КЗ «Великолепетиський ЗЗСО І-ІІІ ступенів»
Херсонської області
РОЗРОБКА
ВІДКРИТОГО УРОКУ
З інтегрованого курсу
«Я досліджую світ»
Корисні і шкідливі звички
У 3 КЛАСІ
Підготувала вчитель
початкових класів
Воронова Лариса
Володимирівна
Тема уроку : Корисні і шкідливі звички.
Мета уроку: формування предметних та ключових компетентностей
здоров'язбережувальна:
інформаційно-комунікативна:
загальнокультурна:
соціальна:
Результати навчання
Наприкінці заняття учні:
-наводять приклади корисних і шкідливих звичок;
-пояснюють, чому потрібно відмовлятися від шкідливих звичок.
Обладнання і матеріали: класна дошка і кольорова крейда або фліпчарт і фломастери. Комп’ютер, доступ до інтернету, мультимедійний проектор (бажано). Ватман А3 чи А2, клейкі кольорові папірці (стікери) або Lego.
Хід уроку:
І. Ранкове коло (зворотний зв’язок, вступ до теми.)
1. Вітання
Ви сьогодні вже проснулись?
Мамі зранку посміхнулись?
Клас наш радо вас вітає!
Настрій кожен гарний має?
Станьмо разом в дружне коло!
Привітай нас, рідна школо!
Добрий день!
-Діти, до нас на урок завітали гості, давайте привітаємо їх…
2. Зворотний зв’язок із минулим тематичним тижнем.
- Діти, про що ми говорили на минулому уроці?
( Вислухайте їхні відповіді, підсумуйте сказане: «Ми говорили про ваш ріст і розвиток, досліджували видимі й невидимі зміни, які відбуваються з вами».)
Діти зачитують результати соїх досліджень ( вагу і зріст на сьогоднішній день та повідомляють ці данні, які були при народженні.)
3. Вправа на знайомство.
Запропонуйте учням по черзі розказати, який вони мали зріст при народженні та зараз, демонструючи заповнений вдома аркуш з попереднього уроку.
(Діти зачитують результати своїх досліджень та порівнюють зріст та вагу один одного.)
4. Оголошення теми уроку:
«Під час цієї вправи ми дізналися, наскільки ви виросли. А щоб ви й надалі росли здоровими і щасливими, необхідно щодня турбуватися про своє здоров’я, дотримуватися здорового способу життя. Адже саме те, що ми робимо із дня у день і формує наше здоров’я. А ці повторювані дії називають звичками.
Виступ Нечупарик і Здоров'ятка
- Діти, до нас завітали гості, які розкажуть про свої звички. Ми їх уважно послухаємо і дамо відповідь на питання :
– У кого з героїв які звички?
-Чи всі звички корисні?
Нечупара : Hello, братва. Я- Нечупара, і хочу розповісти вам, як правильно я живу. Я не люблю митися, чистити зуби, робити гімнастику. Я зовсім не слідкую за своїм зовнішнім виглядом. Я пізно лягаю спати і пізно прокидаюсь. На вулиці я не буваю, бо сиджу цілими днями перед комп'ютером чи телевізором. Мені немає часу на допомогу мамі. В школу я завжди запізнююсь. На уроках люблю гризти нігті, колупатися у носі. У їдальні я сьорбаю, розмовляю з повним ротом і не звертаю уваги на зауваження. Перерва для мене - рай!!! Я бігаю, б'юся, штовхаюся. Вчительці грубіяню та показую язика. Беріть з мене приклад, бо я - найкраща!
Здоров'ятко: Добрий день, любі діти і гості! А я - Здоров'ятко. І таке ім'я отримала завдяки тому, що завжди піклуюсь про своє здоров'я. Я завжди дотримуюсь режиму дня. Виконую ранкову зарядку, активно займаюсь спортом, загартовуюсь. Мої речі випрасувані, черевики начищені, волосся причесане, нігті підстрижені. У моїй кімнаті прибрано, квіти политі. Я люблю допомагати мамі і татові. У школі я завжди отримую гарні оцінки, бо уважно слухаю, записую домашні завдання, виконую правила для учнів. З дитинства мене вчили говорити тільки правду, ніколи не спізнюватися, поступатися місцем старшим у автобусі.
-Діти, у кого з героїв які звички. (відповіді учнів)
- Отже, діти , ми можемо зробити висновок, що у Нечупари-погані звички, а у Здоров'ятка-добрі звички. І можемо визначити, що …
ЗВИЧКИ
КОРИСНІ ШКІДЛИВІ
зміцнюють здоров'я шкодять здоров'ю
Сьогодні на уроці ми з вами поговоримо про те, які звички є шкідливими, а які — корисними для вашого здоров’я, про їх наслідки. А також ми будемо вчити позбавлятися шкідливих, набувати корисних звичок
5.Перегляд відео «Корисні звички»
-Запам’ятайте якомога більше корисних звичок.
https://www.youtube.com/watch?v=xKBRIY8RNPY
6.Фізкульт хвилинка. «Вітер віє...»
