Завданн
Завдання 1.
мал. 1
Завдання 2
мал. 2 мал.3
Аби щоразу не натискати кнопку із зеленим прапорцем, змініть щойно створений скрипт, як показано на мал.3. Як ви гадаєте, який блок у цьому скрипті є оператором циклу?
Таблиця. Блоки логічних операторів
Команда |
Дія |
|
Істинна, якщо клавішу миші натиснуто |
|
Істинна, якщо вказану клавішу натиснуто (обирається зі списку) |
|
Істинна, якщо спрайт торкається вказаного спрайта, краю або вказівника миші (обирається зі списку) |
|
Істинна, якщо спрайт торкається вказаного кольору (колір обирається піпеткою) |
|
Істинна, якщо перший колір (у межах спрайта) торкається другого кольору (у фоні або іншому спрайті) (кольори обираються піпеткою) |
|
Істинна, якщо обидві умови справджуються |
|
Істинна, якщо будь-яка умова справджується |
|
Істинна, якщо умова не справджується. Хибна, якщо умова справджується |
Quizizz
1. Якого алгоритму НЕ існує?
a) лінійнийb) Розгалуження
c) Повторенняd) Перевірки
2. Яку з фігур можна використати для складання алгоритмів з повтореннями в програмі Scretch?
b) 3
d) 1
3. Скільки разів буде виконуватися команда розміщена у тілі такого циклу?
b) 15
d) 5
4. На скільки кроків буде виконано переміщення у результаті виконання такого циклу?
b) 50
d) 10
5. На скільки кроків буде виконано переміщення у результаті виконання такого циклу?
6. Алгоритм-це :
a) Їжа
c) Підручник
7. Який це алгоритм?
Розгалужений Лінійний
8. Оберіть назву елементу при побудові блок-схеми:
9. Оберіть назву елементу при побудові блок-схеми:
b) 20
d) 40
b) Послідовність дій
d) Навчальний предмет
b) Циклічний
d) Це не алгоритм
b) Процес
d) Рішення
b) Процес
d) Рішення
10. Оберіть назву елементу при побудові блок-схеми:
b) Процес
d) Рішення
11. Оберіть назву елементу при побудові блок-схеми:
b) Процес
d) Рішення
12. Об`єкт, який виконує будь-яку дію в проекті називається...
a) Спрайтb) Сцена
c) Скриптd) Виконавець
1. d 2. d 3. c |
4. a 5. d 6. b |
7. c 8. c 9. d |
10. 11. 12. |
b a a |
Дата: 28.02.2019р.
Урок № 22
Тема: Вкладені розгалуження.
Цілі:
Тип уроку: Комбінований.
Обладнання та наочність: дошка, комп’ютери з підключенням до мережі Інтернет, навчальна презентація.
Програмне забезпечення: браузер, пакет офісних програм, середовище програмування Scratch
Хід уроку
І. Організаційний етап
У цей ранковий, добрий час
Я рада, діти, бачить вас.
Треба всім нам привітатись.
Вліво-вправо поверніться,
Один одному всміхніться.
Чи готові до уроку? Молодці!
То ж сідайте. Працювати почали.
ІІ. Формулювання теми, мети й завдань уроку; мотивація навчальної діяльності
Слайд 1
Що таке алгоритм?
Чи можна уявити своє життя без алгоритмів?
У попередніх класах ви вже познайомились з алгоритмічною структурою слідування та навчилися складати лінійні алгоритми. У них команди виконуються послідовно та за будь-яких умов. Але в повсякденному житті таке трапляється не часто. Частіше людина планує в залежності від обставин: «якщо встигну то…», «якщо зустріну то…», «якщо вистачить то…» наприклад
Пригадайте ми на минулих уроках з вами вже вивчали, що команди в алгоритмах можуть повторюватися певну кількість разів (наприклад, «посадити 15 дерев»)
Слайд 2 Відкрийте будь ласка зошити запишіть число сьогодні 28.02. тема нашого уроку Вкладені розгалуження. Ми продовжуємо вивчення розгалужень у середовище програмування Scratch.
