Більська гімназія ім. К. І. Геренчука
Розробка відкритого уроку
з фізичної культури у 8 класі
за модулем «Волейбол»
Підготував
учитель фізичної культури
І. М. Трембовецький
2023 р.
План-конспект №___
уроку фізичної культури в 8 класі
Дата: _______
Модуль: Волейбол.
Тема Закріпити техніку імітації прямої верхньої подачі.
Мета: сприяти розвитку здоров’я, вдосконалення техніки виконання.
Завдання:
Навчальні:
Оздоровчі:
Розвивати силу, витривалість і швидкісно-силові якості.
Виховні:
Виховувати моральні якості в учнів, почуття колективізму.
Очікувані результати
Учні повинні знати:
1. Техніку виконання прийому-передачі м’яча двома руками знизу;
2. Техніку виконання верхньої прямої подачі м’яча.
Учні повинні вміти:
Місце проведення уроку: Спортивний зал.
Інвентар та обладнання: волейбольні м’ячі, форма, свисток, секундомір.
Тип уроку: Навчально-тренувальний.
Хід уроку
№ |
Зміст уроку |
Час |
Методичні вказівки |
І. |
Підготовча частина |
12 хв |
|
|
1. Шикування. Привітання. Рапорт чергового. Повідомлення теми і мети уроку. |
2 хв |
Перевірити готовність учнів до уроку. |
2. Інструктаж з БЖД |
2 хв |
Інтерактивний метод «Мікрофон» |
|
Пульсометрія протягом 10 с
|
30 с |
Кількість СС Х 6, порівняти з нормою(60-100уд/хв) |
|
|
1 хв |
Дотримуватися інтервалу та дистанції. |
|
4. Різновиди ходьби:
|
2 хв |
Темп повільний, дотримуватися дистанції, слідкувати за правильністю постави. |
|
5. Різновиди бігу:
|
2 хв |
Виконувати швидко. Руки на поясі. Піднімаємо максимально високо. Максимальна швидкість.
|
|
6. Комплекс ЗРВ в русі:
|
1 хв |
Оберти виконувати з максимальною амплітудою.
Нахили виконуємо поступово збільшуючи амплітуду.
|
|
7. Стретчинг
|
1 хв |
Вправи виконувати плавно, без різких рухів, з максимальною амплітудою.
|
|
ІІ. |
Основна частина |
30 хв |
|
|
Ознайомити з виконанням верхньої прямої подачі м’яча:
1. Удар долонею в стіну. Гравці розміщуються біля стіни на відстані 0,5 м. Прийнявши вихідне положення (ліва нога попереду, права позаду на відстані 0,3-0,4 м, права рука піднята вгору – напружена), гравець відводить руку назад та виконує різкий удар у стіну, одразу ж забравши руку. 2. Підкидання м’яча. Гравці розміщуються в шерензі на місці подачі. Виконують підкидання м’яча; вірно підкинутий м’яч повинен приземлитися всередині біля носка лівої ноги. М’яч підкидають на висоту 30-40см. 3. Верхня пряма подача в стіну. Гравці розміщуються в шерензі навпроти стіни, відстань до стіни, відстань до стіни 4-5 м. Виконують подачу м’яча в стіну на висоту 3 м. М’яч, що відскочив, приймають двома руками зверху, або двома руками знизу над собою. 4. Те саме, що і вправа 3, але відстань до стіни збільшують до 7-8 м. 5. Верхня пряма подача на партнера. Відстань між гравцями 6 м. Один з гравців виконує подачу, а інший приймає м’яч над собою. 6. Верхня пряма подача через сітку. Гравці розміщуються один навпроти одного на лініях нападу. Один з них виконує подачу, інший приймає цей м’яч над собою.
|
6 хв |
Дещо зігнуті ноги розташовані на ширині плечей, ліва нога – попереду, м’яч – у руках перед тулубом, ліва рука – знизу, на рівні поясу, погляд спрямований на половину майданчика суперника. |
Прийом і передачі м’яча в парах:
|
5 хв |
Звернути увагу на правильність виконання |
|
Рухлива гра ‘’Тільки знизу’’. Звичайна гра у волейбол, але подачі, передачі м'яча і перекидання його на бік противника дозволяються тільки ударами знизу. В іншому випадку м'яч передається на протилежну сторону (команда втрачає подачу або набуває очко). Система проведення партій і підрахунку очок залишається загальноприйнятою |
5 хв |
|
|
Верхня пряма подача: - імітація подачі; - партнерові; - те саме через сітку. |
4 хв |
Звернути увагу на правильність виконання |
|
|
Навчальна гра. ‘’Точна подача’’. Перед грою дві команди стають в шеренги на особових лініях волейбольного майданчика, яка з обох сторін від сітки розділена на квадрати. У кожному квадраті – цифра, що означає число очок, яка нараховується за потрапляння після подачі в цей квадрат. Перший гравець однієї з команд бере м’яч, називає цифру і посилає м’яч через сітку верхньою прямою подачею. Якщо м’яч приземлився точно у зазначеній зоні, гравець отримує відповідну кількість очок. Якщо м’яч упав в іншу зону, вираховується з названого гравцем числа 2 очки. Якщо м’яч зачепив сітку або гравець, подаючи, переступив за лінію подачі, очки не нараховуються. Гравець, виконавши подачу, встає в кінець своєї колони. Подачі робляться по черзі, то однією, то іншою командою. Підсумки підводяться, коли в колі подач кожен учасник гри побуває по одному або по два рази. Сума очок визначає команду-переможницю.
|
10 хв
|
Нагадати правила гри. |
Пульсометрія протягом 10 с
|
30 с |
Кількість СС Х 6, порівняти з нормою. |
|
ІІІ. |
Заключна частина |
3 хв |
|
|
1.Шикування. Вправи на відновлення дихання. |
1 хв |
За зростом |
3. Підведення підсумків уроку, оцінювання учнів. |
1 хв |
Виставити оцінки. |
|
4. Домашнє завдання |
30 с |
Виконувати присідання 3-4х20-40* |
|
Пульсометрія протягом 10 с
|
30 с |
Кількість СС Х 6, порівняти з нормою. |
|
|
|
|
|
Вчитель фізичної культури: І. М. Трембовецький