Розробка уроку з інформатики на тему "Безпечний Інтернет" для учнів 4 класу

Про матеріал

Урок інформатики 4 клас

Тема: Безпечний Інтернет

Цілі: ознайомити учнів з правилами безпечної роботи в Інтернеті. Навчати прийомам безпечної роботи в Інтернеті. вчити чинити опір тиску незнайомих людей, обґрунтовувати необхідність бережливого ставлення до власного здоров'я та життя; розвивати уміння аналізувати свої вчинки; виховувати вольові якості людини.

Обладнання: комп'ютери, проектор, презентація, розрізана азбука, скріпки, інтерактивні вправи, правила безпеки в Інтернеті

Тип уроку: комбінований

Перегляд файлу

Урок інформатики 4 клас

Тема: Безпечний Інтернет

Цілі: ознайомити учнів з правилами безпечної роботи в Інтернеті. Навчати прийомам безпечної роботи в Інтернеті.  вчити чинити опір тиску незнайомих людей, обґрунтовувати необхідність бережливого ставлення до власного здоров'я та життя; розвивати уміння аналізувати свої вчинки; виховувати вольові якості людини.

Методи і прийоми: обговорення ситуацій

Обладнання: комп’ютери, проектор, презентація, розрізана азбука, скріпки, інтерактивні вправи, правила безпеки в Інтернеті

Тип уроку: комбінований

Хід уроку

І. Організація класу

1. Привітання

2. Техніка безпеки: повторення правил поведінки в комп’ютерному класі:

А) Вправа «Віримо — не віримо» Учитель висловлює твердження, починаючи кожне речення словами: «Чи вірите ви, що…». Учні повинні погодитися з цим твердженням або ні. — Чи вірите ви, що для підтримання правильного положення тіла під час роботи за комп’ютером, треба дібрати відповідні меблі? (Віримо.) — Чи вірите ви, що руки під час роботи за комп’ютером мають бути чис- тими і сухими? (Віримо.) — Чи вірите ви, що відстань від очей до екрана монітора має бути не біль- ша від 50 см? (Не віримо.) — Чи вірите ви, що чіпати дроти небезпечно? (Віримо.) — Чи вірите ви, що торкатися задньої панелі монітора та системного блока безпечно. (Не віримо.) — Чи вірите ви, що працювати за комп’ютером можна не більше 15 хви- лин? (Віримо.)

Б) Інструктаж учителя щодо групової роботи з комп’ютерною програмою  інтерактивна вправа (ТБ) https://learningapps.org/3134293

 

3. Розв’язання логічного завдання

  1.            Розгадайте ребус та дайте відповідь: що найголовніше під час користування Інтернетом?

Відповідь: Безпека

 

  1.                                     Зошит (до підручника Ломаковської Г.В.) с. 31 впр. 4
  2.                                Розвивальні завдання.

Гра «Збери слова»

На столі ось кілька букв,

Елзік їх рукою – бух!

Всі розсипав «ай, ай, ай»

Ти хуткенько позбирай,

правильно усе розставиш –

Слово швидко прочитаєш!!

Які слова отримали: БЕЗПЕКА, ІНТЕРНЕТ

4. Актуалізація опорних знань:

  •                         Що таке безпека? (стан, при якому нікому нічого не загрожує)
  •                         Що таке Інтернет? (всесвітня мережа)
  •                         Підніміть руку, в кого з вас є комп’ютер?
  •                         А в кого є Інтернет?
  •                         Давайте згадаємо, що таке Інтернет.

 Інтернет – це всесвітня інформаційна мережа, яка складається з мільйонів комп’ютерів у всьому світі, з’єднаних  між собою.

Вправа «Мікрофон». Давайте поспілкуємося:

  • Протягом дня я проводжу за комп'ютером.
  • Для навчання я використовую Інтернет... (хв., год.) в день.
  • В Інтернеті я люблю...
  • У соціальних мережах я «сиджу»... (хв., год.)
  • У соціальних мережах мені подобається...
  •       Я відвідую такі дитячі соціальні мережі як....
  •       Мої батьки контролюють мене (так/ні.)

