти присідають і крокують в полу присіді, руки вперед; за командою «велетні» - діти встають і піднімаються на носки,руки в гору. Поклали м’ячі. Шикування в шеренгу по 1. Контроль ЧСС
Підсумок уроку: - Виконання завдання на урок; - визначення кращих;
- Д/З.
- « До побачення!»
Відведення дітей до класу. |
3-5 хв.
20 с.
10 с.
4-6 р.
10 с. 20 с. 30 с.
1 хв.
|
В формі гри,дівчата чи хлопчики швидше. Розрахунок до 3. З вправами на встановлення дихання. Руки вгору - вдих, руки вниз – видох.
Хто уважніше.
Перевірка вибірково.
Вказівки на загальні недоліки, відмічання найкращих учнів з обгрунтуванням (кожному учневі).
Діти, щоб бути сильними(х), красивими(д) та здоровими кожного ранку треба що робити? Так, ранкову гігієнічну гімнастику, загартовуватися.
Подякувати дітям за урок.
В колону за зростом. |