Урок – квест для учнів 3 класу
Тема: Я люблю Батьківщину
Мета:
-
Формувати почуття гордості за свою країну, її історію та традиції.
-
Розширити і поглибити знання учнів про Україну.
-
Розвивати в учнів пам'ять, творчі здібності, критичне мислення та прагнення бути свідомим громадянином і патріотом.
-
Виховувати любов до рідного краю, прагнення своєю працею примножувати здобутки українського народу.
Обладнання: мультимедійна дошка, презентація, вислови та плакати про Україну, малюнки про Україну, картки із завданнями, картки з буквами.
Хід уроку
І. Організація навчальної діяльності
1. Привітання
- Дорогі діти! Ось і пролунав дзвоник, проголосивши початок уроку. Я хочу побажати підкорити нові вершини знань, досягти омріяної мети.
- Отже, ми починаємо наш урок.
2. Гра «Шифрувальник» (слайд)
- Про що буде йти мова на сьогоднішньому уроці, ви дізнаєтесь із зашифрованого речення.
айЗн, биюл, гарійбео нуїраУк – йинідр йарк!
( Знай, люби, оберігай Україну – рідний край!) Учні відповідають.
ІІ. Повідомлення теми і завдань уроку
-
Як ви розумієте значення цього вислову? (Учні дають відповіді).
-
Це – наша Батьківщина, наша рідна земля, наша Вітчизна – і в житті немає палкішого, глибшого і священнішого почуття, як любов до неї.
-
Прочитайте тему нашого уроку. (Слайд).
(Діти з екрану читають тему «Я люблю Батьківщину».)
-
Як і рідну матір ми не вибираємо, так і Батьківщину людина не обирає, але прикипає до неї всім серцем, як і до рідної неньки, проймається великою і світлою любов’ю на все своє життя. От і почнемо нашу дорогу до знань із найсвітлішого – з любові до рідного краю.
-
А як ви ставитесь до своєї Батьківщини?
-
Асоціативний кущ (слайд)
-
Які почуття викликає у вас саме слово Україна? асоціативний кущ. (Відповіді дітей.)
радість вірність гордість бережливе ставлення
повага розуміння
Україна єдність
любов
впевненість відвертість щирість
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності
-
Саме такими почуттями наділений патріот – людина, яка любить свою Батьківщину, йде на подвиг за неї, віддана своєму народові.
-
Для того щоб бути справжнім патріотом, потрібно вивчати рідний край, знати його історію, любити свою землю, природу, людей та все те, що ви щойно сказали.
ІV. Осмислення та усвідомлення матеріалу уроку
-
Сьогодні у нас незвичайний урок - урок – квест. Зараз клас об’єднається у 3 групи і буде виконувати завдання. За кожне правильно виконане завдання група отримає букву, а виконавши всі завдання правильно, кожна група зможе скласти слово з цих букв. А в кінці уроку об’єднавши ваші слова і прочитавши їх ви отримаєте сюрприз.
-
Виконуючи завдання квесту, ми систематизуємо свої знання, ще раз переконаємось, яка чудова і унікальна наша Батьківщина. Вирушаємо у подорож Україною, щоб дізнатися якими саме скарбами володіє наш народ.
-
Знайомство з планом уроку
На уроці кожна група буде працювати за своїм маршрутом
Наш маршрут (слайд)
-
Пазли. Карта України
-
Подорож містами України
-
Славетні українці
-
Символи України
-
Поетична
-
Україна в малюнках
-
Утворення груп. Зараз ви об’єднаєтеся у 3 групи (за кольором: синій, жовтий, зелений). Учні об’єднуються.
-
Як ви вважаєте чому саме ці кольори? (Діти висловлюють свої думки.)
-
Діти, тому що саме ці кольори ви можете побачити поглянувши на карту України. Синій – колір води, жовтий – височини, зелений – рівнини (низовини) (слайд.)
-
Подивіться уважно на карту. Саме з неї ми почнемо виконувати наші завдання.
1 зупинка . Пазли карта України (слайд) клас
Я пропоную вам із пазлів скласти карту України( наклеїти). Якщо ви її правильно складете, то отримаєте букву. (Пазли «Карта України) Поки учні виконують завдання, звучить пісня про Україну на вибір вчителя.
Перевірка виконаного завдання.
-
Молодці! (Отримання букви.) Ми продовжуємо працювати з картою України.