І як показало опитування, ви багато часу проводите біля комп'ютера.

Друзі, відомо, що в Україні 96% дітей віком від 10 до 17 років користуються Інтернетом. Але більша частина з них не знають про те, яка небезпека чекає на них в мережі.

Назвіть переваги Інтернету. Графічний організатор Т – схема  ІНТЕРНЕТ

ПЕРЕВАГИ

Пошук інформації

Спілкування

Листування

Навчання

Придбання товарів, послуг

розваги

НЕДОЛІКИ

 

  •                         Яким чином пов’язані слова безпека та Інтернет?  Чи безпечний інтернет?

Проблемне питання: Чи можна потрапити до халепи, сидячи перед екраном монітора?

Висловлення припущень учнів (запис їх у таблицю).

ІНТЕРНЕТ

ПЕРЕВАГИ

Пошук інформації

Спілкування

Листування

Навчання

Придбання товарів, послуг

розваги

НЕДОЛІКИ

Інформація не завжди правдива

Люди можуть бути різними

Компютерні віруси

Шкода здоровю

Залежність від Інтернету

Отримання особистої інформації  для шахрайства, крадіжок, тощо

- Дев’ятирічний Миколка лише вчиться користуватися Інтернетом, разом з хлопчиком ми дізнаємося про небезпеки, які можуть чатувати на нас у безмежних просторах Інтернету.

ІІІ. Основна частина

Робота в групах « Безпечні і небезпечні сторони Інтернету».    

  - Отже, ви повинні розуміти, що не завжди відомо,  хто є вашим співрозмовником в мережі.

       Зазвичай  спілкування може відбуватися в режимі он-лайн(програма ICQ,   сайт  «Однокласники», « Контакти» та інші). Зазвичай ви розмовляєте з родичами,  друзями,  знайомими. Та коли ви не знаєте співрозмовника, або випадково відповіли на якийсь запит, то негайно треба вийти з чату. Це небезпечно.

Гра «Допоможи Ганнусі». Дівчинка Аня хоче завести друзів. Для цього їй треба представитись на сайті знайомств. Вона пише привітання. Як ви думаєте, чи правильно вона його написала? Порадьте Ані, як правильно представити себе у мережі Інтернет.

 

 

 

 

 

 

Комп'ютерні ігри.

       - Пригадайте, скільки часу дитина вашого віку може проводити перед комп'ютером?

       У Японії вчені досліджували наслідки багатогодинного перебування дітей у віртуальному інформаційному просторі, зокрема під час багатогодинної комп'ютерної гри. Результати цих досліджень вражають:

  •      у дітей, які грають у комп'ютерні ігри, можуть виявлятися хронічні зміни у розвитку головного мозку;
  •      комп'ютерні ігри стимулюють лише ті частини головного мозку, які відповідають за зір та пересування, і не допомагають у розвитку інших його важливих ділянок;
  •      у дітей, які довго грають у комп'ютерні ігри, не розвиваються лобні долі мозку, що відповідають за поведінку, тренування пам'яті, емоції, навчання. Ці частини мозку повинні розвиватися до досягнення дорослого віку.

Пошук інформації у мережі Інтернет.

       Ви сказали, що за допомогою Інтернету можна знайти багато різної інформації. Але вона може бути корисною і шкідливою.  А це є небезпечно.

3)Фізхвилинка

В джунглях ми рвемо банани, (рвуть плоди)

Там гойдаються ліани (Руки вгорі гойдаються)

В пальми є велике листя, (розвели руками)

 Можна від дощу укриться  (Руки дахом)

 Щоб вільно і безпечно мандрувати всесвітньою мережею, спілкуватися в мережі, необхідно дотримуватись правил безпечної поведінки в Інтернеті.

