Урок інформатики 4 клас
Тема: Безпечний Інтернет
Цілі: ознайомити учнів з правилами безпечної роботи в Інтернеті. Навчати прийомам безпечної роботи в Інтернеті. вчити чинити опір тиску незнайомих людей, обґрунтовувати необхідність бережливого ставлення до власного здоров'я та життя; розвивати уміння аналізувати свої вчинки; виховувати вольові якості людини.
Обладнання: комп'ютери, проектор, презентація, розрізана азбука, скріпки, інтерактивні вправи, правила безпеки в Інтернеті
Тип уроку: комбінований
Урок інформатики 4 клас
Тема: Безпечний Інтернет
Цілі: ознайомити учнів з правилами безпечної роботи в Інтернеті. Навчати прийомам безпечної роботи в Інтернеті. вчити чинити опір тиску незнайомих людей, обґрунтовувати необхідність бережливого ставлення до власного здоров'я та життя; розвивати уміння аналізувати свої вчинки; виховувати вольові якості людини.
Методи і прийоми: обговорення ситуацій
Обладнання: комп’ютери, проектор, презентація, розрізана азбука, скріпки, інтерактивні вправи, правила безпеки в Інтернеті
Тип уроку: комбінований
Хід уроку
І. Організація класу
1. Привітання
2. Техніка безпеки: повторення правил поведінки в комп’ютерному класі:
А) Вправа «Віримо — не віримо» Учитель висловлює твердження, починаючи кожне речення словами: «Чи вірите ви, що…». Учні повинні погодитися з цим твердженням або ні. — Чи вірите ви, що для підтримання правильного положення тіла під час роботи за комп’ютером, треба дібрати відповідні меблі? (Віримо.) — Чи вірите ви, що руки під час роботи за комп’ютером мають бути чис- тими і сухими? (Віримо.) — Чи вірите ви, що відстань від очей до екрана монітора має бути не біль- ша від 50 см? (Не віримо.) — Чи вірите ви, що чіпати дроти небезпечно? (Віримо.) — Чи вірите ви, що торкатися задньої панелі монітора та системного блока безпечно. (Не віримо.) — Чи вірите ви, що працювати за комп’ютером можна не більше 15 хви- лин? (Віримо.)
Б) Інструктаж учителя щодо групової роботи з комп’ютерною програмою інтерактивна вправа (ТБ) https://learningapps.org/3134293
3. Розв’язання логічного завдання
Відповідь: Безпека
Гра «Збери слова»
На столі ось кілька букв,
Елзік їх рукою – бух!
Всі розсипав «ай, ай, ай»
Ти хуткенько позбирай,
правильно усе розставиш –
Слово швидко прочитаєш!!
Які слова отримали: БЕЗПЕКА, ІНТЕРНЕТ
4. Актуалізація опорних знань:
Інтернет – це всесвітня інформаційна мережа, яка складається з мільйонів комп’ютерів у всьому світі, з’єднаних між собою.
Вправа «Мікрофон». Давайте поспілкуємося:
І як показало опитування, ви багато часу проводите біля комп'ютера.
Друзі, відомо, що в Україні 96% дітей віком від 10 до 17 років користуються Інтернетом. Але більша частина з них не знають про те, яка небезпека чекає на них в мережі.
Назвіть переваги Інтернету. Графічний організатор Т – схема ІНТЕРНЕТ
ПЕРЕВАГИ Пошук інформації Спілкування Листування Навчання Придбання товарів, послуг розваги |
НЕДОЛІКИ
|
Проблемне питання: Чи можна потрапити до халепи, сидячи перед екраном монітора?
Висловлення припущень учнів (запис їх у таблицю).
ІНТЕРНЕТ
ПЕРЕВАГИ Пошук інформації Спілкування Листування Навчання Придбання товарів, послуг розваги |
НЕДОЛІКИ Інформація не завжди правдива Люди можуть бути різними Комп’ютерні віруси Шкода здоров’ю Залежність від Інтернету Отримання особистої інформації для шахрайства, крадіжок, тощо |
- Дев’ятирічний Миколка лише вчиться користуватися Інтернетом, разом з хлопчиком ми дізнаємося про небезпеки, які можуть чатувати на нас у безмежних просторах Інтернету.
ІІІ. Основна частина
Робота в групах « Безпечні і небезпечні сторони Інтернету».
- Отже, ви повинні розуміти, що не завжди відомо, хто є вашим співрозмовником в мережі.
Зазвичай спілкування може відбуватися в режимі он-лайн(програма ICQ, сайт «Однокласники», « Контакти» та інші). Зазвичай ви розмовляєте з родичами, друзями, знайомими. Та коли ви не знаєте співрозмовника, або випадково відповіли на якийсь запит, то негайно треба вийти з чату. Це небезпечно.
Гра «Допоможи Ганнусі». Дівчинка Аня хоче завести друзів. Для цього їй треба представитись на сайті знайомств. Вона пише привітання. Як ви думаєте, чи правильно вона його написала? Порадьте Ані, як правильно представити себе у мережі Інтернет.
Комп'ютерні ігри.
- Пригадайте, скільки часу дитина вашого віку може проводити перед комп'ютером?
У Японії вчені досліджували наслідки багатогодинного перебування дітей у віртуальному інформаційному просторі, зокрема під час багатогодинної комп'ютерної гри. Результати цих досліджень вражають:
Пошук інформації у мережі Інтернет.
Ви сказали, що за допомогою Інтернету можна знайти багато різної інформації. Але вона може бути корисною і шкідливою. А це є небезпечно.
3)Фізхвилинка
В джунглях ми рвемо банани, (рвуть плоди)
Там гойдаються ліани (Руки вгорі гойдаються)
В пальми є велике листя, (розвели руками)
Можна від дощу укриться (Руки дахом)
Щоб вільно і безпечно мандрувати всесвітньою мережею, спілкуватися в мережі, необхідно дотримуватись правил безпечної поведінки в Інтернеті.
(ознайомлення з правилами самостійно)
4) Робота за комп’ютером:
1. Оченята роблять вправи: Вліво, вправо, вліво, вправо. Потім вгору, потім вниз Оченятами дивись!
2. Широко відкрию очі, Роздивлюсь усе охоче, Потім мружусь, наче киця, І заплющую очиці!
3. А тепер нове завдання – Оченятам тренування: Раз – дивлюсь удалечінь, Два – в долоньці, відпочинь!
ІV. Підсумок уроку.
Слова учителя:
ПАМ’ЯТАЙТЕ:
Якщо хтось незнайомий запропонує Вам дружбу в Інтернеті, згадайте казку про маленьку Скріпочку та дотримайтесь цих правил:
( Асоціації дітей:Тигр – злий, швидкий. Лисиця –хитрий. Павук –мережа. Рись – швидкий. Дельфін – розумний. Жаба –небезпечний.)