ІІІ. Актуалізація опорних знань слайд 3
Перш ніж ми перейдемо до вивчення нової теми я пропоную вам перевірити свої знання з минулих тем. А допоможе нам в цьому ресурс quizizz.com (учні відповідають на тестові питання за допомогою ресурсу).
Ваша оцінка з урок буде комплексною і складатись з відповідей в quizizz, відповіді на уроці та практичному завданні.
IV. Сприйняття та усвідомлення нового матеріалу
Пояснення вчителя з елементами демонстрування презентації
(використовується проектор)
Ви розглядали алгоритми, у яких було кілька розгалужень, що виконувалися по черзі одне за одним. У них кожне наступне розгалуження виконувалося тоді коли виконання попереднього розгалуження вже закінчилося.
Слайд 4 Нагадаємо, що розгалуження може бути: повним і неповним.
Але бувають й інші випадки та інші життєві ситуації. У них наступне розгалуження виконується, коли виконання попереднього розгалуження ще не закінчено.
Слайд 5 Наприклад, вам потрібно встановити будильник на завтра. Якщо завтра робочий день, то ви повинні встати о 7-й годині ранку, щоб йти до школи. Якщо завтра субота, то ви повинні встати о 8-й годині ранку, щоб їхати на заняття гуртка. Якщо завтра неділя, то ви встаєте о 9-й годині ранку.
Слайд 6 Давайте разом побудуємо алгоритм встановлення будильника за допомогою блок схем. (учні разом з учителем обговорюють варіанти побудови блок семи, учні працюють біля дошки в запропоновані блоки вписують значення (додаток))
Слайд 7 Ми з вами побачили як схематично виглядає вкладене розгалуження. Запишіть будь ласка до своїх зошитів визначення: Вкладені розгалуження - це фрагмент алгоритму, у якому одне розгалуження міститься всередині іншого розгалуження.
Слід зазначити, що оператори розгалуження використовуються майже в усіх мовах програмування. В більшості з них умовний оператор розпочинається ключовим словом Якщо (англ. if) і може бути поданий в двох формах - скороченій (умовний оператор з однією гілкою) і повній (умовний оператор з двома гілками).
Слайд 8 У мові програмування Scratch теж є такі оператори. На слайді зображено блок-схему умовного оператора з однією гілкою та відповідний оператор мови Scratch. Під час виконання цього оператора перевіряється деякий логічний вираз (умова) і, коли він набуває значення ІСТИНА, виконується команда (чи команди) всередині С-блока; інакше виконуються команди, що йдуть одразу за ним.
Слайд 9 Функцію умовного оператора з двома гілками в Scratch виконує команда якщо інакше. На слайді зображено блок-схему такого оператора та відповідний до нього Е-блок.
V. Фізкультхвилинка. Слайд 10
Слайд 11 У наступному скрипті реалізовано використання повної форми команди розгалуження. Залежно від одержаної відповіді, чи є сніг на вулиці, персонаж вирішує, на чому він буде кататися - на санчатах чи на велосипеді. Поряд із скриптом наведено алгоритм у вигляді блок-схеми.
VІ. Засвоєння нових знань, формування вмінь
Практичне завдання. Слайд 12 (відео-демонстрація практичного завдання)
Робота за комп’ютером
VІI. Підбиття підсумків уроку
Діти за допомогою ресурсу https://www.plickers.com діляться враженнями про проведений урок, даючи відповіді на питання картками з QR Code.
VІІІ. Домашнє завдання
У робочих зошитах за допомогою блок - схем складіть фрагмент алгоритму з вкладеним розгалуженням. Алгоритм може бути створений на будь яку тему.
IX. Оцінювання роботи учнів
6 А рефлексія
1 Як ви оцінюєте свою роботу на уроці?
A Я задоволений своєю роботою на уроці
B Я добре працював, але вмію ще краще C Я незадоволений собою
2 Чи сподобався вам сьогоднішній урок?
A Ні, мені було нудно
B Так, маю приємні враження
C Важко відповісти на питання
3 Який етап уроку вам сподобався найбільше?
A Вікторина в quizizz
B Робота з кодами QR Code
C Практична робота в Scratch
D Вивчення нового матріалу