(ознайомлення з правилами самостійно)

Картинки по запросу Безпека в iнтернетi

4) Робота за комп’ютером:

  1.                     Повторення правил «Ланцюжок безпеки» (учні по-черзі називають правила безпеки при роботі за комп’ютером)
  2.                     Ознайомлення із завданням
  3.                     Робота за комп’ютером
  4.                     Релаксація (зняття втоми очей)

 1. Оченята роблять вправи: Вліво, вправо, вліво, вправо. Потім вгору, потім вниз Оченятами дивись!

2. Широко відкрию очі, Роздивлюсь усе охоче, Потім мружусь, наче киця, І заплющую очиці!

3. А тепер нове завдання – Оченятам тренування: Раз – дивлюсь удалечінь, Два – в долоньці, відпочинь!

ІV. Підсумок уроку.

  1.           Правила безпечного Інтернету.

Слова учителя:

  •    Я пропоную до Вашої уваги казку про дівчинку Скріпочку, таку ж, як і у Вас в руках. Скріпочка дуже товариська і весела.
  •    На день народження батьки подарували їй комп’ютер та підключили до мережі Інтернет, тепер у неї з’явилося більше можливостей для спілкування.
  •    (Учасникам пропонується розігнути скріпочку і зробити з неї посмішку).
  •    Спілкуючись «в контакті» з друзями, одного разу вона отримала цікаве повідомлення від незнайомого хлопця, який незабаром запропонував їй дружбу. З кожним днем спілкування Скріпочка розуміла, що в них багато спільного, та й за віком хлопець був лише на один рік старше за неї.
  •    На фото, яке вона отримала, він був дивовижно гарним і добрим хлопцем, тому у Скріпочки не виникло сумнівів щодо зустрічі з ним. Але говорити про це батькам дівчинка не стала, адже думала, що повернеться додому раніше, ніж вони прийдуть з роботи.
  •    Скріпочка уявляла, що її новий друг прийде на зустріч з гарними квітами.
  •    (Учням пропонується зробити зі скріпочки квітку)
  •    Коли ж дівчинка прийшла на призначене місце зустрічі, там було темно і безлюдно, проте це її зовсім не турбувало, адже її новий знайомий хотів, щоб їм ніхто не заважав. Пройшов деякий час і, раптом перед Скріпочкою з’явився  неохайно вдягнений дорослий чоловік. Як з’ясувалося - це був той, хто видавав себе в Інтернеті за чемного і доброго  хлопця.
  •    Чоловік відібрав сумку і мобільний телефон та почав погрожувати, якщо вона розповість про нього. Дівчинка дуже злякалась, вирвалась з ціпких рук чоловіка та втекла додому. Ця історія дуже вразила Скріпочку. Вона хотіла забути про те, що сталося і повернути все на свої місця. (Учасникам пропонується повернути скріпочку в первину форму)
  •    У вас вийшло? Ось і у Скріпочки не вийшло.
  •    Як ви гадаєте, де допустила помилку Скріпочка?
  •    Що було необхідно зробити інакше?

ПАМ’ЯТАЙТЕ:

Якщо хтось незнайомий запропонує Вам дружбу в Інтернеті, згадайте казку про маленьку Скріпочку та дотримайтесь цих правил:

  •                        не вірте тим даним і фотографіям, які Вам надсилають;
  •                        погоджуйтесь на зустріч лише вдень та в людному місці;
  •                        повідомте батькам про зустріч або візьміть їх з собою Якщо у вас виникли проблеми або ви невпевнені у своєму виборі, порадьтеся зі своїми батьками і учителями.
    1.           У вигляді якої тварини ви зобразили б Інтернет? Чому?

( Асоціації дітей:Тигр – злий, швидкий.  Лисиця –хитрий.  Павук –мережа. Рись – швидкий.   Дельфін – розумний. Жаба –небезпечний.)

 

doc
Додано
27 червня 2018
Переглядів
3859
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку