Розробка уроку з інформатики 6 клас "Вкладені розгалуження"

Про матеріал
Розробка уроку з інформатики 6 клас "Вкладені розгалуження". Розробка уроку складається з презентації, розгорнутого конспек-уроку, інструкційної карти та інших додаткових матеріалів.
Перегляд файлу

 

Картинки по запросу scratch кот

 

 

 

 

 

 

 

Картинки по запросу будильник веселый вектор

G:\Флешка\Конспекти уроків 5-10 класи\6 клас\відкритий урок\content_scratch_cover.jpgКартинки по запросу scratch кот

 

 

 

 

 

 

Перегляд файлу

Завданн

 

Завдання 1.

  1.  Відкрийте середовище Scratch.
  2. Розмістіть Рудого кота на Сцені
  3. Складіть алгоритм для виконавця відповідно до малюнка 1
  4. inf7kazanceva-151Збережіть проект у вашій папці.

                                               мал. 1

Завдання 2

  1. Відкрийте середовище Scratch.
  2. Розмістіть Рудого кота на Сцені.
  3. Складіть для кота скрипт до малюнка 2, перевірте як він працює.
  4. Збережіть проект у вашій папці.

мал. 2             мал.3

Аби щоразу не натискати кнопку із зеленим прапорцем, змініть щойно створений скрипт, як показано на мал.3. Як ви гадаєте, який блок у цьому скрипті є оператором циклу?

Таблиця. Блоки логічних операторів

Команда

Дія

http://inform-school.ucoz.ua/Scratch2/proverka_2.png

Істинна, якщо клавішу миші натиснуто

http://inform-school.ucoz.ua/Scratch2/proverka_2.png

Істинна, якщо вказану клавішу натиснуто (обирається зі списку)

http://inform-school.ucoz.ua/Scratch2/proverka_2.png

Істинна, якщо спрайт торкається вказаного спрайта, краю або вказівника миші (обирається зі списку)

http://inform-school.ucoz.ua/Scratch2/proverka_2.png

Істинна, якщо спрайт торкається вказаного кольору (колір обирається піпеткою)

http://inform-school.ucoz.ua/Scratch2/proverka_2.png

Істинна, якщо перший колір (у межах спрайта) торкається другого кольору (у фоні або іншому спрайті) (кольори обираються піпеткою)

http://inform-school.ucoz.ua/Scratch2/1porsv.png

Істинна, якщо обидві умови справджуються

http://inform-school.ucoz.ua/Scratch2/1porsv.png

Істинна, якщо будь-яка умова справджується

http://inform-school.ucoz.ua/Scratch2/1porsv.png

Істинна, якщо умова не справджується. Хибна, якщо умова справджується

 

Перегляд файлу

Quizizz

1.         Якого алгоритму НЕ існує?

a)         лінійнийb) Розгалуження

                            c)                             Повторенняd)                             Перевірки

2.         Яку з фігур можна використати для складання алгоритмів з повтореннями в програмі Scretch?

                                                                                                                            b)      3

                                                                                                                            d)      1

3.         Скільки разів буде виконуватися команда розміщена у тілі такого циклу?

                                                                                                                            b)      15

                                                                                                                            d)      5

4.         На скільки кроків буде виконано переміщення у результаті виконання такого циклу?

                                                                                                                            b)      50

                                                                                                                            d)      10

5.         На скільки кроків буде виконано переміщення у результаті виконання такого циклу?


6.         Алгоритм-це :

a)         Їжа

                            c)      Підручник

7.         Який це алгоритм?

Розгалужений Лінійний

8.         Оберіть назву елементу при побудові блок-схеми:

9.         Оберіть назву елементу при побудові блок-схеми:

b)       20

d)       40

b)      Послідовність дій

d)      Навчальний предмет

b)      Циклічний

d)      Це не алгоритм

b)      Процес

d)       Рішення

b)      Процес


                                                                                                                            d)      Рішення

10.      Оберіть назву елементу при побудові блок-схеми:

                                                                                                                            b)      Процес

                                                                                                                            d)      Рішення

11.      Оберіть назву елементу при побудові блок-схеми:

                                                                                                                            b)      Процес

                                                                                                                            d)      Рішення

12.      Об`єкт, який виконує будь-яку дію в проекті називається...