2 зупинка . Подорож містами України (слайд) група продовженого дня
-
Ваше завдання позначити маршрут подорожі Україною, що пролягає через міста, назви яких мають:
1 група: (Рівне – Київ – Суми – Харків – Луганськ )
2 група: (Чернівці – Ужгород – Тернопіль – Хмельницький – Житомир )
3 група: (Кіровоград – Миколаїв – Запоріжжя – Сімферополь - Дніпропетровськ )
Учні виконують завдання. Перевірка виконаного завдання.
-
Молодці! Отримання букв. Переходимо до наступного завдання.
3 зупинка . Славетні Українці (слайд) шкільний музей
-
Українська земля багата також талановитими людьми. Скільки поетів та художників, спортсменів та співаків прославляють Батьківщину на рідних теренах та в усьому світі.
Завдання.За портретами назвіть українських діячів. Розкажіть, чим вони прославили Україну. Л. Українка, В. Зеленський, А. Шевченко, Т. Шевченко, В. Кличко .
4 зупинка. Символи України (слайд) бібліотека
-
Ваше завдання розв’язати кросворд і прочитати слово, яке є одним із символів України.
-
Учні виконують завдання
-
кросворд (прапор)
-
Найбільша річка України (Дніпро). Дніпро
-
Державний герб України (тризуб). тризуб
-
Скільки кольорів має український прапор? (два). два
-
Назва гір на заході України (Карпати). Карпати
-
Синій колір українського прапора символізує … (небо). небо
-
Жовтий колір прапора – це колір … (зерна). зерна
Перевірка виконаного завдання.
Молодці! Отримання букв.
5 зупинка. «Поетична» актова зала
- Україна – це рідна мова, чарівна пісня, народні обряди, стародавні традиції, це земля зі славною багатовіковою історією, оспівана поетами і возвеличина художниками.
- Діти, я вам пропоную теж на мить стати поетами. Зараз група спробує доповнити вірш, вставляючи останнє слово.
Ми дуже любим весь наш край,
І любим _______ (Україну),
Її лани, зелений гай,
В саду рясну _______ (калину).
Там соловейко навесні
Співає між _______ (гілками),
Та й ми співаємо _______ (пісні) –
Змагається він з нами!
Учні виконують завдання. Перевірка виконаного завдання.
Молодці! Отримання букв.
-
зупинка. Україна в малюнках. Звучить пісня.клас
-
Чарівна і квітуча наша рідна земля. Вашим домашнім завданням було намалювати улюблений куточок своєї Батьківщини. Зараз ми складемо колаж краєвидів і назвемо його «Мальовничі куточки України». (Кожна група на ватмані наклеює свої малюнки. Об’єднавшись ватманами групи утворюють колаж.)
-
Діти, ви молодці! Гарно попрацювали і отримуєте букву.
-
Зверніть увагу, якою красивою є наша Україна на ваших малюнках. А це тому, що ви палко її любите.
V. Підсумок уроку (слайд)
-
Ось і підійшов до завершення наш урок. Напевне, всі ви зрозуміли, на якій унікальній землі ми живемо. Ми переконалися, що про країну, де народилися і живемо, необхідно знати якомога більше. Її потрібно любити, шанувати, також поважати звичаї та традиції. А знання, отримані в школі, допоможуть нам принести користь Вітчизні в майбутньому.
-
Отже, нехай палає і не згасає в наших серцях любов до України. Ви майбутнє України.
Любіть Україну, як сонце, любіть,
Як вітер, і трави, і води.
Красу її, вічно живу і нову,
І мову її солов’їну.
Всім серцем любіть Україну свою –
І вічно ми будемо з нею!
І на завершення - довгоочікуваний сюрприз. У кожної групи є букви, які вони отримали за правильно виконані завдання. Складіть з них слово. А тепер давайте прочитаємо всі слова. Що у нас вийшло?
1 група: Добре!
2 група: Тримай
3 група: серце!
Діти, дякую вам за чудову роботу!
1 група
Маршрут
-
Пазли. Карта України (клас)
-
Подорож містами України( група продовженого дня)
-
Славетні українці ( шкільний музей )
-
Символи України( бібліотека)
-
Поетична( актова зала)
-
Україна в малюнках(клас)
2 група
Маршрут
1. Пазли. Карта України (клас)
3. Подорож містами України (група продовженого дня)
2.Славетні українці (шкільний музей)
5.Символи України (бібліотека)
4.Поетична (актова зала)
6. Україна в малюнках(клас)
3 група
Маршрут
1. Пазли. Карта України (клас)
4.Подорож містами України( група продовженого дня)
5.Славетні українці (шкільний музей)
2.Символи України (бібліотека)
3.Поетична (актова зала)
6. Україна в малюнках(клас)