Запропонуйте учням стати у коло. Попросіть помінятися місцями тих, хто: любить довго спати, завжди миє руки з милом, щоранку робить зарядку, дотримується режиму дня, без нагадувань чистить зуби, займається спортом, багато часу проводить біля телевізора, завжди вітається зі своїми товаришами, любить солодке, не любить їсти суп і т. д.
https://www.youtube.com/watch?v=MiNSVU3Acu0
7.Робота з підручником (Використання цеглинок Лего)
Запропонуйте учням прочитати текст у підручнику на с. 88.
Запитання для обговорення:
• Від чого найбільше залежить наше здоров’я і тривалість життя? (Від способу життя і звичок)
Додаток 1
• Які з цих звичок є корисними? (Чистити зуби вранці та ввечері, ходити і сидіти рівно, приходити вчасно, класти речі на місце і т.д.)
• Назвіть, які з цих звичок ви маєте.
Підсумуйте: «Корисні звички є основою здорового способу життя».
8.Інтерактивна вправа
(Визначаємо корисні та шкідливі звички)
https://learningapps.org/view2882166
9. Інтерактивний метод «Фішбоун»
(Вчитель ділить дітей на пари, повторюють правила роботи в парі).
Завдання:
4.Хвіст: висновок : (називають діти, наприклад
корисні звички допомагають зберегти здоров’я, зміцнюють імунітет, підвищують самооцінку, поліпшують стосунки.
Шкідливі звички загрожують здоров’ю, псують стосунки з іншими, порушують психічний стан
Використовуємо для цієї вправи гру «Пазли»
(Знайдти наслідки корисних та шкідливих звичок.)
Додаток 2
10. Гра «Впізнай героя»
Додаток 3
( Вчитель читає характеристику, а учні називають , про кого говориться, вказують на корисні чи шкідливі звички).
«Мені ніколи замислюватись над здоровим способом життя. Я зайнятий полюванням на одного із своїх друзів. І допомагають мені у цьому мої цигарочки. З ними я почуваюся впевненим, дорослим, самостійним» (Вовк «Ну, постривай!»)
«А я живу у екологічно чистому лісі. Тут свіже повітря, гріє сонечко, хлюпоче річка. Прокидаюсь я рано, вмиваюся прохолодною водою і йду збирати ягоди, корисні вітамінами. Їх так любить моя гостя-бешкетниця!» (Ведмідь «Маша і Ведмідь»)
«Я-чоловік у самому розквіті сил. Дуже люблю солодощі,особливо варення. Його я можу їсти вдень і вночі. Завдяки йому я такий кругленький і пухкенький. (Карлсон)
«Ми любимо ображати молодших. Як весело забирати у них іграшки, ламати будиночки з піску, заважати їм проводити ігри. А ще - частенько говоримо неправду, а потім весело регочемо , сховавшись за кущем» (Вупсень і Пупсень «Лунтик»)
10. Як позбутися шкідливих звичок?
-Діти, в чи можна позбутися шкідливих звичок? Шо для цього потрібно?
(відповіді дітей)
11.Вправа «Шлях до корисної звички»
Слово вчителя: «Набути корисних звичок не завжди легко. Це праця, яка потребує наполегливості, старанності, та терплячості. Кажуть, що для набуття нової корисної звички її необхідно виконувати щонайменше 21 день. Зараз ми виконаємо вправу, яка допоможе вам набувати корисних звичок. Для цього оберіть корисну звичку, яку ви хотіли б мати, і складіть план дій за допомогою Додатку 4».
Підсумок: «Повідомте рідних про своє бажання набути нової корисної звички. Вони можуть вам допомогти, а потім і залучитися до цієї корисної справи».
Підсумкові завдання (зворотний зв’язок, рефлексія, релаксація)
. Вправа «Відкритий мікрофон». Запропонуйте учням за бажанням поділитися враженнями від уроку, розказати, що найбільше сподобалося,
що нового вони дізналися.
3. Запропонуйте дітям стати в коло і по черзі побажати своєму сусіду зліва робити щось корисне для свого здоров’я хоча б протягом тижня, наприклад: «Михайлик, я бажаю тобі щодня вживати овочі та фрукти».
4. Завершіть урок своїми побажаннями дітям на сьогоднішній день та оплесками
Додаток 1
Додаток2
Додаток 2 (продовження)
Додаток 3
Додаток 4