                            a)                                Спрайтb)                                 Сцена

                            c)                                 Скриптd)                                Виконавець

Answer Key

1.        d

2.        d

3.        c

4.         a 5.         d

6.      b

7.        c

8.        c

9.        d

10. 11.

12.

b a a

 

Перегляд файлу

Дата: 28.02.2019р.

Урок № 22

Тема: Вкладені розгалуження.

Цілі:

  • навчальна: продовжувати формувати поняття вкладених алгоритмічних структур розгалуження, приклади їх застосування;
  • розвивальна: розвивати світоглядні уявлення про роль інформаційних технологій у сучасному світі, логічне мислення, дослідницькі навички;
  • виховна: виховувати інформаційну культуру учнів, уважність та відповідальність, бажання мати глибокі та якісні знання.

Тип уроку: Комбінований.

Обладнання та наочність: дошка, комп’ютери з підключенням до мережі Інтернет, навчальна презентація.

Програмне забезпечення: браузер, пакет офісних програм, середовище програмування Scratch

Хід уроку

І. Організаційний етап

  • привітання

У цей ранковий, добрий час

Я рада, діти, бачить вас.

Треба всім нам привітатись.

Вліво-вправо поверніться,

Один одному всміхніться.

Чи готові до уроку? Молодці!

То ж сідайте. Працювати почали.

  • перевірка присутніх
  • перевірка готовності учнів до уроку

ІІ. Формулювання теми, мети й завдань уроку; мотивація навчальної діяльності

Слайд 1

Що таке алгоритм?

Чи можна уявити своє життя без алгоритмів?

У попередніх класах ви вже познайомились з алгоритмічною структурою слідування та навчилися складати лінійні алгоритми. У них команди виконуються послідовно та за будь-яких умов. Але в повсякденному житті таке трапляється не часто. Частіше людина планує в залежності від обставин: «якщо встигну то…», «якщо зустріну то…», «якщо вистачить то…» наприклад

Пригадайте ми на минулих уроках з вами вже вивчали, що команди в алгоритмах можуть повторюватися певну кількість разів (наприклад, «посадити 15 дерев»)

Слайд 2 Відкрийте будь ласка зошити запишіть число сьогодні 28.02. тема нашого уроку Вкладені розгалуження. Ми продовжуємо вивчення розгалужень у середовище програмування Scratch.

ІІІ. Актуалізація опорних знань слайд 3

Перш ніж ми перейдемо до вивчення нової теми я пропоную вам перевірити свої знання з минулих тем. А допоможе нам в цьому ресурс quizizz.com (учні відповідають на тестові питання за допомогою ресурсу).

Ваша оцінка з урок буде комплексною і складатись з відповідей в quizizz, відповіді на уроці та практичному завданні.

IV. Сприйняття та усвідомлення нового матеріалу

Пояснення вчителя з елементами демонстрування презентації

(використовується проектор)

Ви розглядали алгоритми, у яких було кілька розгалужень, що виконувалися по черзі одне за одним. У них кожне наступне розгалуження виконувалося тоді коли виконання попереднього розгалуження вже закінчилося.

Слайд 4 Нагадаємо, що розгалуження може бути: повним і неповним.

Але бувають й інші випадки та інші життєві ситуації. У них наступне розгалуження виконується, коли виконання попереднього розгалуження ще не закінчено.

Слайд 5 Наприклад, вам потрібно встановити будильник на завтра. Якщо завтра робочий день, то ви повинні встати о 7-й годині ранку, щоб йти до школи. Якщо завтра субота, то ви повинні встати о 8-й годині ранку, щоб їхати на заняття гуртка. Якщо завтра неділя, то ви встаєте о 9-й годині ранку.

Слайд 6 Давайте разом побудуємо алгоритм встановлення будильника за допомогою блок схем. (учні разом з учителем обговорюють варіанти побудови блок семи, учні працюють біля дошки в запропоновані блоки вписують значення (додаток))

 

 

 

 

 

 

Слайд 7 Ми з вами побачили як схематично виглядає вкладене розгалуження. Запишіть будь ласка до своїх зошитів визначення: Вкладені розгалуження - це фрагмент алгоритму, у якому одне розгалуження міститься всередині іншого розгалуження.

Слід зазначити, що оператори розгалуження використовуються майже в усіх мовах програмування. В більшості з них умовний оператор розпочинається ключовим словом Якщо (англ. if) і може бути поданий в двох формах - скороченій (умовний оператор з однією гілкою) і повній (умовний оператор з двома гілками).

Слайд 8 У мові програмування Scratch теж є такі оператори. На слайді  зображено блок-схему умовного оператора з однією гілкою та відповідний оператор мови Scratch. Під час виконання цього оператора перевіряється деякий логічний вираз (умова) і, коли він набуває значення ІСТИНА, виконується команда (чи команди) всередині С-блока; інакше виконуються команди, що йдуть одразу за ним.

 

 

 

 

 

Слайд 9 Функцію умовного оператора з двома гілками в Scratch виконує команда якщо інакше. На слайді  зображено блок-схему такого оператора та відповідний до нього Е-блок.

 

 

 

 

 

V. Фізкультхвилинка. Слайд 10

Слайд 11 У наступному скрипті реалізовано використання повної форми команди розгалуження. Залежно від одержаної відповіді, чи є сніг на вулиці, персонаж вирішує, на чому він буде кататися - на санчатах чи на велосипеді. Поряд із скриптом наведено алгоритм у вигляді блок-схеми.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

VІ. Засвоєння нових знань, формування вмінь

Практичне завдання. Слайд 12 (відео-демонстрація практичного завдання)

Робота за комп’ютером

  1. Повторення правил безпечної поведінки за комп’ютером. Слайд 13
  2. Інструктаж учителя. (інструкційна картка додаток 1)
  3. Практична робота за комп’ютерами.
  4. Вправи для очей. Слайд 14

VІI. Підбиття підсумків уроку

  • Фронтальне опитування
  1. Які розгалуження називають вкладені?
  2. Які види форм розгалужень існують?
  3. Чим відрізняються блоки розгалуження повної і неповної форми в середовище програмування Scratch?
  • Рефлексія

Діти за допомогою ресурсу https://www.plickers.com діляться враженнями про проведений урок, даючи відповіді на питання картками з QR Code.

VІІІ. Домашнє завдання

У робочих зошитах за допомогою блок - схем складіть фрагмент алгоритму з вкладеним розгалуженням. Алгоритм може бути створений на будь яку тему.

IX. Оцінювання роботи учнів

 

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Номер слайду 2

Вкладені розгалуження6 клас

Номер слайду 3

Номер слайду 4

Неповним. У попередніх класах ви вже ознайомилися з розгалуженнями та використовували їх. Нагадаємо, що розгалуження може бути: Повним

Номер слайду 5

Наприклад, вам потрібно встановити будильник на завтра. Якщо завтра робочий день, то ви повинні встати о 7-й годині ранку, щоб іти до школи. Якщо завтра субота, то ви повинні встати о 8-й годині ранку, щоб їхати на заняття гуртка. Якщо завтра неділя, то ви встаєте о 9-й годині ранку.rrrrrrrrrr

Номер слайду 6

Блок-схема алгоритму встановлення будильника має такий вигляд: Розгалуження з умовою Завтра робочий день?Розгалуження з умовою Завтра субота?Такий фрагмент алгоритму називають вкладеним розгалуженням.

Номер слайду 7

Вкладені розгалуження - це фрагмент алгоритму, у якому одне розгалуження міститься всередині іншого розгалуження.

Номер слайду 8

Умова. Команди, що виконуються, коли умова істинна. Для реалізації неповного розгалуження в середовищі Скретч використовують команду:

Номер слайду 9

Структуру повного розгалуження в середовищі Скретч можна подати командою: Умова. Команди, що виконуються, коли умова істинна. Команди, що виконуються, коли умова хибна

Номер слайду 10

Номер слайду 11

Використання повної форми команди розгалуженняr

Номер слайду 12

Номер слайду 13

Працюємо за комп'ютером

Номер слайду 14

Перегляд файлу

6 А рефлексія

1      Як ви оцінюєте свою роботу на уроці?

A        Я задоволений своєю роботою на уроці

B        Я добре працював, але вмію ще краще C   Я незадоволений собою

2      Чи сподобався вам сьогоднішній урок?

A        Ні, мені було нудно

B        Так, маю приємні враження

C        Важко відповісти на питання

3      Який етап уроку вам сподобався найбільше?

A        Вікторина в quizizz

B        Робота з кодами QR Code

C        Практична робота в Scratch

D        Вивчення нового матріалу

zip
Додано
11 березня 2019
Переглядів
2160
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку